Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • ionutz84

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Salut la toti colegii,am vazut discutia si am zis sa ma bag si eu,eu am 1.6 16v din 2001 cod z16xe si am avut binenteles Problema cu consumul de ulei exagerat am avuto si eu,in prima faza am schimbat decat semeringurile de supape si garnitura la chiuloasa numai ca dupa aceasta operatie masina mergea mai prost decat inainte,adica scotea fum mai rau decat trabantul,si consumul de ulei a ramas la fel,dupa spusele mecanicului am ajuns sa cred ca au fost proaste semeringurile (nu erau originale )am comandat unele originale si am schimbat si mecanicul pt ca nu am fost multumit si noul mecanic (de incredere )a schimbat pe masina semeringurile cele originale.Dupa ceva bani aruncati degeaba am segmentat motorul,ghiduri de supape facute pe cote,supape noi,planat chiuloasa nu foarte mult,segmenti noi,curatat baie ulei,tin sa precizez ca blocul motor si motorul neavand deloc uzura.Credetima ca se merita alta masina consum ulei zerooooo si motorul merge altfel total costuri 2100 lei.Dar sa va duceti doar la mecanici care stiu meserie cu adevarat conteaza foarte mult !O zi buna !
Skip ads

  • durham

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1999 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2009

  • Mesaj Privat
dupa un cost de 1600 ron la mecanic (segmentare/supape/tacheti/ulei/filtru/garnituri etc tot arsenalul) masina consuma 0 ulei , trage de rupe zici ca e noua, zgomot 0, drum de la ploiesti la constanta (prin bucuresti semafoare trafic etc) 299.8 km 13l benzina (4.3 L / 100KM pe un motor de 1.4 /16 valve este belea ) se merita investitia.
singura problema ar fi ca acum a inceput sa se aprinda motorasul acela de pe bord (se aprinde dupa ce o pornesc si merg 10-12km)
"the duration of injection, ignition, idling and overrun cut-off are controlled electronically"
eroarea ar fi ca am o problema la (durata de injectie, aprindere, la ralanti ºi depãºit cut-off sunt controlate electronic)
probabil nu au montat astia corect ceva la service-ul unde am facut segmentarea.
revin cu detalii cand ma intorc la ploiesti din concediu si trec pe la service.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
consumul l-ai facut plin la plin? Cam putin 4,3%.. eu la motor z14xe n-am reusit nicicum mai putin de 5,8 la drum lung si mers batraneste .. adica fara hectica.... consum masurat pe vreo 1200 km la 2 persoane cu prosoape si chiloti de schimb (drum de mare si intors)
  • Brook

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2010

  • Mesaj Privat
salutare .

uite pun si eu o intrebare de "novice" : am segmentat un z16xe ca la carte , cu toate piesele noi numai pe Victor Reinz si Goetze , iar operatiunile care le-am vazut cu ochii mei au fost toate la care am si participat , mai putin rectificarea chiloasei (am dus-o intr-un atelier specializat pt asa ceva , i-am dus simeringuri si ghiduri supape).

Problema sta in felul urmator : in 10-13000 km am facut 3 schimburi de ulei : primul la 1500 10w40 Valvoline max-life , al doilea 0w40 Mobil 1 de la cluj , iar acum sunt pe Mannol 5w50 Sintetic. Masina inca imi mai consuma ulei , o data dispare de pe joja , a doua oara afuma esapamentul (am schimbat si toba finala si dupa 2-300 km deja ochiometric se vede fff putin afumatura).

Cum pot afla cauza consumului de ulei ? ultima oara la Itp omu spunea ca la noxe am iesit bine , dar cine stie . . . Pot elucida cumva misterul ? Un test compresie , fumul , etc etc.

Multumesc.
Skip ads

  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Pai daca ai schimbat absolut totul, sunt 2 variante:
1. ceva nu a fost facut cum trebe
2. ceva a cedat la scurt timp dupa operatie

In mod normal nu ar trebui sa consume, chiar daca sunt multi care zic ca "asa face ele"
  • Brook

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2010

  • Mesaj Privat
problema mea e cum detectez pe unde consuma ?
  • NeamTuLe

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2007

  • Mesaj Privat
la mn daca ii pun 10w40 imi consuma de la schimb la schimb iar daca ii bag 5w30 nu lipseste nimic de la schimb la schimb. ce parere aveti despre asta?
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Brook a scris:problema mea e cum detectez pe unde consuma ?

nu se scurge pe la simeringul de palier, sau cei de la axele cu came? nu este ulei pe furtunasul de aerisire a carterului superior? Carterul inferior nu este murdar de ulei?
Skip ads

  • Brook

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2010

  • Mesaj Privat
simering palier = schimbat (totusi jos intre baie de ulei si cutie viteze curge cate o picatura de ulei) .

Mai gasesc umed la garnitura capac culbutori , cand accelerez se simte miros de ulei ars (am schimbat si garnitura aia). Simering axe came schimbate anu trecut.

Toate garniturile victor reinz.
  • mafiozzo

  • Mesaje scrise: 309
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Un topic f bun,ma rog unele posturi,avand in vedere ca si opelasul meu consuma ulei[z16se] doar in oras nu apuc sa fac pe oras cu 1 l de ulei mai mult de 500-600km, drept urmare semeringurile supape si poate si supapele trebuiesc refacute eventual schimbate. Ulei nu consuma in afara orasului, am facut 1300km in afara orasului si nu a disparut nici o linie de pe joja,insa pe oras e praf,am achizionat deja semeringuri victor reinz, garnitura chiuloasa si garnitura capac culbutor, am si un sunet la motor, insa asta vom vedea daca e de la culbutor sau supape, revin si eu cu pareri dupa operatiune, insa operatiunea se face doar pe joi. Numa bine !
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
La fel am observat si eu. La drumuri lungi, chiar turat, consumul este foarte mic (aproape insesizabil) dar altfel sta treaba in oras. Am vazut mai sus ca drumurile scurte si pornirile dese ar favoriza consumul in oras in cazul simeringurilor supapa defecte. Deocamdata nu vreau sa segmentez motorul (z16se) pentru ca sunt nultumit, nu tacane tachetii, silentios in general sta foarte bine.
Am citit pe undeva ca s-ar putea schimba simeringuri supapa fara demontare chiuloasa prin introducerea in cilindru de aer sub presiune mare (10 bar) printr-o reductie infiletata in filetul bujiei. A mai facut cineva asa ceva?
  • mafiozzo

  • Mesaje scrise: 309
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2010

  • Mesaj Privat
si al meu z16se merge de n-are treaba are vlaga insa la fiecare schimb de viteze se balbaie apoi merge, plus ca bujia 3 mi afumata non-stop cu injectoare bujii bobina fise pompa benzina schimbate..am dat pe alt forum de un topic exact cu problemele ce le am eu.. si solutia a fost semeringurile plus pasuit supape si canalu acestora
Skip ads

  • Wall02

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Mai mecanicilor e cineva din pitesti asa priceput la motorele astea de opel...eu am un astra g 1.6 16v cod Z16XE si sincer nu stiu ce sa ii mai fac si unde sa o mai duc cum a zis si cineva mai sus ca segmentare poate fi inutila si eu ma gandeam sa fac o segmentare...mie imi consuma ulei si cel mai ciudat lucru la masina mea este ca imi vine miros de benzina mai ales cand dau pe ventilatie...NU stiu sa zic cat ulei consuma dar va zic asa cand am schimbat distributia 114000 si ulei cu filtre am bagat chiar si duralub in ulei, si acu am ajuns la 118000 si am avut 5L(bidon mare) +1L(bidon mic) din asta am bagat in masina iar restu am adaugat cand mi-a scazut nivelu la ulei..mentionez k aveam problema cu ea se ingtuia in mers am schimbat supapa EGR(600 ron) dupa ceva timp iar a inceput sa faca aku trebuie sa schimb si boboina de inductie si un set de bujii GM dar nu stiu pe care sa merg cu un electrod sau 2
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Nu mai schimba nimic pana nu esti sigur ca aia e ,bagi bani in masina si dupa cum vezi nici un rezultat.Din ce am inteles mai sus ti-a consumat 2 l la 4000 km nu? ai avut 5+1 =6 ,ai pus 4 la schimb si ai ramas cu 2 pentru completat.
Daca nu rezolvi consumul de ulei se va strica cu timpul si EGR-ul nou.
Cu bobina incearca o bobina de proba sau este aici pe forum un subiect in care se explica cum sa testezi bobina.
Scoti bobina pui bujiile la locul lor in bobina legi o sarma la masa bujiilor si la caroserie si dai la automat daca una dintre bujii nu face scantei aia e problema.(Ai grija sa nu pui mana pe acolo ca poti sa te curentezi urat din cate stiu sunt cateva mii de volti)
Asta e in mare cauta pe aici pe forum dar cea mai buna proba daca nu ai incredere in mecanic este cu bobina de schimb .
  • Manu82

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Salutare, ma bag si eu sa ma plang putin (mai mult).
Masina: Vectra 2001 Z18XE, consum ulei Franta-Romania 2800km: 13l si deja l-am cumparat pe al 14-lea ca ma anunta sa verific nivelul. Deci un calcul simplu si rotunjit: 1l ulei/200km. (ulei 10W40)
La accelerari bruste scoate fum negru ca diesel-ul, dupa schimbul de ulei la 200km cand il verific si completez- uleiul e negru smoala, nu negru caramel cum se zice ca ar trebui sa fie.
Mentionez ca toate astea se intampla dupa ce am schimbat simeringuri supape, supape, garnitura chiulasa.
Inainte sa le schimb am facut Franta-Romania 2100km cu 9l ulei, deci nicio schimbare.
Consumul de ulei este aproximativ acelasi si in regim de oras: 1l/300km.
Nu are gram de ulei pe sub ea, deci se exclud pierderile, tot uleiul iese pe esapament sub forma de stropi mici si negri la relanti si sub forma de fum negru la accelerari bruste.
O sa ma duc la al n-spelea mecanic sa imi zica probabil acelasi lucru: nu au fost simeringurile bune/bine montate, trebuie segmentata si alte aiureli, dar nu am incotro, trebuie se pare sa ii incerc pe toti, pana nimereste vreunul cauza.
Desi nu am gasit pe forumuri vreun coleg cu un record asemanator, astept pareri, poate cauza e aceeasi.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
esti sigur ca cel care tia reparat masina tia pus simeringurile noi?sau tia luat banii degeaba?
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Ai zis ca ai schimbat doar simeringurile dar poate trebuiau schimbati si segmentii.Oricum cred ca detii recordul cum ai spus si tu.
Stiu ca dupa ce umbli la motor trebuie sa mergi cateva mii de km mai frumos cu masina . Fara talpa fara viteze de peste 90-100 fara depasiri in care schimbi dintr-a 5 intra-a 3 a fara greutate mare .
  • Wall02

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2013

  • Mesaj Privat
alex nu ma risc sa fac eu acest test de bobina pricep repede cand vine vorba de mecanica masinii o sa ma documentez cert este ca proba cu o alta bobina am facuto un vecin are acelasi tip de motor si am luat bobina de la el mergea perfect....oricum bobina o schimb si iau si un set de bujii gm dar aici sunt in dubii asta ar fi al 3-lea set pe care il cumpar si degeaba am avut si NGK 2 electrozi si Bosch 2 electrozi si as incerca bujii GM cum am pe masina acu dar as incerca cu 2 electrozi
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Ca sa fii sigur pune si bobina ta la el sa vezi cum se comporta masina lui (daca accepta) iar la bujii iti recomand oricare din alea 3 pe care le-ai spus mai sus pentru ca am avut si eu dar ar trebui sa te uiti in cartea tehnica sa vezi exact codul si tipul de bujii eu imi pun numai cu 1 electrod si am avut de toate 3 marcile pe care le-ai enumerat dar codul acela trebuie sa fie la fel.
  • Wall02

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2013

  • Mesaj Privat
nu deci bujii raman la GM 031 1 electrod chestia e ca am vazut multi ca au aceleasi probleme la Z16XE para e un facut sa fie asa am schimbata supapa EGR am puso pe tester mi-a sters rateurile si am mers bine cam 2-3 luni iar acu a inceput iar sa se ingatuie plus imi vine miros de gaze nearse iar pornirea la cald e putin greoaie uneori nici nu porneste din prima se chinuie cateva secunde bune si cand plec de pe loc trepideaza motoru face ca si cum ar da sa moara si calci imediat ambreaju desigur knd plec de pe loc o turez pana intr-o mie iar la rece merge brici nu oscileaza turatia nu trepideaza...mai stau 2 saptamani si ma duc in service opel
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR