Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Legislatie, Asigurari si Taxe
  • Alberto2000

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Frontera 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Am un Opel Frontera 2.2dti , inmatriculat in anglia si m-ar intereasa sa aflu daca stiti cat costa impozitul pe an daca o inmatriculez. Precizez ca am fost la primarie dar nimeni nu a putut sa imi spuna . Multumesc!
Skip ads

  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
In Romania te duci la directia de taxe si impozite.
Acest subiect s-a mai discutat.Daca citeai regulamentul si cautai ai fi gasit.

Capacitate cilindrica........................................Pret / fractie de 200cm3
Mai mica sau egala cu 1600cm3.............................38 lei
Intre 1601cm3 - 2000cm3......................................18 lei
Intre 2001cm3 - 2600cm3.......................................72 lei
Intre 2601cm3 - 3000cm3.......................................144 lei
Mai mare de 3001cm3.............................................290 lei

Metoda de calcul a impozitului este urmatoarea :

a) se identifica clasa din care motorul automobilului face parte (coloana 1)

b) se calculeaza cu formula : (capacitate cilindrica / 200) x pret

De exemplu pentru un autoturism Dacia Logan cu o capacitate cilindrica de 1390cm3 se va plati un impozit de (1390/200)*8 = 55.6 LEI.
  • Alberto2000

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Frontera 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Daca nu dernjez imi poti spune cam pe unde ajunge pretul . Din cate am intelea la 4x4 este pretul mai mare si deasta am intrebat . Multumesc !
  • Andrei_vl

  • Mesaje scrise: 753
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Frontera 1995 23DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Impozitu tau e de 781.56 lei pe an
Skip ads

  • ciupercarie

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2011

  • Mesaj Privat
792 lei este impozitul.
Fractiunea de 200 cmc nu se imparte !
  • cip077

  • Mesaje scrise: 1,301
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Frontera 2003 2,2 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Salutare.
Problema cu impozitul e ultima care sa te streseze. Eu am platit 710 lei/ masina beneficiind de reducerea care se acorda daca platesti pana in martie.
Problema reala este taxa de inmatriculare care bate undeva la 4000 euro. Aici e problema.
Eu am vrut sa-mi aduc o Frontera din UE si am renuntat din cauza taxei.
Singura varianta viabila este inmatricularea in BG care nu te depaseste 500-600 euro cu absolut toate cheltuielile
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Problema reala e ca lumea e prea lenesa sa se complice sa dea statul in judecata si sa inscrie masina fara sa plateasca taxa de inmatriculare.
  • cip077

  • Mesaje scrise: 1,301
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Frontera 2003 2,2 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Nu e de lenesa, e din cauza legilor tampite.
Variantele sunt destul de 'nasoale' ca sa zic asa.
-dai statul in judecata pt inmatriculare fara taxa, procesul dureaza 6-8-12 luni, si numere ai pentru 3 luni, in rest stai pe dreapta cu bunul tau.
-platesti taxa si apoi dai statul in judecata pt recuperarea ei, dar cine e dispus sa 'arunce' in jur de 4000 euro si apoi sa stea la mila statului. Cu sume mai mici parca judeci treaba altfel.
Skip ads

  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Procesul dureaza maxim 6 luni.Si este foarte simplu.Nici macar nu-ti trebuie avocat.Am postat si aici procedura ce trebuie urmata.
Daca esti in proces cu statul poti sa scoti cate seturi de numere rosii vrei tu.
Daca dai banii dureaza mai mult pana ii primesti.
  • flavicx

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Alba
  • Masina: Frontera 2002 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2011

  • Mesaj Privat
cangri are dreptate ... procesul dureaza maxim 6 luni (de regula dureaza doar 3-4 luni) ... poti lua numere din Germania pe 3 luni + inca trei randuri de numere rosii romanesti, in total 6 luni

insa pot fi doua tipuri de procese - primul dai in judecata statul pentru a inmatricula masina fara taxa
- al doilea, platesti taxa, inmatriculezi masina, dai statul in judecata pentru recuperarea taxei ... aici cu cat se lungeste procesul cu atat penalizarile la taxa pe care statul va trebui sa ti le plateasca vor fi mai mari.

In ambele variante procesul va fi pierdut de catre statul roman.
  • Alberto2000

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Frontera 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc ca ma-ti lamurit .
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Dat-ul in judecata e valabil pt. motoare mici. Pt. motoare mari ... BG.
Skip ads

  • bogdan fronteristu'

  • Mesaje scrise: 252
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2011

  • Mesaj Privat
sincer eu nu inteleg de ce doar pt motoare mici...in mod normal alea au taxa mica si nici nu mertia sa te mai complici.
si o rugaminte enervanta pt cangri - unde ai postat metoda simpla de dat statul in judecata fara avocat ca nu o gasesc...
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Cred ca in topicul cu "am castigat procesul cu taxa de inmatriculare" sau ceva de genul.
Acuma sunt pe telefon si nu am cum sa caut.
  • bogdan fronteristu'

  • Mesaje scrise: 252
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2011

  • Mesaj Privat
cum nu sunt o fire grabita astept sa ajungi la calculator...
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Care sunt pasii legali care trebuie urmati pentru a recupara in instanta suma platita pe taxa de inmatriculare:

1. In primul rand trebuie depusa o petitie la Directia de Finante Publice de care apartii, in care sa fie precizat ca taxa este in contradictie cu dreptul comunitar si discriminatorie, drept pentru care soliciti restituirea ei, plus dobanda actualizata pana la data restituirii. La petitie se anexeaza si chitanta care atesta plata taxei de prima inmatriculare. Fiscul este obligat sa raspunda la petitie in termen de 30 de zile si mai mult ca sigur raspunsul va fi negativ.

2. Dupa ce primesti raspunsul negativ de la Fisc, vei putea face o cerere de chemare in judecata a Fiscului, pe care o depui la Sectia Comerciala si de Contencios Administrativ si Fiscal a Tribunalului de care apartii cu domiciliul. In cererea de chemare in judecata se solicita restituirea taxei de prima inmatriculare si suportarea de catre stat a cheltuielilor de judecata.
3. In cazul in care Tribunalul admite cererea, va incepe procesul in urma caruia poti avea castig de cauza. Fiscul va putea face recurs, iar daca Curtea de apel va respinge recursul, practic hotararea va deveni executorie urmand sa-ti fie restituiti banii.

Care sunt pasii legali care trebuie urmati pentru a recupara in instanta suma platita pe taxa de inmatriculare:

1. In primul rand trebuie depusa o petitie la Directia de Finante Publice de care apartii, in care sa fie precizat ca taxa este in contradictie cu dreptul comunitar si discriminatorie, drept pentru care soliciti restituirea ei, plus dobanda actualizata pana la data restituirii. La petitie se anexeaza si chitanta care atesta plata taxei de prima inmatriculare. Fiscul este obligat sa raspunda la petitie in termen de 30 de zile si mai mult ca sigur raspunsul va fi negativ.

2. Dupa ce primesti raspunsul negativ de la Fisc, vei putea face o cerere de chemare in judecata a Fiscului, pe care o depui la Sectia Comerciala si de Contencios Administrativ si Fiscal a Tribunalului de care apartii cu domiciliul. In cererea de chemare in judecata se solicita restituirea taxei de prima inmatriculare si suportarea de catre stat a cheltuielilor de judecata.
3. In cazul in care Tribunalul admite cererea, va incepe procesul in urma caruia poti avea castig de cauza. Fiscul va putea face recurs, iar daca Curtea de apel va respinge recursul, practic hotararea va deveni executorie urmand sa-ti fie restituiti banii.
2. Întâmpinarea
Prin întâmpinarea depusã, pârâtul a solicitat respingerea acþiunii formulate de reclamant, pe motiv cã pentru a proceda la înmatricularea unui autoturism, Serviciul Public Comunitar - Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Autovehiculelor, pretinde îndeplinirea condiþiilor prevãzute in art. 11 din OUG 195/2002, respectiv art. 7 din Ordinul Ministrului Administraþiei si Internelor nr. 1501/2006, printre care figureazã si cerinþa existenþei dovezii pentru plata taxei de înmatriculare stabilitã potrivit legii. Or, dupã abrogarea articolului 2141-2143 din Legea 271/2003 privind Codul fiscal, în aceastã materie ar fi incidente dispoziþiile OUG 50/2008 privind instituirea taxei de poluare pentru autovehicule, astfel cã pârâtul nu poate proceda la înmatricularea autoturismului aparþinând reclamantului în absenþa achitãrii taxei speciale pentru înmatriculare, fiind þinut sã respecte legislaþia internã chiar ºi în situaþia în care ulterior legiuitorul o va modifica pentru a asigura compatibilitatea legii interne cu dreptul comunitar (f.13-16).

3. Starea de fapt
Din înscrisurile depuse în probaþiune, Tribunalul retine cã autoturismul în cauzã este din categoria XXXXare capacitatea cilindricã XXXXcm3 si norma de poluare XXX.
Autoturismul a fost fabricat in anul XXX ºi înmatriculat pentru prima datã în Germania la data de XXXX. A fost cumpãrat de reclamant în data de XXXX, care s-a prezentat in luna urmãtoare la autoritãþile române în vederea înmatriculãrii autoturismului pentru prima datã în România. Cererea reclamantului a fost respinsã pe motiv cã nu existã dovada achitãrii taxei de poluare reglementatã de OUG 50/2008.

4. Reglementãri incidente
Problema de drept care se pune in cauzã este dacã legislaþia internã potrivit cãreia reclamantul ar datora taxa pe poluare este compatibilã cu prevederile legislaþiei internaþionale ºi comunitare.

b Reglementãri interne
b1. Potrivit OUG nr 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, se datoreaza aceasta taxã pentru autovehiculele din categoriile M(1)-M(3) ºi N(1)-N(3), astfel cum sunt acestea definite în Reglementãrile privind omologarea de tip ºi eliberarea cãrþii de identitate a vehiculelor rutiere, precum ºi omologarea de tip a produselor utilizate la acestea, aprobate prin Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor ºi locuinþei nr. 211/2003 (art 3). Autoturismul reclamantului nu intrã în categoriile exceptate de la plata taxei pe poluare (art 3 alin 2 ºi art 9 alin.1). Obligaþia de platã a taxei intervine cu ocazia primei înmatriculãri a unui autovehicul în România (art 4 lit a), fãrã ca textul sã facã distincþia nici între autoturismele produse în România ºi cele în afara acesteia, nici între autoturismele noi ºi cele second-hand. Deoarece OUG a intrat în vigoare la data de 1 iulie 2008 (art 14 alin 1), rezultã cã taxa pe poluare este datoratã numai pentru autoturismele pentru care se face prima înmatriculare în România, nu ºi pentru cele aflate deja în circulaþie înmatriculate în þarã. Taxa se calculeazã de autoritatea fiscalã competentã (art 5 alin 1).
Pentru a interpreta corect acest act normativ ºi a identifica intenþia legiuitorului, Tribunalul utilizeazã interpretarea teleologicã (dupã scop): În expunerea de motive care însoþeste proiectul de lege privind aprobarea OUG 50/2008 depus la Parlament sub nr PL-x 536/10.09.2008 si disponibil pe site-ul Camerei Deputatilor, este menþionat în mod expres cã dacã nu s-ar fi promovat acest act normativ, o consecinþã ar fi fost facilitarea intrãrii în România a unui numãr foarte mare de autovehicule second hand cu vechime peste 10 ani, care ar fi fost achiziþionate datoritã preþului foarte mic. Aºadar, se vrea ca taxa pe poluare, al cãrui scop este, în principiu, corect - `poluatorul plãteºte` -, sã aibã ca efect imediat diminuarea introducerii în România a unor autoturisme second-hand deja înmatriculate într-un alt stat membru.
b2. Potrivit OUG 208/2008 pentru stabilirea unor mãsuri privind taxa pe poluare pentru autovehicule, autovehiculele a cãror capacitate cilindricã nu depãºeºte 2.000 cmc ºi care se înmatriculeazã pentru prima datã în România sau în alte state membre ale Uniunii Europene începând cu data de 15 decembrie 2008 se excepteazã de la obligaþia de platã a taxei pe poluare pentru autovehicule, stabilitã potrivit prevederilor Ordonanþei de urgenþã a Guvernului nr. 50/2008 (art II). Aceste prevederi se aplicã pânã la data de 31 decembrie 2009 inclusiv (art III).
b3. OUG 208/2008 a fost abrogatã prin OUG nr 218/2008 privind modificarea Ordonanþei de urgenþã a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule. Conform art III al acesteia, (1) Autovehiculele M1 cu norma de poluare Euro 4 a cãror capacitate cilindricã nu depãºeºte 2.000 cmc, precum ºi toate autovehiculele N1 cu norma de poluare Euro 4, care se înmatriculeazã pentru prima datã în România sau în alte state membre ale Uniunii Europene în perioada 15 decembrie 2008-31 decembrie 2009 inclusiv, se excepteazã de la obligaþia de platã a taxei pe poluare pentru autovehicule stabilitã potrivit prevederilor Ordonanþei de urgenþã a Guvernului nr. 50/2008. (2) Autovehiculelor M1 cu norma de poluare Euro 4 a cãror capacitate cilindricã nu depãºeºte 2.000 cmc, precum ºi tuturor autovehiculelor N1 cu norma de poluare Euro 4, înmatriculate pentru prima datã în afara Uniunii Europene ºi care se înmatriculeazã în România, li se aplicã taxele prevãzute în anexele nr. 1 ºi 2. Aºadar, se creeazã o diferenþã de tratament fiscal între maºinile noi ºi cele vechi, înmatriculate în România dupã intrarea în vigoare a OUG 50/2008.

Rezultã cã pentru autovehiculul second-hand în cauzã, care face parte din categoria XX ºi are norma de poluare Euro X, reclamantul ar datora taxa de poluare, indiferent când are loc - dupã data de XXXX - prima înmatriculare în România.

b. Reglementãri comunitare
Art. 90 par.l din Tratatul de instituire a Comunitatii Europene prevede: ”Nici un stat membru nu aplicã, direct sau indirect, produselor altor sate membre, impozite interne de orice naturã, mai mari decât cele care se aplicã, direct sau indirect produselor nationale similare”.
Scopul general al art. 90 este acela de a asigura libera circulaþie a mãrfurilor. Acest articol se referã la impozitele ºi taxele interne care impun o sarcinã fiscalã mai consistentã produselor provenite din alte state membre, în comparaþie cu produsele interne.

c. Normele aplicabile in speþã
Organele fiscale din România au invocat legalitatea încasãrii taxei, ca urmare a aplicãrii dreptului intern, respectiv a OUG 50/2008. Reclamantul a invocat nelegalitatea acesteia ca urmare a aplicãrii directe a reglementãrii comunitare.
Instanta constatã cã, într-adevãr, în cauzã sunt aplicabile in mod direct dispoziþiile din dreptul comunitar, care au prioritate faþã de dreptul naþional. Acesta rezultã din douã argumente:
c.1. Constituþia României: De la 1 ian 2007, România este stat membru al Uniunii Europene. Potrivit art.148 din Constituþie, ca urmare a aderãrii, prevederile tratatelor constitutive ale Uniunii Europene, precum si celelalte reglementari comunitare cu caracter obligatoriu, au prioritate fata de dispozitiile contrare din legile interne, cu respectarea prevederilor actului de aderare (alin 2), iar Parlamentul, Presedintele României, Guvernul si autoritatea judecatoreasca garanteaza aducerea la îndeplinire a obligatiilor rezultate din actul aderarii si din prevederile alineatului 2 (alin.4).
De altfel, prin Legea nr. 157/2005 de ratificare a Tratatului de aderare a României ºi Bulgariei la Uniunea Europeanã, statul nostru ºi-a asumat obligaþia de a respecta dispoziþiile din tratatele originare ale Comunitãþii, dinainte de aderare.
c.2. Jurispudenþa Curþii de Justiþie Europene:. Prin Decizia în cauza Costa/Enel (1964), CJE a stabilit cã legea care se îndepãrteazã de Tratat – un izvor independent de drept – nu ar putea sã ducã la anularea lui, datã fiind natura sa originalã ºi specialã, fãrã a-l lipsi de caracterul lui de lege comunitarã ºi fãrã ca baza legalã a Comunitãþii însãºi sã fie pusã la îndoialã. Mai mult, aceeaºi decizie a definit relaþia dintre dreptul comunitar ºi dreptul naþional al statelor membre arãtând cã dreptul comunitar este o ordine juridicã independentã care are prioritate de aplicare chiar ºi în faþa dreptului naþional ulterior – or, în speþã, taxa pe poluare a fost introdusã în legislaþia internã de abia în anul 2008.
De asemenea, în cauza Simmenthal (1976), CJE a stabilit cã judecãtorul national este obligat sã aplice normele comunitare, în mod direct, dacã acesta contravin normelor interne, fãrã a solicita sau aºtepta eliminarea acestora pe cale administrativã sau a unei alte proceduri constituþionale.

d. Compatibilitatea dintre dreptul intern ºi cel comunitar în speþã
Analizând dispoziþiile OUG 50/2008 cu modificãrile ulterioare, rezultã cã pentru un autoturism produs in România sau in alte state membre UE nu se percepe la o nouã înmatriculare taxã de poluare, dacã a fost anterior înmatriculat tot în România. Dar se percepe aceastã taxã de poluare la autoturismul produs in þarã sau în alt stat membru UE, dacã este inmatriculat pentru prima datã în România.
Reglementatã în acest mod, taxa pe poluare diminueazã sau este destinatã sã diminueze introducerea în România a unor autoturisme second-hand deja înmatriculate într-un alt stat membru: cumpãrãtorii sunt orientaþi din punct de vedere fiscal sã achiziþioneze autovehicule second-hand deja înmatriculate în România.
Iar ca urmare a adoptãrii O.U.G. nr. 218/2008, intenþia legiuitorului de a influenþa alegerea consumatorilor a devenit mai evidentã: a fost înlãturatã taxa de poluare pentru autoturismele noi, Euro 4, capacitate cilindricã mai micã de 2.000 cm3 (or, este de notorietate cã în România sunt produse autoturisme cuaceste caracteristici) care se înmatriculeazã pentru prima data în România în perioada 15.12.2008 – 31.12.2009, astfel încât consumatorii sunt direcþionaþi fie spre un autoturism nou, fie spre un autoturism second-hand deja înmatriculat în România. Se protejeazã astfel producþia internã, aspect ce reiese explicit din preambului O.U.G. nr. 208/2008 ºi 218/2008, potrivitã cãruia: `Guvernul României se preocupã de luarea mãsurilor care sã asigure pãstrarea locurilor de muncã în economia româneascã, iar la un loc de muncã în industria constructoare sunt 4 locuri de muncã în industria furnizoare` 5. Soluþia instanþei
O.U.G. nr. 50/2008 este contrarã art. 90 din Tratatul de Instituire a Comunitãþii Europene, întrucât este destinatã sã diminueze introducerea în România a unor autoturisme second-hand deja înmatriculate într-un alt stat membru UE, precum cel pentru care s-a achitat taxa de poluare în acest litigiu (XXXX), favorizând astfel vânzarea autoturismelor second-hand deja înmatriculate în România ºi, mai recent, vânzarea autoturismelor noi produse în România. Or, dupã aderarea României la UE, acest lucru nu este admisibil când produsele importate sunt din alte þãri membre ale UE, atât timp cât norma fiscalã naþionalã diminueazã sau este susceptibilã sã diminueze, chiar ºi potenþial, consumul produselor importate, influenþând astfel alegerea consumatorilor (CJE, hotãrârea din 7 mai 1987, cauza 193/85, Cooperativa Co-Frutta Srl c. Amministrazione delle finanze dello Stato – în speþã, taxã menitã sã descurajeze importul de banane în Italia).
Asupra încãlcãrii art 90 din Tratat prin crearea unui tip similar de diferenþã de tratament s-a pronunþat Curtea de la Luxembourg prin hotãrârea din 11 august 1995, cauzele reunite C-367/93 la C-377/93, F. G. Roders BV º.a. c. Inspecteur der Invoerrechten en Accijnzen (discriminare între vinurile din Luxemburg ºi vinurile din fructe provenite din alte state membre), sau prin hotãrârea din 7 mai 1987, cauza 184/85, Comisia c. Italia (bananele importate în Italia ºi fructele cultivate în Italia).

Tribunalul mai remarcã un alt tip de discriminare: între persoanele care au solicitat inmatricularea autoturismelor anterior datei de XXXXX ºi cele care înmatriculeazã autoturisme ulterior: doar aceste din urmã persoane plãtesc taxa de poluare, deºi este evident cã polueazã ºi autoturismele primei categorii de persoane cele inmatriculate ulterior. Discriminarea este realizatã de legiuitor care a legat plata taxei pe poluare de faptul înmatriculãrii, deºi din preambulul OUG 50/2008 rezultã cã s-a urmãrit asigurarea protecþiei mediului prin realizarea unor programe ºi proiecte pentru îmbunãtãþirea calitãþii aerului, ceea ce implica instituirea unei taxe de poluare pentru toate autoturismele aflate în traffic, potrivit principiului `poluatorul plãteºte`.
Acest tip de discrimnare se discutã însã în raport de art 16 din Constituþie, art 26 din Pactul International din 16 decembrie 1966 cu privire la drepturile civile si politice, ratificat de România prin Decretul 212/1974 ºi a art 1 ºi 2 din OG nr. 137 din 31 august 2000 privind prevenirea ºi sancþionarea tuturor formelor de discriminare, dispoziþii faþã de care nu este împlinit cadrul procesual (neprecizarea acþiunii în acest sens ºi nechemarea în judecatã a Consiliului Naþional pentru Combaterea Discriminãrii).

6. Cheltuieli de judecatã
Fiind cãzut în pretenþie, pârâtul va fi obligat sã plãteascã reclamantului, în baza art 274 C.proc.civ, cheltuieli de judecatã în sumã de XXXXX lei, reprezentând onorariul avocatului angajat, care a fost dovedit cu chitanþele depuse (f.22-23).

PENTRU ACESTE MOTIVE,
ÃŽN NUMELE LEGII
HOTÃRêTE


Admite acþiunea formulatã de reclamantul XXX.
Obligã pârâta Instituþia Prefectului jud. XXX – Serviciul Public comunitar Regim de Conducere ºi ÃŽnmatriculare a Vehiculelor, cu sediul în XXXXX sã înmatriculeze autoturismul aparþinând reclamantului marca XXXX, seria ºasiu XXXXXX, culoare negru, an de fanricaþie 1XXXX, fãrã plata taxei de poluare prevãzutã de OUG nr. 50/2008.
Obligã pârâta sã plateasca reclamantului suma de XXXX lei cheltuieli de judecatã.
Cu recurs în 15 zile de la comunicare.
Pronunþatã în ºedinþa publicã din XXXX.



Preºedinte,
XXXXXX
Grefier,
XXXXX
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Daca vrei sa vezi cazuri rezolvate:
dosar 6569/121/2008 , 2830/121/2009 , 5193/121/2009 , 6318/121/2009 galati

dosar 1151/105/2009 ploiesti

dosar 4755/85/2008, respectiv 4789/85/2008 -Tribunalul Sibiu

dosar 5409/100/2010 Maramures

Acte care mai trebuiesc depuse la dosar
- copie buletin
- copie certificat inmatriculare
- copie chitanta de la trezorerie
- copie traducerea cartii de indentitate din tara de unde era masina (pt Germania se chema ”Brief” sau ceva de genu) - asta ati folosit-o in dosarul pentru inmatriculare
- copie decizia de calcul a taxei de poluare (ati primit-o de la trezorerie inainte de a achita taxa)
- copie referat de calcul a taxei de poluare (idem)

CERERE DE CHEMARE IN JUDECATÃ

a pârâtei Prefectura Judeþului ..., reprezentanta teritorialã a Guvernului României, pentru incãlcarea gravã a articolelor de lege mai jos menþionate prin impunerea la plata a asa zisei taxe de poluare necesarã pentru înmatricularea autoturismului pe care l-am achiziþionat cu contract de vânzare cumpãrare din ..... in scopul folosirii in interes personal.
Pentru aceasta, in spiritul legii vã rog sa judecaþi legalitatea acestei taxe si sã dispuneþi scutirea de la plata acesteia, in caz favorabil mie.
Solicit de asemenea, obligarea pârâtei la plata cheltuielilor de judecatã.

Motivele acþiunii:

În fapt, la data de ....... am achiziþionat din ......, stat membru al Uniunii Europene prin contract de vânzare cumpãrare (copia anexatã) un autovehicul marca ......... Pentru înmatricularea autovehicului pe teritoriul României ar trebui sa plãtesc o taxã de poluare, conform prevederilor OUG 50/2008 modificatã prin OUG 218/2008.
Deoarece consider aceasta taxã discriminatorie si ilegalã in data de ....... am depus la Administraþia Finanþelor Publice a Municipiului ..........Cererea nr: .... prin care am solicitat scutirea de la plata acestei taxe de poluare si rãspunsul in baza Legii nr: 544/2001. Pâna in prezent nu am primit nici un raspuns.
Pentru a nu fi pus in imposibilitatea de a mã deplasa de la domiciliu la locul de munca solicit ca pe toata perioada derulãrii procesului sã mi se permita eliberarea de numere provizorii, in caz contrar voi solicita despãgubiri.

În drept, îmi întemeiez acþiunea pe urmãtoarele dispoziþii legale:
Conform Constituþiei Romaniei - art.21
(1) Orice persoanã se poate adresa justiþiei pentru apãrarea drepturilor, a libertãþilor ºi a intereselor sale legitime.
(2) Nici o lege nu poate îngrãdi exercitarea acestui drept.
(3) Pãrþile au dreptul la un proces echitabil ºi la soluþionarea cauzelor într-un termen rezonabil.

Conform Constituþiei Romaniei - art.11
(1) Statul român se obligã sã îndeplineascã întocmai ºi cu bunã-credinþã obligaþiile ce-i revin din tratatele la care este parte.
(2) Tratatele ratificate de Parlament, potrivit legii, fac parte din dreptul intern.
(3) În cazul în care un tratat la care România urmeazã sã devinã parte cuprinde dispoziþii contrare Constituþiei, ratificarea lui poate avea loc numai dupã revizuirea Constituþiei.

Conform Constituþiei Romaniei - art.16
(1) Cetãþenii sunt egali în faþa legii ºi a autoritãþilor publice, fãrã privilegii ºi fãrã discriminãri.
(2) Nimeni nu este mai presus de lege.

Având in vedere ca de la data de 01.01.2007 România este stat membru al Uniunii Europene ºi semnatara a Tratatului de aderare la Uniunea Europeana înþeleg ca trebuie sa se supuna prevederilor acestuia. Acest Tratat în Partea I, Principii, Articolul 2 prevede:
De la data aderarii, dispoziþiile Constituþiei, ale Tratatului CEEA si actele adoptate de institutii inainte de aderare sunt obligatorii pentru Bulgaria si România si se aplica in aceste state in conditiile stabilite prin Constituþie, prin Tratatul CEEA ºi prin prezentul protocol.
(conf. art.1 alin.1 din Tratat este vorba despre Constitutia europeana)

ÃŽn Constituþia Europeana la Secþiunea III, LIBERA CIRCULATIE A MARFURILOR, Subsectiunea 1, Uniunea vamala, Articolul III – 151 prevede:
alin.1 Uniunea cuprinde o uniune vamalã care reglementeazã ansamblul schimburilor de mãrfuri si care implica interzicerea, in relaþiile dintre statele membre, a taxelor vamale la import si la export ºi a oricaror taxe cu efect echivalent, precum ºi adoptarea unui tarif vamal comun în relaþiile cu þãrile terþe.
alin.4 Între statele membre sunt interzise taxele vamale la import si la export sau taxele cu efect echivalent. Aceasta interdictie se aplica ºi taxelor vamale cu caracter fiscal.

Aceleaºi prevederi se regãsesc ºi în: Tratatul de instituire a Comunitatii Economice Europene / 1957 -art.95, Versiunea consolidata a Tratatului privind Uniunea Europeana si a Tratatului privind Functionarea Uniunii Europene (Jurnalul Oficial C115 /9.05.200 - art.28(ex articolul 23 TCE) si art.30(ex articolul 25 TCE)

Deoarece aceasta taxa se aplica datoritã faptului ca masina am achizitionat-o din afara þãrii ºi nu s-ar fi aplicat daca masina ar fi fost inmatriculatã în þarã ºi aº fi cumparat-o de aici, este evident ºi logic ca este o taxã vamalã mascatã. Deci este ilegala.

Conform Constituþiei Romaniei - art.139 alin.1
(1) Impozitele, taxele ºi orice alte venituri ale bugetului de stat ºi ale bugetului asigurãrilor sociale de stat se stabilesc numai prin lege.

Deoarece taxa de poluare a fost instituita prin Ordonanþã de guvern o consider din nou ilegalã.

Dovada acþiunii înteleg sa o fac cu copiile actelor pe care le anexez

Depun prezenta acþiune în 2 exemplare, unul pentru instanþã ºi unul pentru a se comunica parâtei.

Anexez urmãtoarele:
Copie carte de identitate
Copie contract de vânzare cumpãrare autovehicul.
Copie dupã Cartea de identitate a autovehicului achizitionat
Copie Cerere .... din ....... adresata Administraþiei Finanþelor Publice a Municipiului ...........
Chitanþa nr………… - dovada achitãrii taxei de timbru judiciar;


Data,
……………….. Semnatura,

Se mai poate pune si o completare...

CATRE
TRIBUNALUL ........................

Subsemnatul .........., domiciliat in ................................................ in calitate de reclamant, cu respect formulez prezenta:

COMPLETARE LA CEREREA DE CHEMARE IN JUDECATA
NR: ......./...../.......

Deoarece dupa depunerea cererii de chemare in judecata a fost emisa Ordonanta de urgenta nr: 7 din 18.02.2009 aparuta in Monitorul Oficial nr: 103 din 19.02.2009, precizez urmatoarele:
Masina pe care am achizitionat-o din ....... nu este noua, este second-hand, prima inmatriculare fiind facuta in anul .... pe teritoriul ...............
Ordonanta de Urgenta nr 50/2008 prin care se instituie taxa de poluare este discriminatorie fiind aplicata la momentul inmatricularii pentru prima oara a unui autovehicul pe teritoriul Romaniei nefiind aplicabila autovehiculelor deja inmatriculate la noi in tara.
Caracterul discriminatoriu si de taxa de import mascata este dat clar in Ordonanta 50/2008:
“Art. 4. - Obligatia de plata a taxei intervine:
a) cu ocazia primei inmatriculari a unui autovehicul in Romania;”
Deoarece masina pe care am achizitionat-o a fost inmatriculata pe teritoriul ......., (pentru aceasta fostii proprietari platind taxele aferente statului austriac), faptul ca sunt obligat sa platesc taxa de poluare fapt ce nu s-ar intampla daca as achizitiona o masina ce a fost deja inmatriculata in tara arata ca Ordonanta 50/2008 cu toate modificarile ulterioare, ingradeste libera circulatie a marfurilor garantata prin aderarea la Uniunea Europeana.
Pentru a camufla intentia vadita de taxare la importul de astfel de autovehicule in Ordonanta se specifica faptul ca sunt taxate si autovehiculele noi, insa in anexele acesteia se observa ca taxa este zero pentru autovehiculele cu norma de poluare EURO 5 si partial la autovehiculele cu norma de poluare EURO 4. Faptul ca in prezent producatorii de autovehicule fabrica doar masini cu norma de poluare EURO 4 si EURO5 , face ca aceasta Ordonanta sa nu se adreseze acestora, sau sa fie avantajati prin faptul ca sumele de plata sunt pur si simplu ridicole in comparatie cu suma pe care trebuie sa o platesc eu.
Mai mult decat atat aceste Ordonante modifica Codul Fiscal (Legea 571/2003) prin faptul ca abroga articolul 214 din Codul Fiscal, fapt ce contravine art.4 alin 1 din codul fiscal si art.139 din Constitutie.
In drept la pronuntarea sentintei pe care o veti da invoc:
1. prevederile art.148 alin 2 din Constitutie: “Ca urmare a aderãrii, prevederile tratatelor constitutive ale Uniunii Europene, precum ºi celelalte reglementãri comunitare cu caracter obligatoriu, au prioritate faþã de dispoziþiile contrare din legile interne, cu respectarea prevederilor actului de aderare.”
2. principiul puterii lucrului judecat in sensul ca: “drepturile recunoscute unei parti sau constatarile facute printr-o hotarare judecatoreasca definitiva sa nu fie contrazise printr-o alta hotarare judecatoreasca data intr-un alt proces, deoarece altfel nu s-ar realiza administrarea uniforma a justitiei” (Trib. Suprem, sectia civila, dec. nr. 631/10.03.1973, nepublicata).”

Depun prezenta in doua exemplare, unul pentru instanta si unul pentru a se comunica paratei.
Anexez chitanta nr: ……………………. dovada achitarii taxei de timbru judiciar.

Data, Semnatura,
……………… ………………
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Taxa auto ne face din nou probleme, dupã ce, anii trecuþi, Comisa Europeanã a declanºat din acelaºi motiv procedura de infringement împotriva României. O decizie emisã astãzi de Curtea de Justiþie a Comunitãþilor Europene de la Luxembourg apreciazã cã România încalcã legislaþia europeanã prin faptul cã taxa de primã înmatriculare în România discrimineazã autoturismele second-hand cumpãrate din afara þãrii.
trafic

În interpretarea unor surse din Guvernul României, Curtea Europeanã a constatat cã taxa are o valoare prea mare ºi acest tip de taxã descurajeazã achiziþionarea maºinilor sechond-hand din afara þãrii.

Curtea apreciazã cã dreptul Uniunii Europene se opune ca un stat membru sã instituie o taxã pe poluare pentru autovehicule cu ocazia primei înmatriculãri, dacã este descurajatã punerea în circulaþie a unor vehicule second-hand cumpãrate în alte state membre, fãrã însã a descuraja cumpãrarea unor maºini similare de pe piaþa naþionalã.

Curtea de Justiþie a constatat cã reglementarea românã are ca efect faptul cã vehiculele second-hand importate care sunt destul de vechi ºi uzate, chiar dacã valoarea taxei de înmatriculare este redusã ºi þine seama de deprecierea lor, sunt supuse unei taxe care se poate apropia de 30% din valoarea lor de piaþã, în timp ce vehiculele similare puse în vânzare pe piaþa naþionalã nu sunt supuse unei astfel de sarcini fiscale.


Astfel, reglementarea din România descurajeazã importul ºi punerea în circulaþie în România a unor vehicule de ocazie cumpãrate în alte state din UE, susþine Curtea de Justiþie.

"Or, chiar dacã dreptul Uniunii nu împiedicã statele membre sã introducã impozite noi, acesta obligã fiecare stat membru sã aleagã taxele aplicate autovehiculelor ºi sã le stabileascã regimul astfel încât acestea sã nu aibã ca efect favorizarea vânzãrii vehiculelor de ocazie naþionale ºi descurajarea, în acest mod, a importului de vehicule de ocazie similare", se aratã într-un comunicat al instituþiei.

Taxa respectã principiul neutralitãții

Totodatã, Curtea Europeanã de Justiþie constatã cã România nu încalcã legislaþia europeanã în ceea ce priveºte neutralitatea taxei.

În acest sens, existã o încãlcare a dreptului UE atunci când valoarea taxei aplicate unui vehicul de ocazie importat depãºeºte valoarea rezidualã a taxei încorporate în valoarea vehiculelor de ocazie similare deja înmatriculate pe teritoriul naþional, se explicã în comunicat.

VEZI AICI http://www.evz.ro/fileadmin...Justitie_a_UE.pdf comunicatul integral publicat de Curtea de Justiție a Uniunii Europene.
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Etapele prin care cetateanul roman isi poate recupera de la stat acea taxa discriminatorie denumita si “taxa de prima inmatriculare/taxa de mediu/taxa de poluare”:

TEORETIC

Pentru a recupera sumele achitate in contul taxei de prima inmatriculare, trebuie parcurs urmatorul itinerariu:

• Primul pas este inregistrarea unei petitii la Directia Generala de Finante Publice Judetene, prin intermediul careia se sustine ca taxa este contrara dreptului comunitar si discriminatorie si se solicita restituirea ei, actualizata cu dobanda legala pana la data platii. La cerere se va anexa totodata si chitanta care atesta plata taxei de prima inmatriculare.
Reprezentantii Fiscului vor fi obligati sa raspunda la aceasta cerere in cel mult 30 de zile. Bineinteles, raspunsul va fi mai mult ca sigur negativ.

• Odata obtinut acest raspuns negativ, cel care solicita returnarea taxei trebuie sa intocmeasca o cerere de chemare in judecata a Fiscului, pe care o va depune la Sectia Comerciala si de Contencios Administrativ si Fiscal a Tribunalului unitatii administrative de domiciliu.
In cererea de chemare in judecata se va solicita anularea actelor administrative fiscale emise in momentul achitari taxei de prima inmatriculare, obligarea Fiscului la restituirea banilor si suportarea de catre stat a cheltuielilor de judecata.

• Daca Tribunalul admite cererea, tot demersul se poate incheia cu recuperarea banilor numai daca Fiscul nu face recurs. In ultima faza, in cazul in care Curtea de Apel va respinge recursul, aceasta instanta va investi hotararea cu formula executorie, iar petentul va solicita restituirea taxei.

PRACTIC (caz real)

19 martie:

S-a platit aprox.XXXX de euro – taxa prima inmatriculare pt.o masina euro X adusa din XXXX. Am stat cu ea X luni in parcare in speranta ca se va modifica legislatia [...] n-am mai rezistat ,mi-am facut un credit si am platit taxa.

28 martie:

Eu am solicitat deja la Administratia Financiara returnarea taxei pt. masina (XXX ron). In 10 zile am primit negatia iar ieri am fost la avocat si am deschis proces pt. recuperarea taxei.
Am anexat si extrasul de cont din care reiese ca am imprumutat banii pt. plata taxei si am solicitat dobanda pentru acestia, care se poate acorda doar pt. intervalul dintre plata taxei si data introducerii efective a actiunii in instanta.
Am platit la avocat 514 ron care includ;
-onorariu avocat, care e procent din suma solicitata (taxa + dobanda);
-39 ron, taxa fixa perceputa de stat pentru solictarea de recuperare a unor valori, in procese in contencios administativ.
Primul termen de judecata va fi in aprox. o luna, in care parata va cera o amanare pt. pregatirea apararii. Urmatorul termen va fi dupa doua saptamani.

15 Nov.

Dupa lupte seculare, care au durat din martie pana martea ce tocmai a trecut, am primit un prim verdict. Instanta a admis cererea mea de returnare integrala taxei de prima inmatriculare, XXXXX ron.
O PRIMA VICTORIE !. Trebuie sa mai astept cam doua saptamani pana se trimite cu posta ambelor parti (Finantelor si mie) motivarea in scris a deciziei.
Apoi e operioada de 15 de zile in care partea nemultumita poate sa faca apel la Curtea de Apel. Aici dureaza aprox. trei saptamani pana intra cauza pe rol. Avantajul e ca in acest stadiu Finantele nu ma mai pot sicana cu tot felul de amanari, cum au facut-o pana acum si va fi doar o singura infatisare. Asta daca Finantele fac apel…
Altfel, in termen de 10 zile calendaristice de la ramanerea definitiva a sentintei, Finantele trebuie sa-mi returneze banii. Cu dobanda si cheltuielile mele judiciare ( avocat, taxa de timbru, cu toate ca e un proces in contencios administrativ, adica scutit de taxe … da’ nu in Romanica…), aproape XXXXX ron in total.

20 februarie:

In decembrie Finantele au declarat recurs.
In 13 februarie a.c. Curtea de Apel Timis a dat sentinta definitiva si irevocabila in favoarea mea. In consecinta voi primi integral taxa de prima inmatriculare + dobanda pe toata suma, de la data intrarii pe rol a cauzei (mai 200 pana la data livrarii banilor catre mine + cheltuieli judiciare (avocat, executor judecatoresc).
VICTORIE FINALA

22 februarie

In ziua in care am avut ultima infatisare, pe rolul instantei de contencios administrativ au fost 41 de cauze, dintre care 13 pentru recuperarea taxei. Toti au castigat. Dar ati auzit ceva despre asta in massmedia ? Si traim intr-o democratie, unde presa e libera. Sau incearca sa ne convinga ca e asa…

Intrebare: Care au fost motivatiile pe care ti-ai bazat actiunea? Cum ai argumentat-o?

Raspuns: Am spus ca Ordonanata care prevedea taxa de prima inmatriculare este ilegala si discriminatorie, pentru ca incalca mai multe articole din Tratatul de aderare a Romaniei la CE, cel mai important fiind art. 90. Nu mai stiu exact si paragrafele.
Or, legile comunitare prevaleaza legile nationale ce contravin celor europene.
Problema este ca Ordonanta cu pricina nici macar nu are putere organica pt. ca nu a fost ratificata de catre Parlament nici pana acum. Si nici celelalte Ordonante care au fost date ulterior si care se refera la taxa de prima inmatriculare. In instanta sunt carne de tun.
Eu am recunoscut ca sunt poluator, dar poluare fac si masinile deja inmatriculate,precum si cele de peste 3,5 tone, care nu sunt taxate. Iar poluarea nu inseamna doar noxe, ci si praf, zgomot, emisii electromagnetice. Or, in Romania nu exista taxe de poluare pentru santiere de constructii (praf, zgomot), antene radio si gsm de mare putere din zone urbane.
In consecinta, eu m-am considerat discriminat. Iar discriminarea de orice fel este ferm interzisa in jurisprudenta CE.
Mai întâi, despre metoda detaliatã de chemare în judecatã a statului ºi recuperarea taxei, în douã reportaje de la ªtirile ProTV. Iatã argumentele legale. “Taxa auto trebuie restituita petentilor – aceasta este solutia legala care trebuie data de judecatori Cazul aradeanului care a castigat la Judecatoria Arad procesul cu DGFP Arad si a obtinut returnarea taxei de inmatriculare 2000 de euro , este doar un semn al normalitatii care ar fi trebuit sa existe in Romania.Romania, in calitate de membra a Uniunii Europene, este obligata sa respecte prevederile europene [ care se aplica cu prioritate fata de legislatia interna].In plus, desi conform Codului de Procedura Civila din Romania, precedentul judiciar nu constituie izvor de drept pentru judecatorii romani, totusi, ca efect al aderarii Romaniei la UE, sentintele pronuntate in tarile UE conform normelor europene, sunt obligatorii de respectat ca jurisprudenta si izvor de drept de catre judecatorii romani.Practic, judecatorul de la Judecatoria Arad, nu a facut decat sa constate faptul ca, statul roman incalca cu intentie normele europene care il obliga sa anuleze taxa de prima inmatriculare si a dat castig de cauza petentului.IN recurs, daca Tribunalul Arad va respecta legea , va trebui in mod automat sa respinga recursul Finantelor si sa constate ca hotararea obtinuta de aradean in prima instanta este irevocabila si executorie.Daca pe teritoriul Romaniei se vor pronunta pe aceasta tema hotarari contradictorii, adica daca unele instante vor admite actiunile petentilor iar altele le vor respinge, atunci Laura Codruta Kovesi, in calitate de Procuror General al Romaniei va fi obligata sa promoveze un recurs in interesul legii. Acesta se va supune atentiei Inaltei Curti de Casatie si Justitie, care va trebui sa emita o decizie de indrumare, prin care in spete de acest gen, judecatorii din Romania sa dea hotarari doar intr-un singur sens; sens, ca nu poate fi decat admiterea actiunilor celor care dau in judecata statul pentru restituirea taxei auto, intrucat nici un judecator de la ICCJ nu isi va permite sa dea o hotarare impotriva normelor europene! Oricum este de asteptat un val de cateva mii de procese deschise de romani impotriva Finantelor, mai ales ca, aceste actiuni sunt scutite de taxa de timbru, fiind vorba de actiuni in contencios administrativ . Fiind o procedura contencioasa, actul de impunere impreuna cu dovada platii taxei, se ataca la instanta de contencios administrativ in termen de 30 de zile; nefiind un proces care sa necesite administrarea unor expertize, ci probatoriul consta doar in prezentarea actelor doveditoare ale cumpararii si inmatricularii masinii + normele europene in domeniu + jurisprundenta Curtii Europene de Justitie, procesul se deruleaza relativ repede, adica in maxim 3 – 4 termene de judecata; in total maxim 4 luni de zile la instanta de fond; hotararea data de instanta de fond, este atacabila doar cu recurs , astfel incat in maxim 8 luni de zile am avea o hotarare irevocabila. Avem de a face cu o procedura conctencioasa; adica, in termen de 30 de zile de la plata taxei si primirea chitantei doveditoare de la Fisc, petentul se poate adresa instantei de contencios administrativ solicitand restituirea banilor ; fiind o procedura contencioasa promovata in baza normelor din Codul de Procedura Fiscala, ea este scutita de taxa judiciara de timbru;Din punct de vedere al avocatului si statelor Uniunii Nationale a Barourilor din Romania, se incheie un contract de asistenta juridica in baza caruia se negociaza cu titlu de comision un procent din valoarea sumei restituite cuprins intre 10 si 20 % din suma recuperata; banii se platesc la momentul obtinerii restituirii sumelor de bani de la Ministerul Finantelor Publice In Romania, o hotarare precum cea data la Judecatoria Arad, nu este opozabila altor instante de judecata intrucat in sistemul procesual civil din Romania, jurisprundenta nu este considerata izvor de drept.Totusi, ca efect al aderarii Romaniei la UE, normele europene se aplica cu prioritate in dreptul nostru intern; pe cale de consecinta si hotararile judecatoresti pronuntate de instante ale Uniunii Europene, sunt obligatorii de urmat de catre judecatorii romani; ca atare, in conditiile existentei unei condamnari a Romaniei la Curtea Europeana de Justitie, ne-am afla in situatia in care, hotararea ar fi aplicabila in Romania si ar insemna sistarea incasarii pe viitor a taxei auto.Pentru taxele platite deja, daca nu se pronunta Curtea Europeana de Justitie in sensul obligarii statului roman la restituirea acesteia [ cum s-a intamplat in Ungaria ] , atunci fiecare cetatean care a achitat taxa, va trebui sa actioneze in justitie si sa ceara restituirea acesteia , obtinand hotarari judecatoresti impotriva Ministerului Finantelor Publice. Situatia este delicata si are mai mult valente politice. In conditiile in care in Europa exista precedent asupra acestei taxe auto in sensul declararii ei drept ilegala la nivelul statelor care au incasat-o de la cetatenii lor, nu inteleg aceasta decizie politica a Ministerului Finantelor Publice de a nu decide macar acum sistarea incasarii ei.Semnalul a fost dat deja de instantele de judecata de la nivelul Uniunii Europene, dar si din Romania, in sensul sanctionarii acestui comportament al statului roman, si cred ca pericolul ca toate aceste sume uriase de bani incasate sa fie restituie, este real. Sub valul proceselor care se vor pierde in Romania, Guvernul va trebui sa intervina si sa decida pentru ca, vor urma actiunile de executare silita iar deconturile se vor face asupra bugetului de stat.Mai departe, va fi decizia Guvernului sa ceara sanctionarea celor care acum ar putea sa schimbe o lege stramba si aflata in neconcordanta cu normele si directivele europene, insa pe considerente politice, ma tem ca acest lucru nu il vom vedea prea curand.Interesant este faptul ca, nota de plata finala va plana asupra urmatorului Guvern, pentru ca din 2008 vor incepe executarile silite ; ori urmatorul Guvern va trebui sa raspunda pentru greselile actualului Guvern, motiv pentru care ma astept ca acest scandal sa genereze in 2008 si anii urmatori, lungi drumuri la DNA pentru fosti ministri si secretari de stat, iar unii dintre acestia vor fi atrasi in aceste anchete penale, desi in acest moment nu de ei depinde direct decizia de stopare a incasarii taxei autor Urban Iulian “ Când veþi merge în instanþã sã vã cereþi înapoi de la stat banii pe care i-aþi dat pe taxa de prima înmatriculare luaþi cu voi ºi o copie dupã scrisoarea pe care v-o ofer azi. E un rãspuns oficial dat de Ministerul Economiei ºi Finanþelor unui prieten care a întrebat care e rostul impunerii. Dupã cum veþi vedea, încalcã numeroase reglementãri europene. ªi cum legislaþia europeanã primeazã în faþã celei naþionale, avocatul tãu nu va avea probleme în a convinge judecãtorii.
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Cred ca acest topic ar trebui mutat,nu prea isi are locul la ”Frontera”,ci mai degraba aici
https://www.clubopel.com/viewforum.php?f=85
Skip ads

  1. Home
  2. Legislatie, Asigurari si Taxe

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR