Ai uitat parola?


  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila X12E din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Nov 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Merci de sfaturi...
Dane, tu ai auzit ca se face asa ceva pe undeva? Sau ai vazut?
Ma gandesc ca asta-i cea mai buna varianta. In schimb nu stiu unde este. Oriunde m-am dus, am vazut o groapa, niste chestii pe care statea rotile, chestiile acelea optice si un mosulica cu o cheie care regla directia de jos si urla daca cumva ai intrerupt fasciculul.

cocosai -
Fuzeta se prinde de telescop cu doua suruburi. Un surub se strange fix, celalat mai poate sa se miste un picutz ca sa se poate regla un pic un pic caderea rotilor.

PL500 -
Rotile ies de sub masina. Un prieten, care are WagonR+ mi-a zis de misto ca-mi sporeste stabilitatea ca stau un pic mai indepartate. Eu nu stiu ce sa-i zic daca da, sau nu.
  • cocosai

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Alba
  • Masina: Zafira Z19DT din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Feb 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Icsongor - tu vorbesti despre standul de reglat geometria rotilor - pe acest stand se constata incadrarea in parametri a diferitelor unghiuri ale directiei si se fac mici reglaje.
Daca masina intra in parametri e ok daca nu se fac masuratori si se stabilesc deformatiile caroseriei. Aceste lucrari (deformatii)se fac pe un stand(cal ii zic meseriasii daca nu ma insel) Pe acest cal se fixeaza(rigidizeaza) masina astfel ca asupra ei sa se actioneze cu prese hidraulice cum zice Dan(tragere impingere etc)
Acest stand exista la toate reprezentantele Opel(cel putin eu asa cred) dar sunt si firme serioase care au asa ceva.
Atentie eu am discutat in situatia in care elementele directiei nu au jocuri.
Oricum daca ajungi la aceste lucrari am sa-ti vand niste ponturi
  • reboot

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Agila din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Nov 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare! Vreau sa ma apuc de schimbat bucsaraie de la suspensia fata plus rulmentii de la roata. Ma puteti ajuta in legatura cu sculele de care am nevoie? ( ma refer la tip, marimi etc si nu la imprumut Very Happy ).
Referitor la presa cu care se scot pivotii si capetele de bara - de unde se poate procura asa ceva si cat costa?
In Oradea ...


Multumiri anticipate!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,591
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Iti trebuie o trusa de chei T, E si HEX. Presa o gasesti in tirg/bazar, cumpara una YATO ca e tare, la fel si cu cheile, poate nu gasesti o trusa completa si cumperi YATO separat E citeva capuri HEX
  • reboot

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Agila din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Nov 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Multumesc Dan. Azi ma apuc...
  • Patratel

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Agila Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Sep 2007

  • Garaj Mesaj Privat
stie cineva codul de la bucsa basculei fata dreapta(banuiesc ca e a fel ca cea de pe stanga). Am ceva joc si ar trebui schimbata. Mi-am facut azi ITP-ul si nenea mecanicul asta mi-a zis, sa am in vedere ca trebuie schimbata bucsa de la bratul fata dreapta. Merci.
PS
s-ar putea sa fie vorba de piesa nr 29 din desenul de la pagina 1 acelasi post. Si inca ceva, pt a o schimba am nevoie de altceva in afara de cheia pentru surubul bucsii?
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,061
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare tuturor. Aici, Dan Cuciureanu are o poza cu schema desfasurata a suspensiei McPherson la Opel Agila. El, sau un alt baiat de treaba care are timp si este bun mecanic, este rugat frumos sa afiseze o lista de la 1 la ? din schita cu denumirea exacta a pieselor agreata in limba romana. Evident ca nu e vorba numai de surb sau piulita sau saiba. Fratilor, o limba spurcata ca germana nu mi-a fost dat sa vad Evil or Very Mad Evil or Very Mad (poate rusa, dar aici ma descurc mai bine). Imi cer scuze nu am vrut sa jignesc pe nimeni. Imi trebuie aceasta lista cu termeni si va cer un mic ajutor. Multumesc.
  • crobert

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Iasi/Bucuresti
  • Masina: Agila Z10XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Mar 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Salut tuturor,
Ca sugestie...
M-am interesat recent si eu de acea piesa (nr. 29) si nu am gasit decat bratul cu totul; (bucsa si pivot incluse). Cu preturi intre 110 si 190 ron.



Oare la inlocuire trebuie schimbat si surubul?...care trece prin bucsa 29. (in imaginea postata de Dan cea cu toate elementele suspensiei, apare la nr. 31-surub si 33-piulita)
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,162
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Astazi am gasit principala ,,voce" din ,,corul" trancanelilor si al zgomotelor de pe puntea fata: pivotii de la
brate. Eu i-am mai incercat cu un levier mic si cu masina ridicata pe cric insa bara stabilizatoare forta pivotul
si nu imi dadeam seama de joc. Astazi am fost la un prieten care are elevator, mi-a ridicat masina si a inceput
sa traga de roti: jocul din pivoti este de aproximativ o jumatete de centimetru . Va dati seama ca riscam
sa-mi cada rotile !
In incercarea de a-mi gasi urgent brate fata, prietenul asta al meu suna la un director de distributie (ceva de
genul asta) de la o foarte cunoscuta firma distribuitoare de piese auto din Pitesti.
Surpriza abia acum incepe, reprezentantul firmei spune ca ei nu mai vand brate after market pt. Agila deoarece
sunt mai lungi decat cele originale si nu tin mai mult de 5000 km.
Cand am auzit de brate mai lungi nu m-am gandit decat la lcsongor care reclama pe pagina asta ca are
rotile cracanate la masina ( nu stiu daca a schimbat si bratele de la suspensie).
Nu cunosc marca aftermarket incriminata, insa eu nu stiu acum ce sa mai cumpar (bratele pe original ies din
discutie, pretul unuia fiind cuprins intre 460 lei si 740 lei).
Am cautat TRW stiind ca fac produse bune insa nu am gasit decat FEBI, SWAG si DELPHI, chestia este ca au
prostul obicei sa ambaleze si produse ale altora (de DELPHI nu cunosc absolut nimic).
Daca cineva a schimbat respectivele brate si nu a avut probleme cu ele il rog sa-mi dea un sfat ca sa stiu ce sa aleg.
Scuze pt. prostul obicei de a scrie posturi lungi fara multe informatii utile !
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila X12E din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Nov 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Salut PL500, nu am schimbat braturile si eu cred ca sunt cele originale, cu toate ca dupa ce am citit postul tau, m-a pus pe ganduri...Am inteles si am vazut pe site-uri din strainatate ca bratele de matiz ar fi bune la agila.

Sanatate multa!
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,061
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Ciudat. Vezi ca ai deasupra poza lui @crobert si pret la mult sub jumatate din ce ai auzit. Poate iti spune exact unde a gasit in BUC. si te rezolvi. Cum dracu sa fie mai lungi bratele, altfel nu mai sunt pentru Agila. Eu stiu ca o piesa aftermarket trebuie sa fie identica la repere. Da, masina este usor cracanata ca asa trebuie sa fie. Unghi cadere negativ (-3 - 0 grad).

PS Ideea lui Csongor este buna. Daca cineva are ocazia ar putea face un gest, sa masoare ambele brate si sa compare. Ma indoiesc totusi pe acest forum.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,162
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Salut petrecila !

Brate FEBI, SWAG si DELPHI le gasesc si la mine in localitate cu preturi in aceiasi ordine intre 130 si 200 lei.
Nu stiu care sunt bune dintre ele.

Referitor la unghiuri, stiu ca Agila este usor cracanata (unghiul camber negativ) insa eu am gasit alte valori
in TIS: camber = - 0 grd. 20' abatere +/- 1 grd , abatere intre roti +/- 1 grd.
Daca se ia in calcul abaterea la o roata se poate ajunge si in situatia ca unghiul sa fie pozitiv si sa fie normal,
deci unghiul considerat maxim negativ si considerat normal ar fi - 1grd.20'.
Unde ai gasit tu unghiul cuprins intre -3 si 0 grd. ?
Daca poti posteaza toate valorile si sursa informatiilor, va urma sa-mi fac directia si sunt putin in ceata.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,061
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Salut. Date precise la toate unghiurile nu am. Insa incadrarea pentru acest unghi, cu cauciucurile moderne de azi, este buna in acest interval. O sa-ti trimit un PM.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,162
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Referitor la compatibilitatea intre bratele de matiz si cele de agila.
Nu am date dimensionale ci numai niste fotografii pt. a ne da seama
de aspect.
La agila bratul este o piesa masiva iar la matiz din tabla ambutisata si sudata,
explicabil - zic eu, deoarece matizul este mai usor.
Tot cautand fotografii cu brate am gasit una cu un brat de suzuki wagon r (cred
ca este tot aftermarket) care surpriza: bratul este confectionat tot din tabla.
Presupunand ca s-ar potrivi dimensional nu prea-mi inspira incredere pivotul
ala sudat de tabla bratului.






  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,061
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Multumim @PL500. Daca la Matiz (vorba ta,e mai usor la caroserie) s-ar putea accepta bratul cu prinderea pivotului, la cel pentru Suzuki devine inacceptabil. Prefer sa caut original decat sa dau banii pe facatura aia. Ce pot sa afirm este ca Suzuki are brat identic cu Agila si construit identic, deci nu desenat din carti de povesti. Dupa cum se vede varianta Matiz cade. Ala nu e brat pe care sa te bazezi.

PS PL-ule ai PM.
  • george_fusneica

  • Mesaje scrise: 783
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Agila Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Jul 2007

  • Garaj Mesaj Privat
E posibil sa aveti dreptate. Am auzit si eu povestea asta la un magazin. Eu am schimbat candva bratul pe stanga, cu toate ca nu sunt convins ca trebuia. N-a tinut mai mult de 30 000 de km si acum l-am schimbat din nou. nu a intrat mai greu sau altceva, dar uneori cand urc o denivelare mai mare aud un fel de troznitura din regiunea respectiva, ca si cum s-ar aseza ceva acolo la loc. Am verificat tot, nu e nici o neregula pe acolo.
Ar trebui cineva care schimba original sa ne zica si noua daca la comparatie sunt ceva diferente.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,162
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Ieri am schimbat bratele de la puntea fata ale agilei. Nu am luat ,,pe original" ca erau extrem de scumpe.
Surpriza a fost faptul ca noile brate sunt MAI SCURTE decat cele care au fost pe masina cu vreo 7 mm.
Si agila mea avea rotile destul de desfacute, cu noile brate sta perfect, rotile fiind tot desfacute (unghiul
camber negativ) insa mult mai putin. Pe ambalajul de la brate scrie ,,to fit to Daewoo", am intrebat pe
vanzator de chestia asta la care mi-a spus ca s-ar putea sa se potriveasca la Damas.
Principala idee este ca merg perfect la Agila si ca am scapat de troncaneli.

@lcsongor In fotografiile de mai jos am masurat ambele brate pe laterale de la jumatatea gaurii prin
care se prinde bucsa de sasiu, celalalt reper fiind ,,patratul" ala de metal de pe la mijlocul pivotului. Ar trebui
sa masori si tu bratul de la masina ta si daca este cazul sa montezi brate mai scurte.




  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila X12E din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Nov 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare,

Am un vecin care se ocupa de n-spe ani cu piese auto si am verificat cu el in TECDOC (un program baza de date despre piese auto) si se pare ca pentru a determina care brat se potriveste la Agila, este nevoie de seria sasiu, deoarece pana pe la jumatatea lui 2001 Agila se facea cu un tip de brat (cred ca acela mai lung) si apoi au trecut pe celalalt tip de brat (cred ca cel scurt), si de aceea exista doua tipuri de brate pentru exact aceasi tip de masina.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,162
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
E clar ! Agila mea este fabricata in august 2001 si probabil au fost schimbate bratele in Germania de catre fostul
propietar (eu sunt primul propietatar din Ro) si iata ca se mai fac greseli si pe la ei.
Dupa ce am schimbat bratele am reglat si directia pe stand (doar convergenta) iar la unghiurile de cadere
mi-au iesit urmatoarele valori: stanga -0.60 grd = -36' ; dreapta -0.40 grd = -24'; delta=0.20 grd = 12'.
In TIS sunt precizate: -0grd20' +/- 1grd; delta= 1 grd deci rotile imi stau acum perfect.
  • cocosai

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Alba
  • Masina: Zafira Z19DT din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Feb 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Nu cunosc valori ale unghiurilor dar va pot da urmatoarea informatie ca sigura.
Pana in 2001(pana la o anumita serie de sasiu) s-au facut brate mai SCURTE(deci invers de cum zice Icsongor) iar dupa aceea le-au lungit cu cativa mm. ATENTIE - cand au modificat bratele AU MODIFICAT SI FUZETA si anume - la bratele mai lungi(incepand cu o anumita serie de sasiu din 2001) distanta dintre dintre locul unde se prinde pivotul pe fuzeta si axul central al rulmentului fuzetei este mai mare decat la cele pana in 2001 sau cu alte cuvinte au ,,lungit,, si fuzeta. Nu cunosc exact motivul pentru care au facut asta dar va spun ce am auzit si eu. Dupa ce au inceput productia s-au rasturnat foarte multe si au ajuns la solutia tehnica ca trebuie sa ,, o cracaneze,,(sa modifice unghiul de cadere).Unghiul se vede clar ca l-au modificat si puteti vedea cu ochiul liber daca aveti ocazia sa vedeti 2 masini cu brate si fuzete diferite fata in fata.Cele mai vechi au o alura mult mai ,,frumoasa,, dar probabil ca nu sunt asa de stabile.
Si va mai pot spune ceva - cele cu brate scurte au pe parte dreapta spate(deci pe diagonala cu soferul) la picioarele pasagerului o bucata de metal, prinsa in 2 suruburi de podeaua masinii, de aprox. 50 - 60 kg. La cele cu brate mai lungi s-a eliminat aceasta sa-i spunem contragreutate.
Si aceasta poate fi un motiv - ptr a elimina contragreutatea(va dati seama - 60 kg carate permanent) au reproiectat fuzetele si bratele.
Nu stiu daca masina se mai incadreaza la geometrie daca folositi brate de un fel si fuzete de altfel - Cate am vazut eu clee cu brate mai lungi au si fuzete modificate
Daca intereseaza pe cineva mai amanuntit pot reveni cu fotografi


Ultima modificare facuta de cocosai la Mie 12 Aug, 2009 9:00 pm

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata