Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • Dragossh

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor si un an nou cu cat mai multe realizari.

sunt detinatorul unui opel vectra a de 4 ani, motor c16nz, pe care am montat de un an jumatate GPL
in decursul timpului am intalnit si rezolvat multiple probleme, insa acum ma confrunt cu unele noi.

pe scurt. toate problemele cu motorul , relanti instabil dupa care aprinderea check engine la mine au avut o singura cauza : ecu. asta dupa ce am schimbat fise, bujii, tb, egr, iac, verificat distributia. toate cele recomandate.

recomand tuturor celor care au o astfel de problema, care pe mine m-a chinuit vreo 2 ani sa incerce un alt ecu.

sa revin la problemele actuale:

1.
Pornirea la rece este una dintre ele
manifestari : pornit dupa 2-3 rotiri ale electromotorului, dupa care pe durata a 5-7-10 minute in functie de temperatura de afara motorul merge neregulat, esapamentul pufaie, iar ajutorul cu acceleratia nu ajuta. de fapt daca ajut cu acceleratia se accentueaza trepidatiile motorului, seamana cu un mers in 3 cilindri. nu se aprinde check engine. nu se imbunatateste mersul la relanti. relantiul sta bine, aprox 1100-1200 de ture, nu scade, nu variaza. merge doar f "nerotund". mentionez ca am schimbat fise, bujii in urma cu jumatate de an. problema a aparut acum vreo 3 luni, cand a inceput sa se raceasca vremea. dupa ce se incalzeste motorul mersul acestuia revine la normal, dispar acele tremuraturi. am schimbat luleaua, delcoul, motorul a fost segmentat, schimbat sonda lambda.

orice sugestie este apreciata

2.
caldura in masina.

termostat schimbat de 3 ori in ultimele 4 luni. cel vechi pentru ca era vechi, cel nou pentru ca din fabrica nu mi se ridica temperatura mai mult de 80 de grade, nu trecea de linia albastra, la cel mai recent nou, temperatura este stabila la 90 de grade, indiferent de temp de afara. pana aici toate bune, insa in masina am aerul f putin cald. furtunele sunt fierbinti, iar radiatorul din masina imi pare mie a fi rece. f rece as spune.

o sa il dau jos curand sa il curat, sa vad poate e infundat, insa e o operatiune destul de laborioasa de aceea sper ca cineva care a mai intalnit problema sa imi poata da o alta solutie. de mentionat : pe benzina se observa o mica imbunatatire a caldurii, pare un pic mai accentuata. insa temperatura apei nu se modifica.

3.
cand apas pedala de frana repetat turatia scade de la relanti(~ 900 de ture) la 500 si motorul trepideaza urat. asta nu am mai intalnit pana acum. posibile cauze ?

4.
pe la busonul rezervorului cel de sub masina, imi picura benzina. da, trebuie schimbat, insa motivul pentru care aduc asta in discutie este pentru ca astazi, cand am mutat masina, am observat ca a curs benzina , dar era neagra, ca si cum avea ulei in ea. am mirosit, era benzina, insa ca si "textura" era cu ulei.

toate problemele astea au aparut in urma cu cateva luni, vreo 4, exceptie face rezervorul. nu au fost operatiuni majore la masina, decat consumabile, care sunt schimbate la timp.

va rog sa ma ajutati in rezolvarea lor, au devenit deja un chin.

mentionez ca am cautat tot forumul pentru probleme similare, insa nu am reusit sa gasesc o solutie. sau toate recomandarile in mare au fost facute.

Multumesc anticipat
Skip ads

  • zoly2zoly

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 1990 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2011

  • Mesaj Privat
frate dak pornesti masina pe gaz pina se ridik temp apei k sa se incalzeasca plamanul de gpl asa iti merge nu e nici un fel de problema eu imi pornesc masina pe benzina si apoi o trec pe gaz si imi merge foarte bine
Very Happy Very Happy
  • Dragossh

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2009

  • Mesaj Privat
frate, mereu o pornesc pe benzina si dupa ce se incalzeste o trec pe gaz!


multumesc de raspuns
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
In primul rand , cand apar astfel de probleme pe dubla combustie , de preferat este sa se verifice/repare mersul masinii pe benzina. Abia cind masina porneste si ruleaza ok pe benzina , se poate trece si la faza GPL.
Daca m-as repezii la ceva sa verific , acela ar fi vaporizatorul GPL cit si filtrul de gaz. In vaporizator ai niste membrane ce actioneaza niste parghii cit si niste garnituri destul de sensibile ce asigura partial sau total niste etanseitati necesare in diferitele faze de turatie a motorului. Mari depuneri de mizerie nu prea se fac in vaporizator ...problemele apar aici in general de la craparea unor membrane , intepenirea parghiilor sau plastificarea garniturilor. Probleme cu mizeria apar in filtrul GPL , acea supapa ce ,,tzacane,, la punerea contactului care are si o mica plasa de pasla prinsa intre 2 site ........ daca n-a fost curatata de vreo 1-2 ani , cu siguranta e plina cu un fel de pulbere ce seamana cu pilitura de fier ( mizeria specifica GPL-ului).
Referitor cu incalzirea , e arhi-cunoscut fenomenul ca GPL-ul ,,fura,, mult din temperatura apei , gazul lichefiat avand nevoie de caldura pentru a trece instant in stare gazoasa optima pentru motor. Aici conteaza foarte mult unde si CUM s-au facut cuplajele vaporizatorului la instalatia de apa .....Daca s-au pus pe circuitul de incalzire si in serie cu acesta , clar , nu vei avea caldura in veci !
Lipsa caldurii se mai poate datora si unor mici scapari de gaz in instalatia de apa ( membrana crapata in vaporizator) ...... iar acest gaz va intrerupe formarea circuitului de apa. Atentie insa ....cind am vrut sa verific fenomenul asta la un moment dat m-am dus cu bricheta la vasul de expansiune .....si abia am avut timp sa-mi ferec fatza de flambaul ce a tasnit. !
Pe timp geros turatia de relanti pe GPL e foarte scazuta dar constanta ...urmand odata cu incalzirea vaporizatorului sa creasca.
Faza cu frana si turatia ce scade poate avea doua explicatii in cazul asta ...... ori ai membrana servo fisurata si motorul trage aer fals fapt ce destabilizeaza amestecul aer-GPL care se stie cit e de sensibil ..... ori e o chestie de vacum ( asta daca ai instalatie GPL cu pornire vacumatica)..... nu e valabila la cele cu pornire electrica.
Legat de lichidul negru din rezervor pot incerca niste supozitii ........ nu stiu insa ce fel de instalatie ai pe masina si cine a montat-o ( in spatele blocului sau firma de profil ). S-ar putea ca benzina putina ce o ai in rezorvor sa faca mereu drumul rezervor-tur-supapa blocare benzina-retur- rezervor ...si atunci sigur ca acumuleaza tot felul de impuritati de pe instalatie ....la care se adauga condensul si evaporarea ......fenomenul din urma lasandu-se cu reziduri de metale grele ce nu se pot evapora.
Concluzie. Spala rezervorul , pune 5-10 l de benzina proaspata , decupleaza GPL-ul total si fa sa mearga masina pe benzina asa cum trebuie. Abia apoi treci la problema cu GPL-ul si compara pornirea , mersul, caldura , etc ..... In cazul unor reglaje corecte , singura diferenta intre cei 2 combustibili ar trebui sa fie o turatie in relanti usor mai scazuta in cazul GPL.
Skip ads

  • Dragossh

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Salut,

multumesc pentru tot ce mi-ai scris.

insa, instalatia de gaz am curatat-o cap coada in vara, prin august. curatat plamanul ca la mama lui.
picaturile negre din rezervorul de benzina le-am observat de curand, dar ar trebui sa fac un drum pe benzina sa curat un pic.
caldura a mers mai bine acum cateva luni, mai puternica. spre exemplu cand aveam termostatul cel pe care nu imi urca temperatura mai mult de linia albastra aveam caldura mai buna decat am acum cand acul sta pe 80 de grade.

montajul si reglajele au fost facute la o firma de profil.

cum pot sa verific membrana servo ?

si sincer, nu stiu daca e vacuumatica sau electrica. stiu doar ca are plamanul acela un disc in interior care se misca sus jos, intelegi tu, si amesteca aer gaz

mersi inca o data
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Raman la ideea mea ..... fixeaza mersul ok pe benzina ca etalon. Inchizi butelia GPL tu cu manutza ta ( nu intodeauna simpla comutare gaz/benzina inseamna ca nu mai apar amestecuri usoare)si regleaza masina doar pe mers pe benzina. Las-o asa pe seara ca dimineata sa observi pornirea , turatia la rece , timpul de incalzire, turatia la cald , baga/nu baga caldura ,temp apei, demaraj , pornire la cald , etc, etc.
Cand consideri ca e totul ok , te apuci de GPL .... compari totul ...pornire , turatie , simptome , etc. Ar trebui sa te asiguri ca pe langa GPL motorul nu reuseste sa faca rost si de benzina - este o cauza de mers bolovanos.
De fapt mersul bolovanos pe GPL are citeva cauze mari si late:
- prezenta benzinei in amestecul aer/gaz
- volum de gaz prea mare in raport cu cantitatea de aer aspirata de motor
sau
- volum de aer prea mare pentru cantitatea de gaz ce poate fi arsa in cilindrii
- vaporizator insuficient incalzit
- aer fals ( tubulatura crapata , neetanseitatea carcasei filtrului de aer , capac/buson motor , furtunase vacum sarite, garnitura galerie admisie neetansa, membrana servo frana ,,pe duca,,
.....de aceea am insistat pe mersul ok pe benzina , tocmai sa poti separa defectiunile motorului de cele a instalatiei GPL.
...volumul de gaz il poti regla de la vaporizator .....legat de volumul de aer , incearca in timp ce motorul functioneaza pe gaz, sa acoperi incet si treptat cu palma orificiul de admisie aer de la carcasa filtrului de aer si observa daca motorul are tendinta de accelerare sau tinde ,,sa moara,, .
Un termostat in regula ar trebui sa deschida la 87-92 grade .
Membrana servo se verifica simplu ...... dupa oprirea motorului , pedala de frana trebuie sa se intareasca ..... in functionarea motorului trebuie sa devina moale .... ...si in plus exact fenomenul descris de tine - daca motorul isi schimba mersul functionand bolovanos sau scazandu-i serios turatia la apasarea franei , e clar atunci !
Daca din vaporizatorul tau iese un furtunas de vacum ce e legat cu o mufa de imbinare la vreun alt vacum al masinii sau e cuplat in zona ori la galeria de admisie e o instalatie GPL cu pornire vacumatica. .....altfel e electrica.
In principiu , mersul cu GPL presupune
- termostat bun
- filtru aer in stare perfecta
- etanseitati bune in zona de admisie ( galerie admisie, filtru aer , tubulatura , sistem recirculare gaze)
- aprinderea bine pusa la punct ..... fise, bobina , scanteie , bujii, etc

Nota .
1 ,,plamanul,, din vaporizator nu realizeaza amestecul aer/gaz ci doar regleaza cantitatea de gaz ce urmeaza a fi trimisa in admisie in functie de depresiunea creata de cilindrii. In vaporizator doar ,,se vaporizeaza,, gazul ce vine din butelie sub forma de lichid si se fac dozarile ,,cerute,, de motor.
2 ma repet ... singura diferenta intre mersul pe gaz si cel pe benzina e doar o micsorare a turatiei in cazul gazului .......... cit si o oarecare lipsa de putere a motorului in cazul pantelor sau la tractiuni serioase. Atat. Pornirea , cel putin pana la -10 grade ar trebui sa fie exact ca si la benzina , dar aici discutam despre o masina cu tot ce inseamna aprindere si instalatie GPL in stare perfecta. Singurul inconvenient la pornirea pe gaz pe timp de ger e ca nu poti pleca repede de pe loc fiind nevoit sa astepti ca apa sa se incalzeasca cit de cat ...in cazul in care totusi insisti , apa in instalatie fiind rece nu poate incalzii vaporizatorul care la trecerea gazului lichid prin el , se va acoperii cu gheata.
  • Dragossh

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Salut

am rezolvat problema.

am renuntat de tot la instalatia de gaz, iar pe benzina am facut urmatoarele

- schimbat capac delcou, era vechi si putin crapat. schimbat si luleaua.
- in spatele motorului am observat un furtun copt pe unde pierdeam putina apa. dupa ce am rezolvat furtunul caldura in masina si-a revenit si e cum trebuie sa fie.

pana acum totul bine. am o scurgere minora din rezervorul de benzina, pe jos pe la furtunel.

daca a mai avut cineva problema asta.. un sfat va rog ? stiu ca se poate schimba cu totul, dar poate gasesc alta solutie, mai putin complicata..

multumesc
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR