Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • sylvya

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Salutare baieti,am citit din discutiile vostre despre consumul de ulei la vectra b motor z16xe,dar problema la mine e aceasta,consuma 1 litru la 1000KM am folosit ulei castrol10w40 :am dat jos chiuloasa la piston nr 1 era ancrasata bujia deasemenea si pe piston era calamina mai multa decat la celelalte pistoane, am trmis chiuloasa (la uzina covasna) si i am schimbat:supape,ghiduri,simeringuri supape si planeitate,am verificat bloc motor nu este ovalizat este impecabil segmentii nu erau lipiti sau pe aceeasi linie (nu am schimbat segmentii),am pus mobil 10w40 am montat la loc si decum am pornit o dupa 5minute am accelerat o si scotea un fum albastrui iar acum consuma mai mult ca inainte adica 1 litru la 200Km este exagerat de mult,l am desfacut pe motor iar ,i am luat si segmentii i am comparat pe cilindru este foarte mica diferenta intre cel vechi si cel nou ,oare sa nu mai consume asa mult ulei dupa segmentare?s au sa fie ceva tot la chiuloasa,totul e schimbat ,Va rog daca puteti sa ma ajutati cu o indrumare multumesc



[editat] am schimbat titlul in ceva mai descriptiv
Skip ads

  • peddro

  • Mesaje scrise: 228
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Am facut si eu motorul in acelasi fel. Au fost masurati cilindrii sau ochiometric sunt in regula? La mine consuma dupa reparatie cam 3 litri in 15000km. Daca faceam si retificarea cilindrilor probabil scapam de problema complet.
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Fa-ma sa inteleg.Ai facut segmentarea dar nu ai schimbat segmentii?
Daca schimbi segmentii vezi sa fie la cota actuala.Nu la cota initiala
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Tare 1l la 200 de km. Te costa mai mult uleiul decat benzina ...

NU inteleg cum de au dat Opel asa un mare chix cu acest motor incepand de la generatia X 16 XEL si derivatele ei pana in anii 2008-2009.
NU cerd ca exista posesor de 1.6 care sa spuna ca nu consuma ulei.

NU stiu ce au facut cei de renault dar logan cu motor pe benzina nu consuma nimic in 15000 de km, ulei subtire 5W30.

Cred ca nu ti-ai ales bine masina...
Skip ads

  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Nu exista motor sa nu consume nimic ulei,dar asta este o alta discutie si nu vreau sa ne lansam acum in contradictii.Orice producator face o remarca asupra consumului de ulei ore sau km/functionare.
Daca motorul a fost desfacut,era normal sa schimbi si segmentii.Acum,este discutabil,ce a facut mecanicul respectiv.Saltul de la 1l/1000 km la 1l/200 km este cam mare,si nu se justifica decat ori prin proasta ansamblare,inversare de pistoane cu segmentii aferenti,inversarea segmentilor,etc.
Aveam acum 5 ani un Kadett 1.4 (pe firma,de" tavaleala") care halea 1l/500 km si-mi parea mult(nu mai schimbam uleiul,doar completam Smile ),insa 1l/200 km este exagerat.Musai trebuie sa faci ceva cu segmentarea.Pacat,ca desfacand motorul din nou,alta distractie,alta garnitura baie,chiulasa,etc...
  • sylvya

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Am dmontat din nou motorul si am sgmentat o cu segmenti la cota standard,acum nu mai scoate fum acum urmaresc nivelul sa vad la mia de KM cat mai consuma ulei ,mentionez blocul a fost masurat este pe zero ,nu este ovalizat,nici nu zici ca a lucrat pistonul pe bloc.se pare ca segmenti au fost prostidesi la ochi pareau buni cred ca erau prea tari.Am parcurs dupa a doua interventie 250KM si pare ok,va tin la curent daca e ok
  • batu

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Si eu am segmentat Z16XE si am scapat complet de aceasta problema.
Am deja 30.000km fara consum de ulei
  • porfyrus

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2006 OPC
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2010

  • Mesaj Privat
salut, si eu am avut buba asta cu consumul urias si am segmentat motorul. cu toate astea tot consuma 1l/1000 km si uneori cand o pornesc dimineata da cate un dampf de fum. Ce sugestii aveti? Mersi.
Skip ads

  • sylvya

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Cand ai pus segmentii noi ai avut fanta buna nu?,daca da sper ca ai schimbat si simeringurile la supape ,eventual vezi sa nu aiba joc supapa pe ghid.
Vezi ca am specificat mai sus ce am facut eu,acuma am 8000 km si mi a cosumat cam 600 g si am alergat o eu zic ca e destul de bine.
  • porfyrus

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2006 OPC
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2010

  • Mesaj Privat
eu am avut o prea complicata aventura cu chestia asta... mai intai m au tot plimbat incolo si incoace toti mecanicii, inclusiv maiandrei, imi scotea masina fum ingrozitor. si toti mi au spus nu, nu e nevoie sa segmentezi nimic, schimba semeringuri si supape, ceea ce am facut fara nici cel mai mic efect... in fine in cele din urma am segmentat motorul si am scpata de fum dar am ramas cu consumul urias de ulei, 1 l/1000/1200 km maxim. folosesc ulei gm 10w40. Dar citind tot ce ati postat voi aici mi am dat seama ca eu mai am de facut ceva la masina pana sa meargacum ar trebui.
  • sylvya

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2012

  • Mesaj Privat
sa inteleg ca i facut doar segmentare? trebuie sa faci exact cum am specificat mai sus, eu am reparat si chiuloasa adica supape ghiduri ,simeringuri sa luat si fata plana cost 1000 roni,apoi segmenti 400 roni,garnitura chiuloasa 100 ron, fara manopera si trebuie sa mearga daca ai blocul bun al meu nu era ovalizat era foarte bun.Bafta.
  • dj05fmx

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1990 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Toate x16xel ce nu au suferit nici o interventie consuma ulei exagerat, caquza fiind:1 semeringuri de supapa si cauza 2: segmenti originali caliti/coxati.
Dupa schimbarea semeringurilor de supapa si segmenti pentru a fi siguri, motoarele merg perfect, uzura blocului dupa 200.000km este insesizabila... Sa auzim de bine!
Skip ads

  • nebunelu80

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Salut, am o problema si va rog daca imi puteti da vreun sfat sau o parere, opel astra, 1.6 16valve cu instalatie gpl, masina adusa din olanda de doi ani, incepuse sa scoata fum alb si sa consume ulei, i-am facut segmentare la motor si schimbat si distributia si semeringurile la tot. dupa toate astea tot imi consuma ulei la 7000 de km doi litri de ulei, nu stiu ce sa ii mai fac sa scap de aceasta problema ma omoara acesta problema imi sta pe creier. multumesc
  • mafiozzo

  • Mesaje scrise: 309
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Stiu ca aici e topic de vectra, dar tot opel am si eu,hai sa spun si eu o poveste,citisem mai sus ca logan sau francezii fac motoare ok,da, le fac si nu le fac,adica eu am segmentat un motor frantuzesc la 80.000 km, doar segmenti si atat, apoi n-am mai avut treaba cu consumu de ulei pana la 150.000 km cand am vandut-o. Acum trecem la 16se-ul meu,l-am segmentat la 150.000 km[recent], tot asa am patit si eu am desfacut motoru sa schimb numa semeringurile supape, inainte sa le schimb,consuma 1litru ulei cam la 800-1000 km,depinde unde circulam,oras sau afara. Dupa schimbare semering nu v-a mint,70km=1litru ulei. am ramas gen what?. Bun, am zis hai fac un sacrificiu,si am cumparat tot,segmenti supape alti semeringii la supape culbutori si garniturile aferente,motoru toarce ca nou,ulei inca n-a consumat,desii n-am facut decat 400km de la segmentare, ce am observat 2 din 6 porniri la rece ale motorului da putin fum, deocamdata am in gand, ca dupa ce a consumat grav ulei 70 km 1 litru, o fi ramas pe evacuare etc,pana se curata,in rest totul e ok.

Chestia asta nimeni nu si-a putut-o explica pana acum, de ce daca dai jos chiuloasa la un motor de opel, trebuie segmentat,cum afecteaza asta cresterea consumului de ulei?
  • deleted-79607

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2012

  • Mesaj Privat
batu a scris:Si eu am segmentat Z16XE si am scapat complet de aceasta problema.
Am deja 30.000km fara consum de ulei

  • MOISINA

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Am avut pana acum cateva luni o Renault Laguna 1, 1,6 16 valve, fabricata in '98, cu 250000 de km parcursi, din care 900000 de km, de mine. Schimbam uleiul la 15000 de km, ulei ELF sintetic(5w-40), si nu consuma deloc ulei intre schimburi, nici nu scoteam joja sa vad uleiul, avea joja electronica in bord. Acum am Opel Vectra B, 1,8 "z18xe", am parcurs deja 5000 de km si nu mi-a consumat decat un sfert de litru de ulei, Castrol 5w-40. In ultimii 9 ani am avut numai Renault-uri, si n-am avut probleme cu consumul de ulei, sper ca Opelasul sa nu ma dezamageasca.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
nu exista consum 0 de ulei la o masina care este complet functionala si nu are probleme... cine stie putina mecanica si cum functioneaza un motor stie de ce Wink
  • MOISINA

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Din fericire, stiu foarte bine cum funcționeazã un motor! 😉 Nu completam uleiul intre schimburi, pentru ca nu scãdea deloc nivelul. Schimburile le fãceam la 15000 de km.
  • Ionut.Braila

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Am citit posturile de aici si nu prea am inteles foarte foarte bine ce trebuie facut si schimbat, tata are un opel vectra b z1.6xe, de curand, consuma foarte mult ulei, si motoru' nu mai trage ca inainte si plus de asta se aude si o bataie la motor, mai exact ca si o dacie cand merge in 3 bujii...daca i-as face segmentare, se merita? ca am auzit ca sunt cam pretentioase la segmentat motoarele astea...si ce ar trebui sa inlocuiesc la o segmentare oarecum ca la carte..se merita? cam in cati bani o sa ma duca toata 'aventura' asta multumesc pt intelegere, m-as bucura sa-mi raspundeti cat mai repede, saptamana asta e musai sa o duc la servis si barem sa stiu in mare ce ar trebui si la ce sa ma astept Smile ! multumesc anticipat
  • tomariscom

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2004 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2013

  • Mesaj Privat
motor 1.6 16v x16xel
segmentat la 245000 cu scimbat segmenti , totul la chiloasa , distributie etc etc
la 10000 de km imi consuma 2 l
10w40 Castrol magnatec
dupa ce am citit nu cred ca se merita sa mai umblu in motor
merge impecabil dar ... uleiul
m 265000 acum
deci crd ca ma incadrez
si in oras galati fara 11,2 l benzina nu scap

stima
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR