Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
O problema ciudata la o Astra G din 2000, motor Y17DIT:

A ajuns omul cu ea acasa, a oprit motorul normal si fara sa aiba simptome de defect apoi dimineata nu a mai pornit. M-a sunat sa imi ceara un sfat, am banuit calculatorul de injectie, l-am scos si intr-adevar avea acele lipituri "reci". Dupa refacerea lipiturilor am montat calculatorul la loc si motorul a pornit fara probleme. M-am jucat putin cu el in turatii pana cand temperatura a ajuns undeva spre 80 grade apoi am oprit motorul crezand ca problema s-a rezolvat. Gresit.
Motorul nu mai porneste, am pus laptopul pe el si apare o singura eroare, Main relay circuit open. (nu retin exact numarul codului acum).

sugestii?

De retinut, pentru test am schimbat si ECU+cip+immo si problema se mentine.
Skip ads

  • tirnaveni

  • Mesaje scrise: 555
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2009

  • Mesaj Privat
ai un releu defect
  • catalinpav66

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 z30dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Siguranta f46 care alimenteaza k26
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Incearca cu un alt EDU , refacand lipirurile nu inseamna ca problema este rezolvata
Skip ads

  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Am uitat sa spun, am incercat si alt EDU de pe o masina care merge brici. simptomele sunt aceleasi. (adica ECU SI EDU de pe alta masina, eroarea este tot referitoare la acest MAIN RELAY CIRCUIT OPEN.

Ma gandesc si ma intreb deoarece nu stiu raspunsul, poate avea ca problema vreo lipsa alimentare prin partea electrica a contactului? Adica e posibil ca de pe acolo sa nu plece vreo tensiune spre acel releu?
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Spill Valve sau cum ii spune. Nu lucreaza corect, insa de multe ori vinovat e EDU.
La rece cumva porneste si merge corect pana la 40-50 grade?
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
nu am mai incercat la rece. Incerc diseara,
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Prin MAIN RELAY,se poate intelege releul ce alimenteaza calculatorul injectiei si releul ce alimenteaza ECM(calculatorul motorului).Ambele trebuie sa cupleze la alimentarea ECM cu curent prin contact.Ambele relee primesc plus(+) permanent,pe forta si pe comanda,prin siguranta F6(20A).Minusul(-),pe comanda il primesc din calculator,dupa alimentarea acestuia cu curent prin contact.Cel mai simplu mod de a verifica alimentarea ECM,cu curent prin contact,este verificarea existentei tensiunii de alimentare in cupla debitmetrului de aer,deoarece alimentarile ECM si MAF(debitmetru) sunt in derivatie(paralel).Cuplarea si decuplarea,debitmetrului sa se faca cu contactul luat.Se va verifica existenta tensiunii de comanda a celor doua relee,ce se afla in compartimentul motor linga telescopul stinga si continuitatea bobinelor.Daca nu exista (-)minus,comanda releelor,problema e mai complicata si trebuie verificata alimentarea ECM,cu masa,plus permanent si plus prin contact.Posibil sa fie contacte perlate, oxidate,murdare,la unul din cele doua relee.Cred ca am scris prea mult si pot deveni...,plictisitor!
Skip ads

  • cristi_bv

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Verifica firul maro/galben care pleaca din pin 15 mufa K. Wink
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Explica procedura(pasii) si conditiile,altfel...!Dealtfel acel fir din pinul 15,e mult mai simplu de verificat,la cupla releului ECM(main relay,unul din cele doua),se extrage releul si se verifica existenta (-)masei,in cupla acestuia,cu contact pus.In conditiile in care nu exista masa in cupla releului,se va ajunge cu verificarea si in cupla calculatorului,banuind contact imperfect,etc.
  • cristi_bv

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Ca fapt divers,ECU nu va da nici o masa cat timp vede circuit deschis.
  • 29nnn

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2001 1.7 dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2012

  • Mesaj Privat
eu am patit acelasi lucru,am oprito cu cheia autoturism exact ca al tau y 17dti,nu a mai vrut sa pornesca deloc pana nu am schimbat ECU IMMO CIPU, AM CUMPARAT SI POMPA DE INJECTIE DEGEABA,daca e pompa sa imi zici ca am eu una pe care am cumparato degeaba.
daca e imi spui si negociem
Skip ads

  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0

Citeste topicul acesta , poate gasesti o solutie.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
cristi_bv a scris:Ca fapt divers,ECU nu va da nici o masa cat timp vede circuit deschis.
Folosind o lampa de control(cu filament),sigur nu este nici o problema,daca acesta este conectata in locul bobinei releului.
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
desi nu am mai scris aici, sa stiti ca urmaresc cu interes tot ce spuneti voi si sambata voi incerca sa fac dupa cum ma sfatuiti. In cursul saptamanii lucrez si ajung acasa seara.

Ca fapt divers, masina nu este a mea ci a unui vecin care in aceasta perioada este si operat la un ochi asa ca oricum nu este graba.
(eu am Y20dth)
  • SSS_OEM

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Germania
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2012

  • Mesaj Privat
cred ca trebuie verificate si contactele plus releele, mai ales daca s-a demontat ecu si ews poate s-a atins ceva la montare
releul ptr pompa de motorina functioneaza?
  • Florrrentin

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2005 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Va salut baieti!

Masina in cauza,este o ASTRA G HATCHBACK motor 2.0 16V DTI,(Y20DTH)2004-2005.
Problema este ca,dupa ce am oprit masina si am scos cheia din contact,motorul mergea;nu l-am putut opri decat dupa ce am bagat-o in viteza.
Cand incercam insa sa o repornesc,imi palpaia martorul check si nu mai putea fi pornita decar cu scoaterea/repunerea bornei bateriei.
Am crezut ca este vb de o defectiune la butucul-contact.Am mers in service(astazi este a 3-zi in service,cam 10-12 ore pe zi!doar ce am venit de la service)
unde am schimbat:
-butuc cheie contact;
-cheie noua cu cip;
-partea electrica de pe butucul contact(comutator pornire);
-toate becurile de pe spate;
-comutator pedala frana
iar maine urmeaza cele doua relee din dreapta cum te uiti la motor,cele din cutia neagra care mai contine si vreo 2 sigurante;unul dintre relee
am inteles ca este releul pompei de injectie(?),nu mai retin.
Partea proasta este ca n-am nici cea mai mica certitudine(la fel si "electricianul") ca s-ar putea remedia situatia.
Am nevoie de ajutor,daca este cineva in masura sa ma ajute ,sfaturi,sugestii,v-as fi foarte recunoscator.

Multumesc anticipat si sper sa nu fi fost offtopic !
Multumesc anticipat
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Nu inteleg rostul inlocuiri de componente.Faceti un test si acesta va arata cauza imposibilitatii pornirii.Scriind codurile de eroare aflate ,se pot emite pareri si argumente ce te pot ajuta,altfel...
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
pentru ca eu sunt initiatorul topicului si pentru ca asa este normal si elegant, vin aici cu rezolvarea problemei in cazul meu:

Contactul (partea lui electrica) nu mai trimitea tensiune la unul din relee. Am demontat contactul, am remediat problema, era flamat foarte tare , curatat cu smirghel, sters,gresat remontat si testat. Problema rezolvata. Totul merge ceas.
  • nelutzul40

  • Mesaje scrise: 1,021
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Te-a chinuit ceva timp, felicitari! Ceva mai detaliat se poate?
Asta pana la 23.11 ca cica atunci va fi THE END... Laughing
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR