Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • radu67

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Bujjile se verifica cel mai bine prin alimentarea cu un fir direct de la + bateriei! daca e buna se inroseste dupa 5-7 s (nu trebuie tinuta prea mult!)
Se pot verifica si nedesurubate prin scurtcircuitarea cu + de la baterie folosind 1m de fir de curent dezizolat la capete; se vede daca "ia" curent.
Rezistenta masurata e sub 1 ohm !
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
cred ca varianta cu + tras de la baterie ca sa faca scurt nu e tocmai buna
cu multimetrul eu am verificat sa vad daca trece curent in prin ea, adica daca circuitul este deschis sau inchis
cu becul e f simplu teoretic dar eu nu am incercat: se ia un bec de 12v, se leaga ca masa de capatul bujiei si ca plus de + bateriei, daca se aprinde becul e buna, iar daca nu se aprinde nu e buna
babeste: dupa cate stiu eu bujia functioneaza ca un reseu d-ala vechi, dac rezistenta din ea este buna merge si face caldura, daca nu-nu

ps, verificai ochiometric contactele de la senzorul de la antigel si pare bun, apoi cu multimetrul bujiile si erau arse doua, adica exact alea care erau originale neschimbate niciodata, adica in primavara am schimbat una, apoi mai tarziu inca una iar acum sunt nevoit sa le schimb si pe celelaltre doua asa ca..........
SFAT: schimbati toate bujiile deodata! nu in rate ca mine
  • csandu

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2007

  • Mesaj Privat
am reusit sa gasesc bujiile beru cod 0 100 226 417 11V desi ale mele erau cu codul 0 100 226 489 11V; sunt aparent identice si masurate cu ohmetrul au 1,7 ohmi.Se pot verifica si cu un bec de 15-21W/12V astfel:un contact se pune pe contactul bujiei(dupa ce se scot conectorii ) si celalalt la plusul bateriei- daca se aprinde becul bujia este buna ,daca nu se aprinde este arsa si trebuie inlocuite de regula toate pt a avea aceeasi caracteristica termica.
  • Octav

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Mda.
1) Eu ma refeream la verificarea bujiilor aflate in bloc (nedesurubate).Deci in acest fel nu poti sa sti daca ele se incalzesc sau nu. Deci treaba cu incalzirea pica. Daca sunt demontate e ok.
2) Verificarea sigura nu se face cu multimetrul (ohmetrul). Credeti-ma ca stiu ce vb. La o rezistenta asa de mica, in momentul in care se mai si incalzeste, rezistenta scade si mai mult.
3) Cel mai sigur e cu becul sau cu ampermetrul. Daca bujia suge curent atunci e ok.


Ultima modificare facuta de Octav la Vin 14 Sep, 2007 8:40 am
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
cred ca ne intereseaza doar daca trece curent prin ea,(daca nu trece inseamna ca e arsa) eu am folosit pentru asta un multimetru, fiecare poate sa o masoare cum vrea
de ce sa o masuram? la ce ne ajuta? daca e buna ea isi face treba si gata, are o simpla rezistenta in interior care functioneaza ca un reseu, ca un bec cu filament etc.........
probabil masurarea lor va da alte valori de noi la diferiti producatori, asa ca e irelevanta cifra data prin masurarea lor
  • Octav

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Exact asta am spus si eu. Nu crezi?
  • tic

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2007

  • Mesaj Privat
ce spuneti de puterea calorica ?nu difera de la tip la tip de bujie?in timp nu scade aceasta in functie de uzura lor?
  • tic

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2007

  • Mesaj Privat
am auzit de bujii cu incalzire lenta si incalzire rapida. despre ce este vorba?
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Octav a scris:Mda.
1) Eu ma refeream la verificarea bujiilor aflate in bloc (nedesurubate).Deci in acest fel nu poti sa sti daca ele se incalzesc sau nu. Deci treaba cu incalzirea pica. Daca sunt demontate e ok.
2) Verificarea sigura nu se face cu multimetrul (ohmetrul). Credeti-ma ca stiu ce vb. La o rezistenta asa de mica, in momentul in care se mai si incalzeste, rezistenta scade si mai mult.
3) Cel mai sigur e cu becul sau cu ampermetrul. Daca bujia suge curent atunci e ok.


Cel mai sigur le schimbi pe toate la 2 ani (50.000 km.) toamna. Porneste la sfert iarna.
  • csandu

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Salut Octav, nu vreau sa te contrazic dar eu stiu ca la cald reziztenta creste..., referitor la comportarea bujiilor e firesc ca cele noi ( chiar fiind de la acelasi producator ) sa aiba alta comportare fata de cele vechi.Asta este motivul pt care se recomanda ( la prima schimbare) inlocuirea bujiilor cu bujii noi si folosirea celor recuperate pt reparatii ulterioare.
  • Julian

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2007

  • Mesaj Privat
eu am folosit bujii (pt Y20DTH) BOSCH Duraterm 0 250 202 043 au costat 80 Eur, aduse din germania. Merg perfect.
  • bucifer85

  • Mesaje scrise: 334
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
pot sa spun si u ceva ?!?!
Am verificat si eu bujiile cu un bec .. toate bune , aveau continuitate , dar pe la tester imi dadea eroare de bujie .
Cumpar o bujie , cu gandul ca o fi una arsa , le scot pe toate si le alimentez de la baterie , pe rand .
Una s-a aprins pe o distanta de 4 mm in varf,iar restul pe 15 mm.
CONCLUZIA :
Testul cu becu' este egal cu 0 (ZERO),pentru ca eu nu aveam circuitul unei bujii intrerupt , dar eroare pe tester tot imi dadea(dar nu si pe bord )
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Acea bujie era in scurt. Pentru a afla care, eu leam desfacut mufa de alimentare, in fiecare zi cate una. Bineteles ca ultima a fost cea cu probleme Very Happy. Simptome: check ramanea aprins dupa ce porneam motorul, cu eroarea specifica de bujii arse, cu toate ca in mod normal trebuia sa se stinga dupa la cateva momente dupa ponirea motorului, asta in cazul in care era o bujie arsa.
  • sebi4fc

  • Mesaje scrise: 1,576
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Am si eu aceeasi problema si cred ca bujiile sunt de vina am facut proba cu becu se si aprinde la toate, deci nu cred ca tine faza cu becu.
Dimineata la prima pornire imi apare eroare si se stinge dupa 1 min la urmatoarele porniri nu mai am probleme se aprinde la contact dupa ce pornesc se stinge doar daca sta masina mai mult de 5-6 ore se stinge dupa 1 minut. Faza e ca am fost la tester de 2 ori si nu imi arata nimic.
  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,088
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Ce eroare iti apare? Hai la intalniri si iti verific eu bujiile, desi nu cred ca de acolo ai "eroarea". Wink
  • sebi4fc

  • Mesaje scrise: 1,576
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2009

  • Mesaj Privat
maine vin sigur daca saptamana trecuta am fost si nu era nimeni:)
  • sebi4fc

  • Mesaje scrise: 1,576
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Aveam dreptate eroarea aprarea de la buji.
  • alamic

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2000 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2009

  • Mesaj Privat
ce oroare aveai cand nu iti mergea o bujie?
nu de alta dar a venit un pic frigul si a inceput sa porneasca greu...y20dt
daca este vreo bujie arsa sau mai multe e posibil sa nu dea eroare in bord?
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
De obicei,cand cel putin o bujie este arsa, martorul ramane aprins cateva minute dupa care se stinge si face la fel dupa o stationare de peste 4-5 ore.
  • gheorghita marius

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2013

  • Mesaj Privat
buna seara.am si eu o problema.cu zafirica mea.acum cateva saptamani am cumparat sa ii schimb toate bujiile incandescente.nu am putut desface decat 3 una se rasuceste acolo inauntru ,are si joc mare si tot nu vrea sa iasa.si acum cand o pornesc dimineata daca nu pun contactul de vre-o 3 ori si sa astept sa se stinga martorul de bujii abia porneste.invarte mult pana porneste.oare de la bujia aia care e neschimbata o fi cauza de porneste asa greu?si daca o las la relantii ramane aprinsa cheia service .asta numai cand e rece.daca o opresc si o pornesc nu mai e aprins
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR