Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • raduradu

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2006

  • Mesaj Privat
asi dori sa stiu de la cei care au facut segmentare si schimb semeringuri de supapa, cum se comporta motoarele dupa reparatie(la turatie mare, daca mai consuma ulei si daca operatiunea mai prelungeste macar vreo 40 mii km viata motorului)
Skip ads

  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Segmentarea sistematica este o marota mioritica, transmisa din generatie de mecanic de Dacie in generatie de mecanic de Dacie... Laughing
  • raduradu

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2006

  • Mesaj Privat
adica?
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Adica statistic vorbind nu se justifica, uzura acestora la motoare moderne coincide cu durata de viata a motorului...
Cu simeringurile de supape insa e o alta mancare de peste...
Skip ads

  • raduradu

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2006

  • Mesaj Privat
mai sorine nustiu cait se justifica sau nu da mie imi papa cam 3.5 litri la 10000 km (adica completez la greu) si motorul merge bine nu scoate fum si nu are nici pe departe zgomot de motor uza! PS MASINA ARE 114000 KM . totusi masina am luato la 4 ani deci nu putea sa aiba cu mult mai multde atat!!!! e masina mica
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
La 3.5 litrii de ulei mancati ar trebui sa scoti fum ca dieselul. Cauta mai bine sa nu arunce pe undeva sau sa il piarda. Schimba mecanicul eventual.
A mea arunca ulei pe la busonul de ulei si a mancat cam 1 litru in 7000 de km insa...am mers si numai in blana cu ea. Diesel, motor de 2000 Cool
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Mecanica dupa documentatie...adica din cartea tehnica spune cu totul altceva,trebuie doar sa stim a citi,si mai ales chiar sa masuram si sa facem exact ce scrie acolo.O reparatie care nu se abate de la specificatiile tehnice specifice fiecarui motor in parte... al aduce la parametrii initiali de functionare. Problema nu este operatinunea in sine ci doar...cat de exacta se executa ea.
Daca aveti cunostintele necesare,sau un mecanic care nu da dovada de prostia si inganfarea romaneasca de a sti tot....faceti reparatia cu incredere.Mai bine decat fabricantul motorului chiar nu stie nimeni daca motorul se preteaza sau nu la reconditionare.
Lasati deoparte legendele ...si mai ales renuntati la metoda paguboasa de a completa mereu uleiul,un calcul simplu spune clar,completarile multe in timp duc la acelasi pret cu o reparatie,singura problema e timp, bani...si mai ales omul potrivit.
Va urez bafta si daca doriti o discutie in amanunt ...astept intrebarile.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Mai dragilor, stiti ce spune fabricantul in cartea masinii (manualul de intretinere)? Nu va ingroziti ca m-am ingrozit eu: se considera un motor cu comportare normala pana la un consum de 600g/1000km (atentie, la hulita Dacie era 200g). Deci raduradu esti in grafic, 600gx10=6l ulei. Si acum sa revenim: chiar in aceste conditii nu am vazut motoare care sa se comporte normal si sa consume ulei asa de mult. Trebuie vazut daca nu exista in primul rand pierderi. Apoi trebuie suspectat motorul.
Skip ads

  • raduradu

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2006

  • Mesaj Privat
asi vrea sa imi scrie cineva care a facut traaba asta si sa imi zica cum se simte dupa segmentare! de pierdut sigur nu pierde! toti mecanicii la care am fost nu ma cred ca motorul consuma asa de mult pt ca suna si trage fff bine. apropa in exterior ia cam 500ml la 1000km deci sunt la maxim! nu consuma 5 l la 10000km pt ca in oras nu consuma chiar asa mult dar daca ar fi sa fac doar exterior consumul ar creste si mai mult
  • raduradu

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2006

  • Mesaj Privat
chiar nimeni nu a facut? Sad
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Citeste cu atentie... am scris mai sus despre subiectul segmentare,daca din diferite motive nu m-am facut inteles,repet.Reparatia motorului inclusiv segmentarea se face..Mare atentie cu respectarea stricta a documentatiei motorului deci mai pe indelete vorbind se demonteaza piesa cu piesa,se masoara piesa cu piesa binenteles ce ne intereseaza ...se compara totul cu specificatia motorului...si daca se incadreaza dimensional..se repara fara nici o problema.
Daca esti interesat de reparatia motorului si nu intrebi doar de dragu' conversatiei repet reconditionarea este recomandata de producatori in cazurile in care motoarele ies din parametrii normali de functionare. Motorul de Opel are o caracteristica si anume datorita debitului mare de ulei in zona axei cu came respectiv tacheti hidraulici,la cea mai mica problema a simeringurilor de supape incepe un consum f mare de ulei bineinteles daca se mai adauga si ceva segmenti uzati apare un consum deja urias. Ati atrag atentia ca am intalnit f multe motoare care datorita uzurii au fost tinute doar cu completari de ulei,dupa ceva timp uleiul ars se depune in motor si devine o pasta foarte greu de indepartat care poate obtura un canal de ungere si atunci vei cumpara un motor si gata dilema repari sau nu.
Sfatul meu e repara-l cat mai ai ce repara..si mai ales nu compara o situatie cu alta fiecare motor are istoria lui deci probleme diferite...
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Da eu am facut reconditionari de motoare de 20 de ani tot asta fac.
Skip ads

  • deleted-4518

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Nu te-as sfatui sa segmentezi un motor cu atati Km. fostul proprietar al masinii mele, la 130 000 km a primit un mesaj gen "check oil level". Treaba nasoala, caci facuse schimbul de ulei de 2 saptamani. A mers omul si a completat, a mai facut cativa Km si a mai completat 1 L. Panicat a mers la mecanic, (unul dintre cei mai buni muzuicieni pe care i-am vazut), acesta i-a spus ca trebuie segmentat, si asta a si facut. Masina actualmente merge super OK, (ca si inainte de altfel), dar pierde (lacrimeaza) ulei pe la garnitura dintre baie si bloc - se va rezolva in curand. Cand am cumparat masina am fost si m-am interesat de trecutul ei in service-ul care a intretinut-o. Consumul exagerat de ulei nu era dat de segmenti, ci de garnitura de pe la culbutori sau asa ceva, care era impuscata. Nu au avut pe stoc sa o schimbe, ulterior i-au facut proprietarului chemare in service, intre timp acesta o vanduse, iar noul proprietar reusise sa o nenoroceasca cu mecanici "FIRST CLASS" atoate stiutori, specialisti in mecanica/termica/electrica/pneumatica/tinichigerie etc ce repara de la DACIE la LAMBORGHINI ca doar "tot de mana de om e facute".

Sfatul meu: inainte de a desface motorul mergi la cineva care cunoaste si s-ar putea sa ai o surpriza.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
La mecanica si la fotbal se pricepe toata lumea...asta e situatia,daca cineva a schimbat o curea si a curatat o bujie chit ca a strans-o dupa aia pana a plesnit alternatorul,sau bujia a pus-o stramb in chiuloasa incepe sa dea sfaturi si sa contreze orice discutie.Total intamplator mai sunt oameni care n-au lucrat in Romania nici macar o zi pe la vreun service sau CAP la reparat combine,de aceea rog insistent sa pastram discutiile cat se poate de aproape de subiectul de inceput.Eu am inteles ca cineva din acest club vrea sa stie daca un motor se poate sau nu segmenta,daca producatorul motorului da cote de reparatie..iar reconditionarea de motoare se face de cand s-a inventat motorul si se va mai face mult de acum incolo..intreb si eu de ce oare se gasesc mereu carcotasi? Nu confundati reconditionarea facuta de un mecanic bun cu reparatia facuta de cine stie ce neavenit sau mai rau de cineva pe genunchi in spatele blocului.Documentatie exista pentru orice motor ,e mai accesibila ca oricand trebuie doar sa o studiem si sa tinem cont de ce scrie acolo.Calitatea pieselor folosite iarasi e o problema;niciodata un set de semeringuri de supapa AJUSA nu vor fi la nivelul celor facute de ELRING cum nici segmentii de motor de PITESTI nu sunt PERFECT CIRCLE ori MAHLE .... de aici diferente de preturi si diferente de calitate ...Deci intr-un cuvant clienti multumiti si clienti nemultumiti,reparatii pentru 30.000km. sau reparatii pentru mai mult de 100.000km. Daca mai adaugam si calitatea uleiului folosit,stilul de condus,calitate combustibil...pot spera ca vor fi cat mai multi cititori ai acestui mesaj care vor intelege corect ce inseamna a face un motor.
  • LUCIANO IS

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2007

  • Mesaj Privat
in miscarea de urcare pe un perete al cilindrului si de coborire pe celalt perete de catre piston, in timp rezulta la orice motor din lume o oarecare ovalizare a cilindrilor! In momentul cind se pun segmenti noi, acestia se vor aseza dupa forma cilindrului, deci o subtiere fortata intr-o parte a sementilor. Segmentarea este ceva relativ , cam pt max 45000, timp in care papa ulei .La Dacie mergea ca uleiul pe timpul ala era ieftin,si ca sa mergi 45000 era jumatate din viata motorului. Recomand de mers la un mecanic, de desfacut motorul, de masurat toate cotele si dupa aiade cumparat la ce R trebuie reparat. La vilbrochen trebuie vazut cotele, atentie ca cuzinetii nu sint cum ar trebui sa fie asa ca recomand ca acesta sa fie facut dupa cuzineti!
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Datorita miscarii de dute-vino a pistonului in respectivul cilindru,a miscarii de rotatie a oricarei componente din motor rezulta uzuri.Inrebarea era SE POATE SEGMENTA UN MOTOR? Raspunsul este DA dar numai in conditiile in care dimensional piesele respective mai sunt in cote,ceea ce implica si masurarea ovalizarii atat al cilindrului cat si al camasii lui .Daca nu exista reparatia de cota imediat urmartoare pe care o permite uzura masurata,si anume majorarea diametrului cilindrului inlocuirea pistonului si segmentului corespunzator noii cote.

Oare de ce atata neincredere? sunt asa idioti motoristii care au proiectat tot cand recomanda reconditionarea motoarelor prin segmentare?Tot ei dau si cotele pieselor pentru ca un mecanic probabil din ce in ce mai greu de gasit pe aici sa se ghideze?Am desfacut motoare OPEL care aveau in jur de 250.000 km REALI nu dati inapoi de 20 de ori care dimensional erau perfecte mai putin asa cum e normal uzati doar segmentii.Ce aven noi pe aici in Romania unde totul se masluieste masini de 500.000 de km. sau 700.000 cu ceasuri ce arata 85.000 sau 120.000 km. reparatii facute dupa ureche imbascite de tot felul de aditivi sa nu se auda zgomotul de tigaie la vanzare prin targuri inteleg si asta si de aceea vreau sa conving pe cei care intreaba cu interes ceva ca multe lucruri se pot face,se fac si se vor face....dar de oameni pregatiti.

Ce nu inteleg multi este faptul ca marota mioritica nu este un lucru facut ca la cate ,este de fapt expresia noastra draga 'LASA CA MERGE SI ASA' si ne mai miram ca segmentam bagam 300-400 E si dupa 10.000km. iar fum iar consum,cand de fapt motorul era pentru reparatie capitala care presupune alte operatiuni si preturi,iar vina exclusiva apartine mecanicilor care din nestiinta,delasare,si de multe ori sa ia repede un ban isi bat joc de banii,nervii si timpul oamenilor.
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
pentru a confirma cele spuse de 'mecanik' trebuie sa va spun ca GM in SUA pune pe unele masini noi,sau ca reparatie in garantie,motoare reconditionate,si pentru care da aceeasi garantie ca la cele noi,de cca 150000 Km,fara sa fie probleme;stiu asta de la un amic ce lucreaza acolo ca inginer.
  • virus100b

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2006

  • Mesaj Privat
raduradu a scris:asi vrea sa imi scrie cineva care a facut traaba asta si sa imi zica cum se simte dupa segmentare! de pierdut sigur nu pierde! toti mecanicii la care am fost nu ma cred ca motorul consuma asa de mult pt ca suna si trage fff bine. apropa in exterior ia cam 500ml la 1000km deci sunt la maxim! nu consuma 5 l la 10000km pt ca in oras nu consuma chiar asa mult dar daca ar fi sa fac doar exterior consumul ar creste si mai mult


Eu am facut segmentare la 170k km pt ca la fel ca la tine imi consuma 3-4L DE ULEI LA 10k km. S-a constatat lipirea segmentului 3 pe piston ca urmare a intervalului lung de schimb ulei si zgura lipita pe fundul baii de ulei. Masina a fost adusa din germania cu carte si schimburile au fost facute la 30k km. Am inlocuit segmenti, cuzineti biele, garnituri, simeringuri supape pretul a fost aproximativ 700ron piesele si 400ron manopera(nu la service). Acum masina consuma cam 700g pe schimb in conditiile in care vede frecvent 5000 de ture. Ulei folosit Castrol Magnatec 10W40.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
De acum sa scimbi uleiul la 7k sau 10k functie de ce drumuri faci !
  • Florin c

  • Mesaje scrise: 235
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Am facut si eu segmentare ptr. ca s-a desfacut motorul, nu aveam compresie pe cilindrul 3. Este altceva! S-a facut segmentare ptr. ca era un consum ridicat de ulei, semeringuri schimbate. Acum stau bine cu uleiul(nu-mi vine sa cred) si sper sa ramana asa ca nu am bani acum de alta masina. Bafta!
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR