Bine-mi pare!
Freon in radiator
Masina mea nu are...
Strofa nu imi apartine, dar mi-a placut (am imprumutat-o de la Mr.Opel)
Asadar, foarte pe scurt, dezvoltam unde e cazul:
1. Vara trecuta a mers, acum nu merge.
a) verificat pe tester sau pe robot presiunea in instalatia de AC. Daca este sub 4 bari, nu ai freon. In mod normal, trebuie sa vedem intre 6 si 8 bari cu AC oprit de minim 10 minute. Incarcarea se face doar la robot, nu cu butelcute!
Se face recuperare, curatare, vidare, incarcare cu ulei (de obicei 30ml), substanta contrast, agent frigorific R134a - totul automat.
b) se cauta pierderi de freon cu lampa UV. Suspecti: radiatorul, conductele, imbinarile (oringurile), compresorul sau chiar supapele de umplere
c) se inlocuieste piesa defecta (eu personal nu recomand sudarea radiatorului, la conducte sunt de acord)
2. Am freon, dar nu cupleaza compresorul.
a) De cele mai multe ori, siguranta termica a bobinei compresorului este arsa. Se repara, colegul ldivora este expert in asta (el impreuna cu mikiboy au facut tutorial la noi pe forum);
b) Senzor de presiune AC defect, se vede imediat pe tester;
c) siguranta arsa, rar;
d) modul comanda defect, rar;
e) problema "pe fire", rar.
3. Compresorul cupleaza, dar nu face frig.
a) cantitate freon la limita inferioara - se aplica pct. 1
a1) daca s-a facut umplere de la butelcute este posibil sa avem aer in loc de freon in instalatie => eficienta scazuta.
b) filtru dezumidificator blocat - se inlocuieste
c) filtru polen imbacsit - se simte si miros urat iar fluxul de aer este slab.
d) Supapa trecere High-Low pressure stricata (un singur caz, interventie umana).
e) Compresor defect (vezi 5).
4. Zgomot mare din zona compresorului cu AC oprit.
Rulmentul de la fulie trebuie inlocuit.
5. Zgomot mare din zona compresorului cu AC pornit.
Actionat manual, compresorul tinde sa se blocheze. Problema interna de compresor. Recomand inlocuirea compresorului.
6. Compresorul cupleaza, pare sa faca ceva racoare, dar decupleaza imediat. Sau functioneaza cu intermitente.
a) Ventilator blocat, rupt, ineficient - creste presiunea in radiator, racirea este ineficienta, sistemul intra in protectie;
b) Radiator ineficient, deteriorat, sugrumat, etc - la fel;
c) senzorul de presiune raporteaza eronat - pe tester vezi o valoare, in realitate (pe robot) vezi cu totul altceva;
7. Compresorul cupleaza, dar pare sa patineze. Miroase a incins. Se arde siguranta termica. Se topeste ambreiajul (extern).
De cele mai multe ori, problema intalnita la Astra-H 2005. De la mama ei a avut compresor cu electrovalva (comanda interna, variabila). Dintr-un motiv oarecare (nu neaparat compresor defect), Dorel instaleaza alt compresor, insa unul "normal", cu ambreiaj extern (de tip on/off). Trebuie:
- adaptata instalatia electrica - adaugat un releu si o siguranta in UEC, mutata comanda compresorului de la ECC la UEC:

- selectat tipul compresorului in ECC, UEC, ECU (cred ca astea 3 sunt);
Ultima actualizare: Octombrie 17, 2017 de maiandrei
Cuvinte cheie: probleme clima, freon, climatronic, compresor, instalatie climatizare, conversie compresor ambreiaj
Ultima modificare făcută de maiandrei la Mar 17 Oct, 2017 9:52 am, modificat de 2 ori în total