Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • CyPrY80

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Poate sã.mi spunã cineva la un opel astra h 1.7 cdti din 2005 de ce se tureaza singur intre 1000 și 1200 dimineața la prima pornire și sta așa cam 2,3 min , este normal ? Cãci pânã acu na fãcut așa . Este prima datã când mi.am cumpãrat diesel și nu prea știu nimic despre motoare , doar din auzite ....
Skip ads

  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Este normal sa se tureze putin cand este rece motorul si este frig.
  • ciogaby

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Nu cred ca este normal. Eu am avut 1.7 cdti astra g si indiferent de temperatura de afara ,porneam motorul si ramanea in turatia de relanti.
  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Nu stiu ce Astra cdti ai avut, dar cu siguranțã când este frig si motorul este rece, la ralanti este putin turat, în funcție de temperatura de afarã.
Skip ads

  • ciogaby

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Pune mana si mai citeste , inainte sa ti dai cu parerea . Motoarele diesel de generatie mai noua nu se tureaza singure la pornire. Raman la turatia de relanti ,Indiferent de temperatura de afara ...pot sa fie si -25 grade...
  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Dacã este vorba de citit, corect este ,, ralanti" si rãmân la pãrerea mea.
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Motorul in cauza z17dtl/dth porneste si ramane la ralanti indiferent de temperatura de afara. Acolo sunt alte probleme. Incepe prin a verifica bujiile. Poate sunt arse si ecu comanda turatie mai mare in lipsa temperaturii necesare in cilindrii.
  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Eu am motor z13dth si se comporta identic, nu am erori, nu am bujii arse, parametri motorului sunt ca în TIS. Am si eu o întrebare: De ce au mașinile senzor de temperatura exterioara?(bãnuiesc cã nu doar ca sã vedem cate grade sunt afarã).
Skip ads

  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Tu nu vrei sa intelegi ca ai alt motor, are alt soft si se comporta altfel. Uite pornire la minus 10 grade. Sta un pic sub o mie imediat dupa pornire. Colegului in cauza ii sta la 1200 de ture si cateva minute. Nu e normal si nici macar nu e iarna. Am avut z17dtl 6 ani, folosita zi de zi, nu porneste turata. Porneste la o mie de ture cand e ger si intr-un minut scade la 850 de ture. In rest porneste direct la turatia de ralanti. Iar acum cu temperaturi pozitve nici vorba de 1000 sau 1200 de ture.
Acelasi lucru si la 1.9 TDI, sau 2.0 d4d. Tu ai altceva.
http://www.youtube.com/watch?v=cFNzQmnaX6Q
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Senzorul de temperatura exterioara este folosit in principal doar pentru a indica valoarea din afara si in baza informatiilor primite de la el, ECU modifica turatia de ralanti iarna. Am sa detaliez mai jos de ce si cum. O alta posibilitate ar fi ca la cele cu clima automata sa le ajute putin desi nu prea cred deoarece instalatia are senzori in interiorul masinii.
Legat de turatia de pornire a motorului acesta cand e rece este absolut normal sa aibe o valoare de 1200 rot/min, care va scadea pe masura ce temperature lichidului de raciere creste ajungand la 800 rot/min. Daca ai ac-ul cuplat sau afara sunt mai mult de -1 grad Celsius turatia va sta la 850 rot/min, cel putin asa se intampla la Z 13 DTH.
  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Multumesc Tiaz! Sunt convins ca asa stau lucrurile.
  • ciogaby

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Da. Dar el nu are z13 dth ci are 1.7 cdti care tb sa nu porneasca turat.
Skip ads

  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Da , dar si z13dth este ,,de generatie mai noua" si se tureaza la rece.Toate motoarele care au ECU isi modifica turatia la prima pornire cand este frig. Este adevarat ca difera temperatura la care o fac, durata si numarul de rotatii cu care creste turatia.
  • ciogaby

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Eu am avut 1.7 cdti cam 6 ani. Pur si simplu nu creste turatia la pornire , chiar daca e iarna. Hai sa nu inducem omul in eroare. Masina lui are o problema. Nu e normal sa se manifeste asa , mai ales ca si oscileaza turatia.
Cand afara sunt -25grade este posibil sa pornesca putin turata dar nu mai mult de 950-1000 rotatii. Acum e destul de cald afara .
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...65&highlight=
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Eu nu am vazut diesel care sa stea sa stea 1200 rpm chiar in conditii de -20 grade... cat despre Z17DTL sau DTH am avut vreo 5 si nici una nu se tura mai mult de 950 rpm si asta doar la -20 grade.
Si acum ca sa fiu on topic... verifica senzorul de temperatura a motorului. VAG-ul asa se comporta cand senzorul de temperatura este defect/decalibrat se tureaza la 1200 rpm si trancane motorul ca naiba`. Dimineata inainte sa pornesti intra in meniul ascuns si vezi ce indica... Nu prea am auzit de senzor temperatura defect la Opel dar nu-i exclus. La VAG este ceva uzual sa pice senzorul de temperatura de aceea am dat si exemplul.
Cat despre senzorul temperatura exterioara... Opel-ul nu-l foloseste decat pentru indicarea temperaturii exterioare ... abia la motoarele mai noi si in general cele pe benzina senzorul este utilizat SI pentru reglarea turatiei ventilatorului, adica ventialtorul nu mai pleaca la temperaturii prestabilite 98 105 115 si tine cont de faptul ca afara sunt 0 grade sau 40 grade. Chestia asta e gandita pentru economisirea de energie electrica... masinile mai noi fiind destul de "tepene" de electronica, start& stop etc... iar un ventilator care consuma inutil este un consumator.... inutil.Adica ce rost are ca ventilatorul sa plece la 98 grade cand afara sunt -5 ? oricum se va raci. Cam asta face ECU ... mareste temperatura la care pleaca ventialtorul.
La astea daca se defecteaza senz exterior nu mai merge ca la H sa`l inlocuiesti peste 2 luni...
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR