Ai uitat parola?


  • auxois350

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa X12SZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Mai 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Multumita moderatorilor acestui forum, care m-au ajutat prin stergerea posturilor in care solicitam informatii referitoare la curatarea EGR-ului pentru acest model, am reusit sa duc operatiunea la bun sfarsit cu succes. Dupa cum ziceam intr-un post anterior, totul a inceput prin aprinderea martorului "check engine", initial motorul mergand normal, ulterior a inceput sa nu mai stea in ralanti. Am facut testul cu agrafa (a aparut cod eroare 47 - Linear exhaust gas re-circulation (EGR) position n/a. M-am apucat sa demontez EGR-u.


EGR-ul se afla intre carapacea de plastic apartinand corp-clapetei si capacul de aluminiu de peste culbutori. Este prins cu 2 suruburi torx T45.
Pozitia de lucru este foarte comoda si accesibila.


De mentionat ca in cazul motorului X12SZ nu se pierde deloc antigel prin demontarea EGR-ului. Acesta are sub el o garnitura de aluminiu. De preferat a se inlocui, dar daca nu este indoita, sau deteriorata, se mai poate utiliza.



Pe spatele EGR-ului se gaseste un canal prin care intra gazele in el si o supapa care se deschide si le permite accesul in admisie. Supapa respectiva se colmateaza. In cazul meu nu era blocata (dar nici mult nu mai avea). Se verifica sa nu aiba joc. In cazul ca e blocata, se decolmateaza in decarburol. Pe ea se vede o amprenta de torx T25...se introduce torxul respectiv si se roteste alternant stanga-dreapta, se culiseaza, pana se deblocheaza.



Eu personal am lasat EGR-ul vreo 3 ore in carburol pentru a indeparta calamina de pe el, si periodic miscam supapa pana a inceput sa mearga usor, fara sa agate deloc.



Functionalitatea EGR-ului se verifica alimentand-ul prin pin-ul 5 si facand masa pe pinul 1 (cu recomandarea a se lega in serie un bec de pozitie, pentru a prelua acesta surplusul de tensiune). Este descrisa metoda foarte explicit in topicul referitor la curatarea EGR-ului de la Agila.
Teoretic ar mai fi niste masuratori de facut, cu ajutorul unui multimetru, descirse foarte bine in topicul mai sus mentionat. Eu nu le-am facut deoarece nu posed un astfel de aparat si nu am avut de unde procura imediat. Dupa curatare se monteaza egr-ul pe masina, dar nu inainte de a se curata de calaminta toata suprafata pe care reazema.

N.B. - Nu incercati sa-l obturati, cu saibe oarbe sau alte lucruri de genul acesta. Eu am incercat cu o saiba dintr-o doza de bere si masina mergea mai rau decat cu el murdar.

Acestea fiind spuse, rog moderatorii sa stearga din nou topicul, ca probabil nu mai au spatiu pe hard-disk Smile)


edit by StefanTolos Wink
21-Nov-12 12:47:34 AM
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,122
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa B12XER din 2018
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Nov 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Multumim pentru tutorial.

Din experienta mea EGR=curat, daca schimbi la 10000 km uleiul si consumabilele.

Respect!
  • rudisoft

  • Mesaje scrise: 420
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Corsa X12SZ din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Oct 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Îmi pare rău pentru experiențele neplăcute dar mă bucur că în ciuda lor ți-ai luat din timpul tău ca să pregătești acel tutorial pentru a ajuta și alți colegi!
Felicitări pentru tutorial și pentru munca depusă, sunt foarte apreciate!

În caz că folosește cuiva, am pus și eu câteva poze cu EGR, garnituri din timpul curățării Throttle Body în topicul de prezentare
  • Ciuapp

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jul 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare! O sa curat si eu astazi EGR si revin cu detalii si poze.
Am o Corsa C 1.0 2002 si cam de o luna, la pornire cam tremura la 1000 rpm si consuma ca la balamuc. Dupa ce scade sub 1000 rpm nu mai tremura, dar tot are intarziere in acceleratie. O sa curat si throttle, o sa verific bujiile. Ce ar mai trebui facut?
  • DMarian111

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Mar 2019

  • Garaj Mesaj Privat
Am si eu o problema asemanatoare cu aceeasi masina opel corsa b 1200i x12sz...consuma mult scoate fum negru incontinu...am schimbat sonda lambda si nimic...poate stie cineva ce pot face...multumesc...

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata