Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
@micky001: multumesc...ok este vorba de "valva de expansiune" Razz acuma vorbim aceeasi limba.

evaporatorul din masina are specificatiile astea http://www.delphidiavia.it/file_prodotti/70.pdf si da...ai dreptate, in pagina 2 se mentioneaza ca are si valva de expansiune integrata...ok, o piesa in minus de cumparat/cautat

legat de turatia variabila a compresorului ... mi-o tunat acuma in pauza o idee (posibil sa fie de la caldura, ca am umblat pe afara, deci daca zic tampenii nu ma injurati Embarassed ) : daca aplic principiul de la pompele de alimentare... turul merge in pompa (la mine compresor) si apoi catre injectoare (la mine e valva de expansiune). pe traseu am o supapa, care atunci cand se depaseste presiunea de lucru scoate agentul frigorific care e in surplus (suprapresiunea) pe o conducta de "retur" care eventual o bag inapoi in radiator/condensator... in felul asta as putea compensa pana la un moement dat variatiile de turatie ale compresorului. Practic indiferent de turatia compresorului , prin supapa aia trece doar "presiunea necesara" ... ma insel undeva in ideea asta? Question
Skip ads

  • alinmuresan

  • Mesaje scrise: 349
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Pana te apuci, trece vara. N-ai nevoie de supape in plus.
Compresorul are o supapa de siguranta care elibereaza freonul, daca e cazul.

Pana la urma pe modelul masinii tale ta s-a montat din fabrica aer conditionat?
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
@alinmuresan: ziceam chiar in prima postare ca asta e un proiect ptr la toamna, cand nu mai am nevoie de bani ptr iesiri la munte Laughing

da, exista masini cu AC din fabrica, chiar ieri am masurat dimensiunile radiatorului si ale fuliei pe instalatia originala. dar, instalatia originala este mult mai complexa decat nevoile mele. este conectata la instalatia de vacuum, comanda turatii la motor, tubulatura sub bord este mai complexa, exista senzori de temperatura apa, exterioara, etc...
sa cumpar SH o astfel de instalatie ma ajunge aproape la pret de piese noi , ziceam pe undeva ca doar pe un compresor de vreo 15 ani vechime mi s-a cerut 900RON (fara suportul motor si fara rola intinzatoare)...unde mai pui ca nimeni nu stie daca instalatia e completa si functionala.
  • alinmuresan

  • Mesaje scrise: 349
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2008

  • Mesaj Privat
cel putin poti sa imprumuti ideea unde sa pozitionezi radiatorul si ventilatorul.
eu nu m-as apuca sa calculez cat freon ar trebui sa bag. La incarcare sa vezi pe ceasuri presiunile, trebuie sa ai 'nu stiu cat' pe conducta de inalta si 'nu stiu cat' pe joasa.
Skip ads

  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
@alinmuresan: pai aia am facut ieri seara, am masurat radiatorul (ventilator nu exista), am masurat fulia compresorului...
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
o schema simplificata a instalatiei AC (fara reglaje si alte fineturi, doar elementele principale si circuitul):


  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Cum am mai spus,se poate!De preferat ar fi totusi sa faci rost si de suportul original al compresorului si rola intinzatoare.Nu de alta,dar este vurba de aliniament si calculul diametrelor fuliilor,caneluri,curea,etc.Apoi macar primul set de tubulaturi originale,cele elastice,care sa-ti preia vibratiile intre motor si caroserie.Apoi poti folosi tubulaturi clasice din cupru,pentru freon.Fitinguri de asemeni poti gasi tot la un magazin specializat in echipamente frigorifice.Circuitul este in sistem inchis,normal randamentul optim incepe la un compresor auto pe la 1500 rpm,protectiile din sistem la echiparile din fabrica se axeaza mai mult pe cedarea catre rotile motrice a puterii motorului atunci cand este nevoie.De exemplu,daca accelerez brusc,la mine compresorul decupleaza pentru cateva secunde,apoi recupleaza,probabil pentru a nu prelua accelerarea brusca a compresorului,dar si pentru a nu ingreuna cuplul pe moment.Sunt astfel de momente cand ai nevoie de toata forta motorului,intr-o depasire de exemplu,ori este cunoscut faptul ca AC-ul "ingenuncheaza".Si acest lucru l-ai putea realiza,home -made.Simplu,exista triplul switch care la presiune inalta,pe linia de inalta,deschide circuitul compresorului.Nici pe instalatiile masinilor mai vechi cu dotare AC nu era prea multa electronica,mai exact ,chiar deloc.Sistemele moderne au calculator separat,comunica cu ECU,compresor cu turatie variabila,shpe senzori de temperatura,umiditate,calitate a aerului,soare,etc...Se poate deci!O sa ai ceva probleme,toti suntem constienti,dar este salutara initiativa si de respectat ambitia daca vei si demonstra ca se poate.Compresorul trebuie sa fii sigur pe el,deobicei la SH nu prea gasesti bune...Mai rar norocul asta,din cate am observat,mai sigur este unul de la dezmembrari,decat din anunturi pe net,unde baietii de treaba pun la vanzare compresoarele neperformante ,schimbate de pe masinile lor.Mi-am luat-o cu cateva din astea pana m-am invatat... Interesanta initiativa,si abea astept sa vad,la toamna,primele poze(banuiesc ,vei posta etapele,chiar daca nu este vorba de un Opel,procedura este aplicabila pe orice masina) si un termometru la vara urmatoare,in habitaclu,care sa indice 24 de grade(sau mai putin ? ) ! Smile
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
@micky001 & alinmuresan: multumesc mult de info

@moderatori: va rog frumos sa lasati discutia despre montarea de AC pe o masina fara asa ceva ca topic separat. Vor fi extrem de greu de urmarit informatiile legate de acest subiect daca sunt in acelasi topic cu probleme specifice ptr Opel de freon/racire. Multumesc ptr intelegere.
Skip ads

  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Mda,greseala mea...acum am observat si eu.Asta este mult mai usor de verificat,vizual,daca te referi la electroventilatorul radiator racire agent sau AC
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Cu cat pierderea este "mai greoaie",in timp indelungat adica,cu atatt este mai greu de depistat.Deobicei pierderi apar pe la radiator/condensor, vaporizator(mai rar,dar apar),compresor(semering,o-ringuri inchidere capace),imbinari ale conductelor ori conducte chiar,imbinare triplu switch, sau corp tripluswitch,ventile conectori umplere instalatie.Cam multe...Pe unde ai acces,vizual,se pot depista,prin observarea "petelor" de ulei,verzui,...foarte amar la gust...,ori cu ochelari UV si substanta fluorescanta.Daca te apuci insa de schimbat componente dupa "urechea" mecanicului,nu ajungi nicaieri,sau cel mai probabil,la fundul sacului.Cauta un service AC mai bun si explica situatia,sa-ti faca o detectare mai atenta a pierderilor.Totusi,daca compresorul inca se invarte,inseamna ca ai inca freon in instalatie,si tubulaturile cel mai bine le verifici termic la palpare ,la intrarea/iesirea dintre habitaclu si compartiment motor,acoko trebuie sa ai o conducta fierbinte,cea care intra in valvula de laminare,si una rece,cea care iese din vaporizator.Daca una este fierbinte iar cealalta ...calduta,sa nu fie chiar valvula cu problema.In alte cuvinte,trebuie verificata instalatia de un specialist,la presiuni,optic,termic.
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Alea erau mesaje despre cantitatile de fluide ale statiei de umplere,nu faceau referinta la instalatia masinii tale.
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Prin asta treceam si eu prin 2000 cred..Am vrut sa adaptez AC pe Kadett..Trebuia sa dau bordul,motorul jos,sudat,taiat,puse ”petice”,m-am lasat pagubas pana la urma.Era enorm de mult de munca si probabilitatea de a nu merge ceva cum trebuie atat de mare,incat m-am orientat spre ceva cu AC de fabrica.
DAR..
Intre timp am descoperit si solutia.Te duci la THERMOKING -banuiesc ca au reprezentanta si in TM-si acolo ai 2 alegeri-ori iti pune o cocoasa pe masina (eventual se poate ”ingropa”in plafon,in spate) ori iti comanzi un KIT universal de AC auto,cu fulii,conducte,radiatoare,inst.electrica,etc. peronalizat (in linii mari) pentru diverse categorii de auto.E fabricat in Israel.
Cand cautam eu costa cam 6-700 USD .Pretul era fara adaosuri si manopera,cunosteam pe cineva acolo.Problema era ca in mod normal dura cam 3 saptamani-1 luna pana venea,si tocmai atunci incepuse un razboi al Israelului cu nu stiu cine,deci aveam sanse mari sa vina in decembrie..Am renuntat.


Cam asta ti-ar trebui..
http://www.nostalgicairpart...2f-engine-151.php

Sau vaporizator,varianta mai ieftina-daca nu ma insel,merge la curent si face cu 15 grade mai rece decat aerul din masina.

https://www.ackits.com/pc/10...Slim+Line+Unit%29
Skip ads

  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
@superdragos: multumesc mult ptr link-uri !

cu reprezentantul Diavia (din TM) am vorbit pana acuma, o sa ma duc pe la ei saptamanile urmatoare sa vedem pe acolo exact cat spatiu este si cam ce piese am nevoie (coduri ptr compresor, radiator)... apoi o sa ma interesez de preturi ptr piesele alea sau echivalente si in alte parti...si dupa ce am toate jucariile ma apuc sa le montez.
  • sorin g.

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2012

  • Mesaj Privat
salut am eu instalatie de ac de pe solenza cu tot cu radiator compresor chiar si tevile complecta Smile .. daca vrei mai multe informati si tear interesa o sa ii fac ceva poze si o sa iti arat. astept un msj pe pm.
  • CRAZY WOLF

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2012

  • Mesaj Privat
l_stoian79 a scris:@CRAZY WOLF: te rog sa pui poze daca ai. Multumesc anticipat!

Momentan sunt la mare dar cand ma revin acasa pun poze asa cum am promis.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR