Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • mvm
  • OP
  • 40 mesaje
  • din 20 Jul 2008
  • Astra 2001 y1,7dt
  • Caras-Severin
  • mvm

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2001 y1,7dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Salut! Am un opel astra G 1,7 dtY din 2001.
Problema: lipsa putere motor, eroare P0100 - debitmetru. In situatia in care merg cu mufa nescoasa de la debitmetru periodic masina pierde puterea, nu se mai accelereaza, se aprinde becul cu cheita in bord, dupa care isi revine pentru alti cativa km dupa care se reia ciclul. Daca merg cu mufa scoasa de la debitmetru masina nu are putere suficienta, merge mai bine ... dar totusi nu cum mi-as dori.
Am schimbat debitmetrul cu unul nou ... aceeasi problema.
As dori sa verific circuitul electric dar nu stiu ce sa masor. Mufa debitmetrului are 5 pini. Stie cineva unde merg acestia si ce tensiune exista intre ei? Cum pot verifica circuitul electric al debitmetrului? Are cumva o siguranta?
Am citit cam ce s-a scris despre debitmetru, datele mi-au fost de folos pentru a-mi forma o idee, dar nu am gasit date suficiente pentru a rezolva problema. Va multumesc in eventualitatea raspunsurilor dumneavoastra.
Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Avem tot ce-ti trebuie, putina rabdare pana mai spre dimineata ca acum e tarziu si e mult de scris.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Pentru inceput, uite schema pinilor si descrierea lor, impreuna cu schema de conexiune la ECU:





Iti trebuie un multimetru, o sursa stabila de 5V si un uscator de par.


Ultima modificare facuta de liviu2004 la Mie 05 Sep, 2012 10:12 am
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
La pinul 2 conectezi + de la sursa de 5V/3A. La pinul 3 conectezi - de la sursa de 5V. Pinul 4 il conectezi la + multimetru, setat pe tensiune continua, pinul 5 la - multimetru.

Primul test, fara debit de aer: valoarea pe multimetru trebuie sa fie intre 0.98 si 1.02V. Daca nu, masimetrul de aer este contaminat.
Al doilea test, cu debit de aer de la un uscator, preferabil fara incalzire: tensiunea trebuie sa creasca in functie de debit. Daca tensiunea creste la aproximativ 4.5V (maxim) atunci masimetrul este ok. Daca tensiunea nu se schimba, diafragma masimetrului este stricata.

Masimetrul nu se spala, nu se curata, nu se baga in solutii de curatat, nu se sufla cu aer comprimat, doar se schimba.
Skip ads

  • mvm
  • OP
  • 40 mesaje
  • din 20 Jul 2008
  • Astra 2001 y1,7dt
  • Caras-Severin
  • mvm

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2001 y1,7dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns.
Din ce inteleg asa se verifica debitmetrul. O sa-l masor dupa ce fac rost de sursa de curent. Pe mine m-ar interesa sa masor ce vine la debitmetru (mufa care intra in debitmetru). Din ce am urmarit 4 fire merg sau vin la/de la calculator iar unul in/din alta parte, nu mi-am dat seama unde/de unde. Unde duce acel fir? Ce pot masura intre cele cinci fire care vin la debitmetru (mufa care intra in mufa debitmetrului)?
Din ce am citit la BMW debitmetrul are o rezistenta in panoul de rezistente, la opel exista asa ceva?
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Nu vrei sa te uiti pe schema. Al 5-lea fir duce la siguranta F46. Nu ai ce sa masori "la rece". Sau nu stiu eu.
  • mvm
  • OP
  • 40 mesaje
  • din 20 Jul 2008
  • Astra 2001 y1,7dt
  • Caras-Severin
  • mvm

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2001 y1,7dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Mai usor la mine cu engleza... Dupa ce m-ai atentionat am vazut in sfarsit si eu acea siguranta. O sa o verific sa vad daca e buna. Banuiesc ca se afla in panoul de sub bord. Totusi ma gandesc ca pe unele fire ce vin la debitmetru ar trebui sa vina ceva curent, iar pe altele sa plece alt curent. Daca da atunci care ar fi acestea? Ma gandesc ca daca ar veni un curent mai mic la debitmetru acesta ar functiona gresit chiar daca el este bun.
  • mvm
  • OP
  • 40 mesaje
  • din 20 Jul 2008
  • Astra 2001 y1,7dt
  • Caras-Severin
  • mvm

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2001 y1,7dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Salut!
Astazi am cautat siguranta F46 pentru a o masura. Surpriza ... nu exista. Pe ultimul rand la opelul meu, astra g 1,7 tdy nu exista sigurante. Corespunzator sigurantei 46 nu se vad legaturi (fire).
  • Zaheyu

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Rm Valcea
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Scriu aici ca sa nu deschid un topic nou tot din ciclu debitmetru.

Am 2 opeluri cam vechi, diesel, si vreau sa le verific debitmetrele. Unul cu Z17DTL si celalalt cu Z13DT.
Scrie colegul liviu2004 ca valorile la ralanti trebuie sa fie in jur de 1V si cu flux mare de aer, adica in sarcina, sa ajunga la 4,5V. Treaba asta e valabila doar la dti sau se aplica si la mine?
M-am uitat pe o inregistrare mai veche si la astra oscileaza intre 1,7v la ralanti si 3,8v pe la 2500rpm.
E suficienta masuratoarea cu opcom-ul sau trebuie neaparat cu aparatul de masura si sursa?
Motoarele nu par sa aiba probleme, nu afuma, doar ca au cam multi km (una 210k si alta150k).
  • frtlsorin

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Salut am si eu o intrebare. Daca scot mufa de la debitmetru masina merge ca si cum ar avea un debitmetru bun?Eu am debitmetru de aer care nu mai functioneaza in parametri normali iar daca scot mufa nu e mare diferenta
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR