Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • paplino

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Salutari ! Am o problema pe cat de minora, pe atat de enervanta: pe Astra G Saloon din 2007 am un MP3 player montat ulterior (de primul proprietar), a carui marca nu o voi da, spre a nu fi acuzat de reclamageala Smile Suficient e sa spun ca este cu fatza detasabila. Problema: de fiecare data cand scot contactul (parcare, in pompa la benzina, oprire 5 minute ca sa urc la maica-mea sa iau o oala cu sarmale etc.), se duc toaaate setarile playerului, incluzand, dar nelimitandu-se la: setarile de bass, treble, loud on, demo off, statiile radio memorate etc. Pe langa faptul ca nu ma obosesc sa memorez statii in el, pentru ca nu ar avea sens (cand opresc s-au dus), e deja un maaare stres sa refac toate setarile de sunet de fiecare data cand pornesc masina. Am inteles de la un "mecanic universal" ca problema ar fi pentru ca "nu e conectat nulu' de la casetofon la nulu' masinii", dar parca n-as prea crede, as vrea inca vreo cateva opinii.

Intrebarea: are cineva vreo idee cum se remediaza chestia asta ? E dificil ? Poate fi facuta de mine personal din 2 suruburi si 3 sarme, sau e nevoie obligatorie de interventia unui mecanic-electronist ? Daca e nevoie de o asemenea interventie profesionala, are cineva vreo recomandare pentru un asemenea electronist de incredere in, sau pe langa, Buzau ?

Mii de multzumiri anticipate !
Skip ads

  • electronistul21

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2009 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2011

  • Mesaj Privat
suruburi nu va trebuie,si nici sarma.doar niste banda izolanta.la dvs sunt inversate firele de memory cu cel de alimentare.cu o lampa de control determinati pe ce fir aveti plus permanent si-l legati la firul rosu de la cas,iar cel pe care apare plus la punerea contactului,il veti lega la firul galben.enjoy!
  • Lovrin

  • Mesaje scrise: 371
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
S-a mai discutat aceasta problema pe forum! Pe scurt trebuie sa legi firul galben cu firul rosu (de la mufa iso, care iese din player si se conecteaza la mufa masinii)! Sa ai spor...
  • paplino

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc de indrumari. Am fost astazi cu masina la un electrician auto, ca sa pun sfaturile in practica. Problema e un pic diferita "pe teren":
1) e vorba de doua fire, intr-adevar, insa este unul rosu gros (12v permanent) si altul rosu subtire, legat de contact;
2) s-a utilizat mufa originala, Opel, de la casetofonul original al masinii, insa cablajul Opel are cele doua fire de mai sus inversate. Playeryul actual are o mufa identica, dar cablata invers in ceea ce priveste acei doi pini.

Am incercat, prin urmare, extragerea firelor, cu tot cu conectori, din mufa, si inversarea lor. Aici apare problema. Mufa are o "siguranta" galbena, din plastic, care se poate scoate cu un ac/surubelnita, si care are scopul de a bloca firele cu conectorii atasati pe ele ("papucii") si de a preveni iesirea lor accidentala. Am scos cu usurinta siguranta galbena, asteptandu-ne (si eu si electricianul) sa putem extrage rapid firele cu conectori din lacasurile mufei. S-a dovedit imposibil. Se pare ca acei conectori mai au un sistem suplimentar de blocare in interior, pe care nu am reusit sa il dibuim (spatiu ingust, lumina putina etc.).

Intrebarea: care e procedura de a elibera respectivii conectori din lacasurile mufei ? Care e sistemul de prindere, mai exact ? Sigur trebuie sa existe o metoda, de vreme ce au intrat, la fabricatie, cumva trebuie sa si iasa.

Multumesc anticipat !

P.S.: daca este nevoie, pot posta si poze cu mufele si aspectul lor.
Skip ads

  • Lovrin

  • Mesaje scrise: 371
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Cel mai sigur e asa cum ti-am zis eu, legi din mufa iso firul galben (cel de memorie) cu firul rosu care e plusul, acesta e la toate playerele care le-am legat eu (jvc, pioneer....)! La cele mai multe mufe iso care vin cu playerele originale au aceste fire dotate cu mufe suplimentare legate deja pe ele doar sa le introduci una in alta!
  • paplino

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Lovrin, multzam de sugestie, asta incerca sa ma convinga si electronistul sa facem, insa dezavantajul este ca playerul ar merge, in cazul asta, chiar si cu contactul scos, existand riscul de a il uita pornit. Bine, riscul asta e minim, pentru ca de fiecare data cand ies din masina dau jos masca de la player, dar mi se pare o improvizatie de tip "carpeala", gen "merge si asa". Avand in vedere ca, daca as schimba cele doua fire rosii pomenite mai sus, playerul ar functiona ca la carte, vreau sa incerc sa il rezolv ca la carte.

Deci: stie cineva cum se extrag firele cu tot cu conectori din "scheletul" mufei ? care e secretul sistemului de prindere ?
  • electronistul21

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2009 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2011

  • Mesaj Privat
nu merge fara contact,i-si pastreaza doar memoria,daca inversezi firele respective.
  • paplino

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2011

  • Mesaj Privat
@electronistul21: Este exact ce mi-as dori ! Contactul scos sa opreasca si playerul, dar sa isi mentina memoria. Pentru mine ar fi situatia ideala.

Intrebarea ramane: cum sa fac si ce scule imi trebuie sa eliberez firele din mufa, ca sa le pot inversa ? Singura indrumare, cat de cat, am gasit-o aici: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=121530
Mai exact in postul lui radian, si anume:

PS: Firele se pot schimba in mufa, prin extragerea cu ajutorul unei surubelnite subtiri a sigurantei galbene din lateralul mufei dupa care, tot cu o surubelnita ff subtire -de ceasornicar- sau cu un ac gros, se impinge pe linga papucul din mufa, pt a elibera papucul.
Firul scos din mufa se izoleaza bine si se lasa liber.


Ce e neclar, si unde as avea nevoie de lamuriri cu adevarat, e partea cu "se impinge pe linga papucul din mufa, pt a elibera papucul". Poate cineva sa detalieze, mai exact, prin ce parte (dreapta, stanga, sus, jos) si cam care e directia si miscarea care ar trebui sa elibereze respectivul papuc ?

P.S.: nu radeti de mine, am petrecut ieri vreo 2 ore incercand, deci am incercat cam toate variantele. Ma pregatesc sa cobor in parcare sa mai petrec inca pe atat, nu ma las, dar n-as vrea, totusi, sa distrug firele de la prea multe solicitari.
Skip ads

  • electronistul21

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2009 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2011

  • Mesaj Privat
daca insisti sa le scoti o sa strici mufa si va fi un calvar sa o inlocuiesti.taie firele cum ti-au spus toti de aici si le inversezi.daca esti din cale afara de scrupulos si crezi ca banda izolanta nu ajunge,cumpara niste varnis termocontabil.totul dureaza vreo 10 minute!enjoy!
  • paplino

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2011

  • Mesaj Privat
@electronistul21: Ideea cu taiatul si inversatul firelor mi-a venit si mie inca de ieri, de cand am vazut ca nu merg scoase din mufa, insa electricianul la care am fost cu masina mi-a zis ca asta in nici un caz nu e recomandabil, unul din fire (cel gros, de plus permanent) e gandit sa transporte un curent mai mare, fatza de celalalt (mai subtire, de contact), ca urmare, daca le taiem si le inversam, firul mai subtire va trebui sa transporte un curent mare, intre taietura si mufa. Asta ar putea duce in cel mai bun caz in erori prin componentele masinii (martori aprinsi pe bord etc.), sau in cel mai rau caz la prajeli de mufe, contacte, arsuri frecvente de sigurante etc.

Voi ce ziceti ? Sunteti de acord cu afirmatia ? Sa tai firele si sa le relipesc inversate, sau nu ?
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,452
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
1. dai jos consola centrala. in felul asta ai mai mult spatiu de lucru. Apoi te uiti cu ochi mari pana te prinzi care e sistemul de prindere a ghearelor in mufa
2. te duci la un magazin de electronice, iei mufa si pini. tai firele, le pui pini noi, ii pui in mufa


Ultima modificare facuta de jE la Dum 01 Jul, 2012 9:14 am
  • electronistul21

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2009 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2011

  • Mesaj Privat
frate,schimba electricianul!are idee el despre erori de nu se mai poate.in orice caz este de admirat puterea lui de convingere.in loc sa-ti rezolve treaba sa-ti ia 10lei,te-a convins ca trebuie sa demontezi juma de masina.nici nu vreau sa ma gandesc ce va fi cand vei avea o eroare la airbag sau la abs.sunt banii tai,problema ta.doamne ce-mi doresc sa am clienti ca tine!
Skip ads

  • paplino

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Stai putintel, ca saracul om nu mi-a luat nici un ban, s-a uitat, a vazut, n-a reusit sa rezolve, n-a primit bani. Si nici n-a demontat jumate de masina, doar a recomandat ca ar fi mai bine sa nu taiem firele si sa le lipim inversate, datorita problemei cu marimea curentului prin fire. Fiind inginer automatist, stiu ce inseamna chestia, asa ca da, am halit-o, pentru ca omul are, potential, dreptate. Nu ma pricep absolut deloc la electronica masinii, deci daca am halit o aberatie, am o scuza, totusi.

Mai apoi, referitor la electronist, ce vrei sa fac ? E prima mea masina, pana acum am fost complet paralel cu tot ce inseamna domeniul auto. Acum ma gasesc in postura de a trebui sa scot din pamant din piatra seaca electronisti, mecanici, tinichigii etc etc

Si pana la urma nu a reusit nici unul dintre toti specialistii de aici sa imi explice si mie, pas cu pas, cum se scot amaratii aia de papuci din mufa ca sa ii inversez, ba am fost luat si putintel peste bombeu de jE, care m-a pus sa desfac bordul cu totul pentru chestia asta, sau sa tai mufa. Multzam mult, frate, cand vrei sa schimbi un bec, iti recomand si eu sa dai jos motorul intai, ca sa ai mai mult spatiu de manevra.

Probabil ca o sa cumpar o mufa ISO mama si una tata, fire, o sa fac o agerime gen adaptor cu ele, adica una din solutiile pe care speram ca nu va trebui sa le utilizez, si asta este.
Asta daca nu are, totusi, cineva o solutie salvatoare, care, totusi, sa nu implice datul jos al tobei de esapament pentru ca sa am acces mai facil la fire.
  • Lovrin

  • Mesaje scrise: 371
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Je ti-a zis sa dai consola nu bordul jos, dureaza 10 min incarcat treaba asta ca sa ai mai mult acces la mufa masinii pentru ca din cate stiu e destul de scurta! Si zici tu ca iesi mai bine daca mai pui inca 2 mufe decat sa tai un fir si sa il izolezi inapoi? Nu circula 220 de V prin firul ala si doar 12-14 v, deci manevra zic eu e destul de sigura! Stima si sper sa reusesti sa faci ce iti propui!
  • paplino

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Victorie, am reusit. Am taiat, pana la urma firele, le-am lipit cu un pistol de lipit si un invertor, izolate, merge totul brici iar masina nu a luat (inca) (bat in lemn...) foc. Multumesc tuturor pentru sfaturi.

Iar pentru cei ce vor avea probleme similare si vor citi pe viitor acest topic: mai bine nu incercati sa scoateti pinii din mufa iso, veti scuti mult timp si multi nervi. Teoretic da, se poate, dar practic, am pus pe jar 3 oameni cu chestiile astea, unii au incercat pe acasa cu mufele lor, s-au facut activitati de laborator, teleconferinte, simpozioane, nimeni nu a reusit sa scoata vreun pin. Solutia e: taierea si lipirea (dupa ce sunteti siguri ca faceti ce trebuie, evident, nu ma invinovatiti pe mine daca stricati ceva !)

Stima tuturor si scuze de tonul ceva cam acid de acu vreo 2-3 posturi Smile
  • cyber

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Feb 2012

  • Mesaj Privat
pune ceva poze cum ai facut acceasi problema o am si eu cand inchid se duc toate setarile bass si taote alea Very Happy
  • paplino

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Salutare, iata procedura:

1) Se extrage playerul, se scot mufele (mufa iso si antena);

2) Se identifica firele corespunzatoare pinilor incercuiti din imagine:


3) Dupa identificare, ar trebui sa constati ca ai ales aceste doua fire (ambele rosii, unul mai gros, altul mai subtire):



4) Cele doua fire se taie, cat mai aproape de mufa (sa spunem la 1-1,5 cm de mufa, pentru a lasa totusi o "codita" care sa permita si operatiunile de lipire). Dupa aceasta, le indepartezi izolatia (preferabil cu un wire trimmer), pe o lungime de maximum 0,5 cm;

5) Recomand cu caldura lipirea firelor cu pistolul/ciocanul de lipit si fludor, nu "rasucirea" lor. Vei avea nevoie de o sursa de 220V alternativ. Optiuni: un invertor conectat la baterie, sau, daca stai la curte, sau, chiar si la bloc, daca etajul si locul de parcare iti permite, un prelungitor scos pe geam;

6) Lipiturile vor trebui izolate. Pentru asta iti trebuie cate o bucata cam de 5 cm de banda izolatoare. Eu am facut rost de la un amic de niste mansoane speciale de izolare care se introduc pe fir, inaintea lipirii, apoi se pozitioneaza deasupra lipiturii, dupa care se "parlesc" nitel cu bricheta. De la caldura, mansoanele se contracta puternic si fac cea mai buna izolatie posibila.

Si gata, problema e rezolvata ! Succes !
  • cyber

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Feb 2012

  • Mesaj Privat
le lipesc pe cele doua rosii si in ce mufa le pun inapoi?
  • Lovrin

  • Mesaje scrise: 371
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Este mai usor sa inlocuiesti aceste fire in mufa iso care iesi din player! Cel putin eu asta am facut! Din mufa iso unul este de culoare rosie si unul de culoare galbena! Poate o sa iti mai pui vreodata pe masina player original si nu se merita sa strici mufa originala a masinii....
  • paplino

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2011

  • Mesaj Privat
cyber a scris:le lipesc pe cele doua rosii si in ce mufa le pun inapoi?


Pai nu le scoti efectiv din mufa, deci nu trebuie sa le bagi inapoi Smile Doar le sectionezi pe fiecare si le lipesti incrucisat. Practic, tai si firul gros, si cel subtire, apoi lipesti firul gros care vine din "adancurile bordului" pe firul subtire care se duce in mufa si, viceversa, firul subtire din adancuri, pe firul gros din mufa. Izolezi, si gata.

@Lovrin: E sensibil mai dificil de facut ce zici tu. mufa iso care iese din player (mufa iso tata), corespunde, in interiorul playerului, in niste picioruse lipite direct pe placa de baza. Sunt mici, fragile si deloc maleabile. in nici un caz nu pot fi taiate si lipite incrucisat cu aceeasi usurinta, acolo chiar iti trebuie un specialist, cu experienta in lipituri migaloase, plus scule adecvate.

Oricum, daca doresti, vreodata, sa montezi player original (ceea ce n-as prea crede), e simplu, dezizolezi lipitura, o sectionezi, relipesti firele in felul in care erau initial (subtire la subtire si gros la gros), reizolezi si aia e.

P.S.: toata lumea zice aici de firul galben si firul rosu. Subliniez: in cazul meu a fost vorba de doua fire rosii, de grosimi diferite (cum puteti vedea in poza). Nu vreau sa contrazic pe nimeni, probabil sunt diverse scheme, in functie de modelul exact, an de fabricatie etc, dar dau totusi un sfat: nu taiati firele pe baza de zvonuri ! folositi un multimetru si masurati tensiunile inainte cu manutzele voastre, cu contactul si fara contact, apoi mai masurati o data ca sa fiti siguri, apoi fumati o tigara, daca sunteti fumatori, sau beti un suc, daca nu, apoi mai masurati o data, ca sa fiti 100% siguri si abia apoi treceti la taiat fire !

P.P.S.: la etapa de masurat fire, inarmati-va cu o siguranta de 20A de rezerva, sunt destul de multe sanse ca o veti arde pe cea deja instalata pe masina Smile Iar daca nu o ardeti, oricum e bine sa aveti o siguranta de rezerva in torpedou.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR