Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • adicojocaru

  • Mesaje scrise: 120
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2006

  • Mesaj Privat
La Z16XE, astra g nu se demonteaza decat valva propriuzisa...nu? Partea de pe motor in care se prinde valva nu am reusit sa o curat...
Skip ads

  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
poate nu are legatura....
cu lukoil multi au luat tepe...inkl eu!
  • Popi3

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Salutare,
Am curatat si eu valva EGR(intradevar f murdara) doar ca am tras putin mai tare de acel ax cu arc si am ramas cu el in mana Laughing , mergea fff greu. L-am pus inapoi fara nici o problema , am montat valva inapoi pe masina dar nu sunt sigur daca isi mai face treaba calumea, stie cineva daca afecteaza in vreun fel ? ma gandesc sa nu fie calibrat sau.....cine stie. multumesc

salutari.
  • ovidium

  • Mesaje scrise: 1,016
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Daca nu-si face treaba ti se va aprinde becul galben din bord. La mine cel putin asa face, imediat ce se blocheaza.
Skip ads

  • Popi3

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Nu se aprinde becul, eu ma gandeam ca s-a decalibrat si nu functioneaza in parametri.
  • ovidium

  • Mesaje scrise: 1,016
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Nu cred ca-i chiar asa de sensibila valva asta.
Ideea este sa inchida perfect atunci cand trebuie si sa deschida in parametrii. Nu cred ca daca deschide cu 1/2 mm mai mult sau mai putin este un capat de tara Smile
Dar din nou: sa inchida ermetic!
  • Popi3

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Tocmai asa e, ca nu stiu cum functioneaza inauntru...
  • derisbogdan

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Am astra motor Z16SE am despacut EGR dar la alimentare nu se deschide de loc supapa.Mai pot sa-i fac ceva sau este ars circuitul electric?
Skip ads

  • ccrriissttii2001

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2005

  • Mesaj Privat
intrucat masina mea nu mai trage, m-am gandit sa curat EGR. Am desfacut si throttle body, dar era destul de curata, si prea multe n-am avut ce sa ii fac. singura problema e ca nu imi dau seama unde e pozitionat EGR la Z14XE. ma poate cineva ajuta?

o poza cu motorul https://upload7.postimage.or...hoto_hosting.html
  • Marius T.

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Uite aici
http://img514.imageshack.us...taliucapacfi1.jpg



Se vede sageata cam prost dar se vede!
  • ovidium

  • Mesaje scrise: 1,016
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2006

  • Mesaj Privat
derisbogdan a scris:Am astra motor Z16SE am despacut EGR dar la alimentare nu se deschide de loc supapa.Mai pot sa-i fac ceva sau este ars circuitul electric?

Nu-i neaparat ars: poate fi pur si simplu blocat.
daca dupa ca-l lasi la inmuiat in decarburol nu vrea sa se deschida, loveste-l USOR in corp in timp ce-l alimentezi. De obicei atunci isi da drumu si se deschide...
  • ccrriissttii2001

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2005

  • Mesaj Privat
mersi frumos Marius.

In weekend am identificat-o si am desfacut-o, dar din pacate nu aveam decarburol asa ca mare lucru n-am rezolvat. Era plina de funingine, si WD40 nu a dizolvat mare lucru. O sa reiau operatiunea weekendul asta, cand cumpar si decarburol.

Am o nelamurire totusi. Cum se leaga pinii la baterie? Care dintre ei e plus si care minus? Se leaga + cu + si - cu -?
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,457
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
mai baieti, am si eu 2 nelamuriri:
1- alimentarea pe direct a EGRE-ului, la Z16SE pe ce pini se face? A si E, adica cei din capate?
2- scaunul pe care vine montata valva are 2 gauri. Corespunzatoare pistomului din egr (cea rotunda), si respectiv gaurii celeilalte (cea in foirma de gura de tunel). Presupun ca una vine din evacuare, si cealalta se duce in motor. La mine a doua gaura e anulata de garnitura dintre scaun si valva (garnitura are gaura doar sub piston). Sa inteleg ca eu am pierdut ca fraierul azi 2 ore incercand (fara succes) sa deblochez un EGR care e de fapt anulat din soft? Smile Si, stie cineva de ce a luat GM decizia de a face anularea de EGR la motorul asta?
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
1 - pinii din capete
2 - ai pierdut 2 ore, e anulata Very Happy
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,457
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Merci Mikki.
case closed Sad
  • brdcristian

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 2003 1.6 i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2007

  • Mesaj Privat
pai....numai pe net cred !
  • George Pelesca

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Am curãþit ºi eu EGR. S-a desþepenit foarte greu. Nu am bãgat valva în carburol dar am turnat de toate pe ea - carburol, spray degripant, aditiv de benzinã pentru curãþit valvele ºi injectoarele. tocmai când vroiam sã renunþ ºi sã montez valva înapoi aºa cum era, i-am mai dat o datã un impuls ºi a miºcat de vreo 2 ori apoi s-a înþepenit iarãºi.
Completarea mea la tutorialul lui "lpedalã" : Un bec de poziþie înseriat cu valva în timpul ºocurilor nu este de niciun folos, nici mãcar dacã valva nu este gripatã. În schimb unul de 21W de lampã de semnalizare, de exemplu, este numai bun ca sã nu forþaþi bobina. Nu recomand nici folosirea unei tensiuni mai mari de 14 - 15v. Ce am observat eu cã ajutã la desþepenire foarte mult (ba chiar la mine singura soluþie sigurã) este forþarea pistonaºului cu vârful unei ºurubelniþe - (platã) de dimensiune ceva mai micã pentru a putea intra pe orificiul în formã de "gurã de tunel". O sã simþiþi cu vârful ºurubelniþei tija valvei; dacã ºurubelniþa este aleasã bine o sã puteþi forþa aceastã tijã împingând puternic în ea ºi în acest timp ridicînd vârful ºurubelniþei. La mine rãmânea înþepenitã în poziþia cu pistonul înãuntru dar dupã ce am fãcut ºmecheria cu ºurubelniþa de câteva ori nu s-a mai înþepenit. Bineînþeles cã a fost nevoie ºi de mult spray degripant de ºocuri la un curent nu prea mare (cca. 2,5A furnizat de un redresor micuþ, cu valva înseriatã cu un bec de semnalizare) ºi de multã rãbdare. Pinii de conectare la curent sunt într-adevãr cei din capete; dupã cum am aflat de la "Mikki" A pentru - ºi E pentru + . Eu am conectat-o înainte de a ºti acest lucru pe principiul cã e o simplã bobinã ºi nu are ce sã se întâmple (eventual sã intre pistonaºul ºi mai mult în interior). Am observat dupã ce s-a desþepenit cã funcþiona la fel indiferent de polaritate.
Dupã: Motorul merge mai lin, fãrã tremurãturi. Asta împreunã cu curãþirea throtle body (clapeta de acceleraþie). Nu ºtiu exact care a fost cauza "datului în nas" ºi accelerãrii în ºuturi dar clapeta de acceleraþie am mai curãþit-o ºi înainte ºi nu prea s-a observat diferenþa ca acum când am curãþit ºi EGR-ul.

Sper cã explicaþiile mele sã fie de folos ºi altcuiva. Am încercat sã explic aºa cum cred cã aº înþelege eu dacã nu aº avea habar.
  • rattzy

  • Mesaje scrise: 0
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2004 LS DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2007

  • Mesaj Privat
George am incercat sa`ti trimit un pm da nu ma lasa. Zi si mie unde ai curatat throttle body in vl? L`ai curatat tu sau ai fost la un service ceva. Te rog da si mie un raspuns urgent. Mersi mult.
  • George Pelesca

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2007

  • Mesaj Privat
rattzy a scris:George am incercat sa`ti trimit un pm da nu ma lasa. Zi si mie unde ai curatat throttle body in vl? L`ai curatat tu sau ai fost la un service ceva. Te rog da si mie un raspuns urgent. Mersi mult.


Throttle body ca ºi Egr-ul l-am curãþit singur. De când cu frigul ºi cu mizeria asta multã de pe drum parcã clapeta de acceleraþie cere sã fie curãþitã tot mai des. Deºi am schimbat nu de mult filtrul de aer, tot se depune mizerie pe ea ºi asta se observã în mersul motorului care revine la relanti când vrea el ºi accelereazã în ºuturi la turaþii mici ºi cãlcãri sensibile ale pedalei. Una peste alta am observat cã dacã curãþ clapeta cu carburol ºi cu o cârpã curatã insistând puþin la capetele axului motorul merge ca nou ºi acceleraþia este finã câteva sãptãmni pânã se murdãreºte din nou. În Vâlcea nu ºtiu unde se poate curãþi throttle body sau EGR (cel puþin EGR nu cred cã þi-l curãþã nimeni). Oricum sper sã nu fiu nevoit sã ajung prin service-uri cu maºina; avea dreptate un moderator al site-ului când a zis cã mecanicii sunt puºi sã-þi ia banii nu sã-þi repare maºina ºi mai sunt ºi proºti în meserie. Gãseºti pe club informaþii suficiente cât sã ºti mai multe decât toþi mecanicii din Vâlcea ºi nu numai. Pânã acum nu am întâlnit pe nimeni sã-mi spunã ceva profesionist în legãturã cu cea mai neînsemnatã chestie darãmite sã mai las pe cineva sã-ºi bage nasul în maºina mea ca apoi sã stau eu sã o repar cum au pãþit-o câþiva prieteni de-ai mei. De exemplu maºina mea are alarmã montatã de un electronist "specialist" (aºa am cumpãrat maºina de la fostul proprietar) care mi-am dat seama ce dezastru a fãcut abia când m-am uitat cum a legat firele: a "belit" pur ºi simplu ca un þãran toate firele de la stâlpul din stânga faþã unde se instaleazã alarmele de obicei ºi pe unele le-a tãiat de tot fãrã sã le mai repare (cele de la lampa portbagajului, luminile de habitaclu ºi din torpedou. Halal treabã. Mãcar merge alarma Evil or Very Mad
Am fãcut aceastã parantezã cam mare pentru a-mi exprima ºi eu nemulþumirea faþã de lipsa de profesionalism ce caracterizeazã serviciile în general din România.
ªi revenind la subiect... Concluzie: Este foarte important sã fie curãþitã periodic dar nu se meritã sã te duci la service pentru a curãþa throttle body; o poate face oricine. Cautã pe site!
Sãmãtate la toatã lumea ºi drum bun!
  • paul_x

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Am eroarea masina cu cheita - mai mult ca sigur ca e de la EGR, deoarece acum cateva luni am avut aceesi problema si am curatat-o la un service; am curatat-o singur de data asta si masina merge bine, insa nu mi s-a stins martorul din bord.Trebuia sa se stinga singur dupa curatare sau e memorat si trebuie sters doar cu un tester.
OPEL ASTRA Z16SE 2003
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR