Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • keopsss

  • Mesaje scrise: 1,960
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salut tuturor fac acest tutorial pentru ai ajuta si pe altii sa isi schimbe discurile si placutele spate singuri la vectra b si nu numai,aceasi metoda se foloseste si la zafira a si astra g.
Primul lucru care trebuie sa faceti este sa va duceti la un magazin auto,si cu seria de sasiu etc,sa comandati placutele si discurile.
Eu am optat pentru discuri Zimmerman si placute Delphi.
Dupa care cel putin 4-5 ore libere si multa bere sau suc dupa caz Cool .
Va recomand sa incepeti cu discul spate de pe partea soferului,este cel mai indepartat,si tot pe el sa il aerisiti primul!
Materiale necesare o trusa de chei,ciocan,o dalta sau levier,o periuta de dinti,putina vaselina,lichid de frana,si putina benzina sau motorina,pentru a curata foarte bine zona,o sa vedeti ca este depusa foarte multa rugina ferodou etc....
Cheile principale cu care se va opera sunt cheia de 19 tubulara pentru cele 2 suruburi mai mari de la etrieri,cheie torx si surubelnita in stea.
Pasul 1 punerea pieselor necesare trusei de scule etc in portbagaj ca intr-o sala de operatii:


Pasul 2 se slabeste frana de mana se da mansonul de la frana de mana jos si se slabeste piulita cat se poate de mult,dupa care se da cablul scurt afara pentru a elibera sabotii de tot:

Pasul 3 cu un patent special se sugruma conducta de cauciuc de la lichidul de frana pentru a nu permite scurgerea/pierderea acestuia,dupa care se desface conducta din etrier cu o cheie de 9,o sa se mai scurga foarte putin lichid de frana ceea ce mai ramane pe traseu,pana unde este sugrumat:

Pasul 4 se da cu lichid de frana pe cele 2 suruburi ce tin etrierul,dupa care cu o cheie de 19 tubulara se desfac,dupa ce dati cu lichidul de frana lasatil 5 min sa isi faca efectul,dupa care bateti putin cu ciocanul in suruburi,acestea au vopsea pe ele,daca nu au mai fost niciodata schimbate discurile,si dupa aceea incepeti sa le desfaceti se desfac spre partea din spate pe partea din stanga(sofer) si in fata pe partea din dreapta(pasager),o sa se desfaca un pic mai greu pana se duce vopseaua aceea:

Pasul 5 se desface surubur de prindere al discului de frana cu o surubelnita in stea,puneti inainte putin lichid de frana de jur imprejurul acestuia si lasatil sa actioneze 2-3 minute,dupa care desfacetil:

Pasul 6 partea cea mai dificila dupa parerea mea,dati cu lichid de frana sau degripant WD40 in jurul axului cetral una de afla rulmentul si unde sta discul pentru a se duce cat de cat rugina,si folositi un ciocan,in timp de bateti cu cicanul pe interiorul discului rotiti de acesta,usor usor se va desprinde,dupa care il dat jos,o sa gasiti mult ferodou,praf mizerie acolo,curatati cu o periuta de dinti si benzina acesta se evapora foarte repede,dupa care suflati praful:

Pasul 7 acum ocupativa de placutele de frana,datile jos,folositi un cui sau un surub nu foarte gros cu care bateti usor in cele 2 "cuie"care tin placutele,tot inainte de aceasta operatiune puneti lichid de frana sau degripant pe gaurele acestora pentru a merge mai usor,dupa care curatati bine zona cu o perie de sarma:

Pasul 8 acum pentru a imbinge pistonul la loc in etrier lasati placutele vechi pe etrier si cu coada de la ciocan impingeti in placuta,asa o sa intre pistonul in etrier de tot si o sa iasa tot lichidul de frana,aceasi operatiune faceti-o pe amandoua partile la fiecare etrier:
Pasul 9 se da placutele vechi jos,se pun cele noi si fixeaza cuiele etc,aceasta trebuie batute cu ciocanele nu foarte rau,cat sa etanseze foarte bine:

Pasul 10 se pune totul la loc in sens invers si rezultatul final:

Spor la treaba! Cool
  • alexhaiducu

  • Mesaje scrise: 780
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTJ din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
super tare!si cu tutorialul asta care e mura in gura si tot nu m-as baga! mie teama sa nu fac ceva aiurea si sa stau tot timpul cu gandul daca am facut totul ok!
  • keopsss

  • Mesaje scrise: 1,960
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Stai linistit alexhaiducu,nu ai ce sa strici,si eu sunt perfectionist cu tot,si chiar am facut de 1000 de ori treaba mai buna ca la service,unde totul se face in graba!
Iti stau la dispozitie cu sugestii orice,apucate si schimbale daca trebuie,o sa se simnta diferenta,spor!
Toate cele bune!
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,919
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra x20xev din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
keopsss , foarte bun si util tutorialul. Felicitari.
Ceea ce nu inteleg eu este urmatorul fapt:
-de ce ai fost nevoit sa desfaci conducta de la etrier si nu l-ai extras cu tot cu conducta si sa il prinzi deasupra discului, pe suspensie cu un carlig?
La pasul numarul 5 poti aduga si faptul ca trebuie sa indepartam ferodourile de pe suprafata de contact cu discul de frana prin actionarea surubului de reglaj conform imaginii. Datorita uzurii discurilor, pe suprafata de contact cu ferodourile s-a creat un sant.


Cand se monteaza noile discuri se regleaza iar ferodourile astfel incat acestea sa ''atinga'' putin suprafata de contact a discului. Dupa toate acestea se regleaza atat intinderea cablurilor de frana de mana cat si cursa manetei franei de mana.
  • keopsss

  • Mesaje scrise: 1,960
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Asta am omis,si folositi un smirghel nu foarte gros si nici fin,pentru a freca si a aduce suprafata la acelasi nivel.La mine acest lucru nu a fost nevoie,aveam uzura uniforma!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 5,847
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra X17DT din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Vopseaua aia albastra este pasta de blocare. Se regaseste si la suruburile de la distributie, aceasta pasta de blocare se foloseste in general acolo unde vrei sa ai siguranta ca suruburile nu se vor mai desface din filet decat la redemontare. La momentul cand am schimbat discurile la a mea pe fata am dat o fuga la un magazin de piese auto sa cumpar pasta si sa pun pe filet la strangere, din pacate fiind Sambata mai era deschis doar acel magazin si nu am mai gasit, nu mai aveau pe stoc. Regret si acum ca nu am pus pe fata, eram 100% sigur ca nu se vor mai desface (peace of mind).

Riscanta operatia de strangere/sugrumare a furtunasului de cauciuc prin care trece lichidul de frana. Acesta nu mai este nou, poate nu mai are elasticitatea necesara sa-si revina 100%, verifica cu atentie sa nu fi afectat rezistenta peretilor exteriori ai furtunului.

De preferat sa se schimbe lichidul de frana cand se umbla la discuri si placute, nu costa mult 1l de lichid de frana si operatia de schimbare a lichidului de frana (care aduna apa in timp si-si pierde din proprietati) va creste eficienta la tot sistemul de franare.
  • keopsss

  • Mesaje scrise: 1,960
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Eu am schimbat lichidul de frana din tot sistemul,acum doar am facut aerisirea pentru etrierii spate!
Indr-adevar este de preferat daca nu s-a mai schimbat lichidul de frana de ceva timp 2-3 ani,acesta trebuie schimbat ca isi pierde din calitati!
  • mariano

  • Mesaje scrise: 1,760
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
O problema destul de importanta este verificarea pozitiei axiale a pistonasului in etrier. Acesta are o pozitie aparte. Pe suprafata de contact cu placuta prezinta un umar special care trebuie pozitionat intr-un anume fel. Pentru acest lucru se poate confectiona un sablon special dintr-o tabla subtire. Eu personal am schimbat si discul si placutele spate fara sa eliberez etrierul. Asta deorece nu am avut cheie speciala pentru conducte, cheie care desface fara probleme piulitele de prinere a conductei de frana, fara a deteliora hexagonul acesteia.
  • YAN

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra Z16XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Deci se poate si fara sa demontez etrierul de tot Smile urmeaza sa fac operatiunea si sa stiu dak il dau jos sau nu . La partea cu aerisitul habar nu am cum se face. Din alte tutoriale am vazut ca se desface capacul la recipientul pentru lichid frana se dau inapoi pistoanele la etrier si aia e. Fara demontarea lor de tot.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 1,760
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Regula este urmatoarea:
desfaci capacul la rezervorul de lichid de frana. presezi pistonul in interiorul etrierului, folosin o coada de ciocan, ideea este sa fie ceva de lemn, destul de dur dar in acelasi timp moal pntru a nu deteliora marginea discului de frana. Ca sa bagi pistonul inapoi in etrier, faci mangealac intre corpul etrierului si disc. Usor fara a forta pistonul intra usurel inapoi in etrier.
Trebuie introdus bine pentru ca placutele noi sunt destul de groase.
Nu este nevoie sa aerisesti instalatia. Cateva frane mai lungi si in prima suta de km eviti franarile bruste si totul este ok
  • YAN

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra Z16XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Multam eu o sa schimb si placute si discuri wek viitor dam startul.multumesc.
  • rusu84

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Se pot pot monta discuri ventilate si perforate fata/spate pe Vectra B din 2001 1.6 16 valve?
  • YAN

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra Z16XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Daca te tine buzunarut bine inteles. Se pot monta.
  • rusu84

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Trebuie facute ceva modificari?Sau se gasesc discuri cu aceleasi dimensiuni doar ca sunt perforate?
  • rusu84

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Imi poate da cineva un link cu astfel de discuri ventilate/perforate?
  • RD-Woo

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Calarasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Jun 2013

  • Mesaj Privat
http://www.autokarma.ro/dis...166/10106/10731/0
  • SOMBRA

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra x18xe din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Jan 2015

  • Mesaj Privat
vazand acest tutorial m-am hotarat sa imi schimb si eu placutele si sa nu mai platesc un amar de bani pe la servisuri
  • donatelo

  • Mesaje scrise: 278
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra Z17DTJ din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor!Ieri am schimbat lichidul de frana la masina mea vectra b si intradevar a meritat. Recomand sa faceti acest lucru la cel putin 2 ani,a meritat. Acum frana este ferma,ca la o masina noua. Numai bine!
  • raz40

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Nov 2016

  • Mesaj Privat
Care marca de placute sunt mai bine?
  • clawdyw

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Eu am pus plăcuțe Textar ( față și spate) și sunt mulțumit de ele.
Acum vezi și tu, fă un studiu de piață mai bine.
  1. Home
  2. Tutoriale

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




FB/CO YT/CO TWTR/CO IG/CO