Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Gaura am dat-o sub torpedou pe unde am trecut un cablu cu mai multe fire [ ecranat ] in care a intrat si firul de la comutatorul capotei motorului , culoare firelor sunt urmatoarele : Maron [ fir gros ] - galben - negru [ fir subtire ] si rosu - negru [ fir subtire ] merg la actuatoare , rosu [ fir gros ] + 12 V permanent , fir rosu , maron , maron - alb [ toate fire subtiri ] raman neconectate , toate aceste fire se afla intr-o singura cupla . Pe a 2- a cupla sunt fire [ nu le mai stiu culorile ] ce comanda modulul de geamuri electrice , [eu nu am conectat alarma la aceasta functie ] fir ce comanda lampile de semnalizare . Modulul de inchidere mai are o functie , pe timpul cat se executa o comanda , de inchidere sau deschidere de usi aplica o tensiune catre actuatoare pentru foarte scurt timp [ parca un fir subtire verde - alb ] , fara aceasta tensiune usile se vor inchide si deschide lenes si parca nesincrone si dupa un numar de inchidere - deschidere actuatoarele se vor comporta ca si cum tensiunea ce le comanda ar fi foarte slaba , nu mai stiu exact care este acel fir , de aceea am spus ca ai nevoie de aparat de masura sa poti identifica firul de care vb , la inchidere - deschidere pe acel fir va aparea o tensiune pentru scurt timp , mereu aceeasi polaritate [ verifici prima data fata de ' - ' apoi fata de ' + ' ] , daca nu am fost destul de explicit ma poti cauta privat ca sa nu plictisim colegii de forum cu naivitatile nostre de exprimare .
Skip ads

  • dannny

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2006

  • Mesaj Privat
m-ati bagat de tot in ceata..AdamOpel,chiar te pricepi!Mi-am luat si eu o alarma eaglemaster 5100T,dar habar am s-o montez.Principalele probleme ar fii:
1)nu inteleg de ce pentru comanda alarmei in cazul deschiderii usilor sunt 2 fire:input+ si input-,care se pare ca se conecteaza la comutatoarele ce aprind becul din plafoniera,nu stiu sigur.Poate ma deslusiti voi....k mi-am prins urechile in schema asta..
2)habar n-am unde ar trebui sa leg firele in usa soferului pentru comanda inchiderii centralizate.
3)din alarma pleaca un fir cu iesire negativa pentru comanda geamurilor,care iar nu stiu unde sa-l leg.....offf!
Mentinez ca alarma vreau sa o pun pe o vectra a ce este echipata cu inchidere centralizata si geamuri electrice din fabrica.Ca sa nu mai zic ca tot din fabrica a venit si cu 6 senzori de perimetru,deci e clar ca am si modulul pentru ei,dar nu stiu unde se gaseste..Ideea e ca am avut o alarma alcar ce imi comanda si inchiderea,deci firele au ramas cu tot cu mufele respective sub bord,pe langa manerul ala de unde se deschide capota,dar nu stiu cum sa l-e recunosc pe fiecare ce face.Am pus si schema de conectare a alarmei,poate ma puteti ajuta,v-as fii recunoscator Smile



  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
@dannny mai spre seara am sati desenz cum sa il conectezi.
  • dannny

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2006

  • Mesaj Privat
AdamOpel,iti multumesc mult de tot pentru bunavointa!
Skip ads

  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Rosu - Alimentare(continu de la baterie)(+)
Negru - Masa(-)
Galben - (+) Contact(se monteaza dupa contact,are rol de declansare a alarmei,dezactivare demarou,inchiderea usilor dupa pornire.....depinde de model)
Verde - Contact Usa(-) la acesta conectezi contactul de la usa.
Purpuriu - Contact Usa(+)
Rosu/Negru - Dupa intrerupatorul de la frana(dupa pornire(cateva secunde)+apasarea pedalei de frana se inchid usile.....precautie pt copii)
Maro - iesire (+) pt sirena.
Gri - Comanda pt geam (-)
Maro/Alb - iesire pt pager
Portocaliu - iesire spre releu de dezactivare demarou(in treci prin releu)
Rosu/Alb - iesire spre releu deschidere porbagaj(in treci prin releu)
Alb - iesire semnalizare(il legi pe avari(scoti butonul,dai jos mufa si vei vedea scris R,L acolo legi firul acesta dar inainte il treci prin 2 diode,daca nu procedezi asa iti vor merge avariile la semnalizare stanga/dreapta))
Mai ai acolo un fir (extra Gray wire) il legi dupa intrerupatorul de pe cutie(iti indica cand mergi in masalier)


Mai ai o mufa cu 6 fire aicea conectezi inchiderea centrala

desfaci plasticul de la usa si verifici firele ce duc la inchidere 5buc vor fi 2comanda motorasul si 3intrerupatorul(2starea deschis/inchis si unul comun pe care vei avea tensiune tot timpul,aicea trebuie sa verifici daca este pozitiv sau negativ))
Dupa cum mam uitat in al dolea desen parca ar fi ceva releu(tiristor..sau tranzistor),deci nu conteaza pe ce tensiune lucreaza intrerupatorul.....modulul functioneaza ca un intrerupator,folosind tensiunea de pe firul comun al inchideri centale originale.
De la inchidere (intrerupator) sunt 3 fire identifici cel comun si il legi la (pink si orange impreuna),celelalte 2 fire Green si Purple le legi separat pe cate unu fir (deschis/inchis).
Incearca sa rezolvi aceste si pe urma te ajut cu geamul....dar mai trebuie sa fie un tabel cu jumperi am nevoie si de acela.

la tine cand apesi intrerupatorul de inchidere a geamului se inchid la o sg apasare sau trebuie tinut pana se inchide geamu.

Sper sa intelegi din ce am scris dar mam grabit ca nu prea am avut timp....daca ceva nui clar am sati explic.
spor la treaba.
  • dannny

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2006

  • Mesaj Privat
iti multumesc mult de tot pt explicatii.M-ai mai lamurit,park nu ma mai uit ca matza-n calendar.Firul purpuriu(+) de la usa se leaga undeva sau e suficient sa pun in paralel toate contactele(toate 4 usile+portbagaj +capota) pe firul verde(-) si sa las firul purpuriu neconectat?Contactul de la usa lucreaza pe masa(-),nu?Chiar nu-i inteleg rostul la firul purpuriu de pe mufa aia mare(door trigger input +)..Maine ma apuc de legat la fire si iti zic ce a iesit...Daca tin apasat cam 1,5-2 sec p butonul de la geam se ridica sau coboara chiar daca iau mana de pe el.Asta e valabil pt amandoua geamurile fata,iar la sfarsitul cursei se aude un "click",cand nu mai este actionat motorasul.
  • dannny

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2006

  • Mesaj Privat
azi am desfacut fata usii de la sofer si m-am ingrozit....spre inchiderea centralizata era un manunchi de 5 fire:negru cu verde,negru cu rosu,maro cu rosu,maro cu alb si maro.Pe langa astea 5 fire mai existau 2 mufe:una cu 3 fire(albastru cu negru,rosu cu galben si maro)si alta cu 2 fire(maro si maro cu negru).Cred ca mufele astea sunt degeaba puse acolo,pentru ca le-am deconectat si inchiderea mergea perfect si fara ele,la fel ca atunci cand sunt conectate.Nu pot sa-mi dau seama de la ce sunt mufele alea si la ce folosesc(singura explicatie ar fii sa fie de la vechea alarma care imi actiona si inchiderea centralizata,dar nu stiu...)La butucul de la usa(ala unde intra cheia) se duc tot 5 fire:rosu,maro,albastru cu negru si inca 2 fire negre(la ce folosesc atatea fire iar nu pricep)Chestia e ca eu am sub bord mufele de la vechea alarma(alcar)dar nu pot sa recunosc firele ce se ocupau de inchiderea centralizata,ca asa ar fii foarte simplu sa o leg p asta.Poate ma mai lamuriti voi ce as putea face sa descopar care sunt firele ce trebuiesc legate la alarma sa-mi deschida/inchida usile din telecomanda......
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
ai 2 intrari pt intrerupator usa pt ca alarma iti este universala!tu doar firul cu "-" il legi la intrerupator(ai grija pe partea la sofer ca ai intrerupator dublu,unui pt buzzer(cind lasi farurile aprinse si dechizi usa urla) iar celalalt pt iluminat interior..pe asta sal legi).
ai putea scana intreg manualul si sal posztezi?nu sunt lamurit cu contactul de la inchiderea centrala...
daca ceva nu intelegi scrie .....dar nu iti garantez ca pe loc iti raspund ...am sa incerc cat mai repede si tot cam pe la aceasta ora.
posteaza si tabelul cu jumperi(ca sa vad cum o sa poti comanda geamul)
Skip ads

  • dannny

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2006

  • Mesaj Privat
AdamOpel,acum am priceput cum sa leg firul la usa.Iti multumesc inca o data,dar mi-am "prins urechile" in firele ce le-am gasit in usa soferului ce mergeau spre inchidere...Am scris mai sus un pic cam despre ce e vorba.Ar fii foarte simplu daca as identifica sub bord firele ce erau legate la fosta alarma si care comandau inchiderea,dar nu pot sa-mi dau seama cum sa fac treaba asta.Din manualul alarmei,alea erau singurele scheme,in rest doar povesti despre programare si functii,nimic despre montaj.Nu conteaza cand imi raspunzi,oricum sfaturile tale imi prind foarte bine,ca nu prea l-e am cu montatul unei alarme..
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
nu stiu ce sati spun....daca nu desfaci si incepi masuratorile de la usa o sati fie greu...doar daca sti tipul alarmei pe care lai avut inainte si sa cauti o schita pe net,ca sa identifici firele.
  • vektor

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2007

  • Mesaj Privat
AdamOpel a scris:da mai multe detalii despre alarma?! in mod normal alarma contine schema de conectare!

doar ceti trebuie este sal adaptezi la inchiderea centrala!ai telecomanda la inchiderea centrala?
ar fi bine sa ai schema electrica a inchiderii centrale dar daca nu ai se poate rezolva usor....iti trebuie un voltmetru si gata!

ai la toate usile intrerupatoare?intrerupatorul ce vine pt capota il primesti odata cu alarma.
daca vrei monta alarma atunci da ceva detali si te ajut!


miam luat si eu o alarma de la caufland (pilot )ce parere aveti e buna ?are rost sa o montez?a fost f. ieftina la 80 ron am zis co sa-si faca treaba, am fost pe la niste firme care vind si monteaza,au zis ca asa ceva recomanda la scutere si daca tot vreau sa o montez ma costa 150 ron dar fara nici o garantie, pri urmare m-am hotarit sa o montez eu ,am uitat sa va spun ca vreau sa o montez pe un opel astra,trebuie sa demontez bordul ? se pot face legaturile de pe tabloul de sigurante?
Multumesc.
  • Cristian_13

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Nu cred ca mai are rost sa mai deschid alt topic chiar daca discutiile sunt cam vechi, asa ca : am rugamintea daca ma puteti ajuta la identificarea firelor ce trbuiesc legate la o alarma pentru Astra G. Ma intereseaza culorile firelor din instalatia electrica a masinii precum si pozitia lor. Stiu ca modulul de inchidere centralizata si geamuri electrice este in dreapta jos, dar care sunt firele pentru actuatoare si geamuri? Schema alarmei am inteles-o dar unde ma leg cu firele ? Va multumesc.
Skip ads

  • gogo_y17dt

  • Mesaje scrise: 492
  • Locatie: Falticeni sau Iasi
  • Masina: Vectra 2004 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2007

  • Mesaj Privat
vladruse a scris:Eu mi-am montat o alarma simpla pe Logan cand aveam asa ceva....e foarte greu....iti recomand sa te duci la un electrician ca e mare bataie de cap daca nu stii bine ce ai de facut


Da normal ca la logan e mai greu pentru ca e facuta in Romania si bineinteles culorile firelor se schimba de vreo trei ori din spate pana in fata, Smile
  • Cristian_13

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Pentru cine a mai montat alarme auto, spuneti-mi va rog daca diagrama nr.3 este cea care trebuie pentru a monta o alarma pe Astra G. Ma refer doar la partea de inchidere centralizata.

  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Parerea mea ca toate operatiunile de legare a unei inchideri centralizate-alarme ar trebui sa se desfasoare in partea dreapta acolo unde este modulul de inchidere centralizata si unde se gasesc toate firele necesare : ,,+", masa , actionare actuatoare .
Iata o schema , pe care am mai postat-o pe site :



si uite cum am montat buton de inchidere centralizata a usilor :


  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
In weekend-ul acesta am rezolvat si ultima problema care ma sacaia de mult timp : inchiderea de la buton din mers.
Concret : Daca un pasager vroia sa coboare din masina , iar motorul era pornit , nu se mai puteau inchide usile .Era nevoie sa opresc masina, sa scot cheia din contact , sa apas butonul de inchidere centralizata pe care l-am montat si apoi sa pornesc.De deschis se deschideau oricum : cu contoactul pus sau fara.
Rezolvarea problemei o banuiam de mai mult timp insa mi-a fost cam teama sa o pun in aplicare, deoarece in seara zilei cand am montat alarma mi s-a busit sonda lambda 2 . Coincidenta ?
Dar sa revin : am identificat pe modul de inchidere centralizata firul de + de contact . Pe schema Opel este notat cu ,,W". Este un fir de culoare rosie , subtire. Acest fir l-am taiat.Atentie ca sunt 2 fire rosii unul de plus permanent mai gros si unul de + de contact mai subtire.
De cand am facut operatiunea nu am observat nimic anormal in functionare : geamurile coboara-urca normal , usile de inchid din telecomanda normal, nu am nici o eroare in bord si ce e mai frumos : pot inchide si deschide centralizat usile indiferent daca motorul este pornit sau nu.
  • Teo_MTM

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Am si eu o problema ! De la frig nu mai merge centralizata la masina nici din cheie nici din telecomanda (din cheie nu mergea nici inainte), dar acum 2 zile a mers, dar doar 2 inchideri-deschideri. Cineva mi-a zis ca schimb bateria la telecomanda ca a patzit si el ! Am schimbat si nimic ! Ma gandesc sa fie contact imperfect la motoras. Unde e situat motorasul la Vectra A ?
  • raducrisstian

  • Mesaje scrise: 500
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Mie la Astra G mi-a montat-o cel de la care am cumparat-o. Dar m-am uitat cam ce a facut. A desfacut capacul de la pragul interior din stanga fata. Pe acolo trec multe fire si de acolo a legat toate firele pentru alarma. Nu am vazut sa mai fi umblat in alta parte.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@RaduCrisstian : La inceput si eu am facut cum spui tu. De fapt la momentul actual modulul alarmei este montat in spatele blocului de sigurante.Insa cu timpul am realizat ca am facut o mare greseala si am mutat firele la modulul inchiderii centralizate de pe partea dreapta.
Consider ca acolo sunt numai avantaje :
- plus permanent necesar alimentarii alarmei ;
- surub de masa ;
- prin legarea la contactul usii din partea dreapta alarma ,,vede'' deschiderea TUTUROR usilor ( pe cand celelate contacte de usi NU);
- de acolo poti trage fire (2) pentru un buton de inchidere manuala a usilor (vezi pozele mele postate mai sus);
- aici poti cupla un modul de ridicare a geamurilor realizat dupa schema publicata pe forum ;
- ai loc suficient pentru amplasarea modului de alarma ;
- trasee scurte - fire scurte;

Acum ce sa spun : fiecare face cum doreste.
  • raducrisstian

  • Mesaje scrise: 500
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2006

  • Mesaj Privat
pai si mie imi recunoaste orice usa deschisa, imi ridica geamurile cand armez alarma, iar pentru inchiderea centralizata pot seta alarma sa incuie usile automat la pornire si le deschide cand opresti motorul sau pot folosi butonul de pe telecomanda. unitatea aia este pusa deasupra capacului aluia de vine deasupra pedalelor (a fost dat jos si pusa unitatea deasupra lui). singurul lucru care nu imi place este ca sirena este foarte anemica in sensul ca se aude foarte incet si intentionez sa o schimb cu una mai galagioasa.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR