Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Bine v-am gasit si salut pe toata lumea. Sper sa postez la o sectiune potrivita mai cu seama ca am parte de niste mici probleme oarecum enervante cu opelul meu. L-am achizionat cam in urma cu vreo 2 luni si inca ,,sintem,, in etapa de tatonare. Este vorba despre un Astra G 2002 , diesel , Y17DT , modelul ,,scurt,, si trebuie sa spun ca e prima mea masina diesel fapt despre care inca nu stiu daca ma imbucura sau ma pune pe ganduri. Si ca sa fiu ceva mai cuprinzator am sa incerc sa gasesc la voi citeva sfaturi sau sugestii despre micile probleme aparute.
1 - pare ciudat dar in timp am realizat ca la orice miscare mai serioasa a caroseriei .....se rostogoleste ceva pe langa mine ! Mai precis , in viraje bruste sau la porniri ori franari mai serioase , se aude cum undeva in zona mea ....nu stiu ....in fata sub bord pe latimea masinii si transversal din bord pana undeva langa frana de mana, se aude cum se rostogoleste ceva ...gen surub , piulita , ma rog , un obiect mic si probabil metalic . La inceput mi s-a parut distractiv .... acum mi-a trecut ! Mi-am zis ca probabil o fi vreo piulita cazuta in tubulatura de ventilatie ( asta la viraje stanga-dreapta) ...insa mi-a cazut fatza cind mi-am dat seama ca fenomenul are loc si pe directia inainte-inapoi ! Estimativ , rostogolirea are loc pe o distanta de vreo 30-40-50 cm , lucru ce mi se pare ciudat pentru ca tubulaturile de aer banuiesc ca nu sint perfect drepte. Normal ca am golit torpedoul , buzunarele usilor , scrumiera , orice din zona din fata care ar putea genera acel sunet dar degeaba. Asa ca inainte sa ma apuc sa desfac prosteste plasticaraiele din bord , m-am gandit ca poate ar avea cineva o sugestie . Unde sa caut si ce sa desfac .....? ...macar daca as sti cum se desface ceva de pe bord !
2- o alta mica neclaritate o am in legatura cu termostatul masinii. Cum il pot verifica fara sa desfac nimic ? La cite masini pe benzina am avut in citeva minute ( 5-10 )de mers in relanti motorul era la 87 de grade si puteai sa pleci la drum linistit. Acum trebuie sa rulez vreo 6-7 km ca sa inceapa acul de la temp apei sa se miste . Am incercat sa-l las in relanti sa se incalzeasca singur ....cit fumez o tigara am zis eu ....povesti ! Cred ca puteam fuma tot pachetul ca degeaba ! Sigur , am pus mana pe radiator cind acul incepe sa se miste si pare in regula , adica rece ......asa e dieselul ? Se incalzeste greu si se raceste repede ? ...pt ca chiar daca circul mai mult timp si motorul a atins temp optima , indicatorul temperaturii stand drept in plan vertical , la un semafor prelungit si cu ventilatorul de caldura pe treapta 1 , acul incepe sa cada lin si sigur ! Ma enerveaza la culme ca dimineatza , acum pe vreme rece de - 4 -5 grade , ma chinui primii kilometrii cu un parbriz inghetat .
Ar mai fi citeva neclaritati dar le las pe altadata .....nu vreau sa apara o postare kilometrica ! Sper sa imi puteti da citeva sugestii ......
Skip ads

  • S.Andrei

  • Mesaje scrise: 200
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 y17td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Nu stiu sa raspund la numarul 1, dar la numarul 2, este normal. Asa sunt diesel-urile, se incalzesc mai greu...si se racesc destul de repede. Te vei obisnui. Diesel-ul nu prea se incalzeste stand pe loc, iar pentru a incalzi motorul cat mai repede, ai putea comuta aeroterma pe rece ( ca sa nu mai treaca lichid de racire si prin caloriferul care incalzeste habitaclul ).
Sa te bucuri de ea.
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
6-7 km este ok, la fel este si la mine, la -6 grade cu cartonul pus (carton dublu stratitifcat pus de 2 ori) abia dupa 6-7 km cand ajung la destinatie fara incalzirea pornita am 80 de grade aprox, si ma gandeam ca daca or mai veni asa friguri sa pun si niste scoci pe cele 2 grile de la bara pana se incalzeste
  • deleted-46863

  • Mesaje scrise: 439
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2010

  • Mesaj Privat
cred ca ai vreo piulita sau ceva in lonjeron mai cauta poate si in usi sa fie ceva.Iar referitor la caldura nu stiu ce sa-ti spun eu am tot un diesel dar in 2-3 min. incepe sa bage cald


Ultima modificare facuta de deleted-46863 la Lun 17 Dec, 2012 8:46 pm, modificat de 2 ori in total
Skip ads

  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Pai, de lungimea care zici tu, adica 30-40-50 cm, ar fi, sinele de la scaunele fata si cred ca zona dintre scaunele fata, consola acea de plastic care acopera frana de mana si schimbatorul de viteze...pana in zona bordului si inca ceva...interiorul usilor fata/spate. Altceva nu-mi vine in minte in afara de astea si de buzunarele de pe usi, dar pe acelea zici ca le-ai controlat.
La punctul 2, ti-a zis colegul care-i treaba...cam nasol iarna cu dieselul...este Smile?
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
eu totusi zic ca are o pietricica la tubulatura pentru picioare spate si se poate plimba prin ea oare? nasol nu e nasol deloc, am sa testez metoda cu scoci si ma astept sa se incalzeaza mai rapid
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
wow ! ...nu ma asteptam sa primesc un raspuns atat de prompt ! Va multumesc pentru sugestii !
Legat de rostogolirea enervanta , m-a sfatuit un amic sa mai rezist pana la vara sau inainte de a ma apuca sa desfac ceva sa tin masina in prealabil intr-un garaj incalzit pentru ca majoritatea plasticaraielor sint prinse stil cleme si de la vremea rece exista riscul sa se crape/rupa. Am de gand sa desfac consola centrala, ferstrele galeriilor de aer, tapitzeria interioara a usilor din fata ( la asta nu m-am gandit pana la sugestia voastra) si da , sa verific si sinele scaunelor ...plus masca schimbatorului si a franei de mana. Altcineva m-a indrumat sa leg cu ata un mic magnet si sa-i dau drumul in galeriile de aer in ideea ca poate obiectul acela mic o fi dintr-un material feros si-l pot prinde ( asta daca se afla acolo) .... Nu m-a duce la service pentru treaba asta ca ma stiu cit is de chitibusar si de asemenea ii stiu si pe domnii mecanici cum se straduiesc sa ma enerveze prin lejeritatea si indiferenta lor.
Legat de termostat , chit ca am citit postarile legate de aceasta problema ....sa zicem ca as intelege cumva ca ,,asa e dieselul,, ....Nu ma pot impaca cu ideea de ce la un semafor prelungit cu motorul bine cald , imi coboara acul la apa . Stiam ca intr-o instalatie buna de racire odata ajuns motorul la temp de lucru , acul nu mai are voie sa cada sub nici o forma atata timp cit nu l-ai oprit , indiferent de regimul lui de lucru.
Oricum , spunea @horaa ca asa pateste si el , lucru ce ma mangaie oarecum , asa ca iarna asta treaca asa .....

Am inteles din putina mea exoerienta cu dieselul ca pe timp foarte rece inainte de pornire la punerea contactului se aprinde un bec martor sub forma de spira ce indica ca bujiile incandescente incalzesc interiorul cilindrilor ....Pai la -8 grade cu masina nepornita 2 zile , mi s-a aprins acel bec martor fix o secunda dupa care s-a stins ! Nu-i vorba , masina a pornit ,,la sfert de cheie,, dar ma intrebam daca 1 secunda a fost suficient pentru incalzirea prealabila a cilindrilor ?

Recunosc , e greu cu mine ...simt ca pun intrebari stupide dar imi dau silinta sa invat repede aceste detalii minore ...
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
S.Andrei a scris:
Sa te bucuri de ea.

Multumesc Andrei ! ...sper ! Very Happy
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@bh13ncu - nu era nevoie sa deschizi topic nou pentru problemele tale ci puteai sa povestezi fiecare din cele 2 probleme in topicurile deja existente. daca toti am face ca tine ar fi mai mult de 40.000 de topicuri deschise... pune mana si citeste REGULAMENTUL si foloseste cu incredere functia CAUTA
cat despre problemele tale:
1. uita-te sub scaune la cadrul acestora si sub plasticul dintre scaune, roga pe cineva care sa fie cu tine in masina sa asculte cu atentie fiecare zona dupa ce ai scos tot din masina
2. daca iti scade temperatura stand la semafor e posibil sa ai termostatul decalibrat si sa nu isi mai faca rolul cum trebuie deci ar cam trebui schimbat.... si oricum la diesel se incazeste motorul mai greu nicidecum ca la benzina nici cand este masina noua.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
ok ..... am sa fiu ceva mai atent pe viitor cu ce si unde postez ....cat si multumesc pentru sugestii.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR