Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Legislatie, Asigurari si Taxe
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Se pare ca este pe principiu "sa moara si capra vecinului", adica basculantele, ARO si IMS-urile...sau care or maI fi sa dispara, eu sunt de accord insa, de ce sa generalizam discutia, sa ne uitam fiecare in ograda proprie si sa facem comentarii despre masinile personale nu despre ale altora. De exemplu, masina mea, E4 cu motor de 1796 cm3, cumparata din RO de noua de primul proprietar si vanduta catre mine, se afla in aceias situatie ca si orice masina adusa de samsari de prin DE...de ce? pentru ca nu are taxa de prima inmatriculare platita pentru simplul motiv ca atunci cand am cumparat-o eu nu exista asa ceva pentru masinile ca si a mea, deja inmatriculate in RO. Deci, cum sa reactionez eu pt ca ma vad in situatia de a plati o taxa despre care nu stiam la achizitie si care taxa ma va face sa pierd la vanzare. In fine...domnia se plateste...cum va fi noua lege, nu stiu nici eu si nici altii pentru simplul motiv ca nu a aparut inca. Ce este cert, este ca, eu i-mi voi plati taxele indifferent care vor fi astea.
Skip ads

  • Vectra sri

  • Mesaje scrise: 879
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2002 z20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Daci da cand vei vinde masina cel care o cumpara va trebui sa plateasca taxa de inmatriculare...
Nicicum nu-i bine daca nu baga ceva pt taxa auto Ro va deveni un cimitir de masini...daca baga taxa prea mare nu-i bine pt buzunoarele noastre si sincer nici mie nu imi convine sa fie o taxa mica sau deloc numa ganditiva cate masini gen EPAVE ar fi pe strazi si gandtitiva ca valoare fiecarei masini din RO va scade dramatic daca se scoate taxa nu cred ca ne va conveni la careva indiferent ce masina cat de noua cat de veche ar fi.
Singura solutie e sa faca un calcul raportat la salariu mediu pe economie si eventual in functie de acel raport sa fie cu 10 sau 20% mai mult de platit timbrul de mediu pt al pune in tema pe om sa il faca sa se gandeasca daca are timbru atata inseamana ca asigurarea va fi atat impozitul atata si etc ... sa-si faca o idee poate sa intretina asemenea masina sau mai bine ramane cu cea veche pana mai pune mana pe ceva bani sa isi ia si el un euro 4 sau 5
  • moshu1

  • Mesaje scrise: 980
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2009

  • Mesaj Privat
" Noua taxa auto: Timbru de mediu doar pentru masini cu cel mult 8 locuri
17/01/2013

Taxa auto va fi inlocuita de timbrul de mediu, care va lua in calcul in intregime emisia de dioxid de carbon, si nu doar 30% ca in prezent. Noul bir nu va mai taxa si capacitatea cilindrica si se va aplica numai masinilor cu pana la 8 locuri.

Noua taxa auto ia forma asa-numitului timbru de mediu, care va fi achitat doar in cazul autovehiculelor cu cel mult 8 locuri, nu si pentru celelalte tipuri de autovehicule (tiruri, autocare sau microbuze), pentru care va fi achitata in continuare actuala taxa auto.

Potrivit propunerii Ministerului Mediului, in noua formula de calcul va intra in intregime emisia de CO2, si nu doar 30% ca in prezent, in timp ce capacitatea cilindrica nu va mai fi o variabila.

Totodata, timbrul de mediu va fi calculat si in functie de cota de depreciere a masinii, rezultata din vechimea acesteia. Astfel, cuantumul taxei pentru masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2, cu tehnologii mai invechite, va fi redus, considerandu-se ca acest tip de masini are o durata scurta de functionare si, deci, va polua pentru un interval de timp mai mic.

Plata pentru timbrul de mediu va fi facuta o singura data pe toata durata de functionare a masinii, indiferent de cate ori aceasta isi va schimba proprietarul.

Propunerea a fost prezentata Guvernului de catre ministrul Mediului, Rovana Plumb, in sedinta de miercuri a Guvernului.

Premierul Victor Ponta anuntase anterior ca proprietarii de vehicule inmatriculate inainte de anul 2007 ar putea fi scutiti de la plata taxei de prima vanzare auto. Taxa de inmatriculare pentru acest tip de autovehicule a fost introdusa de fostul Guvern, in ianuarie 2012. Ulterior, pe fondul protestelor, aceasta taxa a fost suspendata pana la inceputul acestui an, prin urmare este din nou obligatorie incepand cu 1 ianuarie. "




Sursa : www.auto.ro
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,669
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Asta-i doar o faza intermediara... va mai trece ceva timp pana sa se finalizeze forma legii si apoi inca ceva timp sa se si implementeze.
Skip ads

  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Vectra sri a scris:
Nicicum nu-i bine daca nu baga ceva pt taxa auto Ro va deveni un cimitir de masini...daca baga taxa prea mare nu-i bine pt buzunoarele noastre si sincer nici mie nu imi convine sa fie o taxa mica sau deloc numa ganditiva cate masini gen EPAVE ar fi pe strazi si gandtitiva ca valoare fiecarei masini din RO va scade dramatic daca se scoate taxa nu cred ca ne va conveni la careva indiferent ce masina cat de noua cat de veche ar fi.

Se pare ca aceasta politica de intoxiare ieftina, cum ca toate masinile vechi sunt epave prinde si sunt neplacut surprins ca foarte multi inghit aceasta galuscca pe nemestecate. Din cate stiu o ,,epava,, nu prea poti s-o inscrii. Daca o masina euro 2 trece RAR-ul inseamna ca nu e o epava, ba mai mult aceea masina pe care foarte multi o blameaza in necunostiinta de cauza si care pe deasupra sunt dispusi sa plateaxa taxe doar asa ca cineva vrea sa va ia banii, ar trebuii sa stie ca aceea epava circula bine merci intr-o tara europeana cu legi mult mai aspre ce tin de siguranta circulatiei in trafic si poluarea mediului inconjurator. Conform teoriei ,,epavei'' ar terbui sa inteleg ca o astfel de ,,caruta cu patru roti'' care are TUV valabil si circula in Germania nu este sufucient de buna pentru drumurile din Romania.
Sfatul meu este sa incercati sa nu mai luati de bune toate elucubratiile pe care guvernantii le debiteza fara nici un fel de jena si sa realizati ca prin acest mod de impozitare abuziv si suplimentar gen taxa de timbru, de poluare sau cum se v-a mai ,,brandui'' vi se iau niste bani din bunzunar cu titlu gratuit pentru a mai strange la bugetul statului niste ,,maruntis'' care sa umple buzunarele semcherilor specializati in studii de fezbilitate(autostrazi si drumuri puse doar pe hartie).
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Si daca nu vand masina mea E2 cu motor de 2500 "cine polueaza plateste" cum se aplica?
Chestia asta face ca legea sa fie discriminatorie si deci ilegala.
Plus ca sa fim sinceri sunt masini E4 care polueaza mai mult decat E2.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,669
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ce nu spune nimeni aici e ca un motor diesel de litraj mic (gen 1.7l EURO2) polueaza mai putin decat unul de litraj mare (ex. 4.2l EURO4).

Cel mai probabil e valabil si la motoarele pe benzina, nu stau sa caut acum la concret cate grame de poluanti la 100km parcursi scoate fiecare motor in atmosfera, dar cred ca si la benzinare e valabil.
  • Daci

  • Mesaje scrise: 1,390
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2007

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Ce nu spune nimeni aici e ca un motor diesel de litraj mic (gen 1.7l EURO2) polueaza mai putin decat unul de litraj mare (ex. 4.2l EURO4).

Cel mai probabil e valabil si la motoarele pe benzina, nu stau sa caut acum la concret cate grame de poluanti la 100km parcursi scoate fiecare motor in atmosfera, dar cred ca si la benzinare e valabil.


Daci a scris:Chiar sunt curios cat polueaza un E2 de 1.6 sau 1.8 comparativ cu S-class, Q7, A8 cu motoare mari pe benzina sau motorina...


Categoric un 4.2 benzina polueaza mai mult. Dar si un diesel elimina si alti compusi chimici pe langa dioxid de carbon pe care nu-i ia nimeni in seama.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,669
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu m-am referit la 1.7 diesel EURO2 in comparatie cu 4.2 diesel EURO4. Si similar, benzinar EURO2 de litraj mic(1l sau 1.2l) cu benzinar EURO4 de litraj mare (3.6l).

Pai ce volum de gaze are un motor de litraj mic pe evacuare... si ce volum are unul de litraj mare ? Sau aveti impresia ca noxele ca si concentratie in gazele de esapament sunt la jumatate EURO4 fata de EURO2 ? Nu s-a ajuns tehnologic inca acolo.
  • Daci

  • Mesaje scrise: 1,390
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2007

  • Mesaj Privat
@ahappyuser, citatul e luat din postarea mea de pe pagina 4 in care intreb retoric. Oricum si eu sunt de acord ca un 3.0, 4.2 etc benzina E4 polueaza mai mult decat un E2 de 1.6 ori 1.8.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,669
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ok, am citit fara sa analizez mai in detaliu, sorry about that.
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Am vazut astazi o stire la TV...masinile nonE, E1, E2 si E3 nu au calculate emisiile CO2 in g/km, emisii care vor contribui in procent de 100% in calculul noi taxe de mediu...pentru a le afla, proprietarii vor trebui sa plateasca intre 3000 si 3500 ron , in functie de masina benzina sau diesel...si se fac intr-un singur laborator din Romania si cica masina trebuie sa stea in laborator 24 de ore inainte de test pentru aclimatizare...deci...misiune imposibila taxa asta calculate in functie de emisiile CO2...e moarta din fasa. Si oricum, in aceias stire, zicea un avocat ca si "noua taxa" inca nici macar aparuta, va fi la fel de ilegala si buna de contestat ca si vechea taxa...Smile...
Skip ads

  • Vectra sri

  • Mesaje scrise: 879
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2002 z20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Tiaz a scris:
Vectra sri a scris:
Nicicum nu-i bine daca nu baga ceva pt taxa auto Ro va deveni un cimitir de masini...daca baga taxa prea mare nu-i bine pt buzunoarele noastre si sincer nici mie nu imi convine sa fie o taxa mica sau deloc numa ganditiva cate masini gen EPAVE ar fi pe strazi si gandtitiva ca valoare fiecarei masini din RO va scade dramatic daca se scoate taxa nu cred ca ne va conveni la careva indiferent ce masina cat de noua cat de veche ar fi.

Se pare ca aceasta politica de intoxiare ieftina, cum ca toate masinile vechi sunt epave prinde si sunt neplacut surprins ca foarte multi inghit aceasta galuscca pe nemestecate. Din cate stiu o ,,epava,, nu prea poti s-o inscrii. Daca o masina euro 2 trece RAR-ul inseamna ca nu e o epava, ba mai mult aceea masina pe care foarte multi o blameaza in necunostiinta de cauza si care pe deasupra sunt dispusi sa plateaxa taxe doar asa ca cineva vrea sa va ia banii, ar trebuii sa stie ca aceea epava circula bine merci intr-o tara europeana cu legi mult mai aspre ce tin de siguranta circulatiei in trafic si poluarea mediului inconjurator. Conform teoriei ,,epavei'' ar terbui sa inteleg ca o astfel de ,,caruta cu patru roti'' care are TUV valabil si circula in Germania nu este sufucient de buna pentru drumurile din Romania.
Sfatul meu este sa incercati sa nu mai luati de bune toate elucubratiile pe care guvernantii le debiteza fara nici un fel de jena si sa realizati ca prin acest mod de impozitare abuziv si suplimentar gen taxa de timbru, de poluare sau cum se v-a mai ,,brandui'' vi se iau niste bani din bunzunar cu titlu gratuit pentru a mai strange la bugetul statului niste ,,maruntis'' care sa umple buzunarele semcherilor specializati in studii de fezbilitate(autostrazi si drumuri puse doar pe hartie).



Tiaz sunt perfect de acord cu ce zici tu ... dar eu ma refeream la altceva ce ai vrea sa vezi si tu pe drum masini doar din anii 90 care polueaza mult ? sau ai prefera totusi masini dupa 2001-2002 unde incepe deja norma euro 4 la multe marci si modele ? si referitor la RAR din ro Smile) sa fim seriosi in fata mea intrase unu cu un golf 3 la rar cand mi-am facut eu rarul la amea cu toba rupta prinsa cu sarma cat sa nu stearga cu ea pe jos si surprinzator a trecur Rar-ul fara probleme altul dupa mine nici nu i mergea stopurile de frana. La RAR se verifica doar franele si noxele in rest poate sa curga ulei garla din motor si sa ai toate becurile aprinse in bord ca cu spaga rezolvi orice...si nu ar fi o problema daca ar fi doar cate o masina la 20 sa zicem problema e ca jumate merg cu spaga si noi circulam pe drum cu ei si ne miram de ce ne lovesc din spate sau i mai vezi pe la stirile de la ora 7 ca a pierdut controlul masini pe soseaua uscata si sa infasurat intr-un copac sau s-a izbit de un alt autovehicul care circula regulamentar... sau ca brusc a pierdut controlul masinii neavand viteza.
Totusi vb de RAR-ul din RO iti face cartea masini itp si te lasa sa circuli cu ea inclusiv cu toate probleme ce le-am scris eu mai sus si cu volanul pe dreapta Wink))) ( dupa parerea mea nu ar trebui sa i lase pe astia cu volan pe dreapta sa Treaca Rar-ul decat daca isi muta volanul si aferent toate ce trebuiesc pt o functionare corecta si sa isi schimbe farurile ca ma orbesc noaptea astia cu volanul pe dreapta cu faza scurta...)

scz pt off topic


Ultima modificare facuta de Vectra sri la Mie 23 Jan, 2013 1:18 am, modificat de 2 ori in total
  • Vectra sri

  • Mesaje scrise: 879
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2002 z20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2012

  • Mesaj Privat
a si inca un lucru majoritatea masinilor aduse din ge sau orice alta tara au TUV-ul expirat sau ma rog ITP-ul putine sunt acele masini care in momentu in care le cumperi de la casa auto sau persoana fizica sau firma sau banca (masini recuperate din cauza celor care nu au mai platit ratele dupa ele) sa fie cu TUV/ITP valabil.

on topic :
cat despre taxa se pare ca o schimbat cu numele in timbru de mediu si probabil ca cei cu e1,e2,e3 si non euro vor plati mai mult cat despre treaba cu avocatul nu cred ca se mai poate pt ca se lucreaza intens pt a nu face taxa asta noua nicicum atacabila in tribunal crezi ca se lasa statu asa pe moale ? ultima data cand am vazut ziceau ca tre restituie la romani pe anu trecut vreo 3 mil de euro ..chiar crezi Sorin ca mai face statul aceeasi greseala? gasesc ei un mod de a o face de neatins.


eu chiar mi-as dori sa poti rezolva din nou cu avocat dar ar fi mult prea usor si frumos.
  • darius11

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Ce sa inteleg ? A intra sau nu in vigoare legea adica daca maine ma duc sa inscriu masina pe numele meu si masinave din 2001 platesc taxa! Si mai am eu o mare nelamurire de ce as plati timbru asta verde daca masina a fost cumparata de noua din romania ? Ma poate lamuri cineva! Multumesc !
  • Vectra sri

  • Mesaje scrise: 879
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2002 z20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Darius asa e legea nu ai ce face singura explicatie pe care o pot deduce eu e ca masina polueaza si la vremea actuala nu se platea asa ceva si tre sa fi si tu in rand cu noi Wink) cel mai bine e sa iei actele in mana si sa mergi sa vezi ce or zice ... se aude ca cei ca tine nu mai trebuie sa plateasca .. cei cu masini aduse platesc inca taxa veche nu cred ca au reusit sa implementeze noile legi inca... oricum tu cand te duci nu esti obligat sa transcri in momentul ala poti parasi gisheul fara sa dai la nimeni nimic
  • deleted-50226

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Toate masinile care au nr de Toll, au si Tuv(ITP), altfel nu iti da numere. Fara tuV se dau numai alea de 5 zile in germania.
  • Vectra sri

  • Mesaje scrise: 879
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2002 z20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2012

  • Mesaj Privat
pai da majoritatea vin asa ca oricum cele pe o luna sau mai mult parca erau maxim 3 luni oricum is prea scumpe inca astia ce aduc se orienteaza spre aceste masini cu TUV expirat pt ca sant mai ieftine si e logic sa fie asa.
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
E ILEGALA E ILEGALA E ILEGALA EILEGALA
Traisca Guvernul Romaniei.
Legea a fost scrisa.ramane sa fie aprobata in Parlament si apoi publicata in Monitorul Oficial.
E ILEGALA E ILEGALA E ILEGALA EILEGALAE ILEGALA E ILEGALA E ILEGALA EILEGALAE ILEGALA E ILEGALA E ILEGALA EILEGALA
Mai vreti ?Ca mai pot.
  • 34KLA

  • Mesaje scrise: 4,398
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2004

  • Mesaj Privat
pt e2 ar trebui sa scada, ce ne facem noi cu e3 Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Legislatie, Asigurari si Taxe

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR