Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Noi chiar te rugam, hai fa un post aici ca e bine de stiut Wink

PS Sa intelegem ca cine are placa aia stie si ce brate "Querlenker"are?
Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
cocosai a scris:Nu cunosc valori ale unghiurilor dar va pot da urmatoarea informatie ca sigura.
Pana in 2001(pana la o anumita serie de sasiu) s-au facut brate mai SCURTE.........

Este extrem de ciudata si uimitoare informatia.
Am cautat in Tis valori ale unghiurilor de cadere pt. o agila din 2000 si pt. una din 2006 insa au aceleasi valori.
Sa inteleg ca si bratul fuzetei ce se prinde de telescop este mai lung pt. ca acest unghi sa ramana acelasi ?
De ce nu or fi pus distantiere la roti ? Parca acum nici nu prea mai am curaj sa alerg cu ea Sad .
Imi imaginez totusi ca intr-un viraj ar conta mai mult latimea puntii spate pt. a preveni rasturnarea.
Posteaza mai multe informatii !
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
salutare,
Am masurat cum ai zis bratul, nedemontat, deci am agatat ruleta unde am putut la fixarea pe sasiu si am masurat pana la "patratul" acela de care vorbesti tu si am masurat 28 centimetri. Undeva am citit ca diametrul gaurii unde vine prins in sasiu este 13 milimetri, deci daca adaug jumatate vine cam 28.7 cm cum era la tine acela mai lung. S-ar putea sa am si eu montate brate mai lungi...
Oare unde am putea sa aflam dimeniunile acestor brate?Rog pe cineva mai destept sa ma ilumineze, ca dupa ce am citit aceste date, ma simt in ceata.
  • cocosai

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie: Alba
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Ciudata neciudata eu sunt sigur pe ceea ce afirm.
1. Metalul si poliesterul sau ce o fi ala

2. Agila 2001 brate si fuzete scurte














Agila 2001 brate si fuzete lungi
















Cine are placa de metal are brate scurte
Bratul fuzetei care prinde telescopul este acelas
Eu am pus si ruleta dar nu stiu daca ajuta cu ceva - oricum si in fotografia fara ruleta se vede clar diferenta cel putin la fuzeta - la brat diferenta este clara din pozele puse de alt coleg mai sus
Skip ads

  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salut,
Merci de raspuns, dar nu prea inteleg.
Ce intelegi prin placa de metal?
Si ce intelegi prin polistirenul acela?
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Incerc sa raspund eu (cocosai a precizat in pagina anterioara): Agilele vechi (cele cu brate scurte) au pe
podea (in zona pasagerului dreapta spate) o placa de metal pe post de lest, cele de dupa 2001 (cu brate lungi)
au polistiren in zona respectiva.

Ce fac eu acum ca mi-am pus brate scurte: pun lest in dreapta ? merg mai incet?
As pune niste distantiere de 5-6 mm la roti (sa le mai scot in afara) dar nu stiu daca mai ramane destul filet la
prezoane ca sa mai intre suficient si in piulitele.
  • george_fusneica

  • Mesaje scrise: 939
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Agila mea e din 2001. Acuma nu stiu, toamna, primavara sau altele. Am schimbat un singur brat, cel de pe stanga. Prima data cand l-am schimbat mi s-a parut foarte ciudat ca avea o pozitie "tensionata". Inseamna ca eu am pus brat lung in locul unui scurt. Totusi geometria rotii din stanga la mine nu iese din parametri, ci, dimpotrica, cea de pe dreapta. Adica am un unghi de cadere de -1,4 grade cand maxim e admis 1,22. La stanga, unde am schimbat bratul, e ok. Faza e ca pe stanga am schimbat deja al doilea brat... adica primul nu a tinut mai mult de 30 000 de km, chestie care mi se pare ciudata si o pun pe seama faptului ca am pus brat mai lung, al carui pivot sta intr-o pozitie nefireasca, tensionata de la inceput si se termina mult mai repede. O sa masor azi bratele pe masina si va spun daca sunt diferente intre ele. Totusi cand am schimbat prima data bratul din stanga l-am comparat cu cel vechi si erau identice.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
cocosai a scris:
Cine are placa de metal are brate scurte


Foarte frumos din partea voastra ca incercati sa lamuriti lucrurile. Uite vezi? Ai Agila si nu poti concepe ca si la astea exista diferente majore functie de anul de fabricatie. Ramane acuma sa se stabileasca daca bratele au coduri diferite si dimensiunile. Nu stiu de ce imi da senzatia de pe vremuri: "Ai planetare lungi sau scurte?". Va amintiti? Eu unul sunt multumit, incepe sa miroasa a ClubOpel, ca se cam intrase in amorteala. Forumul se umple zilnic de balarii in alte parti. Scuze de off topic.
Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
george_fusneica a scris:........ Totusi geometria rotii din stanga la mine nu iese din parametri, ci, dimpotrica, cea de pe dreapta. Adica am un unghi de cadere de -1,4 grade cand maxim e admis 1,22. La stanga, unde am schimbat bratul, e ok. ......Faza e ca pe stanga am schimbat deja al doilea brat... adica primul nu a tinut mai mult de 30 000 de km......


Repet am inlocuit ambele brate, care au fost lungi, cu unele scurte.
Unghiurile de cadere le am acum perfecte: stanga= -36' ; drepta= -24' - probabil cu bratele lungi
unghiurile ar fi fost in afara plajei admise (nu mi-a trecut prin cap sa fac si o masuratoare anterior
schimbarii).
Faptul ca dupa prima inlocuire bratele au rezistat 30000km nu inseamna neaparat ca pivotul
,,lucreaza" sub un alt unghi ci poate fi pus pe seama calitatii pieselor aftermarket. Am gasit brate
,,de origine" cu preturi cuprinse intre 450 lei si 750 lei / buc. Cele pe care le-am montat (Swag)
au costat 210 lei/buc, desi gasisem alte marci sub acest pret incepand cu 85 lei/ buc, in speranta
ca un pret ceva mai mare ar reprezenta si o calitate mai buna - asta ramane de vazut.
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Si zi ne, tu cum ai podeaua mentionata anterior de un coleg de forum cocosai?
Intrebare pentru colegul de forum cocosai, care a descoperit fierul si polistirenul.
Trebuie sa dai jos mocheta din interior ca sa-ti dai seama? Si daca da, care sunt pasii?
Merci de raspuns.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Am verificat (fara sa inlatur mocheta, am apasta pe coltul ce iese in relief in dreptul surubului ce fixeaza
centura dreapta-spate) si am polistiren.

Un alt efect al montarii bratelor mai scurte la agilele carea au fost prevazute cu brate lungi este marirea garzii
la sol pe fata (din acest motiv agilele cu brate lungi au si bratul inferior mai inalt pt. a pastra garda constanta).

Ciudat este faptul ca daca cautam in TIS valori ale unghiului de cadere pt. o agila produsa in anul 2000 si pt.
una fabricata in 2006 acestea sunt egale.

@cocosai te rog mult sa postezi (daca mai gasesti) sursa informatiilor referitoare la aceste modificari
constructive si in special motivele pt. care s-au realizat.
Ma intereseaza daca prin cresterea unghiului de cadere vis-a-vis de renuntarea la placa de metal au incercat
sa contracareze in principal efectul subvirator al masinii si in secundar diminuarea pericolului de rasturnare
sau invers.
  • cocosai

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie: Alba
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Ca sa nu discutam pe langa ar trebui ca cineva sa ne lamureasca cu cele 2 notiuni
1. unghi de cadere
2. efect subvirator
Nu as vrea sa induc in eroare dar eu stiu ca un efect supravirator are ca efect secundar o posibilitate mai mare de rasturnare.Imaginativa o curba(un cerc) pe care teoretic masina ar trebui sa se incrie. Botul masinii SUPRAVIRATOARE tinde sa se indrepte spre interiorul curbei(cercului) iar spatele tinde sa iasa din cerc(dar numai tinde pentru ca aderenta la sol a cauciucului isi face datoria). Si de aici tot tacamul - forta centrifuga - masina inalta - centru de greutate isi modifica pozitia(masina se inclina pe parte exterioara a curbei) si uite asa ....... fizica curata........ se poate ajunge la necaz
Dimpotriva un efect SUBVIRATOR - tu virezi, vrei sa te incri pe curba aceea imaginara, teoretica si ideala dar fata tinde sa iasa pe exteriorul curbei iar spatele sa ramana undeva in interior deci un viraj nu tocmai cum ai vrea.
Daca gresesc rog pe cineva sa corecteze zicerile mele.
Oricum ar fi nu stiu sa-ti dau un raspuns avizat. Ce au vrut sa ,,repare,, cu modificarea asta de fuzete si brate nu stiu.... iar ceea ce am prezentat mai sus se bazeaza pe practica adica pe ceea ce au vazut ochii mei si au vazut cateva ca sa pot afirma clar ca regula prezentata mai sus este sfanta(deci nu am citit..... am vazut)
Referitor la placa de metal e clar colegul a prezentat cea mai buna metoda -prin pipaire - daca nu va dati seama pasii sunt cam urmatorii
1 desfceti plasticul care se prinde cu 2 clipsuri de bancheta si prin niste carlige de prag
2. scoateti plasticul de pe stalpul central(dupa ce desfaceti chederele usilor pe o portiune mica atata cat sa ridicati un pic plasticul)
3. scoateti manunchiul instalatiei electrice di 2 clipsuri(instalatia este prinsa de caroserie peste mocheta)
4. ridicati mocheta
Referitor la unghiul de cadere as vrea definitia lui cat mai exacta ca sa putem discuta pe marginea lui
PETRECILA aveai tu o vorba ceva in legatura cu optimismul(daca nu ma insel) - si te rog nu fa asemenea comparatii(glumesc) - cred ca exista o explicatie logica la aceste modificari si ele sunt bazate pe studiul pe care o firma serioasa le face pana cand masina iese din productie.
Skip ads

  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@cocosai asa este nu ai gresit cu nimic. Dar ca sa fie mai clar un pic, dati-mi voie sa grupez si eu aici niste explicatii edificatoare culese de prin alte parti. Toti le puteti gasi, net-ul e plin de aplicatii pe teme si variatiuni, insa vreau sa va scutesc de a mai pierde timp cautand.

Supravirare (oversteering)




Subvirare (understeering)





Contravirarea (countersteering)





Acestea sunt situatiile care in mod normal trebuie evitate in conditii normale de trafic. Scaparea vehiculului in rotire pe axa verticala sau (Doamne fereste) pe axa orizontala, este catastrofala. Aici o seama de factori trebuie luati in calcul, printre care la prima mana ar fi cauciucul si calitatea sa, geometria directiei, calitatea drumului si maniera de conducere. In acest sens, bajiatu (adica eu) era sa o iau in freza cu Agila imediat ce am cumparat-o, nu stiu daca nu cumva am spus si pe aici. Adica am simtit pe pielea mea ce inseamna subvirare, cand era sa o iau pe aratura. Am franat la disperare si dracu nu se mai oprea. Tot atunci am vazut si prima teapa pe care mi-am luat-o cu aceasta mica iapa naravasa, anume lipsa ABS si eu eram convins ca are (na, asa a spus ala). De unde sa stiu frate ce e aia, ca pe Berlina, canci ABS.
Pentru a tine minte cand e supra- si cand e subvirare eu am facut analogia personala:
subvirare="prea putina" virare (fuge fata)
supravirare="prea multa"virare (fuge spatele)

Teoria e lunga, dar se retine ca subvirarea este specifica tractiunii pe fata, deci este necesara franarea la curbe pentru recastigarea aderentei rotilor tractoare. Adica Agila mica si a dracului, cere negocierea curbelor. Nu va culcati pe urechea ca e supracalculata sa nu se rastoarne usor. Practica de multe ori, demonstreaza contrariul.

Acuma, pt. domnu din Blaj, Smile arat si care e unghiul de cadere (camber angle)



El reprezinta unghiul pe care il face linia mediana a suprafetei de rulare a cauciucului, cu perpendiculara la suprafata de rulare. Adica, babeste, partea superioara a rotii daca e inauntru, unghiul este negativ, daca iese in afara, ungiul devine pozitiv. La unghiuri negative cauciucul se uzeaza pe interior, la cele pozitive (ca la Berlina) pe exterior. La Opel Agila "rotatia" rotilor se va face fata-spate pe aceeasi parte a vehiculului si nu incrucisat.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Rationament personal: Cand cei de la opel au luat hotararea sa adauge lestul ala din metal de ~50kg in
dreapta spate au incercat sa coboare centrul de greutate si sa contrabalanseze (echilibreze) greutatea
soferului. Cred ca au facut acest lucru in principal pt. a diminua pericolul de rasturnare (ca cea provocata de
manevra aia gen ,,testul elanului" care nu are legatura cu supravirarea sau subvirarea ci mai degraba cu forta
centrifuga, centrul de greutate ridicat si balansul capatat de masina ce amplifica riscul de rasturnare).
Ca o consecinta a deplasarii centrului de greutate f. putin catre spate s-a redus f. putin si tendinta subviratorie a masinii.
In 2001 s-or fi mai gandit cum sa scape de greutatea aia suplimentara si au ales marirea unghiului de cadere
care are principal efect micsorarea tendintei subviratorie si efect secundar (de asta data mult mai mic) de a
preintampina rasturnarea (daca gandim situatia: unghi negativ de cadere mai mare ar fi oarecum similar cu
marire ecartament, petele de contact cu asfaltul ale rotilor fata se deplaseaza usor catre exterior).
Acum in viata de zi cu zi nu sti ce este mai probabil sa se intample: manevra sicana gen ,,testul elanului" sau
imposibilitatea de a ataca o curba stransa cu viteza. Inclin sa cred ca a doua situatie este mai probabila.
Ca si cei doi colegi ce au postat anterior experientele mele neplacute cu agila au fost in doua situatii, ambele
cauzate de caracterul subvirator al masinii: curba stransa la drepta in usoara coborare, senzatie ca nu-ti
ajunge intreaga latime a soselei la care se adauga senzatia aia teribila de gol in stomac, rezolvare instinctiva
prin franari foarte scurte, intr-una din situatii am ajuns pe cealalta banda - noroc ca nu mai venea nimeni din sens opus.

Autoturismele cu tractiune si motor fata prezinta din constructie caracter subvirator, incurajat de constructor
atunci cand este in limite normale deoarece este mai usor de combatut decat cel supravirator (la tractiune fata).
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc maestre @PL500. Credeam ca eu sunt asa babalau ca nu stiu sa conduc o buburuza. Iaca, au mai patit-o si altii. Deci atentie agilisti cum intrati in curbe. Daca aveti si pasageri si mai ales masina nu are ABS o puteti incurca rau la viteza sporita. Iar scuze de off topic.
  • cocosai

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie: Alba
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc domnu Petre - acum putem discuta - stiam in principiu ce este unghiul de fuga dar o def. clara este mai buna si unde mai pui ca avem si fotografie
Uitati ce zice un sistem Bosch de reglare a geometriei rotilor
Valori ideale unghi cadere - stanga - 0*20', dreapta - 0*20'
Toleranta - 1*00', Toleranta + 1*00' Deci facem un calcul si rezulta valorile maxime permise - 1*20'...... + 0*20'.
Deci cu aceste valori si cu ajutorul figuri pe care a pus-o Petre putem face diferite ,,speculatii,,
PL 500 dat fiind faptul ca tu ai avut -36' probabil ca si cu celelalte tipuri de brate te incadrai. Si sti de ce cred asta? pentru ca orice tip de aparat de reglare a geometriei rotilor da Opel Agila dupa 2000, nu face distinctie intre pana in 2001 si dupa. Concluzia mea ete ca orice brate ar fi, ele se incadreaza intre valorile maxime admise. Intradevar un brat mai lung duce unghiul de cadere la valori mai negative dar atat doar.
Ei la o masina lovita este altceva - s-ar putea sa se incadreze numai cu un tip de brat depinde in ce parte sunt strambe longeroanele dar asta este altceva
Intrebare : care din cele 2 efecte(supravirare - subvirare) duc mai usor la rasturnare?(cred ca am gasit la PL500 o explicatie logica - distinctia intre ,,testul elanului,, si cele 2 fenomene)
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@cocosai cred ca ai dreptate, de aia pe unde "umblu" eu, neamtul a dat un ecartament mai generalizat. Si zice el: cu cauciucurile moderne de azi si suspensie McPherson, Agila poate avea un unghi de cadere al rotilor in domeniul -3 <-> 0 grad. Evident ca datele exacte din cate aratati voi aici, tind sa se incadreze in principiu la jumatatea domeniului. Insa indicatia este clara: unghi de cadere negativ pentru rotile la Agila. Oare , ca sa revenim, tocmai pentru marirea stabilitatii? Posibil, inca nu am gasit teoria, dar mai caut. Rationamentul lui PL500 poate fi corect.
  • constantin tabacaru

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2001 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Salut.Am fost nevoit sa schimb bratul de pe dreapta,dar pentru ca sa fiu sigur, am fost la ITP de mi-a zgaltait bine masina si mi-a dat verdictul ca este pivotul de pe dreapta.Am purces la treaba.Nu stiu cum au procedat alti amatori de mecanica dar eu am fost nevoit sa desfac : capat de bara;piulita de pe bara antiruliu(care mi-a luat cel mai mult timp,din cauza cuiului spintecat) si surubul care strangea pivotul.Cu o ranga am facut parghie intre bara atiruliu si urechea de prindere bratului pe sasiu.La montare am procedat invers.
  • chele ion

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Da, si eu am schimbat amandoua bratele, acum vreo 2 saptamani din cauza pivotilor, erau terminati.Sincer sa fiu nu stiu daca ar fi mai mult de munca fata de dacie, oricum e mai simplu de inlocuit, referitor la pozitia rotilor avea dreptate un coleg de la Arges caci sunt mai scurte bratele care le cumparam noi, eu dupa montare a trebuit sa refac geometria rotilor, dar merge perfect acum nu-i diferenta de stabilitate fata de inainte. Apropo cu minime cunostinte de mecanica si cu ceva scule nu-i nevoie sa apelati la ateliere service pentru a schimba asa ceva ca-i prea simplu de schimbat si le putem face singuri.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Domnilor, felicitari pentru curajul de a pune mana la treaba. Schimbarea bratelor de control este o lucrare abordabila DIY. Conditia, dupa cum spune si neamtul, este sa treci apoi pe la stand pentru a verifica unghiurile si directia. Ceea ce vad ca ati si facut. Acuma, dupa toate discutiile astea purtate pe aici, in legatura cu influienta lungimii bratelor asupra unghiului de cadere, observ ca problema ramane inca in suspensie. Voi ce brate ati pus? Originale? Ca vad ca pana acum s-a tot vorbit de after-market. De aceea il rog frumos pe Dan Cuciureanu sa intervina un pic aici si sa bata cuiul pentru toata lumea: asta este piesa originala, cu codul asta si se aduce la pretul asta (aproximativ). N-o fi un brat de control la reper mai al dracului de gasit ca o distributie Wink

PS Spun asta, deoarece observ ca cei care avem Agila second, vrand-nevrand vom ajunge la jocul pivotilor inevitabil. Cat sa tina si astia?

LE Eu nu lucrez cu EPC ca am incredere in cei de se ocupa la club. De fapt l-am scuipat afara, ca-mi ocupa spatiul de pomana. Programul e bun pentru cei care se ocupa cu achizitia pe original de la producator. Stiu ca Dan o mai face din cand in cand si de aceea am incredere in el.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR