Ai uitat parola?


  • gra

  • Mesaje scrise: 191
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra z17dtr din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Jun 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Stie cineva pe unde se ajunge la clapeta care directioneaza aerul la parbriz?
Aerul merge spre parbriz doar la pornire motor, apoi, probabil incalzindu-se motorasul, daca comut pe alt tip de directionare nu mai pot reveni pe dezaburire parbriz...nu e clapeta de recirculare, asta merge...

Multumesc!
  • alexx1402

  • Mesaje scrise: 1,743
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z19DT din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Aug 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Motorasul care misca clapeta e pe langa pedala de acceleratie (in dreapta), dar la clateta nu poti ajunge decat daca dai bordul jos.
  • gra

  • Mesaje scrise: 191
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra z17dtr din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Jun 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Pffff, bordul jos? Probabil o sa scot mufa la motoras, daca e usor accesibila.
M-am cam saturat de Opel si "nazurile" lui.
Multumesc pentru raspuns!
  • costicimpy

  • Mesaje scrise: 423
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra Z17DTJ din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Mai 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Nu fi dezamagit de OPEL, ca este o masina buna si fiabila.
Daca ai rabdare si te documentezi o poti repara cu costuri relativ mici si fara manpera de multe ori, gratie acestui forum.
  • alexx1402

  • Mesaje scrise: 1,743
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z19DT din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Aug 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Cand merg sunt cele mai bune, cand se strica sunt cele mai proaste, asta e valabil la orice marca. Smile)
  • gra

  • Mesaje scrise: 191
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra z17dtr din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Jun 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Da, singura consolare este legata de capra vecinului (ma refer aici la defectele care apar si la alte marci).
Marea mea problema este ca am termen de comparatie, mai am o masina fabr in 1987, care nici pe departe nu a auzit de atatea probleme cate apar la masinile noi. In zilele noastre platim foarte scump "ecologia",dar de fapt au de castigat doar producatorii si service-urile...
  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,525
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A20DTH din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Si EU am avut oarecum o problems de genul asta. Nu mai mergeu clapetele de directionare a aerului......Am rezolvat cu op.com. Din meniul teste de acolo, am luat fiecare directie in parte si am dat Test. Apoi totul a devenit la normal.
  • gra

  • Mesaje scrise: 191
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra z17dtr din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Jun 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Ce nu inteleg eu este de ce merge doar cateodata. Probabil se misca greu clapeta si motorasul face la rece o miscare, doua, apoi se supraincalzeste (si aerul din prejma lui la fel) si comp nu-i mai da curent...probabil, de aceea intreb poate cineva a patit la fel si a rezolvat.
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 713
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra Z17DTH din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Mai 2009

  • Garaj Mesaj Privat
E o problema des intalnita din pacate la Astra H.Am avut aceiasi problema.S-a rezolvat pe multi bani si a constat in demontarea bordului pentru a putea fi desfacuta aeroterma.Practic se rupsese axul clapetei.
Dupa un an am constatat ca si capul motorasului invartea in gol deaorece se olarise gaura in care intra.Solutia a fost sa bag poxilina pe capulmotorasului pentru a-l fixa in acel locas.
Momentan merge dar ma feresc sa il frec intre rece si cald.
  • andreigeo

  • Mesaje scrise: 776
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia a20dth din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Nov 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Va salut
La mine s-a blocat, si da aer doar pe jos si prin fata...oplacere, nu mai da pesus si se abureste parbrizul. Unde exact este localizta clapeta care directioneaza aerul? Ca la motoras ma pot uita si fara bord jos.
  • andreigeo

  • Mesaje scrise: 776
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia a20dth din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Nov 2009

  • Garaj Mesaj Privat
am rezolvat, in sensul am scos motorasul care vad ca nu invarte. dubios este ca ieri nu mi-a mers deloc, azi de dim a luat-o, iar dupa iara nu a mai mers ... sa fie un scurt pe undeva !?!?
  • gopo_nike

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra Z19DTL din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Sep 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare! Aceeasi problema cu directionarea aerului in habitaclu. Am resetat de cateva ori cu OpCom (clapeta directionare aer - defect de calibrare) si a mers...o perioada. Acum la fel. Care este solutia clara/ieftina/simpla pt remedierea acestei probleme? Stie careva? O seara buna!
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Feb 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Daca ai citit cele 10-11 postari anterioare postului tau din acest topic ( se mai discuta aceasta problema pe inca cel putin 2 topice), ai realizat ca nu exista solutie :
gopo_nike a scris:Care este solutia clara/ieftina/simpla pt remedierea acestei probleme?

...demontezi bordul, vezi care-i problema pe acolo, remediezi si...probabil va functiona o perioada...pana se va gripa din nou cu praf sau cine stie ce alt motiv si o iei de la capat...
Ca si o constatare personala, am ajuns la concluzia asta citind posturile celor care s-au confruntat cu aceasta problema, deci nu am reparat eu cateva sute de defecte...deci, nu va suparati pe mine daca gresesc...pare ca la masinile fara climatronic, aceasta problema cu clapeta directionare aer e mai grava, in sensul ca se ajunge sa se rupa axul, sa se gripeze total sau sa se strice cuplajul motorasului cu clapeta, dupa parerea mea asta se intampla din cauza faptului ca, acea clapeta se misca rar, doar cand proprietarul incearca sa schimbe directia aerului...multa lume nu prea umbla la acel buton decat foarte rar. In schimb, la masinile cu climatronic, clapeta/ angrenajul...face zgomot, un fel de carait care se aude in permanenta, la pornirea motorului, la schimbarea directiei aerului sau la oprirea motorului pentru ca...la pornirea si oprirea motorului...clapeta face ca un fel de test, in sensul ca se misca in permanenta si deci, axul clapetei nu ajunge sa se gripeze ducand in final la defecte mai grave...Oricum, acel praf si mizerie care ajunge in zona clapetei de directionare a aerului ajunge acolo, zic eu, datorita "clapetei de recirculare"...o alta minune tehnica marca "Opel/GM"
  • costicimpy

  • Mesaje scrise: 423
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra Z17DTJ din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Mai 2007

  • Garaj Mesaj Privat
confirm si eu cele spuse de sorindf2000 si as mai adauga niste masuri de preventie
-mare grija cand se schimba filtrul de polen, multi o fac prin service-uri unde nu se acorda importanta la pozitonarea lui perfecta, il infig cu forta si il fac papion lucru egal cu zero. Este adevarat ca pozitia filtrului la intrare nu este foarte lejera de aceea eu as recomanda sa se desfaca tubulatura de aer de la picioare si capitonajul ce este prins in cele 2 clipsuri de plasic si atunci filtrul va intra mult mai usor fara al face "papion"
-montandu l perfect se va evita intrarea de mizerie in celulele caloriferului si mai departe in instalatie-angrenaje.
  • drPain

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16XER din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Mai 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Si la mine se blocasera clapetele de directionare a aerului , baga aer doar pe jos. Si am rezolvat cat se poate de simplu... am scos o borna de la baterie. Am lasat-o asa 5 minute, am cuplat-o la loc, am pornit motorul, am dat drumul la aer, am invartit de rotita care directioneaza aerul si surpriza... si-a revenit.
Am facut asa cateva cicluri parbriz, mijloc, jos, dezaburire, recirculare si a functionat perfect. Uite asa am scutit niste bani, ca vroiam sa ma duc la service (spusesera ca ori trebuie resetata clima, ori e motorasul , ori angrenajele de p'acolo). Acum sa ramana asa, sa nu mai revina problema, cum am citit mai sus. Sper ca am fost de ajutor si sa rezolvati si voi la fel de simplu. Numai bine
Astra H z16XER 2007 Clima automata
  • RazvanGTC

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra Z14XEP din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Jun 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Am observat astazi ca nu-mi mai directioneaza aerul cum vreau eu . Pe scurt ... imi baga doar "in fata" (nu picioare/ nu parbriz). Astra H z14xep cu clima.

Ce e de facut ?
  • LeonteMihai

  • Mesaje scrise: 576
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra z13dth din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Oct 2011

  • Garaj Mesaj Privat
la mine da aer in toate pozitiile , dar caraie acel motoras si este foarte enervant.
  • RazvanGTC

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra Z14XEP din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Jun 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Ii mai dadui acum un test si a mers ok. E fabrica in 2010 ... parca citisem undeva ca problema a fost remediata la modelele de dupa 2008(9) ?
  • pluciro

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra Z17DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Aug 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Am ajuns si eu cu clapeta de directionare a fluxului de aer nefunctionala. Cel mai probabil s-a defectat atunci cand am bagat spuma de curatare a climatizarii. Desi am astepta 20 minute si apoi am dat drumul la climatizare, spuma era tot acolo si a fortat clapeta cand am dat drumul.
Intrebarea mea pentru cei care au facut reparatia e urmatoarea: se poate ajunge prin partea de jos la clapeta fara a demontat bordul? Daca se da jos cutia caloriferului si apoi se demonteaza caloriferul de caldura, nu se poate ajunge la acea clapeta pe dedesubt? E ceva intre ele?
Imi imaginez ca motorasul actioneaza o reductie si acea reductie intra in corpul clapetei ... ceva similar ca si la clapeta de recircularea aer. La acea clapeta i-am pus un mic colier de metal, ma gandesc ca ar merge la fel si acum.
Mai sus cineva zicea ca s-a pus un holsurub cu cap mare, asta insemna ca nu exista reductie intre motoras si clapeta? PEntru motarea holsurubului a fost necesara desfacerea in doua a cutiei de climatizare?
Mersi
  • florinp

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Nov 2014

  • Garaj Mesaj Privat
salut, am exact aceasi problema, merge aer doar pe unde vrea masina, intr-o zi doar la picioare, in alta zi doar in fata. Si problema apare si dispare, sunt zile/saptamani cand merge perfect iar alteori deloc. Azi de exemplu am vrut sa pun dezaburire in schimb intra aer doar prin fata, am mutat sa bata pe picioare si a mers, dar la parbriz nu s-a deschis... o sa incerc maine cu borna sa vad daca isi revine, cu op.com test cum se face ? un mic tutorial ? multumesc.

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata