Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • Daniel2772

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Uleiul din motor are si el legatura cu problema ta.Daca e alt ceva decat cel recomandat de opel (si aici ma refer la clasa si specificatiile uleiului) nici nu va merge bine, il va consuma fapt ce va duce la probleme cu EGR-ul (adc. toata lista de erori legate de EGR) SI LA TOT FELUL DE SIMTOME care de care mai ciudate. Cineva mai vorbea si de calitatea pieselor folosite la repararea motorului si avea dreptate (ma gandesc la garnitura de culasa - daca nu e OK iti bate vreun piston ie ea si se simte doar la ralanti). INSA schimba uleiul cu unul 5w30 si spune-ne si noua daca s-a schimbat cv. - ma mai gandesc la culbutor neamorsat.
Skip ads

  • Brook

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2010

  • Mesaj Privat
multumesc. tachetii sunt simplu nu se "amorseaza".

Uleiul nu e probleme , nu am probleme cu EGR. in ~ 4000 km acus , cred ca a consumat maxim 1 linie pe joja.
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
@Brook: sondele lambda functioneaza bine la tine ? Intreb pt ca oarecum ecu regleaza cat e de deschis egr-ul in functie de niste parametri ( nu stiu care dar cred ca un rol il au sondele lambda ).

Senzorii de - IAT - Intake Air Temperature si - MAP - Manifold Absolute Pressure functioneaza corect la tine ? ( detalii despre ele aici: https://www.clubopel.com/vie...p?p=257200#257200 )

Apoi, daca pui op-com-ul si te uiti pe messuring blocks in timp ce iti face belele, cate missfire-uri are ( e un parametru pe acolo ) ?

Daca desfaci EGR-ul, te asiguri ca e inchis ( adica nu baga gaze arse inapoi ) si nu ii legi alimentarea si il montezi la loc, dar mergi cu masina, se mai reproduce problema ?

Cat are EGR-ul pe messuring blocks cand se reproduce problema ? e mai mult de 1.48 ?

Eu zic ca pompa de benzina iese din schema deoarece consumul este mult mai mare la turatie mare, implicit la turatie mare nu se repdroduce problema.


Brook a scris:
Am facut si o diagnoza competenta , toate valorile sunt in limitele normale , fara erori stocate in ECU.
Va multumesc.


Ma indoiesc ca in momentul cand da in nas, parametri sunt in limite. Tot ce am intrebat m-am referit la momentul cand se repdroduce problema , nu cand merge lin.

Brook a scris:
Cu motorul cald parca gafaie inainte de a porni , dar porneste de fiecare data la prima cheie . . .


Verifica gaurica de purjare vapori benzina de la throttle. Totusi, in cazul asta, alta cred ca e cauza.

Brook a scris:
Am scos mufa de la lambda 2 si nu s-a modificat in nici un fel mersul "nerotund" al motorului , si nici nu mi-a aparut nici un martor in bord.


Am citit de un caz in care samsarul a dezactivat sonda 2 ca era mai ieftin sa faca asta si sa ascunda problema decat sa schimbe sonda cu una noua.

Brook a scris:
Rezultat : 2 erori (P0650 Malfunction Indicator Lamp (MIL) Control Circuit Malfunction dar era NOT present , si in plus surpriza Laughing P1405 Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve Voltage High .


Asta cu MIL P0650 mi-o dadea si mie cand pe vectra mea am pus ecu de astra si se comporta ciudat rau (detalii aici: https://www.clubopel.com/lin...pic.php?p=1403351 https://www.clubopel.com/lin...pic.php?p=1403352 https://www.clubopel.com/lin...pic.php?p=1403354 ). Esti sigur ca ECU-ul care l-ai pus este de pe o masina exact ca a ta ca sa fie relevant testul ?


Ultima modificare facuta de mihaiadrian la Sam 29 Dec, 2012 2:26 am
  • Brook

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2010

  • Mesaj Privat
ECU pus era 100% de Z16XE , care functiona perfect. Acum nu mai am nici o eroare in bord. Era mufa de la egr care nu facea contact bine.


Lambdele lucreaza in parametri.

senzorul MAP a fost schimbat cu un altul de pe o masina donoare care merge impecabil , fara reusite.

Am sa ma uit la meassuring blocks-uri sa iti spun.

Problema mea este ca , trepideaza la relanii. Masina poate da din nas cand merg subturat , altfel nu. Si papa kilometri ... Gaz sa fie.

Multumesc.
Skip ads

  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Eu am pus ECU de pe o astra G din 2003 z16xe pe o vectra B z16xe din 2001 si facea problemele care le-am detaliat in cele 3 linkuri de mai sus ( adica mergea aiurea rau. E adevarat ca am reusit sa merg cu masina asa 220 km pana la reprogramare, dar cand am ajuns la reprogramare aveam peste 10 erori - binenteles ireale - dupa reprogramare, nu au mai aparut )

Deci pe langa ca trebuie sa fie z16xe, trebuie sa fie si acelasi model.

Daca ii dai talpa (adica calci brusc acceleratia) in viteza 2 si ai intre 1000 si 2000 de ture , nu are tendinta uneori sa dea in nas ? ( adica sa mearga in suturi )

Vezi ca valoarea missfire-urilor pe messuring blocks se schimba rapid...poate sa fie 0, apoi 1, apoi 0 , apoi 3....etc. Eu am vazut ca este o legatura directa intre momentul cand apare o valoare diferita de 0 si trepidatie. Nu prea inteleg eu cum masoara el aceste missfire-uri. Eu odata am deconectat bobina de inductie din mufa, i-am dat cheie ( binenteles ca incerca sa porneasca dar nu pornea) dar nici DTC de missfire nu a dat.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Senzorul de detonatii de pe bloc monitorizeaza aceste valori de aceea cand apar se micsoreaza imediat (fluctueaza)avansul.
  • Daniel2772

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Brook a scris:multumesc. tachetii sunt simplu nu se "amorseaza".

Uleiul nu e probleme , nu am probleme cu EGR. in ~ 4000 km acus , cred ca a consumat maxim 1 linie pe joja.

Daca vorbim de z16xe, tachetii nu sunt simplu ci sunt hidraulici. Acele pastile, paharute sau cum mai vrei tu sa le spui, sunt in functie de turatia motorului, adc. pe romaneste in functie de pesiunea de ulei, responsabile cu momentul in care sunt atacate supapele, atat cele de evacuare cat si cele de admisie. Asa ca, ai in momentul pornirii la rece pe langa "mersul nerotund" si trepidatii, si un oarecare zgomot detectabil in capacul culbutorilor?
  • danielbcm

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Verifica foarte atent daca supapa egr este inchisa perfect (demonteaza, conecteaza mufa si pune contactul), sau daca motorul trage aer pe traseul dintre egr si admisie (sa nu fie vre-o fisura). La mine apar periodic niste granule fine din carbune sau calamina pe gulerul de inchidere al egr si nu intotdeauna stocheaza eroare. Poti chiar sa blochezi gaurile egr cu niste dopuri si sa pornesti sa vezi daca mai tremura.
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Granule din carbune...? Posibil sa ai probleme cu starea canistrei de purjare gaze benzina.Efectele sunt de nedorit!
  • danielbcm

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2009

  • Mesaj Privat
am sa verific dar tind sa cred ca e de la depunerile de ulei ars.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Uleiul,chiar ars,se depune in straturi succesive pe componentele fixe sau in miscare,nicidecum nu capata forma de granule(sfere).
  • danielbcm

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Nu am idee ce dimensiuni au granulele din canistra dar cele de pe EGR nu au o forma regulata (nu sunt neaparat sfere) sunt f mici (0,1-0,2mm) le zdrobesti intre degete si ramane ca o funingine iar cele mai mari (0,4-0,5) nu se pot sparge intre degete.(acum ma gandesc sa nu fie de la vreo supapa arsa...). Oricum cat mai curand desfac sa ma uit la canistra.
Skip ads

  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
granulele de la canistra carbon sunt un fel de carbune(nu se pot sparge intre degete)pe cand granulele de funingine sunt mai ,,,moi,,, este un topic de reparatie canistra carbon,daca aveai supapa arsa motoru mergea foarte urat ,trepidatii/fum/pornire grea/consum mare de benzina si ulei
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
danielbcm a scris:Nu am idee ce dimensiuni au granulele din canistra dar cele de pe EGR nu au o forma regulata (nu sunt neaparat sfere) sunt f mici (0,1-0,2mm) le zdrobesti intre degete si ramane ca o funingine iar cele mai mari (0,4-0,5) nu se pot sparge intre degete.(acum ma gandesc sa nu fie de la vreo supapa arsa...). Oricum cat mai curand desfac sa ma uit la canistra.
Incercati sa reproduceti fizic,granule de dimensiunile precizate(din orice material),veti avea surprize mari!O supapa nu se arde in conditii obisnuite...trebuie argumentatie tehnica,nu doar pareri!
  • danielbcm

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2009

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:
danielbcm a scris:Nu am idee ce dimensiuni au granulele din canistra dar cele de pe EGR nu au o forma regulata (nu sunt neaparat sfere) sunt f mici (0,1-0,2mm) le zdrobesti intre degete si ramane ca o funingine iar cele mai mari (0,4-0,5) nu se pot sparge intre degete.(acum ma gandesc sa nu fie de la vreo supapa arsa...). Oricum cat mai curand desfac sa ma uit la canistra.
Incercati sa reproduceti fizic,granule de dimensiunile precizate(din orice material),veti avea surprize mari!O supapa nu se arde in conditii obisnuite...trebuie argumentatie tehnica,nu doar pareri!


Sa inteleg ca pentru dumneavoastra materia se formeaza de la 0,5mm in sus, si nu prin metode fizice....cine stie ce alte metode... . Ce spuneti de o granula de nisip fin?
In privinta supapei aveti dreptate.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Ma simt mai bine daca mi te adresezi ,ca intre colegi,nu cu "dumneavoastra"(se creeaza o distanta,nedorita de mine).Ideea urmarita de mine a fost aceea de a evidentia faptul ca o granula de 1 mm este greu de observat,mai ales daca este neagra pe fond negru.Nu mai vorbim de a observa granule de zece ori mai mici(0,1mm) ceea ce iese din limitele perceptiei ochiului,in conditiile precizate.
  • Brook

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2010

  • Mesaj Privat
nu va mai abateti de la subiect. NU E DE LA EGR!
  • danielbcm

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Ok. Smile
  • Brook

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Senzorul MAP indica o valoare cam mare (0.4Cool. Normal trebuia sa fie undeva la 0,25-0,27.

Pareri ? pus un altu de schimb , arata tot la fel.

Ma gandesc foarte mult sa pun niste bujii cu 4 craci , cat mai ieftine sa nu fie paguba mare.


On-topic : masina consuma ulei fff putin (bine ca am si o scurgere pe la garnitura culbutori si baie ulei , picatura chinezeasca). Un pahar de ulei sa zicem la un 5000 Km. Ulei folosit Aral 10w40. Doamne Ajuta! Sa curga GPL-ul si benzina , si poate sa fie fluent si relantiiul.

Drumuri bune , si daca aveti o idee , o astept cu drag.

Brook.
  • JohnBranch

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2009

  • Mesaj Privat
super consum. cam cat m-ar ajunge o segmentare ca la carte?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR