Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,302
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
O problema destul de delicata din punctul meu de vedere: s-a rupt, crapat mantaua exterioara de la bucsa de pe capatul din stanga al barii de torsiune. am incercat sa extrag bucsa de pe bara dar se pare ca este prinsa cumva, probabil lipita. Se schimba bara cu totul, se poate demonta cumva bucsa fara sa dau bara de torsiune jos? M-am uitat si singura varianta de demontare a barii de torsiune implica demontarea motorului de pe pozitie Crying or Very sad . Mai pot circula cu masina in aceasta situatie? Ce efecte implica acest defect?
Skip ads

  • alexandrv_b

  • Mesaje scrise: 189
  • Locatie: Aiud-Alba
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2006

  • Mesaj Privat
La Zafira am patzit aceeasi chestie cand am vrut sa schimb bucsile adica nu puteam demonta brida aceea, din cauza "jugului" de la motor care ma incomoda la desurubarea unuia dintre suruburi si nu ma lasa deloc sa ajung la al doilea. Pt acces usor la ambele ar fi trebuit demontat motorul!!!!
Rezolvare? Desurubat surubul care se putea desuruba, indoit brida care fixeaza bucsa, scos bucsa veche, montat cea noua, chinuit indreptat brida si strans surubul la care am avut acces.
Poate nu am prea intzeles... nu e vb.de acea bucsa?
Atunci despre ce manta e vb?
1)Daca e vb de bucsa care sustine bara de torsiune (despre asta vb.eu mai sus) atunci sigur e doar lipita de bara (mizerie, caldura, uzura, etc) si sigur se poate demonta de pe bara.
2)Potzi circula cu masina insa o sa auzi o bataie pe partea stanga.
3)Din acest defect rezulta o masina cu stabilitate si tinuta de drum diminuate.
O posibila rezolvare ar fi sa slabesti/scotzi cateva suruburi de la tampoanele motorului/jugul motorului (cu motorul sprijinit pe ceva de ex. butuc, caramizi) care sa itzi permita sa departezi putin motorul ori ce te incomodeaza astfel incat sa itzi faci loc sa potzi demonta acea manta!
Multa bafta!!!
Scuze daca parerile mele au cam fost la modul general insa nu stiu exact configuratia de sub capota lui Vectra ci doar am sperat ca se cam aseamana cu cea de la Zafira caz in care te potzi ajuta cu sfaturile mele.
  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,302
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
multam alex, o sa incerc varianta bruta: taiat cu flexul bucsa veche si montat alta bucsa noua
  • alexandrv_b

  • Mesaje scrise: 189
  • Locatie: Aiud-Alba
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Asta este! Daca cei de la montare/proiectare din uzina nu se gandesc si la cei de la service...tre sa ne chinuim!
Sa nu itzi spun ca eu a trebuit sa demontez tot bordul(ad literam) ca sa pot schimba 2 garnituri de la caloriferul de incalzire habitaclu. Si sa mai zici ca e lucru nemtzesc!
Bafta!!
Skip ads

  • manfred

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1998 X25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Imi puteti spune si mie, daca se poate, unde se afla bara de torsiune la Vectra A?
  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,302
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
bara de torsiune se afla pe ansamblul fata al trenului de rulare, cu rol de stabilizare a oscilatiilor bratelor fata. este prinsa in 2 puncte pe sasiu si in cate un punct pe brate. prinderea se face prin bucse.
  • manfred

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1998 X25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Pe bratele fata...cele doua bucsi se numesc antiroliu?
  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,302
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
exact
Skip ads

  • manfred

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1998 X25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Acea bara se numeste STABILIZATOARE si are rolul de a echilibra masina in special pe viraje.
Bara de TORSIUNE joca rol de suspensie (ex. Olcit, Citroen), in loc de arcuri,...........eram foarte curios daca s-a inventat o Vectra cu suspensia pe BARI DE TORSIUNE..........din cate stiu suspensia la Vectra este pe arcuri.
  • alexandrv_b

  • Mesaje scrise: 189
  • Locatie: Aiud-Alba
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Termenul de "bara de torsiune" semnifica faptul ca acea piesa se torsioneaza.
Daca ea joaca rolul de bara stabilizatoare (care tot UN FEL DE arc este) ori de arc, da se poate insa tot bara de torsiune este.
Mai concret ea uneste ELASTIC bratele de pe ambele parti tocmai in vederea stabilizarii automobilului. Daca ar lega cele doua brate rigid ceva ar ceda.
Sorry ca te contrazic insa am dreptate. Totushi nici unul dintre cei doi termeni nu e gresit.
Bafta!!!
  • manfred

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1998 X25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Imi pare rau dar nu prea ai dreptate...nu tot ce se torsioneaza se numeste bara de torsiune.
Spre exemplu in manualul de reparatie pentru omega B ( manual in limba franceza) bara careia tu ii spui de torsiune este denumita "la barre stabilisatrice"...nu cred ca mai este nevoie de traducere.
Daca doresti sa aprofundam subiectul o sa incerc sa gasesc un manual de Citroen si sa-ti arat ce face o bara de torsiune in cadrul suspensiei.
Chiar daca principiul este asemanator (se torsioneaza amandoua) au functii diferite, locatii diferite si denumiri diferite.
  • alexandrv_b

  • Mesaje scrise: 189
  • Locatie: Aiud-Alba
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Cunosc principiul care vrei sa mi-l expui referitor la suspensia pe principiul barii de torsiune si chiar am reparat suspensia la un Oltcit, ocazie cu care am avut o gramada de bataie de cap caci o montasem cu un dinte mai jos ceea ce facea ca masina sa aiba o garda la sol mai mica de ziceai ca e cine stie ce masina sport.
Tot ce e bara si se torsioneaza se numeste bara de torsiune!!
Principiul de functionare este "al barii de torsiune" doar ca intr-una din spete indeplineste rol de arc iar in cea de a doua rol de bara stabilizatoare.
In limbaj "popular" al meseriasilor (mecanicilor) se foloseste mai des termenul de bara de torsiune cu toate ca acest titlu generic se refera mai mult la principiul de functionare decat la rolul indeplinit.
Ca sa te convingi, mergi la un service(doua, trei) si intreaba care este bara de torsiune. Vei vedea ca 85-90% dintre cei "chestionatzi" itzi vor spune ca e ceea ce tu numesti bara stabilizatoare.
Inca un argument: da un search pe google si vei vedea care e perceptia generala asupra subiectului.
Bara de torsiune=bara antiruliu=bara stabilizatoare.
Daca cumva ai posibilitatea fa rost de un manual de "Instalatii electromecanice auto" si vei vedea ca ambii termeni sunt folositzi ,deci... avem amandoi dreptate!

Bafta!!!
Skip ads

  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,302
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
time out baieti! bara de torsiune, bara antiruliu, bara stabilizatoare sau cum ii mai spune credeti ca are rost sa va certati pentru asta? eu am cerut cateva sfaturi sau pareri de la cei cu mai multa experienta si vad ca s-a transformat in altceva. am cumparat o bucsa noua si acum astept week-endul cand voi avea ceva timp liber sa o schimb, pana atunci o sa merg si eu batraneste cu speranta ca nu se va intampla ceva mai rau decat este acum. Toate cele bune!
  • alexandrv_b

  • Mesaje scrise: 189
  • Locatie: Aiud-Alba
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Mii de sorry!
Nu voiam sa ne certam ci doar voiam sa lamurim treaba ca sa nu te lasam in ceatza!
Treaba se rezolva cum ti-am spus si de intamplat nu ti se va intampla nimic rau atat timp cat te feresti sa intri in curbe cu viteza mare ori sa faci ceva care sa incline masina, moment in care ar trebui sa intre in functiune bara "mult disputata" a se citi de torsiune, desi doar pt o bucsa defecta teoretic bara ar trebui sa functioneze aproape normal .
Tzin sa te anuntz ca eu am o bieleta antiruliu rupta de vreo 2-3 sapt.Embarassed (asta dupa o luna dupa ce am montat-o de noua) si daca nu intru in stil Schumacher in curbe nu prea se vede mare diferentza! Stiu ca ma fac de rusine cu aceasta afirmatie dar chiar nu am avut timp sa o schimb! Embarassed
Bafta multa!!!
  • manfred

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1998 X25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2006

  • Mesaj Privat
In primul rand nu ne certam....din discutii contradictorii au iesit idei geniale...Hi..Hi...Hi.
Imi pare rau dar nu o sa ma duc la service...eu m-am uitat in manualul de reparatie de la Opel si in cartea de pe care invata elevii de la liceele auto, si in ambele denumirea este cea expusa de mine anterior.......cred ca cei de la opel stiu mai bine care este denumirea decat mecanici "geniali" de prin Romanica.
Pt Gabonne..............vreau sa-ti spun ca eu merg cu bucsile pe care vrei sa le schimbi tu...de vreo 2 ani.....si nu am avut timp sa le schimb......in afara de un trancanit, care sincer sa fiu a devenit deranjant in ultima vreme, nu am sesizat carente in stabilitatea masinii.........dar daca trancanitul devine deranjant...atunci schimba-le deoarece exista posibilitatea uzarii bieletei antiruliu....care este ceva mai scumpa.
Daca am deranjat pe cineva imi cer scuze....daca nu astept noi mesaje contradictorii....Hi..Hi...Hi
  • valy darie

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1994 x16sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2007

  • Mesaj Privat
salut. am si eu o intrebare: capatul de bara la vectra A poate bate si in linie dreapta sau numai in viraj?
  • Dhragos

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 1993 2.0i C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Salut! Mie mi s-a rupt bieleta de la bara antiruliu (roata fata-stanga). Costa 30 ron piesa si 40 lei manopera. As fi vrut sa o schimb eu... dar nu are nimic care sa arate ca un surub. E pur si simplu presata pe capatul barei antiruliu. A mai incercat cineva sa o schimbe si a reusit? (masina e vectra A din '93 motor c20ne)



  • Dhragos

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 1993 2.0i C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2008

  • Mesaj Privat
mie imi bate doar in viraje si la denivelari. In linie dreapta...nu se aude nimic
  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,302
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
@Dhragos - pregateste-te cu un flex mic cu panza de taiat si cu un "cutitas" de om gospodar pentru cauciucul din interiorul mantalei bucsei si spor la treaba; tai invelisul de plastic exterior, cauciucul si apoi invelisul metalic interior, extragi resturile ce raman, cureti foarte bine cu smirghel bara, un pic de vaselina ca sa alunece bucsa noua si apoi o montezi
  • Dhragos

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 1993 2.0i C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Deci sa inteleg k singura metoda e de a distruge practic vechea bieleta si apoi banuiesc k incerc so bag pe aia noua...eventual folosesc un ciocan de plastic k sa intre cea noua. Am sa incerc. Multumesc de informatii.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR