Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • nitzupower

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2011

  • Mesaj Privat
salut. as dori sa stiu si eu cum se leaga un releu de bujii, vreau sa l folosesc la o incalzire auxiliara si as vrea sa stiu unde se leaga fiecare papuc al releului, care e la +,-, bujii, etc. precizez ca nu am mufa si nici nu prea am timp sa caut pe la dezmembrari. pun o poza cu releul
Skip ads

  • nitzupower

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2011

  • Mesaj Privat
https://s16.postimage.org/p4...8_30_08_57_51.jpg
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,322
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
30 - plus permanent prin siguranta
31 - masa permanenta
15 - plus prin contact si siguranta
G1 - pare a fi grup 1 de bujii (2 bucati)
G2 - pare a fi grup 2 de bujii (2 bucati)
DI - pare a fi comanda, probabil cu + dar nici cu - nu e exclus. Nu garantez ce se intampla daca nu e corect legat aici.
ST - nu stiu.

Mai sigur ar fi sa stim de pe ce masina este, apoi gasim schema.
  • nitzupower

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2011

  • Mesaj Privat
este de pe opel astra g motor y17dt
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,322
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Schema e asta:


Din ce inteleg, pinul 6 trebuie legat la masa (in cazul tau ST sau DI, nu stiu ce numar avea la mufa). Deci incearca cu oricare ST sau DI la masa.
  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,515
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
este corect ce a zis colegul cu precizarea ca acolo la comanda este cu minus (de la baterie) pe care il treci prin buton
31 este masa permanenta adica minus de la baterie.

Acum hai sa te ajut daca tot sau scris fiecare papuc
asa cum a spus colegul la 30 legi plus de la baterie prin siguranta(gasesti pe la magazinele de profil suport de siguranta pe fir) fir de 2,5 mm
la 15 legi plus de pe contact(prin siguranta sau nu) gasesti plus prin contatc in cutia de sigurante si relee de la motor este un fir rosu gros) fir de 2,5 mm (sau chiar mai mic )
la 31 legi minusul de la baterie cu un papuc rotund (gasesti un surub acolo pe borna) fir de 2,5 mm
la DI legi minusul de la baterie trecut prin buton(pe care il duci in masina unde vrei tu ,eu l-am pus pe plasticul de sub scrumiera,am folosit un buton cu lumina ca sa vad cand este functional,numai ca butonul cu led avea polaritate inversa ,adica pe papucul care ii trebuia mie intra plus ca sa aprinda si ledul ,noua ne trebuia minus asa ca am intors ledul astfel incat sa se aprinda cand apas pe buton ) fir de 0,5-0,7 mm
la G1 si G2 legi cate o bujie cu fire groase litate de 2,5mm sau chiar putin mai groase
daca mai ai nelamuriri cauta-ma, dar asa am montat si eu
numai ca eu am avut mufa cu fire si le stiam dupa culori
unde ai
30-plus permanent rosu gros
31-Minus permanent maro
15- plus pe contact rosu subtire
G1- bujii negru gros(sau gri nu mai stiu exact dar se vad diferente fata de restul)
G2- bujii la fel ca mai sus
DI - comanda cu minus de la baterie maro-albastru
ST-albastru ,nu ai treaba cu el .
  • nitzupower

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2011

  • Mesaj Privat
multumesc foarte mult colegi. cand o sa am timp ma apuc de treaba.
  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,515
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
hai sa pun si 2 poze ca sa vezi cum vin firele

se vede acolo cum sunt firele ,rosu gros ,negru gros sunt 2 ,unul pe o parte unul pe cealalta ,mai ai acolo maro si maro cu albastru si rosu subtire cu albastru
  • biker_boy_86

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1997 2.0 DTI 16 V
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2012

  • Mesaj Privat
imi poti spune si mie unde este localizat releul asta pentru bujii...vreau sa il schimb si nu il gasesc pe masina. Mentionez ca am un opel vectra b din 1997 motor 2.0 dti 16v. Multumesc!
  • nitzupower

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2011

  • Mesaj Privat
pai la 2,0 nu stiu. la 1,7 e pus pe suportul bateriei, intre baterie si vasul de expansiune.
  • Ducati1100

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2009

  • Mesaj Privat
claudiu-cld a scris:este corect ce a zis colegul cu precizarea ca acolo la comanda este cu minus (de la baterie) pe care il treci prin buton
31 este masa permanenta adica minus de la baterie.

Acum hai sa te ajut daca tot sau scris fiecare papuc
asa cum a spus colegul la 30 legi plus de la baterie prin siguranta(gasesti pe la magazinele de profil suport de siguranta pe fir) fir de 2,5 mm
la 15 legi plus de pe contact(prin siguranta sau nu) gasesti plus prin contatc in cutia de sigurante si relee de la motor este un fir rosu gros) fir de 2,5 mm (sau chiar mai mic )
la 31 legi minusul de la baterie cu un papuc rotund (gasesti un surub acolo pe borna) fir de 2,5 mm
la DI legi minusul de la baterie trecut prin buton(pe care il duci in masina unde vrei tu ,eu l-am pus pe plasticul de sub scrumiera,am folosit un buton cu lumina ca sa vad cand este functional,numai ca butonul cu led avea polaritate inversa ,adica pe papucul care ii trebuia mie intra plus ca sa aprinda si ledul ,noua ne trebuia minus asa ca am intors ledul astfel incat sa se aprinda cand apas pe buton ) fir de 0,5-0,7 mm
la G1 si G2 legi cate o bujie cu fire groase litate de 2,5mm sau chiar putin mai groase
daca mai ai nelamuriri cauta-ma, dar asa am montat si eu
numai ca eu am avut mufa cu fire si le stiam dupa culori
unde ai
30-plus permanent rosu gros
31-Minus permanent maro
15- plus pe contact rosu subtire
G1- bujii negru gros(sau gri nu mai stiu exact dar se vad diferente fata de restul)
G2- bujii la fel ca mai sus
DI - comanda cu minus de la baterie maro-albastru
ST-albastru ,nu ai treaba cu el .



am si eu o intrebare daca as folosi releu de opel sa il montez pe un ford transit din 2000 cu motor de 2.5d care nu are buji deloc si nici instalatie are merge?
eu ma gandeam sa il bun pe un butonas in loc de contact si sa ii dau drumu doar atunci cand este frig?
pe G1 si G2 se monteaza bujiile? adica 2 bujii la G1 si 2 la G2?
  • nitzupower

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2011

  • Mesaj Privat
daca pui suport cu bujii incandescente si faci legaturile corect merge. daca suportul tau are 4 bujii poti sa pui cate 2, depinde de ce alternator ai. eu am pus cate o bujie, una la G1 si una la G2.
  • biker_boy_86

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1997 2.0 DTI 16 V
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2012

  • Mesaj Privat
am cumparat un releu pt bujii incandescente pt opel vectra B din 1998 si nu ii gaseam pozitia sa il schimb(crezand ca cel de pe masina nu functioneaza)...a scazut temperatura afara arculetul in bord se aprinde deci...functioneaza. Acum am ramas cu releu cumparat si as vrea sa il vand ..daca este cineva interesat ...0767779914!
  • Ducati1100

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2009

  • Mesaj Privat
nitzupower a scris:daca pui suport cu bujii incandescente si faci legaturile corect merge. daca suportul tau are 4 bujii poti sa pui cate 2, depinde de ce alternator ai. eu am pus cate o bujie, una la G1 si una la G2.



ce treaba are cu alternatoru...bujiile le pun inainte de pornire.
  • nitzupower

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2011

  • Mesaj Privat
ma gandeam ca vrei sa pui incalzire auxiliara a antigelului cu bujii. altfel daca motorul nu e prevazut cu bujii nu stiu cum ai putea sa le montezi. doar nu dai gauri in chiuloasa?
  • Alex001

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2011

  • Mesaj Privat
scriu si aiaci poate ma poate ajuta cineva.
vreau sa imi pun si eu pe masina incalzire auxiliara cu bujii....problema este ca am un releu de bujii de mercedes c class si nu stiu cum trebuie sa il leg, poate stie cineva sa imi zica si mie. corpul ala din aluminiu cu bujii este luat de epe un peugeot 306, asemenetor cu alea de renault, cu 4 bujii. masina pe care vreau sa il pun este un astra g caravan, y20dth.
asa arata releul, sper sa nu se considere reclama : http://www.piese-dezmembrar...TO_%28W638%29_189
va multumesc anticipat!
  • ionutzzz81

  • Mesaje scrise: 191
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 1.7 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2014

  • Mesaj Privat
buna ziua,

vreau si eu sa-mi montez sistem auxiliar de incalzire a antigelului, am gasit la cineva corpul cu 3 bujii, este de pe un renault megane din 2000 cu motor de 1.9. Baiatul mi-a zis ca instalatia electrica are cate un releu pe fiecare bujie, m-i se pare ciudat din ce am citit este un releu ca cel de bujii incandescente. Acest releu comanda bujiile separat, in sensul ca nu merg toate in acelas timp, gresesc? astfel consumul este mai mic. Cum as putea sa incerc bujiile fara sa le alimentez, pot testa cu un aparat de masura? cam ce rezistenta ar trebuii sa aibe? Releul se poate testa daca este bun?
  • ionutzzz81

  • Mesaje scrise: 191
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 1.7 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2014

  • Mesaj Privat
am uitat sa va mai intreb o chestie, acest releu stie el singur sa alimenteze bujiile separat cand una cand alta, cat timp tine alimentarea pe una si pe cealalta?
  • relubr

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2017
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Buna ziua colegi ,
Daca puteti sa-mi spuneti si mie , am doua nelamuriri legate de releul de bujii incandescente :
1. Daca il alimentez separat , acest releu declanseaza automat alimentarea bujiilor dupa un anumit timp sau ramane alimentat atata timp cat am nevoie ?
2. Daca bujiile sunt alimentate in impulsuri concomitent , cat dureaza acest impuls ?
Intreb deoarece doresc sa il folosesc intr-un proiect care nu are nici o legatura cu masinile
Va multumesc pentru eventualele raspunsuri.
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Bujiile functioneaza sub 5 grade celsius ( temperatura motorului) in doua etape. Inainte de pornire primesc curent incontinuu si se inrosesc. Dupa ce masina porneste primesc intermitent. Daca pui de exemplu un bec de 12 v, dupa pornire el clipeste. Cand temperatura motorului ajunge intre 50 si 60 grade ( la mine 53 de exemplu - temperatura antigelului , deci motorul poate era 55 ) se opreste functionarea. Succes
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR