Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • vladtrs

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Salut,

Pe drumul spre Grecia, dupa aproximativ 500km, mi-a facut beleaua :

A inceput cu o trepidatie in volan, initial parea ceva de la cutia de viteze, scoteam din vitezza, disparea... bagam 4 sau 5, aparea... Asta 15 de secunde sa zic. Apoi brusc a sarit in 4-5 mii de ture, fum puternic in spate, am inchis brusc motorul de la cheie, am oprit pe marginea drumului. Mentionez ca nu s-a aprins nici un bec inainte sa inceapa sa tremure, nu garantez in cele 20 de secunde daca a fost sau nu un bec aprins. Cand am oprit masina apa de racire ( 'borcanul' cu antigel ) fierbea si dadea afara prin aerisirea de deasupra. Motorul era foarte incins ( imi e greu sa fac comparatia cu temperatura normala a motorului, nu am experienta, dar frigea clar ). Am pornit masina dupa jumatate de ora, sperand ca e ceva temporar, a pornit greu, apoi brusc fum alb. M-am uitat special la ventilatorul de la radiator, mergea ! ( a stat pornita 5 secunde sa zic.. ) Deasemenea, la service ( va zic si cum am ajuns la service ) a zis ca nu am nici o eroare semnificativa la bord. Sub capacul ala de plastic de deasupra motorului, in dreptul cilindrului din partea stanga cum te uiti la masina se vede ca s-a scurs ulei. Eu personal nu imi dau seama daca e ulei de mult sau nu... Priceperea mea la masini e destul de mica. Mecanicul a zis ca este 95% o problema cu carnitura de chiuloasa dar ca la fel de sigur asta e cea mai mica problema a mea... Deasemenea trebuie sa va zic, in dimineata plecarii aveam borcanul cu antigel gol ( f putin pe fund, inca se vedea ) asa ca am completat pana sus, chiar peste maxim un pic.

Acum, problema mare este ca masina, in acest moment, este in Bulgaria, la un service nu foarte profesionist...mai mult un mecanic priceput as zice... in orasul Kardjali. Am ajuns acolo dupa o ora de discutii la telefon, pentru o platforma din Bulgaria, au fost clipe de cosmar, nu stie nimeni engleza, groaznic... Eu sunt in ceea ce trebuia sa fie vacanta in Grecia iar masina am lasat-o acolo in gandul ca ajung inapoi la ea luni, sa stau de vorba cu mecanicul, sa vedem ce putem face. Din pacate, imi este imposibil sa ajung ( sau deosebit de greu/scump ) asa ca ma voi intelege cu el la telefon...

Dragi forumisti, spuneti-mi va rog care ar putea sa fie scenariile posibile pentru masina mea ? Imi e frica sa nu ma tepuiasca la bani nasol de mult, sa platesc si ce nu face.... Deasemenea, daca puteti sa ma ajutati pentru fiecare scenariu cu un pret estimativ ( oricum tariful lui va fi pentru turisti... nici nu vrea sa ma gandesc.. ) dar sa stiu cam cat costa...
Care ar putea sa fie cauza supraincalzirii motorului ? ( din ce inteleg eu, garnitura de la chiulasa stricata e efectul supraincalzirii, nu ? ) Ar putea sa fie termostatul de la radiator, sau ceva ce se cheama 'termovalva' ? Ca si defecte mecanice ( chestii 'scumpe' la motor ) la ce sa ma astept ?

Date masina :
Opel Astra H, motor Z17DTH
Fabricatie 2005
Km reali ~300 mii

Va multumesc in avans !
Skip ads

  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
la prima strigare eu zic sa iei legatura cu o platforma din romania si sa aduci masina acasa.

As sugera sa citesti aici:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=102547
Gasesti si numarul de telefon al omului si vezi si masina cu care te-ar putea cara spre casa. sper sa ai noroc sa nu o fi vandut-o.

Bafta s-o aduci acasa iar aici o sa vezi tu cum sta treaba cu motorul ala. Tine-ne la curent!


Edit: am vorbit acum cu cineva care chiar este la curent cu treburile prin Bulgaria si a spus sec:

-Sa nu incerce sa repare masina la bulgari ca e mancat de crocodil!

S-o aduca aici (in tara)


Ultima modificare facuta de Bunicu la Joi 26 Jul, 2012 5:28 pm
  • vladtrs

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Salut,

Merci de raspuns !

M-am gandit si la varianta tractarii in Romania, dar ma gandeam casanse mici sa ies mai ieftin aici, daca e ceva rapid de rezolvat... sa ma tina pana in tara.

Dar o sa ma gandesc foarte serios la varianta asta, dupa ce aflu 'propunerea' mecanicului luni.

Edit : acum vad ce ai scris mai tarziu, deci e clar.. cred ca il sun luni, ii zic frumos sa o scoata in strada si sa o lase acolo si vin eu cu platforma Sad
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Nasol, cauta un baiat cu o platforma si te tocmesti la pret, cat face motorina, si pentru el vreo 200 de euro, si adu-ti masina in tara! Cauti alt motor pe la dezmembrari sau prin Germania si ai rezolvat-o! Nu o lasa la straini, pentru ca vei ajunge sa platesti cat nu face masina! La rulajul ei face vreo 4000 euro, daca iti cer aia vreo 2500 ce ai rezolvat?
Skip ads

  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Inca ceva, eu zic ca te pacaleste din prima! Probabil ti s-a doar turbine, nu neaparat si chiuloasa, e prematur sa zica de chiuloasa, dar stie omuletul ca reparatia de chiuloasa e scumpa, si nu mereu reuseste 100%!
  • andi_cimpean

  • Mesaje scrise: 398
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2002 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Faptul este consumat, aºa cã ai grijã cum tratezi cu ãla!
Nu-l lua tare, cã vrei maºina în stradã ºi vrãjeli d-astea. Ia-l încet ºi spune-i cã ºtii ce are maºina ºi sã te aºtepte cã vii cu piesa. Îi înfloreºti ceva, cum cã cel de la care ai luat-o, þi-a zis cam care ar fi defectul ei ºi acum ºtii care ar fi rezolvarea.

Odatã ajuns la maºinã, încearcã s-o verifici cât poþi de bine, ca sã nu-þi lipseascã piese importate de pe ea.

Mai repede o lãsai într-o parcare plãtitã ºi monitorizatã, decât sã o duci la "castravecior". Sunt foarte ºnapani ºi bandiþi.

Chiar îmi doresc sã ieºi cu bine din experienþa asta!
  • vladtrs

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Salut,

Multumesc la toti pentru raspunsuri !
Chiar acum am terminat de discutat la telefon cu mecanicul. Din punctul lui de vedere, e nu stiu ce 'gaura' in piston... cum naiba se mai face si asta.. si inca nu a terminat diagnosticarea, estimarea e pe la 500eur +...
I-am zis ca platesc manopera ( 100eur.. ) si sa scoata frumos masina intr-o parcare. Sper numai sa fie masina intreaga cand o iau de la el Smile

Saptamana asta vorbesc cu cineva sa vina sa o tractam pana in Romania si vad acolo care e situatia, o sa va tin la curent cu fixurile

Datorita voua sunt convins acum ca e cea mai buna afacere sa o aduc in tara, multumesc mult pentru sfaturi Smile
  • Bryan99

  • Mesaje scrise: 1,147
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A1.7DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Sper sa nu iti fi umblat pe la masina , sa iti ia cine stie ce de pe ea , mare curaj ai avut sa o lasi acolo , asta e , sa speram ca nu o fi facut nimic in neregula si sa ai noroc , bafta multa si asteptam vesti , numai bine
Skip ads

  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Facem pariu ca sunt mai seriosi ca la noi...? De foame,nu de alta.Si cred ca ar trebui sa-i faci o oferta de 4-500 eur.sa-ti schimbe motorul cu totul,ca n-oi avea vreun Ferrari..La ei 1.7 le gasesti si la tomberon..pe cel vechi il bagi in portbagaj,bagajele sus pe plafon,si aia e.Cand ajungi in tara vezi tu ce faci.
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Nu e chiar asa cum zici, dar hai sa iti zic o patanie de-a mea la un service ce mi se parea exxtrem de serios, e in Ovidiu, CT, pe varianta! Am lasat masina pentru volanta si ambreiaj, revizie etc! Cand s-o ridic directia varza, volanul nu mai statea drept, plasticul din spatele volanului stramb, nici acum nu e fixat cum era inainte, asta nu mi-am explicat ce au facut, scaunele murdare de jeg, pe volan , manetute semnalizare, un strat gros de vaselina, praf cat cuprinde in masina, si la sfarsit 18 km in plus in bord, minus motorina aferenta! Am facut scandal, nu am primit explicatii, ci doar ca as fi un pic nebun, ca schimbarea volantei nu are treaba cu directia, si ca asa era! Deci...
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Sa ne scuze colegul ca suntem OFF dar tu de ce ai lasat masina in service doar pentru ambreiaj care dureaza citeva ore? Iti meriti soarta ...nu ai cum demonstra ca masina nu era in starea in care ai gasit-o..logic nu?
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Pai s-a stricat intr-o vineri! Eu am avut treaba, etc, am dus-o pe platforma pe la 4 seara, a doua zi lucrau pana la 12, duminica nu! Iti dai seama pana veneau piesele si toate cele! Luni la ora 11 am fost acolo, sa o ridic! E adevarat, ei m-au luat ca nu au facut nimic ca asa era, logic ca nu puteam sa dovedesc nimic, eu am pus intrebari, imediat s-a ocupat cineva sa remedieze alea,da urata faza oricum, dupa ce a costat apoate 5000 lei sa iti faca chestii de genul!
Skip ads

  • andi_cimpean

  • Mesaje scrise: 398
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2002 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Eu n-am încredere în tata, sã îi dau maºina sã o mute 5 metri mai încolo, darãmite în niºte "mecanici". Poate fi cel mai ºmecher service, eu n-am încredere în ei pentru cã ºtiu ce le poate capul!

SUPERDRAGOS, nici bulgarii nu-s mai departe decât românii. Cum prin un turist, cum îl ard, de nu mai calcã ãia, cât vreme o trãi. Poate ai avut tu experienþe plãcute cu ei, la un moment dar nu-s deloc fair-play.
  • sadcozma

  • Mesaje scrise: 157
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2016 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Ce`i drept, noi suntem atat de corecti cu turistii nostrii.....
Suntem off topic cu totii
  • vladtrs

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Salut,

In final am adus-o in Bucuresti cu platforma, cu siguranta o sa ies la final mai scump cu banii, dar nu am prea avut de ales, prefer sa o fac aici, acum ramane de vazut unde...

Si cand nu ai optiuni prea multe, ai si curaj Smile
Masina am gasit-o bine, doar ca cu motorul desfacut, piesele puse frumos intr-o cutie.. chiulasa separat, etc.. Neutral initial m-a deranjat, dar macar am putut sa vad cu ochii mei gaura din piston plus ca era o munca in plus, sa il desfaca urmatorul. De luat de prin masina nu cred ca a luat, l-am platit mai mult decat suficient pentru munca facuta..

Si da, am o gaura in piston, cum e posibil asa ceva nu stiu Smile
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Pai e destul de simplu cu ''gaura'' din piston. Turbina praf, apoi uleiul este aspirat pe admisie a ajuns in pistoane(de aici cele 5 mii de ture), uleiul se consuma instant, motorul nu mai are ungere, temperatura in cilindri creste exponential, se topeste un piston.

Turbina mai mult ca sigur este afectata in afara de restul( pistoane, segmenti, cuzineti). Ultimii probabil ca au scapat.
  • vladtrs

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Merci de raspuns !

Deci sa inteleg ca cauza defectelor e turbina, nu ? Restul au fost urmarile.

Si cam ce o sa trebuiasca sa schimb.. ( in afara de turbina, ma refer la elementele motorului ). Se poate schimba un piston sau tot setul motor ? Sau tot motorul ? Smile

Inca nu am dus-o la service, ma linistesc cateva zile... apoi vad ce fac cu ea.
  • andi_cimpean

  • Mesaje scrise: 398
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2002 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Calculeazã cât te-ar costa sã schimbi toate internele motorului ºi vezi dacã renteazã, dacã nu, mai degrabã cumperi un motor sh, în minþile lui!
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Cel mai probabil blocul motor a fost afectat. Adica pistonul ala distrus a produs pagube iremediabile pe cilindru. In cazul asta un motor sh este cel mai indicat. Daca nu, pistoane, segmenti, garnituri, chiuloasa de planat etc.
Stiu ca piesele te duc foarte mult. Din experienta cu alte ''cazane'', mecanicii nu recomanda inlocuirea doar a unui piston oricare ar fi cauzele.
  • vladtrs

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Si acum, stiu ca e un subiect dificil... dar unde recomandati sa ma duc in Bucuresti ( in afara de http://www.serviceopel.ro/ la care probabil voi suna maine ).
Tinand cont ca masina trebuie tractata, as prefera totusi ceva cat mai aproape ( nu cred ca ofera tractare baietii de la serviceopel.ro ), masina fiind acum pe mosilor. Ceva in zona aici stiti ? Sau servicii de tractare mai ieftine, gen o persoana care poate sa faca asta contra cost, evident, in timpul liber.

Si cu aceasta intrebare cred ca am concuzionat topicul, multumesc mult pentru ajutor si sfauturi !
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR