Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • aidrian25

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Sal. ma intereseaza daca pot pune discuri frana fata de 308mm pe astra h Z17DTL fara alte modificari,mentionez ca am jante pe 16' deci nu ar fi o problema din punctul asta de vedere.
Skip ads

  • e_alin

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2009

  • Mesaj Privat
discurile originale au diametrul de 280mm, iar distanta dintre disc si etrier nu permite montarea altora mai mari fara alte modificari.
  • alexx1402

  • Mesaje scrise: 1,753
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Se poate cu conditia sa ai jante de minim 16". ( pe motorizarile mai mari - ex:Z19XX, Z20XX pe fata sunt discuri de 308mm din fabrica) din aceasta cauza nu se pot monta jante mai mici de 16"

Teoretic, se poate daca ai roti cu 5 prezonane. Mai ai nevoie de: discuri, etrieri, placute, talere (aparatori)
  • aidrian25

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2011

  • Mesaj Privat
sal. va multumesc pentru raspunsuri,am jante pe 16 in 5 prezoane, in curand trebuie sa schimb discurile fata+placutele si m-am gandit de ce nu sa la schimb cu discuri de 308mm,teoretic mi-ar trebui in plus etrieri si aparatorile din dezmembrari Wink
Daca este cineva care a facut acest upgrade il rog sa posteze,as vrea sa stiu daca trebuie schimbata si pompa de servo-frana.
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
da' la ce bun?
Faci ce vrei, dar mi se pare inutil. Ai astra H, deci ABS by default. Ceea ce inseamna ca supradimensionarea discurilor de franare nu te ajuta cu nimic, daca forta de franare generata de sistem e prea mare, si se "rupe" aderenta, intra ABS-ul
Deci, in loc sa bagi banii in niste discuri de dimensiunea farfurillor de la pizzerii, mai bine iti iei discuri si placute de calitate, de dimensiuni standard, si mai bagi niste bani in anvelope premium, de sezon, cu coeficient bun de aderenta.
Am discuri standar, si nu imi e deloc greu sa fac ABS-ul sa actioneze. Trebuie doar sa ma infig hotarat in pedala...
  • LeonteMihai

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2011

  • Mesaj Privat
adevarat ce zice jE . sunt niste bani aruncati aiurea. parerea mea . dar fiecare cu pasiunea lui Smile
  • aidrian25

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2011

  • Mesaj Privat
imi pare rau dar nu sunt de acord cu voi,daca nu ajuta cu nimic de ce au fost puse pe motorizarile mai mari..
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,080
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Diferenta la franare o sa fie , poate nu foarte mare, dar este ! Acest lucru este dovedit la masini preparate, care din fabrica au venit cu discuri stoc, si dupa upgrade cu discuri Brembo de 300+ mm. Dar vorba colegului " Je " nu cred ca merita financiar - costurile sunt destul de mari... si mai bine este sa cumperi discuri calitative perforate etc. Decat in SH uzate , dar pe 308mm.

Cei care trec de la tambur pe disc - stiu ca este o diferenta mare, mai ales pe puntea spate....
Skip ads

  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,540
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Buna, am si eu o nedumerire
A venit momentul sa schimb discurile si placutele fata+ spate.
Problema e la discurile fata...pe site-uri de profil, pt modelul meu apar discuri de 280 mm, inclusiv pe ofertele de la magazinele auto.
Am masurat discurile de pe masina, cu ruleta si au diametru de cca 300-305 mm...E posibil sa am discuri de 308 mm?
Cum se masoara diametrul discurilor...eu am masurat cu ruleta diamtrul exterior. Asta e dimensiunea care se da in datele tehnice?
  • alexx1402

  • Mesaje scrise: 1,753
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Daca iti intra jantele de 15", nu are cum sa fie de 308.
(am vazut la profil ca ai pe 15" de iarna)
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
livcro, le schimbi tu, sau te duci la un mecanic?
daca te duci la un mecanic, lasa-l pe el sa isi bata capul
Daca le schimbi tu, cel mai sigur e sa mergi cu discurile si placutele tale vechi in mana la magazin
cat despre cote, ai mai jos o poza luata de la discurile Breco, de pe unixauto.ro (ca sa vezi cum se masoara cotele)


  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,540
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Vreau sa le comand online..si apoi, in functie de disponibilitate, sa le schimb eu sau merg la mecanic. M-a lamurit schita si postul lui alexx1402. Multumesc frumos pt promptitudine si sfaturi!
Skip ads

  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,080
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Du-te la mecanic, si cu ocazia asta pune-l sa curete calumea mecanismul de glisare si tot etrierul ! Este un lucru destul de important
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
E, daca vrei sa o faci heavy metal, il pui sa faca etrierul bucati, schimbi toate garniturile...Smile
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Ca tot suntem aici, e normal ca dupa x uzura pedala sa mearga mai la fund pentru o franare decenta? Nu are un sistem de compensare sa zicem gen astra g pe tamburi?
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Compensarea o reprezinta cursa pistonasului. Cu cat placuta este mai uzata cu atat ramane iesit in afara mai mult de aici rezulta "pedala care tine mai jos sau cursa mai lunga".
La sistem de franare pe disc asa zis-a compensare sau reglaj o reprezinta inlocuitul placutelor.
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Hmz, ok mersi. Deci la urmatoare revizie placute noi Smile adica 30000 km la mine ceea ce nu e rau pentru un set de placute zic eu.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,540
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
horaa a scris:Ca tot suntem aici, e normal ca dupa x uzura pedala sa mearga mai la fund pentru o franare decenta? Nu are un sistem de compensare sa zicem gen astra g pe tamburi?

Nu e normal...sistemul de franare e conceput sa preseze placutele pe disc. Revenirea placutelor este `pasiva`...adica se realizeaza ca urmare a lovirii discului in placute...discul este excentric ...cateva zecimi de mm.
La franarea pe tambur exista un arc care retrage sabotii, dar si acesta are un mecanism de compensare cu o parghie care, pe masura uzurii placutelor actioneaza canelurile ueni piulite de reglaj.

Normal este ca, pe masura uzurii placutelor sa iti scada nivelul lichidului de frana din pahar cu cativa mm.
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Cursa pedalei se mareste cand placutele de frana sunt uzate.Pistonasul realizeaza o cursa dubla ca lungime cand placutele sunt 40-50 %...Rezultatul fiind ca pedala se duce mai mult in jos , logic doar trebuie sa compenseze uzura placutelor prin cursa pistonasului.
Fenomenul se amplifica cand placutele pe fata sunt terminate iar cele de pe spate schimbate.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
La sistemele de franare cu placute, uzura placutelor de frana e compensata de lichidul de frana (incompresibil) care intra in etrier, impingand pistonasul si mentinand placutele aproape lipite de disc. Cursa pedalei nu trebuie sa creasca si nici eficacitatea sistemului de franare nu trebuie sa scada odata cu uzura placutelor, scade doar nivelul lichidului de frana din rezervor.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR