Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • vimetco

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2012

  • Mesaj Privat
salut dragi opelisti!
sunt nou pe forum si as vrea daca s-ar putea sa ma ajutati cu o problema extrem de dificila.Zic extrem de dificila pentru ca am fost pe la mai multi mecanici si niciunul nu a putut sa-mi rezolve problema.
sunt posesorul unui opel vectra B din 2001 diesel 101 cp cod motor Y dth si intampin urmatoarea problema:
cand merg subturat sau mai incet mi se aprinde becul CHECK ENGINE la bord si puterea scade....iar cand o acelerez mai tare si intra turbo CHECK ENGINE se stinge si tot asa.poate ca s-a mai discutat aceasta problema pe foum dar nu am gasit aceleasi simptome cu Chech Engine.Va rog cine s-a mai confruntat cu aceasta problema ....un sfat,o sugestie este bine-venita.Multumesc anticipat!
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Verifica furtunasele de vacum si electrovalvele.
Tija de la turbina trebuie sa fie trasa la maxim de la pornirea motorului.
  • vimetco

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2012

  • Mesaj Privat
furtunasele de vacuum le-am verificat...iar in legatura cu tija de la turbina ce trebuie mai exact sa fac?precizez faptul ca egr-ul si galeria le am curatate..deci nu cred ca ar fii de acolo.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Te uiti la turbina si la tija care pleaca de la ea catre wastegate.
Pui pe cineva sa porneasca motorul si vezi daca tija se trage la maxim cand porneste.
Skip ads

  • vimetco

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2012

  • Mesaj Privat
ok..ms asa o sa fac si maine revin cu un raspuns .dar daca tija nu se trage la maxim, ce e de facut in cazul asta?
  • raku21

  • Mesaje scrise: 532
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Daca nu este trasa la maxim pot fi probleme de vacuum/electrovalva/wastegate.
  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 478
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Pai fa un test daca zici ca ai martor aprins, dar dupa cum spui e posibil sa fie probleme cu voletii din admisie, blocati ,sau electrovalva ce ii comanda cu probleme. Daca ar fi de la tija turbinei , masina nu ar trage si ar intra in limp mode.
  • vimetco

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2012

  • Mesaj Privat
am verificat si tija la turbo si nu e problema.apropo cum verific voletii de admisie sau una din electrovalve?pe tester imi da egr dar mentionez ca e curat si cu tot cu galerie.
Skip ads

  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Problema e de la vacuum. Vezi ca undeva pierzi vacuumul, ori o electrovalva defecta. Lasa "voletii" in pace, nu e de acolo.
  • vimetco

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2012

  • Mesaj Privat
o sa verific maine sa vad daca pierd vacum pe undeva.dar ca o parere dupa ce am prezentat simptomele nu poate fi de la sonda lambda sau catalizator?
  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Nu exista sonda lambda pe acest motor si cand catalizatorul este infundat nu prezinta aceste simptome. Verifica cu grija si atentie aceste furtune sau schimba-le, cu tot cu electrovalve, stii una si buna.
  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 478
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Alex, din cate stiu eu si voletii tot prin vacuum sunt actionati, de unde stii ca nu are sparta membrana la capsula vacuumatica ce actioneaza voletii? (sau nah swirl flaps daca ,,la romaneste,, trebuie ghilimele) E evident ca pe vacuum e problema , dar eu i-am spus omului care parte din vacuum da simptomele astea.
Skip ads

  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
"Pai fa un test daca zici ca ai martor aprins, dar dupa cum spui e posibil sa fie probleme cu voletii din admisie, blocati ,sau electrovalva ce ii comanda cu probleme. Daca ar fi de la tija turbinei , masina nu ar trage si ar intra in limp mode."

Prin raspunsul dumneavoastra referitor la problema colegului nostru, s-ar deduce ca el ar trebui de-acum sa desfaca galeria de admisie, o chestie care dureaza ore si nu se face de catre oricine, avand in vedere ca problema cu filetele foarte fine care se distrug daca nu stii sa strangi cu simt de raspundere. Poate v-ati simtit ofensat, si prin faptul ca inauntru e o axa cu clapete, de-aia am pus in ghilimele cuvantul voleti, pentru ca dumneavoastra asa ati insisuit, este un cuvant necunoscut pentru mine si pentru ceilalti poate, nu prin faptul ca imi dedic ghilimele special pentru limba romana intr-un mod anume. In marea majoritatea a posturilor, pe toata lumea vad criticand scrisul si nu continutul, problema noastra este sa-l ajutam pe acest om, nu sa ne contrazicem prin cate scoli am trecut. S-a discutat de N ori pe acest topic ca problema este de la vacuum, treaba colegului este sa verifice pierderea, daca nu se descurca atunci sa apeleze la un mecanic, cum am facut-o cu totii la treburile unde nu ne descurcam, si asistand langa mecanic mai furam si putina meserie ca a 2-a oara sa stim, sau daca un coleg din zona lui este amabil sa-l ajute, cu atat mai bine. Mult succes colegului, si asteptam vesti noi daca ai depistat pierderea !
  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 478
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Eu nu am spus sa desfaca galeria de admisie , dar se poate misca parghia si iti dai seama nu? Ma gandeam ca lucru asta e de la sine inteles. Stiu ce e inauntru ca nu am desfacut doar odata....in fine. Oricum o curatire temeinica de admisie face cat 100 de plinuri de OMV sprint diesel. Altfel se va simti masina mai ales una care vede 3000 de ture odata la 2 ani, nu spun ca o fi si cazul colegului, dar am vazut destule. Bafta!
  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
iulian1971 a scris:Verifica furtunasele de vacum si electrovalvele.
Tija de la turbina trebuie sa fie trasa la maxim de la pornirea motorului.

nu stiu de ce tija vorbesti tu...normal vectra de 2 litri are turbina cu geometrie fixa deci n-are tija..la 2.2 e alta treaba...eu zic ca ai probleme cu turbina...e pe moarte si se blocheaza in subturatie ecu inregistreaza o pierdere de presiune si intra in protectie iar cand o turezi mai tare porneste si turbina...s-ar pute sa se fi descentrat si sa frece palele in carcasa..nu se aude mai dubios?
  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 478
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
E vorba de tija de la wastegate care o are atat 2.2 cu geometrie variabila cat si 2.0 cu geometrie fixa. Difera putin pozitia in senzul ca la 2.2 tija e perpendiculara pe axul turbinei undeva deasupra, iar la 2.0 e cam paralela cu axul undeva in spate. Daca ar intra in limp mode (in protectie) nu ai mai vedea turbina functionand veci.
  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
2.2 il am eu si are tija la geometria variabila in rest nimik..la 2.0 am fost de am luat ceva d epe o masina dezmembrata si m-am uitat da nu avea asa ceva..deci singurul vacum care vine acolo e la geometrie..
  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Ciprinho, te asigur ca Sergiu are dreptate. Orice turbina cu geometrie fixa are tija de wastegate, paralela cu axul turbinei, la geometrie variabila e cu tija perpendicular pe ax.
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Schimba de unde alimentezi cu motorina.
Aceste simtome vin si de la sonda lambda sau EGR.
Un EGR curatat nu inseamna ca acesta ai functioneaza in parametrii.
  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Ok alex am inteles...si acum cangri vb de sonda lambda..unde are dieselul asa ceva..
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR