Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C
  • SbVampire

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2012 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2010

  • Mesaj Privat
ifrimg a scris:Cateva dimensiuni date de dmn barboo
Pentru Domnul Dan Cuciureanu

Nene am masurat cu sublerul bucsa si rezultatele sunt astea:

Interior = 22 mm
Exterior = 31.5 mm
Lungime = 24.5 mm

Sper sa te ajute informatia

Daca se potriveste si vrei chitul ti-l dau eu pe al meu ca eu nu l-am folosit ca nu am gasit un meserias care sa stie s-o schimbe
https://www.clubopel.com/vie...sc&start=180. uite aici o discutie despre "bucsa" buclucasa.




Multumesc mult . Totusi e o posibilitate sa fie de la surubul ala de pe axul volanului Neutral am mers pe drum pietruit , daca merg drept troncane
daca merg serpuit ( volan stanga dreapta) nu mai troncane absolut deloc se aude doar sunetul infundat care e normal sa se auda , o sa incerc sa umblu in weakend sa il strang si va anunt daca de acolo a fost ,daca nu ma apuc de bucsa de teflon Very Happy


Ultima modificare facuta de SbVampire la Lun 12 Nov, 2012 5:19 pm
Skip ads

  • SbVampire

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2012 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2010

  • Mesaj Privat
dda a scris:...in bucuresti am facut eu caseta de directie undeva prin berceni...stai cu masina acolo si in 4 ore ii gata.poti vedea cu ochii tai ce fac romanii aia....a nu se interpreta ca reclama.o face bucatele si piesele le face la strung.ma refer la bucsaraie .iti verifica axul central cu un ceas sa vada cat e de stramb cu un micrometru parca ii spune..


Da-mi cateva detalii te rog . Bucsa din ce material o face ? Acum cat timp ai facut operatiunea asta si cum se prezinta masina acum ? Si cam pe la ce pret ?
  • dda

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Combo 2007 1.3CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2011

  • Mesaj Privat
sunt 2 luni de la reparatie ,deocamdata e ok lucrarea,ca si material nu stiu ce folosesc ei,cert e ca ai 1an garantie la lucrare.ca si costuri se ridica undeva la 700ron tot.la o caseta electrica.la hidraulica e un pic mai scump am inteles..verifica si jocurile intre crucile cardanice de sub volan eu am avut acolo prima oara buba doar ca mecanicii din slobozia nu au stiut unde sa caute problema.
  • gbl1008

  • Mesaje scrise: 154
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2003 Y17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Salutare!

Poate cineva sa puna poze clare si din mai multe unghiuri la aceasta bucsa? As dori sa vad mai bine canelurile cu garniturile de cauciuc. M-ar interesa deasemenea dimensiunile la aceste garnituri si distanta dintre acestea si adancimea locasului in care sunt pozitionate daca gresesc va rog sa ma corectati cu stima.
Skip ads

  • ifrimg

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Domnul dany3l a gasit o rezolvare :
[quote=dany3l]

Salutare.

Am tot citit pe forum despre aceasta bucsa buclucasa ce ne de batai de cap noua corsarilor si fiindca si caseta mea trancaneste de ma innebuneste m-am gandit “sa iau taurul de coarne” si sa-mi repar singur caseta.
Pentru asta iti trebuie ceva indemanare, ceva curaj si bineinteles sculele necesare.
Unelte necesare: o cheie de 22 , un cleste pt sigurante zegher, vaselina, o surubelnita lata sau un cutit, optional cheie franceza pt piulita mare de pe surubul A


Cleste pentru siguranta zegher

Am avut de urmat cativa pasi elementari pe care eu ii voi numerota k sa fie mai usor de retinut. Si anume :
1 –am cautat teflon bara la magazinele de specialitate pt a confectiona acea bucsa.
2 –am gasit un strungar meserias care sa-mi confectioneze bucsa la strung.(eu i-am cerut sa mi confectioneze 2 bucse si veti vedea de ce)
Asa arata bucsele mele de la caseta facute de nenea strungaru meseriasu


Bucsele propriu zise. Dimensiunea bucsei este data tot in aceasta sectiune undeva mai sus deci nu are rost sa ma repet.

3 –m-am apucat de caseta.Mai intai am desfacut surubul A cu o cheie inelara de 22. inauntru se afla un arc care impinge un “dop”ce e folosit pt a nu avea joc intre axul de dirijare si cremaliera, deci atentie sa nu-l pierdeti.Dupa aceea am scos cu un varf de cutit inelul cauciucat ce vine pe axul de dirijare.Dupa ce scoateti inelul de cauciuc, folositi clestele pt sigurante zegher sa scoateti acea siguranta de acolo.

Siguranta zegher



Dupa ce scoateti siguranta trageti de axul de dirijare cu forta si fara frica ca sa-l scoateti de pe cremaliera.teoretic nu ar trebui sa necesite mare efort pt a-l scaote de acolo.Dupa ce ati scos axul de dirijare puteti indeparta cu usurinta si cremaliera din caseta.Dupa aceasta folositi din nou clestele de sigurante zegher sa scateti sigutanta din fata bucsii din caseta.Dupa ce ati scos siguranta folositi o tija mai subtire decat interiorul casetei sa scoateti bucsa.
4 –dupa ce ati scos bucsa introduceti noua bucsa in locul celei vechi si practice urmati aceasi pasi pe care i-ati urmat pt desfacere (puneti siguranta la loc, introduceti cremaliera dup ace ati gresat-o cu vaselina, introduceti axul dirijabil la loc, nu inainte de a pune ceva vaselina acolo intre cremaliera si ax [atentie la ax sa se potriveasca bine in suportul lui], puneti siguranta la rulmentul axului dirijabil si cregsati cu vaselina, puneti dopul cauciucat la loc infeletati inapoi surubul ce tine “dopul” dar aveti grija sa nu-l strangeti mai tare decat era initial , altfel cremaliera va culisa greu. Si “voila!” o caseta de directie reparata.


Caseta dupa ce a fost reansamblata



Inelul de cauciuc de pe axul dirijabil

Acum…stiu ca voi da apa la moara carcotasilor dar eu am folosit o a doua bucsa notata cu AB pe care am introdus-o in caseta dup ace am facut reparatia initiala si am preset-o acolo cu o teava. Deci o bucsa este la locul initial si una este in locul ramas gol intre cremaliera si carcasa exterioara.(veti observa ca este destul loc acolo pt cea de-a doua bucsa numai k nu mai avem loc pentru inca o siguranta dar eu garantez ca acea bucsa nu iese de acolo chiar daca nu are siguranta in cap pt ca ea intra preset si pe cremaliera culiseaza usor). Eu am adaugat-o acolo cu gandul “ daca o bucsa e buna inseamna ca doua e de 2 ori mai bine”.Oricum a doua bucsa las la latitudinea voastra sa decideti daca e bine sa o adaugati sau nu.



Cea de-a doua bucsa inainte de a o introduce intre carcasa casetei si cremaliera

Sry ca nu am facut poze cu caseta desfacuta dar fiind singur nu puteam face poze cu mainile pline de vaselina.

Sper ca acest indrumar sa va fie de folos si sper nu ma criticati prea tare!

Stima!

P.S dak cineva vrea sa faca reparatia si nu are de unde face rost de bucsa il pot ajuta s-o procure contra cost bineinteles, dar pt asta exista prv msg.
[/quote]
incearca sa citesti https://www.clubopel.com/vie...asc&start=300 sunt 23 de pagini si sau gasit soluti si eu sunt interesat de rezolvare.
  • gbl1008

  • Mesaje scrise: 154
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2003 Y17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2011

  • Mesaj Privat
salutare scuzama dar eu am cerut mai multe detalii ale bucsei de la caseta de directie corsa c pentru ca are niste garnituri de cauciuc si vreau sa stiu cotele acestor canale latime si adancime si distanta de la capatul bucsei , diametru si grosimea garnituri de cauciuc, mar mai interesa si canalele de pe capete ce lungime au, cer aceste date pentru a confectiona bucsele cat mai aproape de realitate , cu respect
  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,613
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
astazi am schimat caseta de directie si am ramas cu cea veche in pisesie si imi e cam mila sa o arunc la fier vechi .. stie careva cui io pot vine pt reconditionare desi nu stiu cr poate face din ea. mi sa spus ca sunt duse bucsele iar in sv nu gasesc de reconditionat. daca stie cineva cine cumpara. multumesc
  • MihaiGSM

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Cat a costat caseta?
Skip ads

  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,613
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
caseta aprox 460 ron. manopera 230 ron inclusiv directia reglata
ps. caseta a venit impreuna cu bieletele de directie montata.
directia costa cam 65 ron . a slabit si puntea ca sa poata scoate caseta, cei drept asta cam greu se face acasa si necesita putina dibacie
  • gbl1008

  • Mesaje scrise: 154
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2003 Y17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2011

  • Mesaj Privat
salutare
caseta cea veche este e de corsa c ?si din ce an este si cat vrei pe ea
  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,613
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
caseta este de corsa c septembrie 2004 2/3 usi motor de 1.3 cdti cu EPS iar ca si pret nu stiu zimi o suma sa ma incante si sa iti comvina si tie din ce am vazut la magazine primeai inapoi 300 ron
din ce mia zis mecanocu cutia cumparata e un soi dreconditionata. vopsita neagra
  • MihaiGSM

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2012

  • Mesaj Privat
kinderasu a scris:caseta aprox 460 ron. manopera 230 ron inclusiv directia reglata
ps. caseta a venit impreuna cu bieletele de directie montata.
directia costa cam 65 ron . a slabit si puntea ca sa poata scoate caseta, cei drept asta cam greu se face acasa si necesita putina dibacie

Si de unde ai achizitionat-o? da-mi pm ca sa nu se considere reclama. Multumesc.
Skip ads

  • gbl1008

  • Mesaje scrise: 154
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2003 Y17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2011

  • Mesaj Privat
multumesc de raspuns pretul este ca mare pentru una defecta mai vorbim pe mine mar interesa pentru a ma documenta de constructia ei
  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,613
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
a fost cumparat de la in service din suceava "adria service"
  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,613
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
gbl vroiam sa o dau la 150 ron dar ma mai gandesc poate am sa o repar eu
  • clc78

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2013

  • Mesaj Privat
salut
am un opel corsa C , din 2001 - sotia o conduce . Imi tot spunea ca se aude un troncanit la plecarea de pe loc ( fie in fata fie in spate- la rotirea volanului ) . Am luat-o si eu sa merg cu ea sa vad ce are . Intradevar se auzea un zgomot destul de enervant cu rezonanta pe caroserie , sub bord - dar in exterior , dar numai cind luam stinga sau dreapta la plecarea de pe loc . La gropi nu se simtea totusi - dar se auzeau altele mai infundate .....
Am citit pe forum aici - foarte bune informatiile gasite si .... apoi m-am dus la mecanic .
Am schimbat :
- bieletele de directie - una avea joc mai mare , cealalta mai mic . Inlocuind pe acestea am schimbat si capetele de bara - nu aveau joc dar am zis ca e mai ok asa .
- burduf planetara stinga , cel de linga cutie - era spart - avea si ceva apa acolo - fiind planetara data jos am inlocuit vaselina si in partea cealalta , burduful fiind bun .
- suport motor stinga - desi nu se vedea - era rupt ( aici este meritul mecanicului - el banuia ca de aici se auzea zgomotul )
- celebra bucsa de la caseta de directie ( nu era asa uzata , dar cititnd pe forum ca se potriveste de dacie am schimbat-o - mecanicul a reusit sa o schimbe fara sa dea caseta de directie jos de pe masina - cu o surubelnita , a reusit sa o sparga si sa o scoata din citeva bucati )
- l-am rugat sa imi puna vaselina si pe axul casetei , in partea stinga la cremaliera - eu de aici banuiam ca se sude zgomotul , la rotirea volanului - de unde si rezonanta pe caroserie . Zgomotul se auzea uneori si pe loc cind roteam volanul .
Aici mecanicul a protestat putin zicindu-mi ca nu se pune vaselina acolo ..... ciudat am zis -nu are ce rau sa ii faca - era uscata cremaliera - nu se vedea pic de unsoare acolo ... Banuiesc ca pina se potrivea cremaliera pe ax ( daca zic corect !?!?!?! Embarassed ) data fiind si uzura fizica - se auzea acel troncanit !
Sub volan la crucea cardanica totul era ok , fara zgomote .
Acum este ok masina , mai trebuie sa ii reglez directia saptamina aceasta .
Ce parere aveti de faza cu ungerea cremalierei - sau suportul de motor sa fi fost de vina cum a zis mecanicul ?
  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,613
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Salut.
Intradevar cremaliera nu se unge. Este capsulata . Acc intrebare am pus si eu . Troncanitu la viraje pe loc e de la bucsa bieleta capete de bara. Iar cu tamponu motorului poate produce niste sunete urTe. Stai linistit cu cremaliera mecanicii au dreptate 90% . Important e ca virajul sa nu fie facut la unghi maxim, asta duce la distrugerea bucselor. Daca numai ai alte sunete ciudate treaba e ok. O curiozitate personala cat te-a costat distractia ?
  • clc78

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Costuri :
- 2 capete de bara si 2 bielete de directie : 160 lei
- burduf planetara 50
- suport motor 120
- vaselina 8 ( o cutie in plus fata de cea cu care a venit la burduf )
- bucsa ( dacie ) 6
- manopera 120 - mecanicul il cunosc , de asta o sa vi se para poate mai ieftin .
Piesele nu sint originale, sint aftermarket - din astea care se gasesc la toate magazinele de piese .
Suportul de motor gasisem si la 180 si la 250 lei - deh , adaosuri de comercianti romani .
Masina se prezinta bine acum , merge excelent .
  • Liviugugu

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Buna ziua stimati colegi, in legatura cu schimbarea bucsei de la caseta de directie la corsa C indiferent de motorizare am inteles ca cele mecanice ( fara servo ) sunt la fel, daca gresesc va rog sa ma corectati. Am sa va arat cateva poze cu schimbarea ei, aproape o jumatate de zi am pierdut incercand sa scot bucsa si nu am reusit, drept urmare m-am enervat am pus mana pe fierastrau si am taiat caseta pe partea cu bucsa pentru a intelege sistemul de prindere. Bucsa nu iese chiar usor ia intra putin fortat in caseta pana cand ajunge cu gulerul care este cu 2 mm m-ai mare decat corpul bucsei, atunci se forteaza putin m-ai tare pentru a se strange catre interior datorita celor 8 taieturi care ii permit acest lucru si se impinge pana cand gulerul scapa in canalul circular din interiorul casetei in acest moment bucsa va sta fix in caseta. Eu am facut alta bucsa identica cu cea originala am montat-o la fel cum am demontat-o, axul trebuie sa stea fix fara nici un pic de joc este beton. Avand o caseta la dispozitie mi-am permis sa ma joc putin cu ea sa vad daca se poate realiza SE POATE daca aveti un meserias bun totul este posibil, daca aveti nelamuriri cu schimbarea ei puteti sa ma intrebati orice. Numarul meu de telefon este: Cenzurat . Very Happy


  • emoboy

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2004 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2012

  • Mesaj Privat
ifrimg a scris:Domnul dany3l a gasit o rezolvare :
[quote=dany3l]

Salutare.

Am tot citit pe forum despre aceasta bucsa buclucasa ce ne de batai de cap noua corsarilor si fiindca si caseta mea trancaneste de ma innebuneste m-am gandit “sa iau taurul de coarne” si sa-mi repar singur caseta.
Pentru asta iti trebuie ceva indemanare, ceva curaj si bineinteles sculele necesare.
Unelte necesare: o cheie de 22 , un cleste pt sigurante zegher, vaselina, o surubelnita lata sau un cutit, optional cheie franceza pt piulita mare de pe surubul A


Cleste pentru siguranta zegher

Am avut de urmat cativa pasi elementari pe care eu ii voi numerota k sa fie mai usor de retinut. Si anume :
1 –am cautat teflon bara la magazinele de specialitate pt a confectiona acea bucsa.
2 –am gasit un strungar meserias care sa-mi confectioneze bucsa la strung.(eu i-am cerut sa mi confectioneze 2 bucse si veti vedea de ce)
Asa arata bucsele mele de la caseta facute de nenea strungaru meseriasu


Bucsele propriu zise. Dimensiunea bucsei este data tot in aceasta sectiune undeva mai sus deci nu are rost sa ma repet.

3 –m-am apucat de caseta.Mai intai am desfacut surubul A cu o cheie inelara de 22. inauntru se afla un arc care impinge un “dop”ce e folosit pt a nu avea joc intre axul de dirijare si cremaliera, deci atentie sa nu-l pierdeti.Dupa aceea am scos cu un varf de cutit inelul cauciucat ce vine pe axul de dirijare.Dupa ce scoateti inelul de cauciuc, folositi clestele pt sigurante zegher sa scoateti acea siguranta de acolo.

Siguranta zegher



Dupa ce scoateti siguranta trageti de axul de dirijare cu forta si fara frica ca sa-l scoateti de pe cremaliera.teoretic nu ar trebui sa necesite mare efort pt a-l scaote de acolo.Dupa ce ati scos axul de dirijare puteti indeparta cu usurinta si cremaliera din caseta.Dupa aceasta folositi din nou clestele de sigurante zegher sa scateti sigutanta din fata bucsii din caseta.Dupa ce ati scos siguranta folositi o tija mai subtire decat interiorul casetei sa scoateti bucsa.
4 –dupa ce ati scos bucsa introduceti noua bucsa in locul celei vechi si practice urmati aceasi pasi pe care i-ati urmat pt desfacere (puneti siguranta la loc, introduceti cremaliera dup ace ati gresat-o cu vaselina, introduceti axul dirijabil la loc, nu inainte de a pune ceva vaselina acolo intre cremaliera si ax [atentie la ax sa se potriveasca bine in suportul lui], puneti siguranta la rulmentul axului dirijabil si cregsati cu vaselina, puneti dopul cauciucat la loc infeletati inapoi surubul ce tine “dopul” dar aveti grija sa nu-l strangeti mai tare decat era initial , altfel cremaliera va culisa greu. Si “voila!” o caseta de directie reparata.


Caseta dupa ce a fost reansamblata



Inelul de cauciuc de pe axul dirijabil

Acum…stiu ca voi da apa la moara carcotasilor dar eu am folosit o a doua bucsa notata cu AB pe care am introdus-o in caseta dup ace am facut reparatia initiala si am preset-o acolo cu o teava. Deci o bucsa este la locul initial si una este in locul ramas gol intre cremaliera si carcasa exterioara.(veti observa ca este destul loc acolo pt cea de-a doua bucsa numai k nu mai avem loc pentru inca o siguranta dar eu garantez ca acea bucsa nu iese de acolo chiar daca nu are siguranta in cap pt ca ea intra preset si pe cremaliera culiseaza usor). Eu am adaugat-o acolo cu gandul “ daca o bucsa e buna inseamna ca doua e de 2 ori mai bine”.Oricum a doua bucsa las la latitudinea voastra sa decideti daca e bine sa o adaugati sau nu.



Cea de-a doua bucsa inainte de a o introduce intre carcasa casetei si cremaliera

Sry ca nu am facut poze cu caseta desfacuta dar fiind singur nu puteam face poze cu mainile pline de vaselina.

Sper ca acest indrumar sa va fie de folos si sper nu ma criticati prea tare!

Stima!

P.S dak cineva vrea sa faca reparatia si nu are de unde face rost de bucsa il pot ajuta s-o procure contra cost bineinteles, dar pt asta exista prv msg.

incearca sa citesti https://www.clubopel.com/vie...asc&start=300 sunt 23 de pagini si sau gasit soluti si eu sunt interesat de rezolvare.[/quote]
@ifrigm din ce material ai facut bucsile la strung?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR