Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A
  • MadFrog

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z17dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Am dat comanda ,maine ajunge. L-am pus sa ma carpesc asa pana il montez pe cel nou..multumesc
Skip ads

  • MadFrog

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z17dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Buna seara !

Revin din nou la aceasta problema. Am schimbat ieri termostatul si impliciti antigelul ( 3l antigel + 2 l apa demineralizata). Am mers ieri 70 km, toate bune si frumoase ,apa a urcat pana la 92 de grade, unde si statea in mers normal..am oprit masina, am lasat-o cu motorul pornit 3 min, temperatura a urcat la 95, a pornit ventilatorul...am asteptat sa vad daca mai urca,insa a ramas acolo...am pornit din nou la drum, am mai facut circa 10 km si temp a scazut inapoi la 92 de grade. Astazi am plecat la serviciu de dimineata, din nou temperatura statea la 92 de grade. Acum pe seara cand am venit acasa, temperatura a urcat pana la circa 105-110 grade (nu pot sa-mi dau seama exact pt ca nu mai este gradata de la 100)..am constatat ca la temp asta nu mi-a pornit nici ventilatorul, desi ieri la 95 de grade (temp la care trebuie sa porneasca) a pornit. Acum care sa mai fie buba? Sa fie aer in instalatie? Sau asta nu e o cauza pentru a fierbe la temperatura asta?
  • MadFrog

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z17dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2012

  • Mesaj Privat
LE: Si astazi am patit la fel. E posibil sa nu fie aerisirea facuta cum trebuie? o sa incerc acum sa o fac din nou, sa vad cum reusesc sa opresc lichidul intr-un vas ceva. Dar de ce nu mai porneste ventilatorul...nici la 105-110 grade..sa se fi dus si termocupla? M-a scos din minti
  • deleted-61307

  • Mesaje scrise: 750
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Pai termocupla nu ai schimbat-o?
Mare greseala daca nu, ca acum trebuie iar sa schimbi lichidul.
Aerisirea se face imediat ce ai completat cu antigel, lasi capacul deschis la vasul de expansiune, porneste ventilatorul si nivelul lichidului va mai scadea putin, completezi cat e nevoie si strangi capacul.
Pana sa ajungi sa dai bani pe termocupla + antigel verifica siguranta din panoul de sigurante(una de 30 - contact imperfect, siguranta arsa).
Skip ads

  • MadFrog

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z17dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Da, aerisirea asa am facut`o. Aseara mi-a urcat din nou pe rosu. Am oprit-o, am pus mana pe furtunele de la radiator si...surpriza. Unul din ele e fierbine, iar celalalt doar jumatate e caldut si cealalta jumatate a sa e rece rece. Mentionez ca termostatul l-am probat in apa clocotita si a deschis. Cineva mi-a spus ca daca este blocat termostatul si urca apa, din aceasta cauza nu cupleaza nici ventilatorul..ceea ce nu cred.
  • deleted-61307

  • Mesaje scrise: 750
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Gresit. Termostatul poate sa functioneze, dar daca termocupla nu functioneaza, nu "porneste", degeaba.
Si eu ama vut problema asta .. am schimbat termocupla, termostatul, antigelul si totul a fost ok.
  • MadFrog

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z17dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Cum pot verifica termocupla? Este aceea din stanga jos pe ventilator, cum privesti din fata masinii?
  • astraopel

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2011

  • Mesaj Privat
aia este.O scoti si o bagi intr-un ibric cu un termometru (si apa bineinteles)si cu un ohmetru vezi daca cupleaza la valorile prestabilite de temp,sau cu o baterie si un bec faci acceasi chestie.Tre sa se aprinda pe la 98-100 grade si sa se stinga in jur de 92-95.

P.S. Sper ca nu bagi vreun termometru uman gradat pana la 42 grade.
Skip ads

  • MadFrog

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z17dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Cum nu am ohmetru, mai la indemana mi-ar fi varianta cu becul si bateria..doar ca nu prea am inteles..poti fi mai explicit te rog?multumesc
  • astraopel

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Bai ce greu e...Bagi sonda in ibric , pui apa pana aproape de contactele electrice si legi minusul bateriei la unul dintre contacte(nu conteaza care)iar plusul la celalalt.Intrerupi care din fire vrei cu un bec.Daca se realizeaza contactul la 100 grade inseamna ca se aprinde becul ,deci sonda e buna.

Mare filozofie...!
  • deleted-61307

  • Mesaje scrise: 750
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Sau o schimbi direct si gata. Costa cateva zeci de lei si te scuteste de probleme pt o perioada destul de buna. Ca oricum antigelul il pierzi si poate acum merge si peste 2 zile pica. Alti bani, alta distractie.
  • MadFrog

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z17dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Am sunat acum la un depozit de piese auto si in 24 de ore aduc si o voi schimba. Nelamurirea mea este de ce furtunul din dreapta jos care iese din radiator e rece? Ma gandesc ca tot termostatul e de vina,si daca lichidul din radiator nu ajunge la temp care trebuie de asta nu porneste nici vent.
Skip ads

  • deleted-61307

  • Mesaje scrise: 750
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Termostatul a ramas intr-o pozitie iar atunci cand nu a mai primit impuls de al termocupla a ramas asa. Cand schimbi termocupla se rezolva. Si eu am avut problema asta, am ramas in centru cu masina, am fost tractat acasa, am schimbat termocupla (si termostatul daca tot umblam acolo) si dupa totul a fost bine.
  • astraopel

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Oare cum poate primi termostatul impuls de la termocupla?
Eu zic sa nu schimbi termocupla ci sa scoti si sa cureti termostatul ca sigur are depuneri care-l blocheaza si apoi sa vezi ca merge si termocontactul(impropriu termocupla)
Totodata vezi ca s-ar putea sa ai radiatorul infundat(sau partial)ceea ce nu iti lasa sa cirule apa d, deci nici termocontactul nu va lucra.
  • MadFrog

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z17dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Maine voi scoate termostatul sa il verific. Sper sa fie asta problema ca ma dispera.
  • nicusor_sef89

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2012

  • Mesaj Privat
vad ca se vorbeste pe acest topic despre termostat si profit de ocazie sa va spun problema mea.indicatorul termic din bord al apei la mine la vectra a c16nz nu urca mai mult de prima liniute deasupra patratelului albastru sta constant undeva foarte putin peste sau sub.am mai intrebat si in stanga si in dreapta si mi sa zis ca este blocat termostatul pe derschis dar in vara aceasta in urma unui mers de vreo 3km numai cu treapta1 si foarte putin cu a-2-a din cauza ca aveam dupa mine o caruta incarcata mi-a pornit si termocupla iar surpriza indicatorul din bord ajunsese pe rosu de imi indica bine.acum intrebarea mea este urmatoarea este cumva termostatul defect? si daca ii scot mufa si apoi merg cu masina normal ar fi sa mi se incalzeasca apa mai repede? STIMA
  • deleted-61307

  • Mesaje scrise: 750
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2011

  • Mesaj Privat
La altceva vroiam sa ma refer.(astraopel)
Totusi, termostratul si termocupla sunt tot alea vechi? Ca deja ma pierd in discutie.
  • MadFrog

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z17dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Termostatul l-am schimbat acum cateva zile,termocupla e cea veche.
  • astraopel

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2011

  • Mesaj Privat
nicusor_sef89 a scris:vad ca se vorbeste pe acest topic despre termostat si profit de ocazie sa va spun problema mea.indicatorul termic din bord al apei la mine la vectra a c16nz nu urca mai mult de prima liniute deasupra patratelului albastru sta constant undeva foarte putin peste sau sub.am mai intrebat si in stanga si in dreapta si mi sa zis ca este blocat termostatul pe derschis dar in vara aceasta in urma unui mers de vreo 3km numai cu treapta1 si foarte putin cu a-2-a din cauza ca aveam dupa mine o caruta incarcata mi-a pornit si termocupla iar surpriza indicatorul din bord ajunsese pe rosu de imi indica bine.acum intrebarea mea este urmatoarea este cumva termostatul defect? si daca ii scot mufa si apoi merg cu masina normal ar fi sa mi se incalzeasca apa mai repede? STIMA


Bun..am inteles ce problema ai..ce nu inteleg este de unde sa scoti mufa!
Din simptomele descrise te incadrezi exact la termostat defect/blocat sau radiator semi/infundat.Totodata poate fi si debitul scazut al pompei de apa din cauza ruperii paletelor sau uzurii lor.
  • astraopel

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2011

  • Mesaj Privat
MadFrog a scris:Termostatul l-am schimbat acum cateva zile,termocupla e cea veche.


Pentru toti cei care citesc si le este lene sa dea cu search:TERMOSTAT:piesa (o supapa actionata termic)care se afla incastrata/montata(in cazul c16nz)in chiulasa acoperita de un cot de aluminiu din care porneste un furtun gros prin care trece amestecul racitor.Rolul ei este sa mentina temperatura motorului in jurul a 90 grade C pentru o functionare in parametrii.Ea sta inchisa(nu trece amestecul)pana in jurul a 98-100 grade C cand se deschide si lasa agentul coolant sa treaca catre radiatorul de racire unde este ajutat de ventilator (printr-o racire fortata), care este comandat de TERMOCONTACT(termocupla {impropriu}), piesa care se afla pozitionata pe corpul radiatorului de racire, in contact direct cu agentul coolant.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR