Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
radu.laurentiu86 sigur si 100% garnitura distributie dusa, mai lasa luat pas cu pas ca ai sa belesti motorul. Antigelul in combinatie cu uleiul ajunge la lagare si ai uzura, in plus se va arde pe segmenti si ei se vor bloca = consum ulei (toba afumata). Daca ai deja toba afumata odata cu schimbare distributie faci segmentare si simeringuri supape noi, neaparat.
Crede si nu cerceta, am facut sute de aceste motoare, pozele cu garnitura tot de mine sunt puse...
Skip ads

  • radu.laurentiu86

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2000 x12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2012

  • Mesaj Privat
daca schimb garnitura de distributie trebuie sa schimb si distributia? Si inca o intrebare daca se poate. Cunoasteti pe cineva in Pitesti sau imprejurimi care se pricepe la manopera. Mi-ar fi teama sa ma duc la service si sa mi-o nenoroceasca vreun ''meserias''


cum ar arata toba afumata? O sa ma uit cand ies de la job si am sa va spun
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,717
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Distributia ta tacane,acum daca toti desfaci si daca tot e de schimbat,are vreun rost sa nu o schimbi ? In legatura cu manopera ma poti suna si-ti dau numarul cuiva
  • asdre

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor. Urmaresc acest forum de aproape 2 ani, dar abia acum mi-am facut cont si acesta este primul meu post asa ca fiti blanzi cu mine.
Detin si eu un opel astra H si am aceeasi problema cu spuma galbuie de pe buson. Am observat de iarna trecuta insa nu m-am stresat prea tare pentru ca citisem ca poate fi de la condens. Acum de cand s-a mai racit afara a reaparut aceasta spuma pe capac (in timpul verii nu a aparut si am concluzionat ca a fost din cauza condensului) si este mai multa ca niciodata (cam de doua degete). Dupa ce am citit postarile voastre m-a cam prins frica si asta pentru ca in urmatoarea luna am de parcurs cam 4000-5000 km si nu mi-ar placea sa am vreouna din problemele mentionate mai sus. Eu cred in continuare ca ar fi din cauza condensului si am sa va spun si de ce, dar va rog sa va spuneti parerea daca vreti. De ce consider ca ar fi de la condens:
- am facut inspectia acum 2 saptamani la dealer opel si nu au gasit nicio problema legata de orice fel de garnitura
- lichidul de racire nu a scazut niciodata de la ultima inspectie
- nivelul uleiului este constant (nu observ crestere) desi completez cam la fiecare 1500 km
- joja de ulei este curata (in sensul ca nu apare acea ''maioneza'')
- in ultima perioada am parcurs distante mici (15km), deci motorul abia se incalzeste.
As aprecia daca as primi ceva raspunsuri. Repet, trebuie sa parcurg distanta mare in curand si as vrea sa fiu sigur ca e de la condens.
Skip ads

  • Dariescu Claudiu

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Spuma care apare la tine cred ca e de la condens. Ce ulei ai in motor? Iti recomand sa schimbi uleiul cu unul bun si scapi de problema. Eu merg cu 0W40 de la Mobil1 si nu am problema asta.
  • asdre

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Eu cred ca uleiul este unul destul de bun, recomandat de dealer Opel (Germania). Am Castrol 5W30 Magnatec A3/B4, achimbat acum 6 luni, motorul este Z14XEP. Mentionez ca am completat o data cu un alt ulei, tot Castrol 5W30 doar ca era Edge Profesional. Am facut asta pentru ca nu am gasit cel pe care-l folosesc si era urgent (drum lung si o linie pe joja). Acum folosesc pentru completare uleiul initial (Castrol Magnatec 5W30 A3/B4), spun asta pentru ca am citit pe undeva ca si amestacarea uleiurilor poate fi cauza spumei.
  • Dariescu Claudiu

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Si combinatia uleiurilor e motiv de creare a spumei. E recomandat sa schimbi totusi uleiul. Nu comentez de Castrol dar eu nu mai pun asa ceva in motor. Poti veni la intilnire simbata si o sa asculti si parerile altora, iar decizia e a ta.
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
M-am uitat si eu de curiozitate pe buson si exista si la mine acea spuma, insa nu am ca si tine de 2 degete...este un pic acolo pe o parte a busonului. De verificat, am verificat chestia asta tot dupa un drum scurt...catva km...Probabil, la tine, condensul are rolul lui in formarea spumei, insa cred ca si uleiurile amestecate au dus la formarea spumei, zici tu ca, mai mult decat erai obisnuit sa vezi...deci, fa-i un schimb de ulei si filtru, eventual incearca si altceva decat Castrol. Nu tot ce recomanda cei din reprezentante sau pe la diversi dealeri sau diverse serviceuri este si bun, asa ca nu te mai increde in recomandarile lor. Cred ca in Germania, doar sa mergi prin reprezentante Citroen sau Renault, ai sanse sa-ti puna alt ulei in afara de Castrol, sau reprezentanta Opel unde pun ulei GM...in rest, marea majoritate "recomanda"...Castrol. Mergi in serviceuri , nu dealer, nu reprezentanta si intreaba daca poti aduce uleiul tau si sa-ti faca doar schimbul, eventual cu filtrul de ulei de la ei.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
asdre

Cunosc bine aceste motoare, deci stiu ce spun.
Putina spuma doar o impresie e normala la drumuri scurte si 0-5grdC. Ele fac spuma datorita capacului culbutori care chiar daca e dublu e deficitar. La temperaturi de -30 -20 face cam 5mm de maioneza de te sperii, spui ca e Dacie comunista. Asta este cu drumuri prin Iasi scurte, motor rece si tot asa, azi am zis ca inebunesc ce circulatie era.
Uleiul care il ai nu e pentru tine, de asta ai si consum de ulei. Motoarele astea nu consuma decat daca le tii peste 4000ture si in sarcina. Pune 0W40 Mobil1 ca e cel mai bun (ala american, merge si UE) sau daca nu ai bani Wolf 0W40, pe asta il testez de ceva km si pare ok.
  • asdre

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Va multumesc pentru raspunsuri. As veni cu mare placere la o intalnire dar nu prea stau prin tara. Am sa incerc saptamana asta sa fac un drum mai lung si sa verific iar starea busonului. Am mai citit despre uleiul pe care il foloseste fiecare si mi-am dat si eu seama ca 5w30 de la Castrol n-ar fi cel mai benefic masinii mele (si pentru ca bea cam multisor, comparativ cu a altor membri ai clubului, insa nu mai mult decat scrie in manual). Parca m-as gandi sa-l schimb daca problema nu dispare, dar ma gandesc...oare astia de la reprezentanta chiar nu stiu ce pun in motor?
  • Dariescu Claudiu

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Ce interes au cei de la reprezentanta ca motorul tau sa functioneze fara probleme multe sute de mii de km? Ei traiesc din reparatii. Mai nou, afara, se face schimbul de ulei la 30.000 km. De ce? Simplu, motorul functioneaza ok pina iese din garantie, apoi necesitata reparatii la reprezentanta sau o cumpara un roman si isi bate capul cu ea.
Schimba uleiul cu filtru si nu mai ai dureri de cap. Bafta si drumuri bune pe oriunde o sa mergi de sarbatori!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Dar crezi ca-i doare de motorul tau ?
Eu folosesc 0W40 full sint si ma uit la joja degeaba, in 7-10,000km nu completez, ca lipsesc la sfarsit 2 linii iaca na. Daca depasesc ca nebunul tot ce misca inclusiv avionul Iasi-Bucuresti papa 600ml nu la mie, la 500km Laughing De consum nu mai spun, cam 7% si recordul a fost 7,5% dar asta este daca esti nesimtit si cu un motoras de drujba pus pe un frigider cu 4 roti depasesti bemeveuri, mertzane, regii inelelor etc.
Skip ads

  • asdre

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Nu ma deranjeaza faptul ca am consum de ulei ci ma deranjeaza ca apare spuma aia pe capac si ma gandesc sa nu zapacesc motorul sau sa circul cu chiulasa fisurata sau alte garnituri.
Circul in mare parte pe autostrada (exceptand ultima luna cand ma plimb dimineata 15 km si seara inca 15km) la drum lung deci implicit si viteza sta undeva la 130-140 km/h si turometrul la cel putin 4000, deci nu am cum sa cer sa nu consume ulei, insa la capitolul benzina stau mai bine decat tine, nu am trecut niciodata peste 7%, iar pe drumurile din Romania scot consum record 6%(in conditiile in care nu merg cu mai mult de 100 km/h, ca nu am unde si mi se cam ridica parul pe mana cand depasesc cate un tir)
Va multumesc inca o data pentru sfaturi
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pune 0W40 si daca esti in regiune calda (minime pozitive) hai un 5W40. Daca iti scade cumva cat de putin antigelul ai garnitura distributie strapunsa.
  • asdre

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Cam de fiecare data cand ridic capota (1-2 ori/luna, in ultima perioada mai des) ma uit si la nivelul antigelului si nu am observat niciodata, ochiometric, scaderea lichidului. Dar am sa ma uit mai atent de acum si am sa fac si poze. Pe mine ma enerveaza faptul ca am facut inspectia acum 2 saptamani si nu au gasit nimic in neregula, desi au schimbat antigelul, lichidul de frana, verificat baterie, frana de mana, bujii, facut unghi de fuga etc. O o foaie A4 plina cu verificarile efectuate, ar fi culmea sa rateze o asemenea problema.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Sunt multe secrete, unele se mai spun altele nu, unii se uita la masina si bifeaza altii lucreaza, unii au experienta iar altii vand piese...
  • Dariescu Claudiu

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Am verificat si eu saptamina asta zilnic sa vad daca imi apare spuma , mai ales ca am circulat zilnic cu masina , cite putini km prin oras si vremea destul de rece. Nu am nici o depunere de spuma sau altceva, de aceea suspectez si eu uleiul la tine. Pune ce ti-a spus Dan Cuciureanu, eu folosesc uleiul 0W40 de 60.000 km si sunt foarte multumit.
  • ady20

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2006 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Acum cateva zile am verificat la motorul meu z14xep suruburile de la axele cu came, ocazie cu care am verificat si depunerile. Motorul este destul de curat, fara depuneri de mal, doar putina maioneza pe capacul culbutorilor si busonul de ulei care nu stiu daca este normala deoarece fac drumuri cu masina de cel putin 15 km , deci motorul se incalzeste bine. Nivelul de antigel scade neglijabil, ceva de genul 2 -3 mm la un an( Dan Cuciureanu spune ca nu ar trebui sa scada deloc). Precizez ca pana acum am folosit doar ulei GM 5w30, motorul are 56k km. Referitor la axele cu came, in urma verificarii am constatat ca doar un singur surub era strans corespunzator restul erau slabite mai mult sau mai putin.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca scade 1-2mm pe an antigelul este nimic, adica nu scade...
  • ady20

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2006 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns, m-am linistit.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR