Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Doar cu tester se sterge dar cred ca mai ai si altele. Ai pm.
Skip ads

  • George Pelesca

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2007

  • Mesaj Privat
paul_x a scris:Am eroarea masina cu cheita - mai mult ca sigur ca e de la EGR, deoarece acum cateva luni am avut aceesi problema si am curatat-o la un service; am curatat-o singur de data asta si masina merge bine, insa nu mi s-a stins martorul din bord.Trebuia sa se stinga singur dupa curatare sau e memorat si trebuie sters doar cu un tester.
OPEL ASTRA Z16SE 2003

Eu ºtiu cã atunci când se blocheazã EGR se aprinde becul cu motoraºul (cel puþin la mine). o curãþam ºi când se înþepenea se aprindea iar.
Culmea cã înainte sã o desfac nu era aprins niciun bec deºi Egr-ul era înþepenit.
Pentru tine: lasã maºina cu bornele luate de la baterie vreo orã ºi vezi apoi dacã se mai aprinde. Dupã ce iei bornele scoate ºi mufa de la EGR.
Dupã, nu uita sã resetezi ce trebuie(geamuri, cheia eventual)
  • paul_x

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Salutare. Multam ptr raspunsuri.
Haideti sa va spun ce am facut.Am demontat inca o data egr si am vazut ca daca ii dadeam impulsuri cupla cam greu si uneori se intepenea.Insa am gasit o solutie ca sa curat klumea EGR.Cum am procedat:am conectat valva la o sursa de curent 12 v, si am lasat-o pe deschis; apoi am luat un fel de lita mai groasa de la o andrea veche am gasit eu si nu foarte greu, am reusit sa o introduc prin orificiul pe unde ies gazele din valva, de jur imprejurul axului pana celelalt capat a iesit afara.Apoi am tras de o parte si alta a litei si vreau sa spun ca s-a curatat f.f. bine( o gramada de funingine a iesit). Apoi am montat valva si a doua zi cand am pornit mi s-a stins becul cu cheita din bord.Mai mult masina se comporta acum f bine.Am uitat sa spun ca dupa operatiunea de curatare valva cupla f bine fara sa se mai blocheze chiar si la voltaj mai mic de ex 6 volti iar inainte de curatare abia cupla pe la 13 volti.Multumesc lui dancuciureanu si club opel ptr informatiile despre curatarea EGR fara de care in n ici un caz nu ma apucam de aceasta operatie.Va sfatuiesc pe toti sa incercati aceasta operatie inainte sa schimbati valva egr, ptr ca nu este f coplicata iar rezultatele sunt f bune.Inca ceva eu prefer varianta aceasta de mai sus ptr curatare, atat timp cat valva inca cupleaza ptr ca in felul asta am reusit o curatare mult mai buna a valvei decat celalalta varianta cu introducerea valvei in solutie ptr curatat carburatorul, pentru ca mizeria tot ramane in valva insa cum am procedat eu am reusit sa scot muuuuulta mizerie din ea.
  • ovilio`f

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2007

  • Mesaj Privat
E bine sa o pui sub tensiune sau doar sa ii dai impulsuri?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
paul_x te duce capul Laughing . Ia cumpara tu un set de lere si sa vezi ce tabla subtire si otelita ai, numa' o curbezi putin si te joci cu ea (solutie obligatoriu).
  • paul_x

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2007

  • Mesaj Privat
ovilio`f Cand o testezi sa vezi daca functioneaza ii dai impulsuri.
Eu am pus-o sub tensiune si am lasat-o asa deschisa ca sa pot introduce lita mai groasa prin prin orificiul pe unde ies gazele din valva si sa o pot curata prin metoda descrisa mai sus. Deja merg de 3 zile cu ea si nu mai am nici o problema; se curata f bine asa valva. Mai nasol este daca nu cupleaza deloc insa la mine nu a fost cazul.Succes.
  • Wiz_KeeD

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Eu chiar nu stiu daca am asa ceva si dak am nu am nici cea mai vaga idee pe unde e...am un Opel Vectra A din '93 motor 1.6 benzina monopunct si am niste poze facute cu telefonu da nu prea inteleg nici eu ce-i pe acolo, dak cinmeva crede ca ar putea fii de ajutor sa ma anunte sa le postez...

App si mie imi apar simtomele...turatii aiurea la relanti,si-a pierdut f mult din putere si din raspuns la acceleratie Sad help dak poate cineva pls
  • Wiz_KeeD

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Am facut rost de o poza dintr-un manual care seamana perfect cu ce vad eu la mine la motor...insa din explicatii chica ar fi ascuns prin motor da la mine e chiar deasupra...poate confirma cineva? Datele despre masina sunt in postu de deasupra

Skip ads

  • Wiz_KeeD

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Vad ca nu raspunde nimeni....in schimb am gasit o poza cu tot motoru si poate va pronuntati acum....

  • Bogdannel

  • Mesaje scrise: 281
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Baieti, urmeaza sapt asta sa imi curete cineva clapeta de acceleratie si ramane de facut doar valva EGR, la care ala a zis ca nu se baga ( ca nu stie el cum se curata, ca se activeaza din tester, bla bla, mi-a fost lene sa ii zic ca am eu tutorial ). Ma gandesc, sa o curatz.. sau daca nu e prea scumpa sa o schimb... sau sa caut undeva sa ii fac update de soft? Bineinteles ca baietii de la G&P Suceava nu au auzit de vreun update de soft ce vizeaza EGR de la OPEL. Au inceput sa imi zica ca umbla unii la soft pt cresterea puterii, unii tuneri, nu stiu ce. Le-am zis ca nu e vorba de remapare, ci de soft original OPEL. Nu aveau habar. Stiti vreun service Opel bun care sa faca rescrieri de soft sau sa incerc mai degraba sa schimb valva daca o sa fie prea complicat de curatat ?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Se poate anula soft la tine, in Iasi la BTM este 150euro, la Marius in B doar 100lei. Poate vei avea cindva drum prin B Laughing . Eu inca nu am tech2 si nu te pot ajuta.
  • Bogdannel

  • Mesaje scrise: 281
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc pt raspuns dle dan cuciureanu. Cam care ar fi efectele anularii prin soft ? Prin Bucuresti am destul de des drum, avand in vedere ca sunt la facultate acolo, doar ca momentan sunt acasa. Baietii de la Polivalenta ma stiu, am apucat sa merg la vreo 2 intalniri ale lor.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Il cauti pe maiandrei, succes deplin si fara probleme.
  • adysan75

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2008

  • Mesaj Privat
salutare opelisti!
multumesc celor care au postat aici informatii despre repararea pieselor de opel. de curand am avut pb cu un egr la un Z16XE, si am reusit sa il dovedesc gratie informatiilor de la voi.am urmat pasii si totul a fost ok.
traiasca adam opel!...si voi la fel!

  • ady_11

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1994 X20SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2007

  • Mesaj Privat
salut am si eu un opel omega B din 94 cu motor X20SE si nu stiu care este valva egr asta daca are daca poate sa ma ajute cineva mersi
  • danyelectronix

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2007

  • Mesaj Privat
o mica problema: practic valva asta este cumva un "motor pas cu pas"? dupa ce incetez ai da impulsuri valva revine la pozitia inchis sau trebuie sa inversez alimentarea?
  • Blanka2all

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Am desfacut si eu valva egr aseara cei drept era cam intuneric dar a fost simplu k are doar o mufa si doua suruburi asa cum au mai spus si alti baieti pe aici. precizarea mea ,k am citit io undeva pe aici k au desfacut cu torx de 40, e k eu am desfacut cu torx de 45 care a intrat fest spre deosebire de cel de 40 care avea un joc dar mergeau totusi desfacute suruburile si cu el. Cand am desfacut valva am vazut ca era plina de funingine si m-am pus pe treaba. Am luat o baterie de pe cealalta masina (dacia Smile ), un spray wd-40(20lei) si o sticla cu decarburol(6lei), doua fire, o periuta de dinti, multe betisoare de urechi si m-am apucat de treaba. Am pulverizat din abundenta wd-40 si l-am lasat 10 min dupa care am conectat cele doua fire la pini din capetele mufei si am incercat sa ii dau impulsuri. Aici mi-sa parut ceva ciudat pt k valva aceea nu bazaia si nici tija nu dadea vre-un semn k ar vrea sa se miste. Am luat decarburol am pus intr-un vas si am lasat la "murat" o ora si jum dupa care am inceput sa il frec cu periuta de dinti pe tija. acum eu nu am vazut dar presupun ca cel care ar trebui sa se miste este bulbul acela mic din interiorul "garniturii rotunde" ,k sa ii zic asa, dar nu se misca de loc si mai rau e ca nici nu bazaia. Am frecat timp de un sfert de ora dar nu se curata deloc. avea ca un fel de calamina pe ea asa k am luat o surubelnita dreapta si am inceput sa curat calamina cu ea. Am reusit si am inceput sa curat si circular in jurul tijei aceea si s-a curatat ceva. Dar faza e k nici wd-40 si nici decarburol-ul nu fac fata. (Daca aveti si voi sugestii cu produse mai bune scrieti va rog). Am luat din nou periuta de dinti si am inceput sa frec din nou dar..... din nou fara rezultat. Am intors surubelnita si am inceput sa ii dau cateva "bucati" cu ea si apoi sa ii dau impulsuri dar nimic. Am pus valva din nou in vasul cu decarburol si l-am lasat acolo. De dimineata cand m-am trezit sa plec la munk (fara masina Sad ) Am incercat sa ii dau din nou impulsuri dar tot fara rezultat. Am aruncat decarburolul si am pulverizat wd-40 in vas am pus din nou valva la "murat" si am plecat la servivciu de unde va si scriu. Cam ce as mai putea sa ii mai fac? Pt k asta chiar nu vrea sa se miste! Am mai vazut aici o sugestie care spune sa bag o surubelnita pe gaura in forma de tunel si sa imping in sus pe care am de gand sa o incerc cand ajung acasa. Eu ma gandesc ca as fi gresit cu firele pt k am luat un fel de lita din aluminiu imbracata in plastic care este destul de subtire si ma gandesc, ca nu ar putea transmite suficienta putere cat sa o miste pe "coana tija". Dar repet solutiile astea recomandate de baieti nu fac fata cred k imi trebuie ceva mai tare! Cand ajung o sa incerc sa schimb firele cu unele de cupru putin mai groase si o sa incerc si metoda "ciocanit in tija" k io am incercat cei drept cam incet si cu coada unei surubelnite. Acum as avea si io o intrebare in momentul in care o alimentez tija ar trebui sa se ridice ok? e faza e k dak ii iau alimentarea tija revine in pozitia inchis automat sau trebuie sa inversez eu polaritatile pt a se inchide? k dak ar ramane ridicata ar fi ok! Spuneti-mi ce sa ii mai fac sau dak e arsa sa nu ma mai chinui degeaba pt k repet cand vreau sa ii dau impulsuri NU BAZAIE DELOC!

Va multumesc!

P.S: Poate puneti si voi niste poze cu tija pe pozitiile inchis si deschis! Confused
  • aionel04

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2001 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:ei na ca nu va las in pace :
http://www.tomco-inc.com/EG...sket%20_9148.aspx
Stie careva cum sa avem si noi acces la asa ceva ?

Buna Dan

Sunt un opleist mai nou si mai nepripeut.am opel astra gt din 2001 benzinar
Am facut un tester si mia dat erore 0352 wiring ignition coil ECM si eroare 0353 wiring........ e vorba de cabluri (wiring).....cel de acolo zicea cablu de la calculator la pompa injcetie parca.....
Mie imi acccelereaza uneroi in hopuri si alta chestye imi misc de volan se observa o scurta scadere a intesitatii luminilor de bord si faruri.; zicea ca numi incarca alternatorul la capacitte.
ce zici de erorile alea

mersi mult
  • ovidium

  • Mesaje scrise: 1,016
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2006

  • Mesaj Privat
@Blanka2all
incearca cu niste cabluri litate mai groase - ti-am dat PM - trebuie sa intre pinii in izolatia cablului ca sa ai contact bun.
Verifica daca ai continuitate electrica pe bobina - masoara la pinii din capete. Se poate si sa fie dusa bobina daca nu da nici un semn de viata.
De bazait nu bazaie.
Bulbul central iese din corp dar nu mult si revine singur cand ii tai alimentarea. Nu-i nevoie de inversarea polaritatii
  • Blanka2all

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2008

  • Mesaj Privat
In sfarsit am reusit sa deblochez si io valva egr! Dupa sfaturile baietilor de aici de pe forum carora vreau sa le multumes in special lui OVIDIUM. Dar faza e k in incercarea mea de a debloca tija aceea am lovit-o prea tare cu ciocanul si sa deformat putin bulbul acela din capat! Acum ca sa indrept chestia asta am luat o bucata de smilgher si am inceput sa "pilesc" bulbul acela pana a revenit la forma initiala! Am montat valva la loc si am pornit masina! Dar chestia e ca becul ceck engine nu sa stins si e tot asa! Si am mai observat o chestie cand pornesc masina mai intai motorul porneste in 1000 de ture apoi scade treptat la 800; 700; 600 si intr-un final la 500! E normal sa se intample chestia asta? pt k inainte parca nu era asa acum chestia e ca nu imi mai amintesc exact dar cred k revenea inapoi dintr-o data la 500 nu treptat! Iar motorul nu merge "parca" rotund parca are dupa un anumit interval de timp 2-3 secunde o oscilatie. Acum eu am vorbit cu un mecanic inainte de a monta valva si am adus vorba si de sonda lamda si spunea ceva de genu ca de la ea nu merge motorul rotund si ma gandeam k asta ar fi motivul pt care motorul are acea oscilatie si becul ceck engine nu se stinge! Voi ce spuneti? Sa fie oare Sonda Lamda ?

P.S. pe viitor cand o sa mai deblochez valva egr o sa folosesc un ciocan de plastic sau cauciuc dur pt a evita deformarile lucru care vi-l recomand si voua!
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR