Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C
  • 4di

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Buna, ma puteti ajuta cu diagrama firelor din mufa unui far de corsa c 2001 valeo.
Ma intereseaza sa vad care sunt firele de alimentare ale motorasului de reglare far, am 3 fire la mufa motorasului in ordinea asta:
1. Rosu
2. Albastru
3. Maro.
Vreau sa verific motorasul daca este functional.
Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
La rosu cred ca trebuie plus 12V, la albastru se leaga potentiometrul din bord, la maro e sigur minus 12V. De rosu si albastru nu sunt sigur, as putea afla dar doar saptamana viitoare. Un pic mai sus e un topic cu scheme electrice, daca poti vedea exact din mufa farului unde e legat galben si maro/galben la albastru si rosu, atunci afli sigur. Ai potentiometru?
  • 4di

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Daca te referi la reglajul din bord al farurilor, da il am.
Acum vroiam sa vad doar daca e functional motorasul ca am desfacut sticla farului. (doar asa se poate ajunge la motoras la modelul acesta)
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
In sfarsit am gasit ceva timp sa ma uit. La farul meu motorasul se desface bine mersi prin spatele farului, nu trebuie topit nimic in cuptor. Motorasul are 3 fire cum urmeaza:
- maro duce la pinul 8 din mufa, este minus;
- albastru duce la pinul 5 in mufa, este plus 12V permanent;
- negru duce la pinul 6 in mufa, este plus variabil care vine de la potentiomentrul de reglaj. N-as putea sa zic intre ce si ce valori pentru ca nu stiu valoarea potentiometrului.

Privind motorasul din spate si cu tija in dreapta, de sus in jos sunt: albastru, negru, maro. Pentru schema exacta de conexiune la potentiometru, vezi schemele de mai jos.


Skip ads

  • 4di

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc mult pentru interesul acordat, chiar imi sunt de ajutor aceste informatii, maine sper sa imi fac putin timp sa vad ce pot face.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Astazi s-a montat si comutatorul pentru faruri. Am avut ceva emotii pentru el la comanda, in EPC4 e doar un singur cod pentru xenon dar fara buton de faruri ceata fata. Dar totusi are tot ce trebuie.


  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Dar nu vad reglajul pentru oglinda faruri ?
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Asta e si ideea, reglajul e facut automat in functie de ce zice senzorul de nivel de la puntea spate. Care o sa fie montat cu tot cu puntea cu discuri.
Skip ads

  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Asa da acuma intelege tot omul de rand. Wink

Succesuri. Razz
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Am continuat azi cu inlocuirea cablajului pompei de benzina. Trebuie sa fac acest lucru pentru ca mufa de sub bancheta spate are alta configuratie, necesara pentru acomodarea pinilor de conexiune a senzorului de inclinare. Pentru inlocuirea cablajului am facut asa: desfacut suportii de la rezervorul de benzina, lasat putin rezervorul in jos pe teava de esapament, desfacut capacul de acces catre pompa de benzina, de la bancheta spate dreapta. Cablajul vechi se scoate din cleme, la fel si furtunele si cablurile de prin zona. Am pus cablajul inlocuitor si pus totul la loc cum era.

Cu cateva zile inapoi, am inteles ca senzorul de nivel punte vine montat exact acolo unde este regulatorul de presiune frana punte spate. Deci sunt fortat oricum sa pun ABS pe masina, altfel nu se poate.


  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Senzorul de nivel s-a montat, la fel si cablajul pana la bancheta spate. Urmeaza finalizarea instalatiei electrice la mufa si calibrare nivel conform TIS. O sa incerc cu Opcom prima data, sa vedem ce stie.


  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Partea 3/3 aproape completa. Cablajul finalizat, am pus contact, becul de la autoreglaj s-a aprins, si aprins a ramas. Am conectat opcom, din pacate varianta china nu stie decat sa citeasca erori. Care erau vreo 4, 2 pentru ECU neprogramat, 2 pentru ECU necalibrat. Cat am vrut sa scap de tech2, tot la el ajung.


Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Astazi am fost la revizie, le-am spus sa-mi puna si software in senzor, sa-l calibreze si sa-mi regleze farurile. M-am dus cu masina cu becul aprins de la reglaj, cand am plecat de acolo era stins. De tot. Nici nu am stat cu individul sa vad ce face.

Am ajuns acasa, mi s-a parut ciudat ca nu se aprinde becul cand pun contactul. Nici farurile nu-mi modificau inaltimea cand puneam greutate pe spate. Drept pentru care am pus opcom pe masina, cand sa vezi, 2 erori. B3750 parca, circuit bec bord tensiune prea mare si tensiune prea mica. Am scos mufa de la senzor, am pus pe pinul 3 fir la masa, mi se aprinde becul in bord corect. Cand am pus mufa inapoi pe masina, am auzit zgomot de la motorase. Daca ridic masina pe cric, de spate, la o anumita inaltime se aprinde becul in bord si imi genereaza eroare de semnal senzor incorect.

In BCM, la headlamp levelling status e mereu inactiv. Am aprins faruri, am luat-o la drum, nimic, nici o schimbare.

Concluzia, am dat de dracu, nu stiu ce sa-i mai fac. Mi-as lua eu o clona de tech2, dar nu stiu daca pot programa iar acest senzor sau macar sa pot vedea valori actuale. Mai am eu o banuala ca ar fi de la BCM, din 2 motive:
- m-a mancat o data si am rescris code variant la BCM, de atunci nu-mi mai merge becul de centura in bord, poate a afectat si circuitul de la senzor, nu stiu;
- sau BCM nu era facut pentru xenon in 2002, desi becul in bord este, BCM are programat xenon, deci ar fi trebuit sa fie bun.

Ce-i de facut? Nici farurile nu se regleaza, nici erorile nu se sterg.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
lasa naibii tech2-ul, ca nu te lumineaza ala cu ledul
Pune mana pe TIS, ia procedura pentru eroare la urmat. In ce da semnal senzorul? In tensiune, in curent... ? Care e plaja de valori? Returneaza senzorul valri in plaja daca il dai jos de pe masina si il misti cu mana?
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
In o ora jumate plec spre Romania si nu mai vad corsa cel putin pana la inceputul lui Octombrie. Timp suficient de gandire ce sa-i fac.
Am multe nelamuriri.
1. Existenta unei erori la circuitul ledului poate pune ECU in mod safe si sa lase farurile fixe in pozitia de mijloc spre exemplu? Pentru ca ECU stie ca nu poate informa soferul despre defect.
2. Este posibil ca ECU sa nu primeasca informatie ca farurile sunt aprinse, n-am verificat deloc cablajul pana la el, as putea face asta, scot mufa din senzor si masor daca am 12V pe pin cand farul e aprins.
3. Cand pun mufa in senzor, se aud motorasele functionand. Nu stiu in ce directie, ca nici contactul nu era pus, nici farurile aprinse. Nu le-as aprinde, sa nu am alte belele.
4. As putea face probarea senzorului doar desfacand cupla mecanica si sa masor la motorasele de reglaj faruri. Daca fac asa, macar mentin calibrarea senzorului.
5. Azi am stat in banca mea la ITP, deja ma intrebau aia daca sistemul e original. Si am zis sa nu mai tulbur apele, sa-i las in pace. Aici daca nu obtii ITP, vine amenda acasa, vreo cateva sute de eur.
6. Eroarea de led este ciudata, zice ca firul catre led e intrerupt (high voltage) si acelasi fir da la masa (low voltage). Am luat TIS la puricat, cablajul s-a dovedit OK, a mai ramas ca posibil defect BCM si senzor.
7. Nu inteleg cum poate BCM sa stie daca reglajul este activ sau nu. Nu are nici o comunicatie cu senzorul in afara de receptie semnal pentru led, atat. Poate doar sa stie ca este xenon montat si ca sunt aprinse farurile, doar el le comanda. Dar nu merge nici asa, ciudat.
8. Imi trebuie tech2 sau altceva cu care sa pot vedea valori actuale in senzor. Si atunci ma lamuresc mai usor, vad iesirea din senzor catre far, vad modificarea inaltimii in senzor. Acum sunt practic legat la ochi.
9. Opcom poate citeste aiurea erorile, am mai auzit cazuri. Poate asa trebuie sa fie, sa nu se aprinda deloc ledul cand pui contactul, doar la defect. Si poate nu am cablajul bun de la far aprins catre senzor si de aia nu regleaza. un tech2 m-ar lamuri exact, as vedea valoarea actuala a intrarii in senzor.
10. n-am cu cine sa mai schimb pareri, am dat un mail la neamtul care si-a facut acelasi sistem, nici un raspuns pana acum. As mai proba cu alt BCM, dar aici n-am pe nimeni pentru o proba.
Pana in octombrie am timp de gandire, trebuie sa-i dau de cap.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Cine doreste un sistem xenon fara autoreglaj, pe ebay la licitatie, dar trimite numai in Germania. Poate fi intrebat daca trimite si in Ro. Pret de la un eur.

http://www.ebay.de/itm/ORIG...sh=item417570b001
  • alex1001

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Salut Liviu,

Ti-ai rezolvat problema? Cred ca te pot ajuta. In ce tara stai?...s-ar putea sa tam in aceasi.

Astept un raspuns,

Alex.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Salut, am fost plecat cu jobul in tara toata vara, abia m-am intors. Deci nu am rezolvat problema, o sa incep cercetarile cat de curand. Sunt in tara lalelelor. Ai ceva idei pentru problema mea?
  • alex1001

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Am ceva ce cred ca iti citeste exact erorile.
Dar cred ca raspunsul la intrebarile tare se afla in TIS / schemele electrice, pe care presupun ca le ai.
Eu stau in tara mai la est de cea a lalelelor, ma gandeam ca poate stai si tu acolo.
Intrabari:
Ai consultat in detaliu TIS?...
Ai realizat / verificat 100% legaturile precum sunt date acolo?
Ce Opcom folosesti?
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Am luat la citit TIS, rand cu rand. A mai ramas de verificat semnalul de la faruri catre senzor. Il voi verifica cat de curand. Opcom am 08-2010 china, 100219a. Firmware este 1.39, am avut 1.44 si nu-mi citea bordul.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR