Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • roccatgaming

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2016 B14XFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Azi dimineata m-am uitat la masina unei colege care spune ca are probleme cu pornirea la rece. Din ce am inteles, masina consuma ulei intre schimburi (1 pana la 1,5 L). Am mai citit aici ca acest motor e recunoscut pentru consumul de ulei deci aceasta valoare nu pare iesita din limite. Am inceput printr-o diagnoza electrica cu Op-Com care nu a gasit nimic neobisnuit, nici un cod de eroare. Am facut o inspectie vizuala a compartimentului motor si am gasit asta la busonul de ulei:



Are compozitie vascoasa, aproape ca o vaselina. Credeti ca e vreo problema la garnitura de chiuloasa?

Pe langa asta am mai observat o chestie, si anume ca nu are ventilator pe radiatorul de clima, desi suportul e acolo:

Skip ads

  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Este condens aparut dupa pornire din cauza temperaturilor scazute. Cand motorul se incalzeste spuma ar trebui sa dispara, acum depinde si de ulei. La poza nr 4 este o scurgere de ulei de la capacul pe care este montata "bobina de inductie". Eu am rezolvat problema si am pus si poze aici (in josul paginii):
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=106639
  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,088
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Colega asta a ta e maritata? Embarassed
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Daca garnitura de la buson este prea moale sau deteriorata excesiv inlocuiest-o. Pe acolo, din cate am vazut in imagini, are o pierdere de ulei. Referitor la acea zona cu "spuma" raspunsul ti l-a dat un coleg intr-un mesaj anterior.
-Referitor la ventilator de la radiator clima, verifica daca suportul de prindere prezinta urme de "frecare", sau daca acele "axe filetate" de prindere au filetul uzat. Daca filetul prezinta urme normale de uzura atunci ventilatorul a fost demontat(motive necunoscute).
Skip ads

  • roccatgaming

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2016 B14XFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2010

  • Mesaj Privat
elegance a scris:Colega asta a ta e maritata? Embarassed
Da, este. Si cred ca vede si ea topicul Smile
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
spuma se formeaza si de la un ulei care nu este tocmai bun adica de calitate... cauta ca este dezbatut in sectiunea despre uleiuri cu detalii...
cat despre radiatorul de clima si ventilator. e posibil sa fi pus radiator de la alt model ca si varul meu are un astra G cu acelasi motor si nu are ventilator pe radiatorul de clima si ii functioneaza clima normal. deci ar putea sa fi fost asa (asta daca nu este cablul tras si urme de uzura pe acele filete in care se prinde radiatorul respectiv pe radiator in zona de jos urme de lovituri fine de la rama ventilatorului care se presupune ca a existat)
  • miha 2011

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 1598 z1.6exp
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Salut, referitor la ventilator,are sigur pe partea cealalta care este si pentru ac. la fel am si eu si merge ac.~ul foarte bine ...
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
adica cum spuneam eu la cele pe benzina la unele nu are si pe radiator dar asta doar daca asa a fost din fabrica si atunci nu are nici cablul de alimentare in fata...
Skip ads

  • miha 2011

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 1598 z1.6exp
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Foarte corect...
  • roccatgaming

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2016 B14XFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Cu uleiul treaba e destul de clara: o sa fie schimbat cu un Castrol 5W40 impreuna cu filtrul si garnitura de la capacul care sustine bobina. Sa vedem daca mai apar probleme.

Legat de ventilator, eu am comparat cu a mea care e Z18Xe si are 2 ventilatoare, unul spre motor pe radiatorul de la racire motor si unul la exterior pe radiatorul de clima.

Mai e o chestie interesanta la masina asta, in sensul ca nu se aprinde de loc martorul de la "racire motor controlata electronic". Nu se aprinde cand se pune contactul, nici cand fac diagnoza la instrumentele din bord. Posibil sa nu aiba nici asa ceva?
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Sau sa fie becul ars, ori scos intentionat.
  • Dan033

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2012

  • Mesaj Privat
In legatura cu radiatorul....Eu am acelasi Z16SE, cu climatronic, si la fel arata si la mine. Asta pentru ca acela e radiator de apa de diesel. La mine insa are mufa de radiator cu uz si pentru aer si pentru apa. Si eu initial m-am gandit ca fostul proprietar l-a dat jos si l-a lasat asa si am cumparat radiator de aer cu electroventilator cu tot si.....surpriza, nu aveam unde sa-i conectez mufa. Deci....sa nu-si faca griji, daca merge aerul bine e ok. La mine si-a facut treaba perfect toata vara.
Skip ads

  • Dariescu Claudiu

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Si la mine la Z18XE e doar un ventilator, nu am avut nici o problema cu temperatura motorului nici in Grecia sau Italia vara,mers prin oras, unde temperatura exterioara era de 45 grade. Daca nu ai probleme , lasa-l in pace pentru ca asa a fost conceput. Sunt modele cu un ventilator , dar si modele cu doua ventilatoare, dar cred ca e alt tip de radiator.
  • nelutzul40

  • Mesaje scrise: 1,021
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Ca sa nu mai fim Esti OFF TOPIC , din cate stiu eu spuma apare doar cand uleiul se amesteca cu apa/antigel...
  • UNHleaSHD

  • Mesaje scrise: 1,356
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Ia uite: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=105447
  • roccatgaming

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2016 B14XFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2010

  • Mesaj Privat
ksper a scris:Sau sa fie becul ars, ori scos intentionat.


Martorii din bord nu au led lipit pe placa ca si iluminare?
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Da. Sunt cinci care se "scot/inlocuiesc".
Racirea controlata electronic este pe placa. Dar trebuia sa se aprinda macar cand puneai contactul.
  • roccatgaming

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2016 B14XFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Da, asa ma gandeam si eu. Ar trebui macar la contact sa se aprinda.
  • paul-tm

  • Mesaje scrise: 212
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Spuma apare cand sitele din capacul tachetilor sunt infundate.Asa mi-a zis cineva si nu am crezut.
Anul trecut mi-a facut spuma tot sezonul rece si foloseam ulei castrol. In vara am dat capacul tachetilor jos si l-am spalat cu decarburol( am capac metalic) si tot ulei castrol am pus in masina si nu am vazut spuma pana acum in capac.
Am acasa si capac de tacheti de plastic si e la fel ca si cel metalic.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR