Ai uitat parola?


  • adi pitu

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 1,2 din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Feb 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Sal
Mă intreb unde ar fi problema la suspensie sau la directie?
Cand mă deplasez pe asfalt si mai prind portiuni de nisip, praf ( lasat de zapada topită) se aude o bataie și volanul se mișcă in mana foarte ușor
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,171
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Volanul se misca usor pentru ca pierde aderenta, ca si cum ai fi pe gheata sau noroi.
Cu bataia poate fi de la ABS daca simti si in pedala de frana sau celebrul brat pivot si bucsaraie.
  • adi pitu

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 1,2 din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Feb 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Modelul meu nu are abs
Ma gandesc sa schimb amortizoarele fată si flansele; deoarece amortizoarele din spate or trebuit schimbate că au curs uleiul din ele
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,154
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Nu stiu daca bataia provine din amortizoare/flanse, insa uitandu-ma in profilul dvs.
am vazut ca masinuta este fabricata in 2000.
Tinand cont de varsta masinii recomand schimbarea amortizoarelor + flanse (evident, daca nu au mai fost schimbate).
Eu am cumparat kayaba fata/spate, cele de fata au fost "made in japan" iar cele spate
fabricate in Cehia (ultimele sunt folosite si la alte masini - de aici necesitatea altor fabrici).
Ce vreu sa spun: comportamentul masinii s-a schimbat radical, inainte de schimbare parca
conduceam o barca si nu prea mai aveam curajul sa depasesc 130 km/ora, dupa .... alta masina.

L.E. Toate amortizoarele care se gasesc acum aftermarket sunt cu ulei+presiune gaz, amortizoarele
originale sunt numai cu ulei, unii spun ca cele cu presiune gaz cam troncane la frig - eu nu am simtit
lucrul asta.
  • adi pitu

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 1,2 din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Feb 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Pe spate tot marca kayaba pe gaz am pus si sunt ok
Oricum mă gandesc să fac o revizie la bucșăraie pe fața și spate
  • Denz

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila Z10XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Mai 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Atrag atentia ca am patit si eu un necaz.Aproape de casa la o curba am auzit rotile scartaind,ulterior volanul nemaifiind pe directia inainte.M-a dus pana acasa,in parcare am virat maxim stanga-dreapta,roata s-a lasat pe o parte,bratul jos,planetara iesita din cutie,ulei pe jos,circ.. Nu au fost semne evidente ca se va intampla asta,fara zgomot prin gropi,la treceri,etc. Ceva banuieli aveam ca trebuie schimbate ceva bucsi pe la bara stabilizatoare,regret ca nu m-am dus..
Dupa cum se vede in poza,s-a retezat surubul de prindere a bratului in fuzeta,nu stiu de cat timp era asa,dar dupa rugina.. In toamna a fost desfacuta in service fuzeta pt. alte reparatii.,iar in iarna am refacut unghiurile la schimbarea rotilor,fara sa se observe ceva.L-am scos l-a cald,pe partea cealalta,(a fost loc de prindere piulita)

Aceasta imagine a fost micsorata

Aceasta imagine a fost micsorata
  • adi pitu

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 1,2 din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Feb 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Nu știu ce flanse sunt mai bune (pret/calitate)
Vreau să le schimb și nu stiu ce marcă să aleg poate îmi dă cineva un sfat😉
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,154
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Sincer nici nu cred ca aveti de unde alege, nu stiu sa existe after market, oricum recomandat este "pe original".
Doar ca exemplu, poate le gasiti mai ieftin in alta parte: link
  • adi pitu

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 1,2 din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Feb 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Mulțumesc
  • grasu162

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila z12xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Dec 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Salut.
Va rog sa ma ajutati cu ceva sfaturi.
De ceva vreme Agila mea scartaie la fiecare denivelare pe partea dreapta.
Am verificat articulatiile si se pare ca sunt in regula dar scartaitul este prezent si se aude din zona amortizor-arc.
A mai avut cineva aceasta problema, de la ce oare o fi, e amortizorul terminat?
Mentionez ca amortizorul nu e curs si masina are o pozitie corecta...dreapta.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 499
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Poate ca protecția de plastic a amortizorului nu mai e stabilă. Încearcă s-o răsucești cu mana sa vezi daca atinge de amortizor sau pur și simplu e desprinsa și joacă liber pe amortizor.
  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila Z10XE din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jun 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare , cat de curand intentionez sa ma bag in reparati cu suspensia fata , cap bara , pivoti , bascula , bucsi .. si pe partea de amortizor sunt un pic in ceata , am tot citit una alta pe aici si ma gandesc sa umblu si la flanse , de cumparat am vazut ca se gasesc doar flansa si rulmentul , dar din cate am vazut mai sunt niste garnituri pe acolo , imi poate spune cineva ce contine mai exact flansa noua , are sau nu deja rulmentul si restul de oringuri , ma refer la componentele de la nr 19 la 26 (se recupereaza cele vechi , vin la pachet cu noua flansa ?, niste informatii mai detaliate ar fi binevenite , multumesc

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,154
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Am schimbat si eu flansele + amortizoarele, cu exceptia protectiei 19 despre care nu-mi
mai amintesc deloc daca a venit sau nu cu amortizoarele noi (oricum, nu am comandat-o separat)
restul pieselor le-am refolosit din suspensia veche (nu aveau uzuri - a trebuit doar curatare si gresaj).
  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila Z10XE din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jun 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Flansea ce este , doar capacul ala de tabla ? sau contine si alceva , rulmentul etc ?
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,154
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Contine o bucsa masiva din cauciuc, de fapt acea busa de cauciuc se uzeaza (taseaza)
si joaca in suportul de tabla.
  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila Z10XE din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jun 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare , am o mare problema , m-am apucat sa schimb flansle ..toate bune si frumoase , am demontat ansamblul amortzor ..arc etc... dar pistonul de la amortizor se trage inapoi in loc sa iasa afara , trag de el afara dar se strage la loc .. este defect sau cum fac sa-l montez la loc
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,154
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Nu stiu daca este normala retragerea tijei, insa pt. rezolvare as incerca
sa extrag tija la maxim, sa infasor strans o sfoara (cateva spire) la baza
tijei a.i. sa nu mai permita retragerea acesteia, capetele sforii legate de
urechile corpului amortizorului, montat restul, apoi "debobinarea sforii".
Poate ca sfoara nu are aderenta si ar fi mai bun un conductor izolat cu
plastic, in sfarsit, e doar idee habar nu am daca functioneaza.

Poate vad si altii si psteaza in timp util un sfat verificat.
  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila Z10XE din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jun 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Ms PL500 , din ce am vazut pe youtube , la nici un amortizor nu se retrage , ramane tras la maxim , iar ideea cu sfoara nu e rea doar ca in momentul cand am sa o defasor , pistonul va fugi iar inauntru , iar in gaura de la fransa intra piulita care va trebui sa tin contra cu o inelara , asa am desfacuto , cand ajung acasa am sa postez si poze , orcum am dat comanda de altele noi , am mers eu cu ea vreo 3ani.. cine stie cat or avea...
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,154
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Ma refeream la faptul ca "sfoara" sa se desfasoare dupa ce
este montat totul si piulita infiletata cateva spire.
Insa e mult mai ok faptul ca ai schimbat amortizoarele !
  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila Z10XE din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jun 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Dupa cum spuneam , azi m-am apucat de tot ce tine de suspensi , bucsi , bielete , capete de bara , bascule , asadar am inceput cu basculele , scos roti , am inceput cu suruburile ce tin bara stabilizatoare si am lasato in jos , apoi am desfacut surubul din etrier ce tine bieleta de la bascula , pe stanga sa desfacut usor , pe dreapta ceva mai greu , nu am reusit sa scot stifturile ce tine contra la piulita de la bara stabilizatoare ,

asadar a trebuit sa o las asa si pe stanga si pe dreapta , apoi a trebuit sa le tai cu o daltita facuta dintr-o surubelnita mai otelita

in sfarsit , dupa am putut sa desfiletez piulitele si sa curat de rugina si mizeri filetul , sa o pot pozitiona la loc , dupa ce am fixat noile bascule
atentie , cand se scot pivoti din etrier trebuie sa o faceti cu grije sa nu smulgeti planetara din cutie , eu nu prea am avut probleme prea deosebite la demontare

dupa ce am scos piulitele , am bagat burghiu de 4 ca sa elimin resturile de stift ...o fi bine ..o fi rau , o fi fost de 3,5... nu stiu
dupa operatiunea bascule m-am apucat de schimbat flanse , asa ca am desfacut cele doua piulite de sus , apoi cele doua de pe etrier

am dat jos ansamblul amortijor arc , si m-am apucat sa il desfac ,m-am chinuit ceva timp , deruginol , cheie inelara de 18 si hex de 8 parca

in fine am reusit sa desfiletez piulita , am scos flansea , nu mi sa parut a avea cine stie ce diferente ,vechea flansa fata de cea noua , orcum ma cam plictisisem , si nu m-am uitat prea in amanunt , dar problema cea mare am intampinato cand am vrut sa montez totul la loc , ce ma frapat , a fost faptul ca atunci cand am desfacut piulita , pistonul de la amortizor sa retras....
http://www.youtube.com/watc...;feature=youtu.be
intrebarea mea , Cat este de normal sa faca asa ? , jumate sta afara , jumate inauntru , cu arcul strans , nu pot sa il montez la loc

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata