Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • mantalutadoru

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2012

  • Mesaj Privat
de curiozitate sa ne spui ce a "iesit"bafta
Skip ads

  • Shaft

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2008

  • Mesaj Privat
tet_catalin a scris:
Shaft a scris:@tet_catalin
Tachetii oricat ar fi de prosti nu bat de la prima utilizare. In comparatie cu unii de calitate se duc mai repede, nu rezista mult.

Verifica daca ajunga ulei la tacheti.
Daca ajunge verifica distributia. La multe masini am vazut ca distributia a fost de vina ( daca intinzatorul este uzat => presiune slaba de ulei => bataie de tacheti).
Daca nu ajunge verifica pompa de ulei.

Cat despre vascozitatea uleiului nu cred ca are o foarte mare importanta in cazul tau. Din cate stiu eu dupa 100.000 km se baga 10w40 din cauza uzurii motorului.

Bafta!


Multumesc pentru raspuns ! Sunt de acord cu tine, teoretic asa am gandit si eu cu tachetii, la prima utilizare, sau sa zic cel mult cateva minute sa zicem pana isi trag ulei.
Luni am sa verific neaparat presiunea la ulei. Altfel, ochiometric, am deschis busonul de ulei de la tacheti si are ceva ulei, scuipa putin si pe afara, nu prea mult, la relanti, dar nu pot sa ma pronunt, pentru ca nu stiu asa din ochi cam cat ar trebui sa fie. In legatura cu distributia, ea a fost facuta comlet inainte de acest eveniment cu cca 2000km, acuma intr-adevar s-a umblat din nou la ea, dar a lucrat acelasi mecanic, si la cererea mea a verificat-o din nou, s-a pus la punct, nu erau probleme. Cu vascozitatea, cand mi-a spus sa schimb pe 10W-40 , ca "de-aia bat" , nici mie nu mi s-a parut ok, pentru ca pana acuma mergeam dupa cum am spus cu 5W-40 fara nici o problema ( singura treaba era ca aveam acea bataie la tacheti, dar dupa cum povesteam mai sus... era mica si apoi disparea, fata de acum ).

Iti multumesc !


Daca zici ca ajunge ulei sus si distribuita e noua, mai raman doar axele...bine, pana la ele eu zic sa verifici foarte bine absolut tot ce se poate, pt ca axele sunt destul de scumpe. Partea buna e ca le poti verifica destul de usor, sunt sus la motor si nu trebuie sa desfaci prea multe.

Bafta si sa ne mai tii si pe noi la curent Wink
  • tet_catalin

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Bineinteles, o sa va tin la curent. Am desfacut din nou azi capacul de la ulei sa ma uit si are, nu pot sa spun ulei pe axe, dar cu motorul la relanti, intr-un interval de cca 0,5-1 minut, daca a scuipat afara cateva picaturi. Acuma nu stiu daca e normal, dar tin minte de la vechea mea dacie ca scuipa mai mult parca, cand scoteai capacul. Bineinteles era si alta tehnologie. Ma duc neaparat sa verific presiunea la ulei. Oricum de vineri si pana nu verific, nu mai merg cu ea.
Va multumesc !
  • tet_catalin

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Va salut cu respect !
Am reusit in final sa masor presiunea la ulei.
Nu prea am gasit unde anume sa fac acest lucru, pana la urma am fost la reprezentanta.
Rezultatul e 2,5 bar - presiunea.
Precizari: "politica OPEL" nu lasa clientii in service. Asadar am cerut expres foaie, negru pe alb valorile citite.
Maine s-ar putea sa vina din concediu un alt mecanic, care a lucrat expres pe tipul asta de motor si are "service" acasa.
Are manometru pentru motorul meu. Fiind mult mai ieftin, am sa fac si o a doua verificare.

P.s. tipul de la receptie a tinut sa-si dea si el cu parerea: cica bataia aia ar fi de la injectoare ! si cica lui i se pare ca pun ulei prost in masina.... sa pun GM si apoi un Duralube !
Duralube pusesem in urma cu cca 10 000 km, iar ulei foloseam pana acum ( papa mai putin ) Mobil 1, dar de cand am aflat ca-i produs si prin Turcia... , singura marca exclusiva din Germania -> merg acuma pe Aral.
Ce sfaturi imi dati ? Daca iese si a doua verificare la fel la presiune ulei, sa fac acel rodaj de care spuneam de 300 km ? Sa pun pana la urma aditivul ala special pentru tacheti, desi ei sunt noi ?

Va multumesc ! astept sfaturi.
O seara frumoasa !
Skip ads

  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Te-ai gandit ca poate nu e problema la tacheti?
Ai ridicat masina pornita pe elevator, sa vezi daca nu cumva se aude mai tare sub masina?
  • RaDuCu_CostEL

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2008

  • Mesaj Privat
@tet_catalin : Eu zic ca bataia nu este de la injectoare pentru ca eu deabia am schimbat unu care era stricat si nu batea motorul deloc. Mergea prost si consuma ~18l in oras si vreo 10 afara.
Sper sa gasesti cat mai repede problema.
  • tet_catalin

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Cum zicea cineva de pe acest club, aproape nici eu nu pot dormi noaptea...ma macina problema asta cu tachetii.
Ce am observat, dupa ce am fost la magazin si am comandat un tachet identic cu ce am pus pe masina: fata de vechiul tachet si noul tachet sunt ceva diferente !
Acuma sa va explic. Eu nu stiam ce am pe masina inainte sa-i iau, nu stiam cum arata, insa acuma ca-i aveam in fata pe cei originali realizez diferenta de proiectare si de dimensiune cu cei pe care i-am pus noi. Mi s-a parut buna ideea lui "mantalutadoru" cu cantaritul, dar acum spuneti si dvs ce-i de facut ?
Dupa aspect, cei vechi de pe masina, arata ( dupa program ) ca si cei care-i produce INA. Cei pe care i-am pus dupa model sunt diferiti, ei fiind facuti de AE.
Diferente sunt pe inaltimea tachetului, ala original e mai inalt cu cca jumate de mm, fata de cel nou. Pe latime, adica in diametru nu sunt diferente. Distanta intre partea in care apasa axele si pastila tachetului, este tot asa o diferenta de cca jumate de mm, dar in sens invers de data asta, deci cel vechi are distanta mai mica fata de cel nou ( lucru bun ) - joc mai mic.
Problema e ca sigur nu pot sa fac testul cu cantarirea, deoarece sigur ies diferente majore, v-am spus si din ce cauza. Atunci ma gandesc tot la ce spunea ""mantalutadoru" ..... apar diferente de dilatare ( cald - rece ), corect, nu ? voi ce ma sfatuiti, ca simt ca o iau pe ulei, tachetii bat de la doua strazi distanta, iar inainte apoape ca nu ma deranjau, dar am vrut sa fac un lucru bun si mai rau a iesit, sa nu mai zic de costuri.... sa arunci asa cu banii, mainii de D-zeu. Credeti ca trebuie schimbati iar ? apropo de CTC si pusi pe INA eventulal, sau in cel mai rau caz ii pun la loc pe cei vechi, ca de-acuma imi ajunge.

Va multumesc pentru sfaturile de pana acum, ma scuzati de lunga povestioare si de timpul dvs de care sper sa nu fi abuzat ! Va raman racunoscator daca mi-ai mai da sfaturi in continuare !

O zi buna! Catalin.
  • tet_catalin

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Buna ziua, stimati colegi !
Va scriu sa va anunt ca s-a rezolvat problema mea despre care am tot vorbit pana acum. Am fost la seful de service de la VW, prin cineva si am vorbit si cu doi mecanici de acolo. Le-am aratat ce aveam inainte si ce cumparasem si pusesem pe masina. Raspunsul lor a fost: "Nu sunt buni tachetii!".
1. Difereau si ca dimensiune pe inaltime.
2. Diferea pozitia canalului de ungere in locas si ei nu apucau sa se amorseze.
3. Era diferenta si de conceptie/design ( mai putin important ).
Asa ca m-am aventurat, am cumparat tacheti noi pe INA, asa cum erau ei originali pe masina. Am intrebat de ce am INA pe masina daca nu a mai fost umblat la motor ? Raspuns: Opelul nu face tacheti, el achizitioneaza la randu-i de la alti producatori ( nu stiu cat de adevarat este ).
Asadar, i-am montat, in maxim 5-10 minute s-au amorsat complet. Motorul merge perfect, nu se aude nici o bataie, e ca la inceput cand am cumparat masina. Chiar la un moment dat credeam ca nu merge motorul, asa de silentios era, fata de inainte cand auzem tachetii dinauntru cu geamul deschis.
Concluzie: Nu cred ca e vina cuiva in ceea ce am facut prima data cu tachetii A.E. Nu vreau sa fac anti-reclama, insa un lucru e cert, A.E., pentru tipul meu de motor (Z16XE), nu sunt buni ! ( desi ei sunt pe cod)- deci atentie !
Acuma ramane sa fac toate actele si sa-mi recuperez banii inapoi.
p.s. ca idee , tachetii AE erau cca 26 ron/buc, iar INA erau cca 46 ron/buc.

O zi buna va urez si va multumesc inca o data pentru raspunsuri. Astept daca aveti comentarii, sugestii, pareri, in continuare !
Cu stima, Catalin !
Skip ads

  • mantalutadoru

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@catalin asa cum am spus cam multe firme ne invadeaza cu piese,zic ei,"originale".mecanicul care tia schinbat initial tacheti merita "batut cu urzici la pielea goala"<am glumit>sa montezi piese fara sa le studiezi in prealabil e de neiertat,ca ai bagat bani e o paguba dar stresu?sper ca toate problemele sa fi disparut si iti doresc drumuri bune.Ps bataia de injector e TOTAL DIFERITA de bataia tachetilor
  • Doar S

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Salut.. am si eu un opel corsa c din 2001 motor 1.2 16 valve si de vreo 10 zile a inceput sa se auda un ''tzacanit'' la motor! Sad( mecanicul mia spus ca e de la tacheti, ca nu e nici o problema, ca merge asa!? si inca ceva... dupa vreo 5 km de mers am deschis capacul la ulei cu motorul pornind si avea pe capac un fel de ''spuma'' dar parca nu ajungea uleiul pana sus! Am verificat si uleiul seara la plecare si era la nivel! Ce se intampla si ce e de facut? ms anticipat Doar S
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,717
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Vezi sa nu tacane lantul de distributie si apoi vezi ca daca ai spuma pe vremea asta calduroasa e posibil sa fie terminata garnitura de la capacul de distributie si sa-ti bage antigel in ulei ......scade nivelul antigelului ?
  • mantalutadoru

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2012

  • Mesaj Privat
nu stiu daca pe la capacu de distributie ar avea cum sa "bage"antigel.sigur NU.daca bataia de care spui e usor sesizabila,si nu a aparut de mult iar mecanicul tau e de incredere schinba uleiul pe care il ai in motor.e posibil sa fi neglijat schinbul de ulei sau ce ulei ai sa fie de calitate indoielnica.daca schinbi uleiul lasal sa se decanteze.antigel daca ai in el are sa se aseze la fund.de bagat antigel in baie ajunge pe la garnitura de chiuloasa
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
100% garnitura distributie, am pus si poze cu explicatii, unii nu merita se pare
Daca tot desfaci schimbi si distributia
Daca nu citesti ca ai info gratuit vei gresi pe banii tai
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
TET_CATALIN: cand au fost schimbati tachetii au fost curatate canaliculele de ungere?
  • mantalutadoru

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2012

  • Mesaj Privat
si alti se pare ca profita de oarece avantaje,pe care CHIAR NU LE MERITA
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,717
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Nu vreau sa fiu tap ispasitor dar sa zici ca nu are cum sa bage antigel in ulei pe la garnitura capacului de distributie inseamna ca nu ai avut de-a face in niciun fel cu motoarele astea
  • tet_catalin

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Feb 2009

  • Mesaj Privat
luciraica a scris:TET_CATALIN: cand au fost schimbati tachetii au fost curatate canaliculele de ungere?

@luciraica: sincer , nu stiu ce sa spun, stiu doar ca la un moment dat, a bagat pistolul cu aer comprimat si a suflat prin toate orificiile aproape. Stiu pentru ca dupa-aia a spalat el motorul ( la final, bineinteles ) , ca era plin de ulei, insa acele canalicule de care vorbesti, nu stiu sigur cum ar fi trebuit procedat. Poate imi dai mai multe detalii, si imi amintesc ?!, dar in mare asta a facut.
Mersi pt sesizare !

Smile o zi buna !
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
poi asa.. cu aer comprimat.. sunt niste orificii in corpul chiulasei prin care ajunge uleiul la tacheti..
  • Doar S

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Da vallyyy scade nivelul la antigel de la maxim la minim cam in 2 saptamani! Mantalutadoru..am schimbat ulei acum 2000 de km GM 10w/40! nu e bun? si app...nivelul la ulei nu mi-a scazut deloc... Dancuciureanu cred ca asta am sa fac..o sa schimb distributia... ms fain la toata lumea:*
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,717
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Nu e normal ca pe vremea asta uleiul ala sa faca spume,d-aia suspectez garnitura de la distributie,deja daca spui ca antigelul scade, e clar,momentan las-o pe dreapta pentru ca risti sa provoci alte pagube,ala nu mai e ulei,ci o emulsie ......multa bafta !
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR