Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • deleted-35873

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Salut,

Ma poate ajuta un coleg si sa ma ghideze unde pot gasi conectorul pentru lampa din torpedou/lumina din
portbagaj?

Multumesc,

Skip ads

  • deleted-35873

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Exista un coleg care are EPC instalat si îmi poate da codul Opel/GM al mufei?
Multumesc
  • tirnaveni

  • Mesaje scrise: 555
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2009

  • Mesaj Privat
daniadrianus a scris:Salut,

Ma poate ajuta un coleg si sa ma ghideze unde pot gasi conectorul pentru lampa din torpedou/lumina din
portbagaj?

Multumesc,

trebuie sa dai jos torpedoul ,daca te referi la comutatorul de aprindere si stingere
  • deleted-35873

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Ce comutator ?! Cred ca nu ai citit bine postul meu.

Pe mine mã intereseazã conectorul negru.
Mai atent Smile
Skip ads

  • SB46MRS

  • Mesaje scrise: 170
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2012

  • Mesaj Privat
in portbagaj la mine a fost acolo la sigurante.. stanga si te uiti si gasesti mufa.. in torpedou posibil sa trebuiasa sa`l desfaci, mufa o fi prin spatele la peretele torpedou.
  • tirnaveni

  • Mesaje scrise: 555
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2009

  • Mesaj Privat
tot acolo daca desfaci torpedoul este si conectorul de la lampa ,
  • deleted-35873

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Pentru SB46MRS & tirnaveni. Dragi colegi, pe mine nu ma interesa unde se afla mufa aceasta, caci stiu unde o pot gasi. Cool Este posibil ca eu sa nu ma fi exprimat corect romaneste in primul meu post ... etc.
In fine, pe mine ma interesa care era codul GM/Opel al mufei ca sa pot comada/cumpara cateva bucati. Nu e bai. s-a rezolvat!
Idea Mi-am pus EPC4 si m-am elucidat singur.

Intre timp, mi-am instalt lumini la picioare folisind Lampi si Mufe Originale GM; Asa, ca sa fie totul original. Wink
Am sa revin cu pozele !
  • deleted-35873

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Salutare,

Revin si cu pozele.
Materiale necesare:
- Lampile GM (exact aceleasi ca si cele din partbagaj)
- Conectorii pentru lampi; daca nu sunt cei GM - oricare conector tip papuc care sa se potriveasca la picioarele lampilor de iluminat. 2buc./lampa
- Banda izoler plastifiata,
- Banda izoler textila
- Scule de decupat (triming) : Mini freza, Cutter
- Surubelnite Torx

Pregatirea: Am demontat panourile de platic care vin sub bord - deasupra picioarelor.



Apoi am trecut la masurarea lampilor ca sa stiu ce dimsiuni trebuie sa decupez.


Arrow
Pasul urmator: Realizarea sablonului si trasarea liniei pentru decupat.



Decuparea.
Pentru efectuarea acestei operatii am folosit o mini-freza 10.000rpm. Este ca un Flex si iti permite sa tai precis si repede Smile


Montarea lampilor in panourile de platic.


Asa arata ambele panouri (Stanga & Dreapta) dupa finalizare.


Iar apoi am trecut la montarea in masina.
Firele le-am trecut prin stalpi. Modul de demontare a ornamentelor a mai fost prezentat si prin alte posturi cu ate ocazii.
Conexiunea s-a facut la circuitul de alimetare CAN-BUS al lampii principale din fata. Cu conectica a fost mai dificil, intrucat am vrut sa ma leg efectiv la fire si nu la mufe sau contactele care vin direct la lampa Festoon. Am cautat si am gasit pe la alti colegi care au facut direct legatura la bec / lampa. Acest lucru nu m-a incantat deloc, intrucat pe mine ma interesa in mod explicit sa mi se aprinda becurile can deschid masina si nu cand aprind manual lampa din buton. Deci practic luminile de la picioare sa funcioneze doar cand se deschide masina sau portiera si nu cand se apasa intrerupatorul lampii. Cand se apasa intrerupatorul, am dorit ca doar lampa de sus sa se aprinda si atat, lampile de la picioare sa ramana stinse.

Pentru acest lucru se folosesc firele Gri si Rosu cu Albastru. A se observa in poze.


Manunchiul de fire in forma finala dupa ce m-am inserat cu cablurile pentru becuile de la picioare.



Rezultat final Very Happy



Efectul luminii la intuneric.


Timp efectiv de lucu, aprox. 5h.

Toate cele bune!
Skip ads

  • deleted-35873

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Doresc sa imi montez lampi si pentru pasagerii din spate. Dar vreu sa fie tot lampi GM si nu LED-uri atarnate pe sub scaune sau mai stiu eu ce benzi de leduri.
Asa ca... sunt in cautare de timp! Si inca mai chibzuiesc unde exact sa le pozitionez.

1. Trebuie sa se se vada bine lumina
2. Ciruitul electric sa fie de tras cat mai facil (cablurile sa fie cat mai scurte)
3. Lampa trebuie sa fie usor accesibila pentru a putea fi schimbat usor becul dar totodata sa fie ferita de posibile lovituri cu picioarele.

Daca aveti idei sau sugestii le astept cu mare interes.

Am uitat sa mentionez un lucru foarte important. In habitaclu am pentru lampile de sus (Fata + Spate) doar LED cu Lumina Calda - 3000K fara CANBUS. Consum sub 5W. Lampile de la picioare sunt becuri Festoon de 10W. Astept inca sa imi ajuga din Hong Kong si restul de 4 Lampi LED tip Festoon 42mm tot cu lumina calda de 105 Lumeni. Tipic o lampa C10W Festoon are aprox 20Lumeni => Intensitate luminoasa de 4 ori mai mare avand montat LED. Which is nice!
  • SB46MRS

  • Mesaje scrise: 170
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2012

  • Mesaj Privat
hmm m-am gandit si eu sa trag in spate. zic ca in prag ar fi singura optiune, si firele scos pragul de plastic si prin spatele lui.
  • deleted-35873

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Salut SB46MRS ,
Multumesc de parerea ta. Am sa am in vedere si optiunea acesta.
Ar fi excelent sa aflu si de la alti colegi, care poate si-au montat deja, si ar putea sa posteze o poza ca sa pot sa imi fac o idee.
  • AndiBAD

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Cum ai reusit sa tragi din plafoniera prin stalpi apoi sa te cobori sub volan cu firele? Mie asta mi se pare cel mai greu...
Skip ads

  • mycky22

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2005 z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2011

  • Mesaj Privat
felicitarii...m-ar interesa si pe mine costurile pentru lucrarea c ai facut-o! ms
  • SB46MRS

  • Mesaje scrise: 170
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2012

  • Mesaj Privat
AndiBAD a scris:Cum ai reusit sa tragi din plafoniera prin stalpi apoi sa te cobori sub volan cu firele? Mie asta mi se pare cel mai greu...


incepand de la plafoniera, am tras doar putin de plafon din partea dinspre parbriz si am bagat cablul pe acolo, la stalp am dat jos chederul si tot asa ramane loc intre stalp si imbracaminte. de acolo pe sub bord etc etc.
  • SB46MRS

  • Mesaje scrise: 170
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2012

  • Mesaj Privat
AndiBAD a scris:Cum ai reusit sa tragi din plafoniera prin stalpi apoi sa te cobori sub volan cu firele? Mie asta mi se pare cel mai greu...


incepand de la plafoniera, am tras doar putin de plafon din partea dinspre parbriz si am bagat cablul pe acolo, la stalp am dat jos chederul si tot asa ramane loc intre stalp si imbracaminte. de acolo pe sub bord etc etc.
  • deleted-35873

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
mycky22 a scris:felicitarii...m-ar interesa si pe mine costurile pentru lucrarea c ai facut-o! ms


Salut mycky22,

Lampile le-am cumparat de pe eBay, originale GM/OPEL. Part no. OPEL 1747040 pret 26€/ 2 buc. Vin cu tot cu bec. (ex. Lampa eBay)
Mufele, 5 €
O bobina de cablu bi-filar Ø1,5mm de 5m, 5 €. Am folosit cu aprox. 1,5 m de fiecare lampa. Initial am taiat 2 m/lampa. Apoi surplusul l-am taiat .
------
TOTAL: 35€

Mai adaugi si banda isoler si cam asta e. Dar mi-a trebuit vreo jumate de an sa imi fac "curaj" ca sa ma apuc. Timpul, bata-l vina niciodata nu e suficient.
Spor!
  • deleted-35873

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
AndiBAD a scris:Cum ai reusit sa tragi din plafoniera prin stalpi apoi sa te cobori sub volan cu firele? Mie asta mi se pare cel mai greu...


Salut AndiBAD,

Am sa incerc sa mai adaug si eu ceva detalii la raspunsul deja dat de colegul SB46MRS.

Atat pentru partea dreapta cat si stanga, indepartarea panourilor de la picioare se face prin desurubarea cu mana a clipsurilor ce le sustin. Exista 2 clipsuri de fiecare panou. Se cere un pic de rabdare daca nu s-a mai facut niciodata acest lucru!

-Pentru cablarea de pe partea pasagerului eu am dat jos cutia de torpedou (e simplu, 4 suruburi torx, apoi cu usa deschisa, iti bagi o mana in el, si sustinut cu mana il tragi spre tine). Atentie ca sunt cablurile de la lampa de torpedou. Sa nu tragi prea tare; indicat este sa scoti mufa de la lampa de torpedou pe durata cablarii.
Am scos ornamentului de pe stalp si am desurubat surubul ce sustine oglinda - am vrut sa am mai mult loc petru cablare. Am facut acest lucru pentru ambele parti (stg. si dr.)

In momentul cand se scoate ornamentul de pe stalp ramane un spatiu generos intre stalpul metalic al masinii si plansa de bord (bordul masinii).
Atentie! daca ai airbag cortina sa desfaci cu atentie clipsul pe care scrie AIRBAG, manipuland incetul indepartarea ornamentului de stalp caci este o prindere a airbagului cortina.
Apoi am "ridicat" firele urmand traseul firelor deja existente. Toti cei care instaleaza alarme sau mai stiu eu ce GPS-uri, fac acelasi lucru.
Oricum, ai sa vezi, odata dat jos ornamenul de stalp, te vei elucida imediat ce e de facut.

- Pentru cablarea de la sofer e mai simplu, intrucat nu mai ai de desurubat nimic. Vii cu firul de jos in sus incercand sa gasesti o cale cat mai libera pentru fir. Eu am venit cu firul mai intai cat mai aproate de partea din fata a bordului, chiar aproape de chederul de cauciuc, iar apoi il duci cu mana mai in spate - spere parbriz. Inca odata; imediat ce ai dat ornamentul jos te vei prinde ce e de facut, it's not rocket science!

Apoi, odata ajuns cu firele sus, mai intai duci capetele la Lampa centrala, introducand firele pe sub capitonaj si le dragi afara prin zona unde vina Lampa centrala (vezi poza din postul meu de mai sus, cu lampa centrala demontata). Apoi le "pozezi" frumos sub capitonaj, tragand un pic de el, de partea care e langa parbriz. Si cam asta ar fi!

Spor!
  • nanutza

  • Mesaje scrise: 341
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2012

  • Mesaj Privat
DE azi am si el luminile pt picioare .se vad ok. diseara le voi trage o poza..

Multumiri lui Daniadrianus pt tutorial.
AdiBad- daca ai astra h si vrei sa iti montezi iti pot trimite eu un set sh din ce ai nevoie la 100 roni .Lampile sunt second hand dar impecabile iar becurile si cablurile noi. Daca ajungi in ploiesti ti le pot monta eu pt 30 roni.
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
@danadrianus
Din postul tau din 18mai intelegca vrei sa inlocuiesti becurile cu filament cu unele cu led. Pe langa surplusul de lumina, mi se pare o idee buna pentru ca nu genereaza caldura periculoasa intr-o zona cu multe plastice.Oricum, frumoasa lucrare, dar cam coatisitoare pt un roman. Bine ca nu stai in Ro.
Pentru pasagerii din spate, eu as trage cabluri prin loom-ul de cabluri de sub scaunele fata, cel care tine cablurile pentru airbag si incalzirea din scaun. Nu cred ca-i usor pentru ca ar trebui sa dai toata mocheta de pe podea la o parte, adica sa demontezi toate scaunele. Acest lucru ar asigura ca firele stau bine si atunci cand culiseaza scaunele din fata.
Ca si lampa de iluminare as folosi banda led lipita pe sasiul metalic as scaunului. Stiu ca vrei sa pui lampa cu bec festoon, dar chiar nu ai loc acolo sub scaun.
Te-a ajutat cu ceva sa inlocuiesti becurile din plafon cu leduri 3000k?

Am gasit aceasta banda de led-uri galbene. Credeti ca se potriveste cu lumina standard din lampile cu bec cu filament din plafon?
http://www.zexstar.com/becu...eduri/f_8_galben/

@nanutza, ce fel de lampi ai de vanzare?
  • nanutza

  • Mesaje scrise: 341
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2012

  • Mesaj Privat
salut ,eu am toata masina pe leduri can . plafoniera spate +plafoniera fata +parasolare ilumiate cu led + 2 lampi portbagaj ( st cea din fabrica iar in dr inca una identica ) cu led ,led pozitii fata+ numar spate +iluminarea de la picioare fata.

GL10PEL-nu mai am lampile acelea de care spuneam mai sus.
EU am exact ca cele care sunt in portbagaj la astra h,g .tot din acelea am pus si la picioarele din fata aia pt luminile care se vor aprinde cand deschid usile si vor lumina pe asfalt voi pune unele mai micute in latime si mai lungi .
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR