Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Adevarat felul in care este actionat tachetul de cama corespunzatoare favorizeaza aparitia jocului in ghidul lui,mai ales ca este lovit oarecum in lateral,dar din ce-am intalnit pana acum sunt mici sansele sa fie chiuloasa irecuperabila.Ce pot spune e doar ca si mecanicul are un cuvant de spus el va aprecia gradul de uzura al alezajelor fiecare in parte ,iar ca idee pentru tine la demontare fiecare tachet trebuie sa iasa in primul rand usor din ghidul lui ,fara sa dea semne de blocare,si mai ales sa nu joace in lacasul respectiv.Totusi eu la o reparatie insist sa descopar cauza,efectul este acesta,tachetii au ramas fara ulei s-au au fost blocati de reziduuri sau aditiv,dar vinovata poate fi presiunea de ulei .Ati recomand sa incerci sa verifici in primul rand presiunea si asta se face demontand sonda de ulei se foloseste o reductie si un manometru,numai asa poti interveni asupra cauzei,stiind si daca sistemul de ungere asi face treaba sau nu.
Daca as repara eu acest motor sigur as mari si presiunea de ungere,nu exista pericole de nici un fel poate doar in toiul iernii sa fie in motor vreun ulei supevascos si sa -l pornesti direct in 2-3000 de ture.Timpul uleiurilor proaste a trecut demult si nu vad de ce n-ai folosi tot ce poate da pompa respectiva,mai ales ca ti-am spus mersul dupa aceea nu se compara.
Deci primul lucru masurat presiunea,axele cu came jos,tachetii verificati pe alezaje,dupa aceea goliti de ulei,verificate starea arcurilor din interior prin presare cu mana si aici trebuie ceva experienta pentru cine o face operatiunea,verificate apoi gaurile care aduc uleiul in lacasul fiecarui tachet in parte,ceea e cam migalos dar obligatoriu ...schimbat ce-i faramat si la drum.
Asteptam vesti Very Happy
Skip ads

  • ovidiucro

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Te salut, mecaNIK,
si pe toti cei care mi-ati raspuns la topic.
Ai scris in post-ul tau asa:"Daca as repara eu acest motor ".
Din asta, eu am inteles ca este posibil, daca te rog, sa te ocupi de motorul meu? sau macar sa arunci o privire? M-as bucura sa gasesc pe cineva cu adevarat cunoscator.
Eu sunt din Campina, PH, cam la 100km de Bucuresti, deci daca stabilim o data si o ora, cam in 2 ore sunt la tine.
Ce zici? Embarassed
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Din pacate la inceput cand am scris pe acest forum ,am facut o promisiune si anume ca nu voi incerca sa caut clienti pentru reparat masinile,pur si simplu imi place sa discut subiectul ..masini si Opel in special deoarece am asemenea marca.Imi cer scuze ca nu pot face mai mult pentru ca timpul meu este deja insuficient pentru cate masini asteapta iar saptamana viitoare plec din tara,si pentru nimic in lume nu pot sa fac treaba de mantuiala sa ma incadrez in programul pe care-l am.Stiu acest motor x16xel l-am avut pe masina luata la 268.000km. L-am reconditionat ,am facut ceea ce te-am sfatuit si pe tine sa faci cu al tau ,am mai mers 2 ani cu el numai drumuri lungi in afara consumul n-a sarit de 6.0 si 9.5 oras dar cred ca are o problema cu ungerea deoarece am fost nevoit sa-i maresc presiunea din pompa de ulei si cam atat
Pana plec putem discuta despre stadiul in care esti cu reparatia ,si in functie de ce constati cam ce e de facut la motor.
  • ovidiucro

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2005

  • Mesaj Privat
OK, chiar daca imi pare rau Sad, inteleg si in acelasi timp apreciez corectitudinea ta. Multumesc.

Pana pleci, am sa-ti trimit mesaj dupa fiecare etapa cu stadiul in care ma aflu.
Chiar astazi am sa caut un service capabil sa-mi verifice presiunea la ulei.
Pana atunci, detaliaza daca poti, modul de control al arcurilor de la tacheti si locasurilor acestora.
Referitor la tacheti, daca tot umblu, sa schimb si ceva garnituri (simeringuri)?

Multumesc !
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Nimic nou?sa inteleg ca suntem in stadiul de intrebari si raspunsuri?in general urmatorul pas e salopeta,manusile in maini,truse de chei,inchis telefoane,gonit soacra la o distanta cat mai mare de locul faptei si .....start.
Bine glumeam.. oricum mai mult de 2 ore nu ia sa faci bucati motorul ala.
  • ovidiucro

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Mda...
Cred ca ai dreptate in ce priveste timpul pt a face motorul bucati (2 ore-dar... daca ai sculele si experienta necesara)
Cred ca ai dreptate si in ceea ce priveste stadiul in care ma aflu - acela de "intrebari si raspunsuri"
Din pacate eu cred ca se justifica atitudinea mea si din experientele anterioare: umblat la motor fara rezultat (doi mecanici, din care unul din Bucuresti, specialist in Opel)
In ceea ce priveste pasul urmator, cu salopeta-pot rezolva, cu soacra nu-i problema (locuieste la 300 km), dar nu am trusele de chei si nici experienta necesara sa ma bag la asa ceva.
As face-o cu drag, dar fara o indrumare din partea cuiva care stie ce spune, nici nu ma gandesc sa ma hazardez !
Mai am verianta cu o chiulasa S-H, am pe cineva care aduce masini din Germania si-mi spunea ca una ar costa intre 150 si 200 Euro.
Nu stiu ce sa zic.
Deocamdata, vrand-nevrand, mai raman la stadiul de intrebari si raspunsuri. Sad
  • razvu77

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie:
  • Masina: Astra 1995 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2005

  • Mesaj Privat
daca tot esti hotarat si vrei sa iasa o treaba buna,avand in vedere ca plan A,B si C au esuat, as zice (pe viitor sau cand esti dispus financiar) sa ti cauti in Germania sau UK o chiulasa Coscast Cosworth,sant fabricate dintr un fel de pulbere(nu stiu exact procesul) ,nu crapa,nu se deformeaza, sant extraordinare,multe din chiulase de masini noi nu au calitatile ei;second o gasesti cam la 500 epuroi
  • ovidiucro

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2005

  • Mesaj Privat
razvu77 a scris:daca tot esti hotarat si vrei sa iasa o treaba buna,avand in vedere ca plan A,B si C au esuat, as zice (pe viitor sau cand esti dispus financiar) sa ti cauti in Germania sau UK o chiulasa Coscast Cosworth,sant fabricate dintr un fel de pulbere(nu stiu exact procesul) ,nu crapa,nu se deformeaza, sant extraordinare,multe din chiulase de masini noi nu au calitatile ei;second o gasesti cam la 500 epuroi


Multam fain de sugestie !
Poti sa-mi spui mai multe despre aceasta chiulasa? Eventual un link pt cumparare. Te rog!
Mersi, Razvu.
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Aral tot ce-i mijloc de gama adica mineral si semisintetic, este prost spre foarte prost.Nu inteleg de ce nu acceptati unii faptul ca desfacand un motor care a functionat cu ARAL (nu sintetic) celelalte ai de spalat la el de innebunesti,plus ca unele canale nu sunt accesibile desfundatului mecanic ori chimic si atunci sa vezi surprize.Mai mult OPELUL care nu prea inghite orice zeama are si mai mult de suferit cu tachetii lui hidraulici care aduna depuneri la greu si se blocheaza de cele mai multe ori imping in axa cu came pana distrug si camele si culbutorii,asa ca nu-l inghit deloc.Sa tineti cont ca ARAL prin programul sau de protectie a mediului in Romania a pus la punct o retea foarte eficienta de preluare a uleiurilor uzate,probabil banuiti ceva nu?
Daca mai sunt sceptici in privinta celor spuse am acum 3 motoare GM desfacute toate 3 cu aceleasi probleme tacheti blocati,depuneri de la ulei dintre care unul merge numai cu ARAL blue tronic.Si mai este o mizerie cam pe aceeasi treapta LYQUI MOLLY cel cu bisulfura de molibden asta cel putin distruge de la max al doi-lea schimb nu chinuie motorul prea mult.Deja dupa atatia ani de desfacut mai mult motoare,stiu de la prima privire in motor cu ce ulei s-a mers si banuiti despre ce marca vorbesc restul se apropie dar niciodata nu ajung la acel nivel.Si ca sa fiu de-a dreptul pisalog pentru binele motoarelor voastre,si bugetul personal ulterior...renuntati la aditivarea uleiului, preia initial din zgomote dar pe termen lung fac mult mai mult rau.
  • mihai_39

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
In cazul asta, ce zeama ar trebui sa punem in ele? Mobil1? Cel putin asta recomanda Dan.
  • ovidiucro

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Eu am citit un review referitor la cele mai bune uleiuri si se pare ca, in acest domeniu, pe primul loc sunt americanii (cu VALVOLINE si MOBIL1). Asta este! sa-i dam cezarului cel al cezarului, mai ales ca cel care a dat verdictul final este o firma nemteasca ! (Vestita TUV Nord).
Asa ca am intrat pe paginile din America in care se discuta despre ungerea motoarelor si despre care ulei este mai bun si am aflat ca in acest moment amandoua impart primul loc, cu mentiunea ca la motoare sport se pare ca primeaza MOBIL1, iar la cele de larga utilizare, VALVOLINE.
In plus, VALVOLINE are o paleta mai larga de produse auto, inclusiv pt intretinere.
Daca ne mai gandim ca ele nu sunt fabricate prin Turcia s.a.m.d., cred ca ar fi optiunea fireasca pt oricine are grija de masina sa.
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
eu revin la opinia mea. locasurile unde intra tachetii se pot deforma fff greu, doar daca nu ai presiune deloc de ulei, sau mergi zeci de mii de km cu tacheti uzati. am vazut cum arata chiuloasa mea (cosswoth c20xe) cand am schimbat tachetii.
alte beneficii ce le-am avut dupa ce am schimbat tachetii:
nu mai am intreruperi in mers si mai ales la relanti. fapt pentru care am schimbat bobina de inductie, carbunde distribuitor, fise si bujii. si de fapt era de la ei.
consum mai redus
trage mult mai bine.
simfonia lor s-a redus la 0, dar dupa vreo 400 de km (ciudat) si nu mai bateau nici cu castrol RS 10w60. acum am trecut la 0w40, si de asemenea motorul merge foarte rotund cu un sunet placut (nici vorba de diesel)

LE: chiloasa cossworth nu s-a fabricat pt x20xev. s-a fabricat din 1988 pana undeva in 1994 daca nu ma insel. mai apare pe primele modele de c20xev de 136cai care au capacul bujiilor negru in forma de L. la x20xev capacul bujiilor este transversal, in linie. pe acel model nu a existat cossworth.
Skip ads

  • ovidiucro

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2005

  • Mesaj Privat
PT ALEX T:
Atunci cum se explica faptul ca la testul facut de mecanic tachetii nu se misca in jos (el zicea ca asta inseamna ca sunt incarcati), ci numai in lateral ? (fata -spate).
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
ovidiucro a scris:PT ALEX T:
Atunci cum se explica faptul ca la testul facut de mecanic tachetii nu se misca in jos (el zicea ca asta inseamna ca sunt incarcati), ci numai in lateral ? (fata -spate).


in jos normal ca nu se misca atata timp cat nu ii dezamorsezi. ma refer daca apesi cu degetul. trebuie presati destul de tare, eventual prins in menghina.
nu stiu, nu imi explic. ti-am zis ca si eu am mers cu o adevarata simfonie la tacheti circa 8000 km si nu are nici pe dracu. si cine stie cate alte mii de km a mers inainte in felul acesta fostul proprietar. si nu am nici un fel de joc. eu nu ma contrazic ca nu poate aparea deloc acel joc, ci doar in cazuri extreme de exploatare, cum am enumerat in post-ul de mai sus.

LE: precizez ca acei 8000 de km nu au fost facuti pana la piata si inapoi, ci si-a luat un "tratament" destul de aspru Wink

ideea mea de fapt este ca: daca as fi in locul tau, si intr-adevar sunt locasurile ovalizate, as cauta motivul din cauza caruia s-a intamplat asta inainte sa cumpar chiuloasa/tacheti etc. esti sigur ca ai presiune de ulei?
  • ovidiucro

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Nu a apasat cu degetul, ci a facut parghie cu o surubelnita zdravana !
Referitor la "nu se misca atata timp cat nu ii dezamorsezi", daca se amorseaza, nu inseamna ca este functional si deci ca este bine ?
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
ovidiucro a scris:Nu a apasat cu degetul, ci a facut parghie cu o surubelnita zdravana !
Referitor la "nu se misca atata timp cat nu ii dezamorsezi", daca se amorseaza, nu inseamna ca este functional si deci ca este bine ?


depinde. daca un tachet e "semigripat" fapt ce duce la tzacaneala si alte zgomote, automat atunci cand il dezamorsezi, vei fi obligat sa aplici niste forte asupra lui si automat se va degripa. cand e dezamorsat se apasa relativ usor la deget..si atunci poti simti daca agataza. dar nu neaparat.
initial eu am scos toti tachetii si i-am "reconditionat" i-am curatat in benzina cu o periutza, i-am frecat de o bucata de lemn sa curat toata calamina de pe ei. am gasit intr-adevar cativa care lucrau mai greu(cand apasam pe ei simteam ca agatza). dupa curatare functionau totu la fel. nu agatza nici unul.
metoda a functionat circa 2 saptamani (300-400 km) dupa care incet incet simfonia a revenit.

ok, de amorsat se amorseaza, dar intre tachet si lacasul lui se formeaza o pelicula de ulei. daca nu e suficienta presiune de ulei, acea pelicula e subtire si automat iarasi bat. tocmai din cauza asta unii "mesteri" baga aditivi de fac vaselina in motor si evident, pentru o perioada dispar zgomotele
  • ovidiucro

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Dupa cate inteleg, ai schimbat tachetii si esti multumit, asa-i?
Daca-i asa, am cateva intrebari:
- cum aflu sigur ca ei sunt de vina ? Asta ca sa nu-i schimb si sa constat ca tacane din nou;
- cat te-a costat "distractia" ?
- de unde i-ai cumparat ?
Multumesc.
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
ovidiucro a scris:Dupa cate inteleg, ai schimbat tachetii si esti multumit, asa-i?
Daca-i asa, am cateva intrebari:
- cum aflu sigur ca ei sunt de vina ? Asta ca sa nu-i schimb si sa constat ca tacane din nou;
- cat te-a costat "distractia" ?
- de unde i-ai cumparat ?
Multumesc.


nu stiu cum sa afli sigur ca ei sunt de vina. la mine simptomele erau urmatoarele: tzacaneala grupa mare la rece (cam 15 min), intrerupea la relanti, zgomot de diesel.
am recurs la multe solutii speram eu sa fie cele bune pt zgomot de diesel: reglat avans, verificat distributie. nimic. totul mi se tragea de la tacheti.
da, intr-adevar mi-am comandat toti cei 16 tacheti. initial i-am gasit si eu la niste preturi de speriat: 120 -160 RON/bucata. intr-un final am gasit la o firma din brasov care lucreaza cu autonet la 40 ron bucata. sunt INA SCHAEFLER, ca si cei originali pusi din fabrica.
grija mare ce iti comanzi. gasesti doua dimensiuni diferite: 32x26 mm, sau 32x26,5 mm. ia un subler si masoara cu mare atentie, poate ca nu ti se pare semnificativ 0,5 mm, pana in momentul in care ii vei monta si vei constata ca iti lovesc supapele (in cazul in care ai nevoie de 32x26). sincer nu stiu ce varianta iti trebuie tie pt x20xev.

pe mine m-a costat distractia mult mai mult, deoarece am refacut tot motorul. tachetii m-au costat 640 RON. mai poti recurge la o varianta mai neortodoxa. cred ca am zis si mai sus. varianta cu stetoscopul. asculti din ce zona ti se pare ca bate, in cazul in care tie iti bat doar cativa (2-4 maxim). cumperi doar cativa tacheti (daca iti bat 2, cumpara 3) si ii iei prin eliminare. singurul inconvenient este ca la fiecare incercare va trebuie sa scoti axele cu came si distributia. intre incercari pui capacul doar de forma, fara garnitura, legat cu 2-3 suruburi. nu o sa pierzi ulei daca motorul va functiona 2-3 minute pana te elucidezi tu daca mai bate vreun tachet, sau ai nimerit combinatia.
eu nu am recurs la varianta asta deoarece m-am gandit ca din moment ce au inceput sa pice 2-3 tacheti, in timp o sa pice si restul. doar sunt pusi in acelasi timp pe masina, sunt facuti din acelasi material, si au aceeasi uzura.
  • ovidiucro

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Multam fain Alex, te-am si punctat Wink
Sunt de acord cu tine ca daca au picat cativa, urmeaza restul, asa ca... nu are rost sa cumpar 4-5.
Fac un apel acum la cei din zona PH, daca aveti cunostinta de un mecanic bun, care stie sa "asculte" motorul si sa dea un diagnostic, m-as duce la el, inainte de a cumpara ceva.
Am primit un raspuns de la mecaNik (respectele mele) si cum si el este de acord ca exista posibilitatea ovalizarii locasurilor, vreau sa fiu sigur inainte de a face o achizitie de piese.
  • mihait

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Am mai intrebat si prin alt topic , dar daca tot e acesta "viu" intreb si aici.

Am motorul x16szr,8v pe o astra f din 1997.

Motorul are o bataie ( un tacanit ) constant, care acum se aude si pe acceleratie si pe deceleratie ( pana in 1500rpm, cred ca se aude si dupa acest prag dar este acoperit de zgomotul motorului).
Sunetul parea sa vina din chiulasa sau oarecum din partea de sus si se aude dupa 5-10 sec de la pornire si pana la oprirea motorului.

Am fost in service si am schimbat axa cu came, culbutorii si pastilele acestora, ghidurile de la supape. Mecanicul a zis ca motorul arata bine in interior ...

Dupa aceste schimbari zgomotul a ramas, la fel de voios, la locul lui.

Unde pot verifica si eu in Bucuresti la un service in firea lui ce trebuie schimbat ?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR