Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • cyuby

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2014

  • Mesaj Privat
am desfacut capacul dar inca nam dat jos tot tamponul ala sa am acces complet,cureaua e flendurita dar intreaga in ce sens adica nu rupta ca am tras de ea si nu iese inca e prinsa de role cred,fum a iesit dar nu mult ceva in genul cum ai trage un fum de tigara,insa se topise un pic ca era prinsa de rola de la pompa de apa doar atat am putut sa vad azi,maine ma chinui sa dau jos tot nu pot scoate un surub e intepenit rau tare si nici nu pot scoate rola de langa cureaua alternatorului ca sa dau jos tamponul ala is intepenite mi-am rupt mainile azi sa fie oara indoite pe inauntru ceva?L-am intrebat pe un mecanic de aici iam explicat ce am patit si 100% is indoite supapele sau ceva sigur este inauntru dar nu a vazut masina inca,acum nu stiu ce dracu sa fac sa schimb distributia sa incerc sa pornesc motorul asa ? se pot strica si astea noi kitul de distributie daca e ceva stricat in motor?
Skip ads

  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,239
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Parerea mea daca ai un prieten mecanic,desfa tot fara sa dai cureaua jos,pune-o la puct si daca nu e sarit de la punct cred ca nu sa intamplat nimic,dar daca nu-i la locul ei cred ca e nasol!
Succes!
  • cyuby

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Nu sunt in tara singurul mecanic pe care il am e la 25 de km si nam cu ce sa duc masina pana acolo,singura teama sa nu se fi indoit valvele ca trebuie sa desfac tot si de cumparat altele noi din care is stricate,maine mai incerc si revin cu informatii ms de pareri.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
incearca sa rotesti usor cu mana de fulia de la vibrochen cu o cheie si vezi daca se rotesc toate rotile usor si daca se aude ceva urat. Daca nu atunci ai scapat doar sa schimbi kitul de distributie dar tare imi este ca ai mai mult decat atat. Acum depinde si ce viteza si turatie aveai cand ai patit si daca zici ca nu s-a rupt complet atunci poate ai noroc...
Skip ads

  • tirnaveni

  • Mesaje scrise: 555
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2009

  • Mesaj Privat
daca s-a rupt in mers sunt sigur ca a indoit supapele ,pacat
  • cyuby

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Toata faza sa intamplat la semafor,mergeam si cand m-am apropiat de semafor am incetinit ca tot omu moment in care m-am uitat in bord si am vazut ca sa oprit motorul,daca era sa mi se opreasca cand mergeam mi se bloca volanul sau se misca foarte greu cred si imi dadeam seama dar nu dupa ce am oprit la semafor sa oprit,acum am zis si m-ai sus nam auzit un sunet din motor niciun troncanit abslut nimic,sper sa nu fie indoite supapele ceva ca m-am ars,m-am dus aici la un garaj sa intreb cat imi ia sa-mi schimba distributia 300e am ramas tablou,de asta ma chinui singur si sper sa reusesc.
  • tirnaveni

  • Mesaje scrise: 555
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2009

  • Mesaj Privat
din moment ce motorul a fost in mers (pornit) si sa rupt cureaua atunci normal ca sa oprit ne mai antrenand axele cu came ,si lovind pistoanele in cap supapele ramase deschise, ori cum incearca sa o pui la semn si monteaza cureaua si apoi nvarti motorul daca face o cursa intreaga si revine la semne atunci posibil sa nu fie asamare problema
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
cyuby-300 euro? o schimbare de distributie? ce masina ai colegu? ai Corvette ZR1
la banii aia cumperi alt motor
sau in Botosani sunt supermeseriasi de cer preturile astea
tirnaveni-chiar daca sau indoit toate supapele si pui motoru la semne cand pui cureaua si-l invartestei tot pe semne va venii
sunt alte metode mai simple de a verifica daca sunt supape indoite,fara sa demontezi tot motoru,dar astea mai sunt si secrete de meserie,pe cine-l duce mintea,bravo lui
Skip ads

  • cyuby

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Sunt in olanda nu sunt in tara am scris intr-un post anterior,au vazut ca nus de-al lor ma ard si se vorbesc intre ei de asta vreau sa ma chinui sa incerc sa fac singur in mare parte reusesc si un sfat o ideea cum as putea sa verific supapele sau pistoanele daca nu sunt indoite as fi tare recunoscator,daca o supapa este indoita si scchimb distributia curea role si pompa de apa si dau sa pornesc motorul ce se poate intampla?mi se strica kitul de distributie nou sau pompa de apa ? nu sunt mecanic daca nu explic prea bine sa nu rade-ti.Smile
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Pune la semn distributia noua si da-i la automat. Mai mult decat ce este deja stricat nu ai ce strica. In orice caz, motorul tau este interferential, deci daca s-a dus mai mult de 2 dinti distributia poti sa zici pa la supape.
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Pune distributia la punct si apoi cu o cheie rotesti motorul manual..sa faca o cursa completa. Daca nu se aud decat sunetele normale de compresie pe urma poti da la cheie. Nu se mai strica nimic in plus fata de ce este deja. Daca nu ai mai dat la cheie dupa ce s-a oprit motorul sunt sanse sa fie motorul ok.

p.s. vad ca a mai scris si colegul @Max acelasi lucru.
  • cyuby

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Am reusit am dat jos tamponul,am taiat cureaua ca sa o scot am verificat dintii la toate rolele care le-am putut vedea inafara de cea de sub fulie care nu am reusit sa o deschid si toati dintii sunt in regula nu e nimic rupt si sper ca la dintii astia de la role te refereai max.Acum nu pot scoate fulia,am desfacut cele 4 surubur, torx parca sunt,si ramane surubul ala mare din mijloc daca dau sa invart de el se misca fulia cu totul,am bagat in viteza si la fel se misca cu totul,trebuie dat jos si ala mare sau doar alea 4?
Skip ads

  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
doar alea 4. Bate usor in fulie in parti opuse si o sa cedeze. Rau ai facut ca ai taiat cureaua. acum s-a dus si de la semne. Ideea era sa vezi cat de mult s-a dus, nu sa o tai aiurea.
  • cyuby

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Era sarita cureau de pe rolele de sus numai statea fixa de asta am taiat-o ca oricum nu ma ajuta cu nimic,am mai observat ceva si sper sa nu fie ceva rau desi sunt sigur ca e...sunt 2 role sus care tin cureaua,una in dreapta catre far si aia din stanga catre interioru masinii,daca aia din stanga se invarte usor cu mana cand nu are cureaua pusa,sunt duse valvele sau e ceva grav?ca am invartit cu mana si s invartea foarte usor stanga dreapta nu are nicio treaba,aia din dreapta doar cu cheia se poate misca si fara curea pe ele.
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Cele 2 roti dintate de sus antrezeaza axele cu came. Cea dinspre botul masinii actioneaza (de obicei) supapele evacuare iar cealalta supapele admisie.
Faptul ca axul cu came admisie se invarte foarte usor la mana nu este un lucru imbucurator pentru tine:
1. Tachetii s-au spart.
2. Cuzineti rupti.
3.Ax came rupt.(mai rar , dar cel mai nasol).
Astea cumulate cu cel putin 4 supape indoite + posibil ghiduri strambe,
Poti sa dai capacul jos sa vezi ce-i cu axa aia cu came.
Oricum , cel mai bine in cazul asta este chiulasa noua (sh bineinteles) si ai scapat de probleme. Nu incerca sa o repari , deoarece motorul nu va mai merge "nemteste" (sau italieneste ca vad ca ai .9 CDTI) . O chiulasa pe la noi ajunge cam 2-300 Euro.
P.S. Faptul ca distributia se rupe in ralanti sau la 3000 rpm nu are nicio relevanta, deoarece raportul de compresie fiind destul de mare la un diesel , aceleasi piese cedeaza si in ralanti si in turatie. Cele mai mici pagube se produc cand motorul este la ralanti DAR pe liber adica nebagata in viteza, deoarece motorul se opreste instant fara sa mai faca rotatii.
  • cyuby

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Iti multumesc pentru sfaturi deci sa nu ma mai chinui sa pun distributia noua si sa dau direct capacul jos sa vad care e treaba,puteti sa ma mai ajutati va rog cu pasii care ii am de facut sa dau jos capacul la z19dth 150 cp sa ajung sa vad ce e acolo asa in maare stiu un pic dar nu vreau sa fac vreo greseala asa ca ma doare sufletul pana acuma nici la vrun service aici nam cum sa ma duc ca ma rup astia mai ales ca is strain,am toate sculele necesare doar ordinea in care vin demontate va rog mult.
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
2 Nu este valabil...nu se rup cuzinetii acre sunt pe manetaone si pe paliere!
  • cyuby

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Ma chinui sa scot fulia nu pot ma tine in loc nu pot sa fac nimic am pus niste poze cu modelul de fulie,cum se scoate?am dat si cu ciocanu si nimic,am mai pus niste poze si cu motorul.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Daca ai desfacut cele 4 suruburi ar trebui sa o poti scoate. Probabil e intepenita acolo, ia-o usor la ciocanit, da cu un spray degripant, baga o pana de lemn intre fulie si bloc... si rabdare, trebuie sa iasa.
  • sh3rkhan

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Belgia
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Roata din stanga e pinionul de la pompa de inalta presiune. Celalat e pe axul cu came de pe evacuare. Pe admisie nu ai pinion la vedere deoarece il antreneaza cel de evacuare. Nu pierzi nimic sa pui cureaua noua si sa invarti motorul la mana. Daca nu agatza (blocheaza) da-i la automat.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR