Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Codul tubului de umplere contine si capacul cu lamela de control nivel, in EPC nu e asa. Drept pentru care am ramas cu un capac(+lamela) in plus.
Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Pentru ca nu pot incepe instalarea fara toate piesele, am avut timp sa fac cateva poze.


  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Ultimele progese: nici unele. Am comandat balast pentru xenon, cum ziceam mai sus. Din pacate, dupa un drum de 2500km al pachetului, cand am desfacut cutia, sa pic jos din picioare. Erau alte tipuri de balast fata de cele comandate. De unde confuzia: Opel a prevazut becuri D2S. Ei bine, kiturile de xenon de pe piata au balast cu iesire de inalta direct in bec. Dar nu, Opel a hotarat sa puna becuri D2S, igniter D1S si balast D1S adica solutia e buna din punct de vedere al compatibilitatii electromagnetice dar e suficient sa bage confuzie in oricare firma careia ii ceri un balast pentru bec D2S.

O mica explicatie cum am inteles eu xenoanele:
- balast D1S - cabluri normale - igniter - becul D1S direct montat in igniter;
- balast D2S - cabluri de inalta tensiune - bec

Opel: balast D1S - cabluri normale - igniter - bec D2S direct montat in igniter.

O luam de la capat cu distractia, sa caut acum un avion inapoi in tara, apoi cauta iar un avion inapoi sa-mi aduca panaramele astea de balasturi nenorocite. 2 luni de zile nu pot demonta nimic, cand umblu la BCM o fac pentru toate odata.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
In sfarsit becurile sunt montate, cu tot cu igniter. Doar la un far igniterul sta putin inclinat, dar e prins bine. La celalat vine drept. Partea buna este ca suportul de bec vine cu tot cu suruburi, m-a scutit de alt drum pe la magazine.


Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Balastul D1S in faruri montat:



Urmeaza sa caut 6 suruburi, sa fac o proba in casa si apoi sa se incalzeasca vremea! Teoretic am toate componentele necesare.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Suruburile s-au montat, balasturile sunt montate fix. Am luat un acumulator de bormasina, din 12V nominal mai are vreo 10V maxim, am pus conector cu 2 fire in far, pinii 1 masa si 3 plus, conectat si ... in bunul mers al lucrurilor in casa mea, nimic, intuneric. M-am sucit, m-am gandit, am zis ca o fi tensiunea prea mica, aia e. Pe de alta parte nu-mi place sa pun farul pe masina si sa descopar ca am de modificat cate ceva. E destul de frig afara sa mai umblu prin far.

Stiam de cand am primit farul ca am un pin in plus, pinul 9, dar in scheme nu apare folosit. Am dat afara balastul, am zis sa verific alimentarea. Firul galben dadea continuitate la pinul 3 dar cel maro nu dadea la 1, nici nu se poate vedea in far unde e legat in mufa. Am luat la rand pinii la masurat si surpriza, e legat la 9. Am conectat aparatul de masura intre 9 si 3 si bun, aveam cateva zeci de kohmi. Fata de 1 si 3 unde aveam infinit. Pus tot la loc, am incercat sa mut pinul de la 1 la 9, de unde, gaura de la pinul 9 in mufa e blocata, am reusit sa o gauresc, problema e ca nu are marginile de blocaj pentru pin, exista riscul sa iasa pinul la conectarea mufei. Tema de gandit cum o sa procedez pe masina, probabil o sa pun putin silicon, discret, in gaura dupa ce bag pinul.

Revenim, totul montat, masurat inca o data unde e + si - la acumulator, conectat firele si uraaa, lumina.




  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Continuam. Astazi am vazut pe youtube cum se da bara fata jos si am descoperit ca nu e asa complicat cum credeam. Drept pentru care, cu sculele de rigoare m-am prezentat la masina. In 15 minute cel mult bara era jos. Am descoperit mufa pentru motorasul de spalator, statea bine mersi sub far. Si eu care o cautasem cu lanterna de ma plictisisem, nu stiam pe unde e. Am prins frumos clemele pentru suruburi in sasiu. Am pozitionat rezervorul la locul lui, prins 3 suruburi si cam atat. Gatul rezervorului se adauga pe sus, cel mai bine sa fie garnitura unsa cu putin ulei, sa alunece mai usor in rezervor. Gatul mai are si un profil de plastic care aluneca intr-un canal in cutia de sigurante. Am clipsat cablul in gaura existenta, clipsul de plastic era deja montat pe fire. Am bagat mufa in motor, sincer nu a intrat prea usor, m-am chinuit putin. Cel mai usor e de pus intai mufa in motor, apoi montat motorul in rezervor. Putin lichid de parbriz, pornit motor, functia era deja activata in BCM, aprins farurile si actionat spalator parbriz. Au urmat 2 jeturi rapide, din pacate lichidul s-a dus drept in roata masinii alaturate, soarta. Nu ma asteptam sa fie asa puternic. Pe bara am observat un chenar, cred ca acolo o sa vina montate spalatoarele. Dar am o problema, pe masina neamtului mai exista un profil de plastic in bara pentru sustinerea furtunelor, eu nu am asa ceva. Sad Si inca ceva, aparatoarea rotii nu e necesara, cum am crezut, este pentru partea dreapta a masinii, pentru a face loc rezervorului si atat. Am sa fac un update la primul post, de scos codul si pretul. Am folosit lichid de contacte electrice din plin, dupa 10 ani de stat in aer, pinii nu aratau prea bine.


  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Bara se taie mai usor decat speram. Important e sa fie cald, cu un cutter mare, bine ascutit, la a doua apasare, intra cum trebuie. E important sa se taie conform profilului.


Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Si ultimele poze din seara asta, montajul pe masina maine. Bucatile de polistiren au un canal special facut pentru furtune, deci acolo ar trebui sa fie montate. Doar repartitorul l-am montat putin neconventional, altfel mi se gatuia furtunul din partea stanga. Sper ca presiunea hidraulica sa fie constanta peste tot, vom vedea la proba finala.


  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Gata si cu montajul pe masina. Nimic deosebit pana acum la montaj. Farurile nu le-am conectat, instalatia electrica necesita modificari, vor urma mai tarziu.






  • mumus

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
jos palaria
  • postolache.andreii

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2003 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2011

  • Mesaj Privat
f*tere.. foarte frumos.. felicitari.. Wink
Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Multumesc.
Imi dau seama ca m-am cam grabit cu montajul barei de protectie. Pentru ca trebuie sa o dau iar jos sa modific instalatia electrica in mufe. Ia sa vedem ce e de facut, scriu aici sa-mi vina mai usor mai tarziu.

- pin 3 far stanga duce la F36, conductor galben de 0.5. Pentru xenon conductorul trebuie inlocuit cu sectiune de 1.5;
- pin 3 far dreapta duce la pin 5 far stanga si pin 5 far dreapta si X1:11 si F37, conductor galben de 0.5. Pentru xenon pin 3 duce la F37 conductor de 1.5 galben si catre F20;
- pin 5 se duce in celalalt far pin 5 si apoi in X1:11 si F37 si far dreapta la X1:11si pin 3 far dreapta, conductor galben de 0.5. Pentru xenon se scoate tot, se va inlocui cu conductor negru de 0.5 de la pin 5 far dreapta la pin 5 far stanga apoi in siguranta F21;
- pin 6 se duce in celalalt far pin 6 si apoi in X1:20, coductor maro/galben de 0.5. Pentru xenon ar trebui conductor maro/galben de 0.35, deci ramane ce e montat pe masina, dar va trebui extins catre X14:45, in cutia BCM. De acolo ne ocupam mai tarziu de el;
- pin 9 fiecare far trebuie adaugat conductor maro de 1.5 si dus la masa.

Schema non-xenon:


Schema xenon:


Sa pregatim firele ......
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
2 pasi inainte, unul inapoi. Am refacut instalatia electrica pana in cutia de sigurante, inclusiv 3 fire care duc catre cutia BCM. Plus siguranta F20 pentru senzorul de nivel. Problema e ca la mine F20 era ocupata cu alimentarea geamurilor electrice, n-am putut sa ma ating de ea. Am gasit alt loc liber si am pus acolo siguranta necesara cu pinii respectivi. Un pas inapoi, de ce? Cand a fost totul gata si am montat bara si farurile, am zis sa pun si mufele in far de pe acum. In partea dreapta a masinii am reusit, greu, dar in partea stanga nici vorba. Firele sunt prea scurte deoarece mufa in far este in alta locatie decat la farurile halogen. Am desfacut eu putin la cutia de sigurante sa mai trag de fire dar era prea tarziu, ramane pe data viitoare. Ca impresii, e usor de facut cutia de sigurante bucati, mai greu e sa pui pini noi deoarece trebuie indepartata placa neagra de cea gri, are o margine de blocaj la fiecare siguranta.
Un lucru bun, mufele de la faruri au toti pinii gauriti deja, cei 2 nefolositi erau blocati de cate o bucata de cauciuc alba. Mare surpriza am avut cand am scos izolatia si am introdus pinul, s-a blocat la fel ca ceilalti. Deci in 2002 Opel era mai responsabil decat in 2005, cand au folosit mufe cu pinii nefolositi blocati. Sau poate depinde de nivelul de echipare a masinii, nu stiu.


  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Alte 4 ore in seara asta petrecute in 8 grade celsius. Din pacate mai putine poze, am fost murdar pe maini. Toata partea catre faruri e gata, inchis tot in zona. Cutia de sigurante e gata, totul e inchis acolo. Am continuat catre cutia BCM, toate firele pana in X14 si X2 sunt trase (partea catre senzorul de la punte). Urmeaza sa cablez din X14/X2, cealalta parte a mufei, catre bancheta spate, 6 fire. Plus alte 2 fire de la senzorul de ploaie si unul de la oglinda electrocromatica, care asteapta la stalpul fata, catre BCM. Imediat ce ies cu firele catre spatele masinii, urmeaza proba la rece, verificare cablaj tras, impachetat tot la BCM si proba la cald, fara partea de reglaj inaltime (pozitie, faza scurta, faza lunga, semnalizari). In principiu partea asta n-a fost foarte dificila, trebuie doar urmarit cu atentie de unde pana unde trebuie cablat, tis2000 e de mare ajutor pentru ca iti da imediat informatii care este mufa, ce pin si cum numeri.


  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Gata tot la cutia BCM. Am adaugat de-a pini si fire de nu le mai tin contul. Am cositorit de zeci de ori, folosit varnis termocontractibil la greu. Per total sunt multumit, n-am nici o improvizatie in zona, totul e cum trebuie sa fie. Spray de contacte la greu in mufe. Cu ocazia asta am bagat si WD40 la stergatoare. Cireasa de pe tort, ceva tipic mie, ultimul surub de la plasticele de sub parbriz a cazut sub baterie. Care n-a fost niciodata scoasa. N-a fost usor sa scot surubul ruginit care tine bateria pe loc, apoi a primit WD40 sa-i ajunga. Am asa o senzatie ca in curand dau tot ce inseamna surub ruginit de pe masina si le inlocui. Ca am vazut vreo cateva. Poze iar nu am facut, a fost telefonul sus in casa si nu m-am mai intors dupa el. Oricum, daca vrea cineva detalii exacte, le dau oricand. Altfel, se urmeaza schemele electrice ad literam.
Maine seara aprindem farurile sa incheiem etapa 2/3. Etapa 3/3 va fi senzorul de pe punte.
  • Viktor Stoianovici

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2011 1.4 turbo
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Felicitari Liviu! Ma incanta si pe mine ideile tale dar nu am cu ce...greu de procurat spalatori si costisitoare. ma bucur pt tine ca ti-a iesit proiectul asa cum trebuia! Bravo
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Partea 2/3 finalizata. N-a fost fara peripetii. Mai exact, xenonul a functionat din prima, becurile pozitii la fel, faza lunga ok dar semnalizari din parti. La ambele faruri. Da-i, desfa mufe, masoara, era ok. Masoara bec, ok. Pana la urma au trebuit toti pinii soclului aranjati putin sa faca contact mai bine. Dar tot mi-a luat juma de ora pana m-am dumirit ce si cum. Apoi sa incerc spalatoarele iar, sufletu. Da-i iar si masoara, pana la urma tot mufa pompei, am zis eu mai demult ca pinii nu sunt in cea mai buna forma. Curatat iar, dat cu spray contacte, acum merge, sa vedem pentru cat timp.




  • Viktor Stoianovici

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2011 1.4 turbo
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Sunt curios de un singur lucru: cand ploua te vor ajuta xenoanele? am avut un amic cu faruri identice cu lupe si xenoane in ele..cand ploua nu vedeai nimik pe drum!
sunt curios la tine
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Am ajuns cu cablajul la bancheta spate. Nu foarte usor dar nici ceva de speriat. Dar m-am impotmolit iar. Mufa catre punte difera intre modelele 2002 si 2004. Eu am mai putini pini decat pentru masinile in 2004. Deci imi trebuie alta mufa plus partea dinspre rezervor, pentru pompa benzina si senzor nivel. Eu am o mufa dar problema e ca surubul de prindere a ruginit si greu tare l-am scos, s-a stricat un pic partea neagra de blocaj. Plus ca am scos si pinii cu un ac si am indoit putin plasticele pe acolo, n-as mai folosi-o decat in caz ca nu am alta varianta. Concluzie, trebuie alta mufa, ma ajuta cineva cu informatii despre dezmembrari undeva pe ruta Bucuresti - Galati?

Mufa 2002:

Mufa 2004:
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR