- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
A venit vara,
Bine-mi pare!
Freon in radiator
Masina mea nu are...
Strofa nu imi apartine, dar mi-a placut (am imprumutat-o de la Mr.Opel)
Asadar, foarte pe scurt, dezvoltam unde e cazul:
1. Vara trecuta a mers, acum nu merge.
a) verificat pe tester sau pe robot presiunea in instalatia de AC. Daca este sub 4 bari, nu ai freon. In mod normal, trebuie sa vedem intre 6 si 8 bari cu AC oprit de minim 10 minute. Incarcarea se face doar la robot, nu cu butelcute!
Se face recuperare, curatare, vidare, incarcare cu ulei (de obicei 30ml), substanta contrast, agent frigorific R134a - totul automat.
b) se cauta pierderi de freon cu lampa UV. Suspecti: radiatorul, conductele, imbinarile (oringurile), compresorul sau chiar supapele de umplere
c) se inlocuieste piesa defecta (eu personal nu recomand sudarea radiatorului, la conducte sunt de acord)
2. Am freon, dar nu cupleaza compresorul.
a) De cele mai multe ori, siguranta termica a bobinei compresorului este arsa. Se repara, colegul ldivora este expert in asta (el impreuna cu mikiboy au facut tutorial la noi pe forum);
b) Senzor de presiune AC defect, se vede imediat pe tester;
c) siguranta arsa, rar;
d) modul comanda defect, rar;
e) problema "pe fire", rar.
3. Compresorul cupleaza, dar nu face frig.
a) cantitate freon la limita inferioara - se aplica pct. 1
a1) daca s-a facut umplere de la butelcute este posibil sa avem aer in loc de freon in instalatie => eficienta scazuta.
b) filtru dezumidificator blocat - se inlocuieste
c) filtru polen imbacsit - se simte si miros urat iar fluxul de aer este slab.
d) Supapa trecere High-Low pressure stricata (un singur caz, interventie umana).
e) Compresor defect (vezi 5).
4. Zgomot mare din zona compresorului cu AC oprit.
Rulmentul de la fulie trebuie inlocuit.
5. Zgomot mare din zona compresorului cu AC pornit.
Actionat manual, compresorul tinde sa se blocheze. Problema interna de compresor. Recomand inlocuirea compresorului.
6. Compresorul cupleaza, pare sa faca ceva racoare, dar decupleaza imediat. Sau functioneaza cu intermitente.
a) Ventilator blocat, rupt, ineficient - creste presiunea in radiator, racirea este ineficienta, sistemul intra in protectie;
b) Radiator ineficient, deteriorat, sugrumat, etc - la fel;
c) senzorul de presiune raporteaza eronat - pe tester vezi o valoare, in realitate (pe robot) vezi cu totul altceva;
7. Compresorul cupleaza, dar pare sa patineze. Miroase a incins. Se arde siguranta termica. Se topeste ambreiajul (extern).
De cele mai multe ori, problema intalnita la Astra-H 2005. De la mama ei a avut compresor cu electrovalva (comanda interna, variabila). Dintr-un motiv oarecare (nu neaparat compresor defect), Dorel instaleaza alt compresor, insa unul "normal", cu ambreiaj extern (de tip on/off). Trebuie:
- adaptata instalatia electrica - adaugat un releu si o siguranta in UEC, mutata comanda compresorului de la ECC la UEC:
- selectat tipul compresorului in ECC, UEC, ECU (cred ca astea 3 sunt);
Ultima actualizare: Octombrie 17, 2017 de maiandrei
Cuvinte cheie: probleme clima, freon, climatronic, compresor, instalatie climatizare, conversie compresor ambreiaj
Ultima modificare făcută de maiandrei la Mar 17 Oct, 2017 9:52 am, modificat de 2 ori în total
Bine-mi pare!
Freon in radiator
Masina mea nu are...
Strofa nu imi apartine, dar mi-a placut (am imprumutat-o de la Mr.Opel)
Asadar, foarte pe scurt, dezvoltam unde e cazul:
1. Vara trecuta a mers, acum nu merge.
a) verificat pe tester sau pe robot presiunea in instalatia de AC. Daca este sub 4 bari, nu ai freon. In mod normal, trebuie sa vedem intre 6 si 8 bari cu AC oprit de minim 10 minute. Incarcarea se face doar la robot, nu cu butelcute!
Se face recuperare, curatare, vidare, incarcare cu ulei (de obicei 30ml), substanta contrast, agent frigorific R134a - totul automat.
b) se cauta pierderi de freon cu lampa UV. Suspecti: radiatorul, conductele, imbinarile (oringurile), compresorul sau chiar supapele de umplere
c) se inlocuieste piesa defecta (eu personal nu recomand sudarea radiatorului, la conducte sunt de acord)
2. Am freon, dar nu cupleaza compresorul.
a) De cele mai multe ori, siguranta termica a bobinei compresorului este arsa. Se repara, colegul ldivora este expert in asta (el impreuna cu mikiboy au facut tutorial la noi pe forum);
b) Senzor de presiune AC defect, se vede imediat pe tester;
c) siguranta arsa, rar;
d) modul comanda defect, rar;
e) problema "pe fire", rar.
3. Compresorul cupleaza, dar nu face frig.
a) cantitate freon la limita inferioara - se aplica pct. 1
a1) daca s-a facut umplere de la butelcute este posibil sa avem aer in loc de freon in instalatie => eficienta scazuta.
b) filtru dezumidificator blocat - se inlocuieste
c) filtru polen imbacsit - se simte si miros urat iar fluxul de aer este slab.
d) Supapa trecere High-Low pressure stricata (un singur caz, interventie umana).
e) Compresor defect (vezi 5).
4. Zgomot mare din zona compresorului cu AC oprit.
Rulmentul de la fulie trebuie inlocuit.
5. Zgomot mare din zona compresorului cu AC pornit.
Actionat manual, compresorul tinde sa se blocheze. Problema interna de compresor. Recomand inlocuirea compresorului.
6. Compresorul cupleaza, pare sa faca ceva racoare, dar decupleaza imediat. Sau functioneaza cu intermitente.
a) Ventilator blocat, rupt, ineficient - creste presiunea in radiator, racirea este ineficienta, sistemul intra in protectie;
b) Radiator ineficient, deteriorat, sugrumat, etc - la fel;
c) senzorul de presiune raporteaza eronat - pe tester vezi o valoare, in realitate (pe robot) vezi cu totul altceva;
7. Compresorul cupleaza, dar pare sa patineze. Miroase a incins. Se arde siguranta termica. Se topeste ambreiajul (extern).
De cele mai multe ori, problema intalnita la Astra-H 2005. De la mama ei a avut compresor cu electrovalva (comanda interna, variabila). Dintr-un motiv oarecare (nu neaparat compresor defect), Dorel instaleaza alt compresor, insa unul "normal", cu ambreiaj extern (de tip on/off). Trebuie:
- adaptata instalatia electrica - adaugat un releu si o siguranta in UEC, mutata comanda compresorului de la ECC la UEC:
- selectat tipul compresorului in ECC, UEC, ECU (cred ca astea 3 sunt);
Ultima actualizare: Octombrie 17, 2017 de maiandrei
Cuvinte cheie: probleme clima, freon, climatronic, compresor, instalatie climatizare, conversie compresor ambreiaj
Ultima modificare făcută de maiandrei la Mar 17 Oct, 2017 9:52 am, modificat de 2 ori în total
- cangri
- *******
- 5,413 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,413
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- Mr.Opel
- Admin
- 2,370 mesaje
- din 15 Apr 2004
- Astra 2001 Y17DT
- Mures
Mr.Opel
- Mesaje scrise: 2,370
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Online
- Cont inregistrat: 15 Apr 2004
- Mesaj Privat
Catre membri mai activi:
Daca credeti ca mai sunt probleme frecvente la sist. de aer conditionat altele decat cele din lista postata de maiandrei, va rog sa le postati aici.
Vom face update la primul post astfel incat sa avem o lista scurta si la obiect, usor de digerat si usor de gasit.
Cu acest tip de topicuri "simptome-solutii" vrem sa impuscam doi iepuri dintr-un foc:
1. sa reducem (ca nu-l putem elimina) numarul de topicuri noi in care autorul vine cu o problema discutata si rezolvata de N ori pe forum. Dar ori e greu de gasit ori nu se descurca autorul.
si 2. venim in ajutorul membrilor noi atehnici sau nu, coplesiti sau nu de magnitudinea forumului si numarul de discutii existente, oferindu-le exact ce cauta.
Ne puteti ajuta si voi sa facem forumul mai curat, mai decongestionat, postand un link catre acest topic in orice topic nou postat, ce trateaza una din problemele de mai sus. Pe langa link, raportati topicul moderatorilor pentru a fi eliminat din index-ul de cautare.
Multumesc!
Ultima modificare făcută de Mr.Opel la Dum 26 Mai, 2024 6:06 pm
Daca credeti ca mai sunt probleme frecvente la sist. de aer conditionat altele decat cele din lista postata de maiandrei, va rog sa le postati aici.
Vom face update la primul post astfel incat sa avem o lista scurta si la obiect, usor de digerat si usor de gasit.
Cu acest tip de topicuri "simptome-solutii" vrem sa impuscam doi iepuri dintr-un foc:
1. sa reducem (ca nu-l putem elimina) numarul de topicuri noi in care autorul vine cu o problema discutata si rezolvata de N ori pe forum. Dar ori e greu de gasit ori nu se descurca autorul.
si 2. venim in ajutorul membrilor noi atehnici sau nu, coplesiti sau nu de magnitudinea forumului si numarul de discutii existente, oferindu-le exact ce cauta.
Ne puteti ajuta si voi sa facem forumul mai curat, mai decongestionat, postand un link catre acest topic in orice topic nou postat, ce trateaza una din problemele de mai sus. Pe langa link, raportati topicul moderatorilor pentru a fi eliminat din index-ul de cautare.
Multumesc!
Ultima modificare făcută de Mr.Opel la Dum 26 Mai, 2024 6:06 pm
- mihaiadrian
- ***
- 629 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihaiadrian
- Mesaje scrise: 629
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
Eu de exemplu am P1530. Cupleaza cand are el chef, de obicei dupa cateva minute dupa ce il pornesc, imi dau seama ca o iau ventilatoarele mai repede. Cred ca este un contact imperfect sau un fir intrerupt. Totusi, daca o ia, nu se mai opreste (colegul GL10PEL a scris aici de P1530: https://www.clubopel.com/vie...0977&start=20 ) .
De asemenea alta problema cu turatia la aeroterma, o rezolvare se gaseste aici: https://www.clubopel.com/vie...29&highlight=
De asemenea alta problema cu turatia la aeroterma, o rezolvare se gaseste aici: https://www.clubopel.com/vie...29&highlight=
karma2005
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2010
- Mesaj Privat
Salutare!
Salutare tuturor!
Detin un Opel Astra G 2.0DTI , an 2003 si am probleme cu clima, cand o pornesc primele cateva secunde baga aer rece , apoi incepe sa bage aer cald.Am fost la Radacini Motors Vitan , iar baietii de acolo mi-au spus ca freon am suficient si nu pierde pe nicaieri , compresorul cupleaza, problema ar fi presiunea din compresor care in cateva secunde scade de la 14-15 la 8-9bari si de aceea ar baga cald.
Mi-au recomandat sa schimb compresorul de aer conditionat , care ma costa in jur de 5000 ron ceea ce mi se pare enorm!
Se poate totusi reconditiona pe undeva?Poate fi o alta piese defecta ?
Va rog frumos sa ma ajutati cu un sfat , caldurile sunt insuportabile si fara clima e si mai dureros.
Eventual daca ma puteti ajuta cu o reparatie , sunt in stare sa o fac si azi!
Multumesc!
Salutare tuturor!
Detin un Opel Astra G 2.0DTI , an 2003 si am probleme cu clima, cand o pornesc primele cateva secunde baga aer rece , apoi incepe sa bage aer cald.Am fost la Radacini Motors Vitan , iar baietii de acolo mi-au spus ca freon am suficient si nu pierde pe nicaieri , compresorul cupleaza, problema ar fi presiunea din compresor care in cateva secunde scade de la 14-15 la 8-9bari si de aceea ar baga cald.
Mi-au recomandat sa schimb compresorul de aer conditionat , care ma costa in jur de 5000 ron ceea ce mi se pare enorm!
Se poate totusi reconditiona pe undeva?Poate fi o alta piese defecta ?
Va rog frumos sa ma ajutati cu un sfat , caldurile sunt insuportabile si fara clima e si mai dureros.
Eventual daca ma puteti ajuta cu o reparatie , sunt in stare sa o fac si azi!
Multumesc!
- Negreanu
- ***
- 942 mesaje
- din 07 Mai 2010
- Vectra 2004 Z19DT
- Olt
Negreanu
- Mesaje scrise: 942
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2010
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 761 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 761
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
As mai veni cu o completare personala, eu am bagat freaon la robot, verificat presiune, vidat nu a gasit nimic, a bagat freon in 2 zile l-am pierdut, mers iar verificat iar la robot, verificat vizual pt scapari subsanta de contrast nimic... bagat freon iar l-am pierdut, am mers la un frigotehnist, a bagat un gaz dintr-o butelie cilindrica lunga la 10 bar cu ceas, nimic... s-a bagat sub masina si a invartit de cateva ori cu mana de compresor si a inceput sa scada presiunea pe ceas.... deci compresorul scapa numai atunci cand se rotea! cat timp statea nemiscat, mai ales intr.o anumita pozitie mai buna sa spun nu scapa de aceea nu detecta nimic robotul.Schimbat compresor.
- mihaiadrian
- ***
- 629 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihaiadrian
- Mesaje scrise: 629
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
sorindf2000- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 24 Feb 2011
- Brasov
sorindf2000- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2011
- Mesaj Privat
O alta problema, nu stiu daca doar la mine sau mai sunt si altii, masina este Astra H, freon am, AC functioneaza foarte bine, adica "baga rece", in schimb, la cuplare AC, cateva secunde compresorul face un zgomot destul de mare, un fel de uruit, aprox. 5 secunde, dupa care zgomotul se diminueaza, zic eu chiar dispare pentru ca am ascultat cu capota ridicata si nu se mai aude nici nu este acoperit de motor, masina fiind relativ silentioasa, este benzinara, astea fiind simptome cu masina la relanti, apoi, in mers, la accelerare cand trec de 2500 rot/min, zgomotul se manifesta ca un suierat foarte puternic. Mentionez ca folosesc AC, frecvent, vara, iarna pornesc din cand in cand, AC si zgomotele descrise de mine, sunt de cand am cumparat masina, adica de aprox. un an, masina fiind cumparata sh, binenteles. Eventual, daca cineva s-a mai confruntat cu aceste simptome, rog sa posteze rezolvarea, stiu ca odata am gasit pe undeva o discutie unde se discuta chestia cu suieratul compresorului la Astra H, unii au chiar schimbat compresorul la masini noi, pe garantie si o parte rezolvasera situatia, altii ziceau ca si dupa schimbarea compresorului tot la fel suiera...ma rog, nu mai gasesc discutia...
Svimp
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2012
- Mesaj Privat
Salutare,
Am constatat o problema cu aerul conditionat de la Corsa D 2008 CDTI 1.3 75cp.
Cand merg cu masina prin oras la temperaturi de peste 37 - 38 de grade, aerul conditionat se opreste aproximativ 30 de secunde , dupa care porneste tot vreo 30 de secunde. Becul de la AC sta aprins , se si simte cand cupleaza si decupleaza compresorul. In schimb cand merg cu ea constant pe la 70km/h functioneaza ok. M-am uitat si la temperatura apei/motorului , cand are peste 87 grade se opreste aerul si baga caldut vreo 30 secunde , dupa care iar porneste 30 secunde, cand scade la 86 , 85 porneste si baga constant aer rece. Merge ok si cand temepratura de afara este sub 36 de grade. Care ar fi problema ? Multumesc.
Am constatat o problema cu aerul conditionat de la Corsa D 2008 CDTI 1.3 75cp.
Cand merg cu masina prin oras la temperaturi de peste 37 - 38 de grade, aerul conditionat se opreste aproximativ 30 de secunde , dupa care porneste tot vreo 30 de secunde. Becul de la AC sta aprins , se si simte cand cupleaza si decupleaza compresorul. In schimb cand merg cu ea constant pe la 70km/h functioneaza ok. M-am uitat si la temperatura apei/motorului , cand are peste 87 grade se opreste aerul si baga caldut vreo 30 secunde , dupa care iar porneste 30 secunde, cand scade la 86 , 85 porneste si baga constant aer rece. Merge ok si cand temepratura de afara este sub 36 de grade. Care ar fi problema ? Multumesc.
catalinpav66- Suspendat
- 759 mesaje
- din 29 Oct 2008
- Vectra 2006 z30dt
- Bucuresti
catalinpav66- Mesaje scrise: 759
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z30dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2008
- Mesaj Privat
- valentin87
- *
- 20 mesaje
- din 23 Mar 2011
- Astra 2007 Z19DTL
- Constanta
valentin87
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z19DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2011
- Mesaj Privat
Salut,
Mi-am cumparat si eu un Opel Astra H 1.9cdti.In momentul in care dau drumul la aer se un un sasait (sssssss)cateva secunde si baga foarte putin rece ,
mentionez ca cel de la care am luat masina a zis ca nu prea folosea aerul.acum am verificat totul e ok compresorul functioneaza nu pare nimikk suspect defect.Eu ma gandesc ca nu are freon mai deloc.daca e asa va rog sa imi recomandatii un loc prin Cta sa ma duc sa incarc si eu,
Va multumesc
Mi-am cumparat si eu un Opel Astra H 1.9cdti.In momentul in care dau drumul la aer se un un sasait (sssssss)cateva secunde si baga foarte putin rece ,
mentionez ca cel de la care am luat masina a zis ca nu prea folosea aerul.acum am verificat totul e ok compresorul functioneaza nu pare nimikk suspect defect.Eu ma gandesc ca nu are freon mai deloc.daca e asa va rog sa imi recomandatii un loc prin Cta sa ma duc sa incarc si eu,
Va multumesc
livinmoca
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2010
- Mesaj Privat
salut!tot am cautat prin forum,dar nu am gasit nimic...asa ca vin cu intrebare la voi:a, o vectra c 2006 motor 1.9 88kwh si de ceva timp nu imi merge a/c decat in treapta 4 si la dezaburire!in treptele 1,2,3 nu vine aproape nimic,compresorul porneste!ma ajutati si pe mine pe unde sa ma uit!?multumesc
sorindf2000- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 24 Feb 2011
- Brasov
sorindf2000- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2011
- Mesaj Privat
livinmoca
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2010
- Mesaj Privat
sorindf2000- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 24 Feb 2011
- Brasov
sorindf2000- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2011
- Mesaj Privat
Alta idee... da jos torpedoul si vezi daca merge ventilatorul ala pe care se afla clapeta de recirculare...pui butonul pe recirculare si asa ai sa vezi ventilatorul, si apoi rotesti butonul cu treptele de viteza, de pe consola centrala si te uiti daca acest functioneaza corespunzator...poate-l ai blocat/murdar/defect...cine stie?
- elegance
- *****
- 3,085 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Astra 2000 Y 17 DT
- Cluj
elegance
- Mesaje scrise: 3,085
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y 17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
- deyandrey16
- **
- 83 mesaje
- din 02 Dec 2012
- Astra 2003 Z16SE
- Valcea
deyandrey16
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Dec 2012
- Mesaj Privat
am si eu o problema imi pare codul de eroare P1540 si daca il sterg degeaba . iei cand am pornit AC mi-a pornit compresorul azi cand am scos mufa de la senzorul de la AC si am pus-o la loc nu mi-a mai pornit AC dupa am verificat sigurantele toate pe rand cele de sub volan cu BORNA PLUS de la baterie scoasa . nu inteleg dc nu-mi mai porneste compresorul stie cnv care ar fi problema ?
- bruttus
- **
- 235 mesaje
- din 29 Jan 2013
- Astra 2001 y20dth
- Alta tara
bruttus
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2013
- Mesaj Privat
livinmoca a scris:salut!tot am cautat prin forum,dar nu am gasit nimic...asa ca vin cu intrebare la voi:a, o vectra c 2006 motor 1.9 88kwh si de ceva timp nu imi merge a/c decat in treapta 4 si la dezaburire!in treptele 1,2,3 nu vine aproape nimic,compresorul porneste!ma ajutati si pe mine pe unde sa ma uit!?multumesc
Trebuie sa repari sau sa schimbi rezistenta serie,care are niste sigurante termice,destul de ieftine,numai sa le gasesti la un magazin de piese electronice.
La mine chestia asta este in spatele torpedoului,unde este filtrul de polen,are o clema si o mufa nimic mai mult,la altii am vazut ca le are afara sub grila de aer unde este motorul stergatorului de parbriz.
Din pacate nu ma pricep la toate modelele de masini,doar la parti electrice/electronice,asa ca va trebui sa afli unde este,restul e floare la ureche si ieftin pe deasupra.
- aquagen
- **
- 498 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
De oarece Mr.Opel, a lansat invitatia pentru cei care mai vor sa posteze alte defectiuni la AC-climatronic, etc, legate de tot ce inseamna clima.
Eu recent am avut o problema cu aeroterma, mai bine zis la releul care alimneteaza aeroterma, este cea care primeste comanda de la climatronic si alimenteaza eroterma.
1. Problema care am avut-o era destul de grava, nu mai pornea aeroterma, noroc ca am pus mana pe deasupra la acel releu, pe unde e alimentat si acolo era fierbinte firul de + si chiar topit plasticul infasurator.
Cand am demontat tot releul, cu cabluri cu tot, plasticul de deasupra, unde erau pinii, era topit din cauza acestui fir care era oxidat si actiona ca o rezistenta.
Deci, atentie la acei pini, uneori ar trebui demontati si verificati daca sunt oxidati, de la schiburile de temperatura.
2. De mult timp am observat, dupa ce se incalzeste motorul, aeroterma sufla neregulat aerul, doar daca fixez pe LO sau HI, aerul e constant, in rest fluctueaza putin si se aude, la un moment dat si este enervant.
Ce poate fi? Tranzistorul releului de alimentare aeroterma sau modulul climatronic, care regleaza si clapeta de rece-cald, care in momentele acelea , se aude cum lucreaza.
Eu recent am avut o problema cu aeroterma, mai bine zis la releul care alimneteaza aeroterma, este cea care primeste comanda de la climatronic si alimenteaza eroterma.
1. Problema care am avut-o era destul de grava, nu mai pornea aeroterma, noroc ca am pus mana pe deasupra la acel releu, pe unde e alimentat si acolo era fierbinte firul de + si chiar topit plasticul infasurator.
Cand am demontat tot releul, cu cabluri cu tot, plasticul de deasupra, unde erau pinii, era topit din cauza acestui fir care era oxidat si actiona ca o rezistenta.
Deci, atentie la acei pini, uneori ar trebui demontati si verificati daca sunt oxidati, de la schiburile de temperatura.
2. De mult timp am observat, dupa ce se incalzeste motorul, aeroterma sufla neregulat aerul, doar daca fixez pe LO sau HI, aerul e constant, in rest fluctueaza putin si se aude, la un moment dat si este enervant.
Ce poate fi? Tranzistorul releului de alimentare aeroterma sau modulul climatronic, care regleaza si clapeta de rece-cald, care in momentele acelea , se aude cum lucreaza.