Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Am mai descoperit ceva. Insusi masina cu probleme si care a generat poza, respectiv roata rupta, avea in dotare pneuri originale, la o anumita perioada are probleme cu bateria sau alternatorul pentru ca se masoara 16 v, dupa inca o perioada se aude un zgomot din bord si poate coincide cu senzorul de detonatii ca mai apoi sa se auda un croc in parcare.

In alta ordine de idei, eps ul de corsa b este la mare cautare pe ebay pentru a transforma masini de epoca, de serie si poate in cea mai mare parte...masinile de rally Ford escort.
This Corsa B EPS unit is used with great success in Ford Escort rally cars and is well tried and tested.
http://www.tr-register.co.u...ering-for-a-tr3a/
http://www.rally.ie/classifieds/110112-103054
http://www.ebay.co.uk/sch/s...emId=180324374432
http://www.youtube.com/watch?v=vwTVNu3ICms
http://www.youtube.com/watch?v=5SjOvL42LIo

Din cate am citit, am vazut si rezistenta la rupere, recomandarea celor de la rally si altele imi mai ramane de facut sa astept doar raspunsurile oficiale daca vor veni.

Si am mai gasit o ciudatenie, doua
http://www.youtube.com/watch?v=qfv0I4-YpPM
http://www.youtube.com/watch?v=O7x6m1t3nAA
Skip ads

  • lacims

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Mures
  • Masina: Agila 2001 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Am si eu o intrebare:daca trag cu masina pe canal mai merita sa pun fata masinii pe capre,sau se pot desface capetele de bara din fuzeta si cu masina pe roti?Vreau si eu sa schimb bucsa teflon din caseta de directie.Multumesc.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Dupa cum se vede in prima poza...

Bodea Andrei a scris:Zgomotul de la caseta de directie a disparut dupa inlocuirea bucsei din caseta,binenteles una facuta la strung din teflon.Scule necesare,nu se cere prea mult doar cand se desface cremaliera acolo trebuie 2 chei mari 32 si 34 sau 34-36 dar se poate folosi cu brio si o cheie franceza reglabila cum am folosit eu,si un imbus mare,eu am confectionat unul dintr-o piulita 24 la care i-am sudat maner.
Deci necesarul de scule:Cheie franceza,imbusul,tubulara 13,cheie 13(la caseta langa cutia de vit.nu poti numa cu fixa sau inelara),fixa de 28,tubulara de 17,si o amarata de tubulara sau fixa de 12,desi probabil voi sa aveti 13 dar la mine a fost 12.
Cu masina ridicata pe cric si asigurata se poate lucra destul de bine dar totusi recomand a se lucra pe rampa ca e mai lejer.
Se face semn la cuplajul cardanic si axul de la volan,jos la ultimul langa podeaua masinii.Nu ca gresesti pozitia de montare,ea e anti prost facuta adica printre zimtii aia marunti are 3 de diferite marimi care nu se potrivesc numai cum trebuie,dar daca rasucesti cumva volanul la montare cu 360g si nu iti dai seama o sa ai probleme cu semnalizarea.Dupa ce faceti semn cu cheie de 12 se desface cuplajul cardanic.(aici am uitat de poza)Interesant ca acest surub este de 12 si mai sunt 2 cuplaje pana la volat amandoua cu surub de 13,nu vad logica dar se vede ca e origilan si nu a mai fost desfacut.
Treceti sub masina si desfaceti capetele de bara din fuzeta cu 17,se scot din fuzeta afara.
Dupa asta in partea dreapta se da la o parte burduful de cauciuc care acopera bieleta directie dreapta si cu fixa de 28 se desfileteaza bieleta de directie si se scoate afara cu tot c pivot.Facand aceste operatii nu mai este necesar reglajul directiei ca pivotul nu este desfiletat de pe bieleta.


Apoi se trece la demontarea casetei de directie.Aici avem 4 suruburi de 13 la 3 folosim tubulara la 1 fixa

Dupa aceea scoatem caseta de directie afara ca iese foarte usor si simplu.Apoi facem semn pe surubul cu arc interior care strange cremaliera pe melc,ca la montare sa fie strans la fel + 2-3 milimetri in plus,melcul si cremaliera fiind putin uzate asa eliminam jocul din caseta.Trebuie avut grija sa nu se stranga prea tare ca apoi apar alte complicatii,directie care merge greu,uzura suplimentara etc.In poza facuta de mine se vede cu cat am strans mai mult acel surub.

Apoi se desface melcul si se scoate afara cremaliera.La montare cremalierei se curata interiorul casetei si cremaliera melcul si se unge cu vaselina.Eu am folosit vaselina cu bisulfura de molibden,m-i se pare foarte buna pentru caseta,dar daca vreti altceva sau aveti mai bun nu-i bai'.

La capatul dreapta al casetei acolo este BUBA,este o siguranta interioara,adica o teava de vreo 20mm care tine bucsa sa nu iese afara la miscarea cremalierei.Are un guler exterior(se vede mai greu din cauza bucsei de cauciuc exterioare, se impinge la o parte) care se ciocaneste usor afara cu ajutorul unei surubelnite.Scoatem bucsa veche,si fara prea multa filosofie o introducem pe cea noua.
Se monteaza totul in ordinea inversa demontarii cu mare grija si rabdare.E bine de stiut ca la bucsa de teflon trebuie sa aiba in interior sau exterior dupa dorinta voastra,3 sau 4 caneluri care au un rol important.Burbufurile inchid destul de ermetic ca sa spun si la viraje se face presiune de aer prin ele.Canelurile au proprietatea de a lasa aerul sa circule prin caseta dintr-o parte in alta pentru a nu face presiune si sa sara burduful sau sa se crape.In pozele puse nu se vede ca nu mi-am dat seama la inceput numai dupa si le-am facut ulterior cu o panza de bonfaier pe interior.Pe surubul care strange cremaliera pe melc se pune pasta blocanta ca sa nu avem surprize.
Dupa montare hopa primul drum de tara luat la raliu.........surpriza LINISTE SI PACE SUFLETEASCA ,ca mult am mai injurat mecanicii de la expertizele care le-am facut pana acuma,ca-s bieletele ca mi dusa caseta si vrajeli.

  • lacims

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Mures
  • Masina: Agila 2001 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Am vazut si eu prima poza,in care se vede ca roata nu-i demontata,dar nu se vede ca sta masina pe roata sau e ridicata...deci inca o data intreb se poate pe roti sau nu?
Skip ads

  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Idem...citez din postul de mai sus ,,Cu masina ridicata pe cric si asigurata se poate lucra destul de bine dar totusi recomand a se lucra pe rampa ca e mai lejer. " Multumit? Daca era vorba de pivoti atunci era alta treaba. Capatul de bara doar directioneaza roata nu o sustine. Ansamblul este sustinut de pivot si cele 2 surubele care tin flansa.
  • lacims

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Mures
  • Masina: Agila 2001 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Multumit...si mersi,revin cu rezultate.
  • me_stelian

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Va salut domnilor!
Am si eu o nelamurire...
Am probleme cu caseta de directie: vestitul troncanit cauzat de uzura bucsei de teflon.
Intrebarea e urmatoarea:
Inculpata (bucsa de teflon adica) e cea notata cu numarul "7" in schema de mai jos?

http://www.partsbase.org/op...ering-gear-contd/

Daca da, PN-ul e valabil?

Cu multumiri,
Sa auzim de bine,
Marius
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca vorbim de Agila ea nu apare ca piesa, doar Corsa C are kit reparatie
Skip ads

  • me_stelian

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Da, de Agila e vorba...
Deci singurele optiuni ... strung+teflon sau bucasa de Nova...

Multumesc!

Sa auzim de bine,
Marius
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Bucsa e din poliamida, vezi ca trebuie si o siguranta
  • me_stelian

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Nu poate fi (re)folosita cea veche?
Question
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Ba da ! Dar refolosim si troncaniturile !
Atentie: teflonul este un material destul de moale, plastic, denumirea de "bucsa teflon"
este cam ciudata, se folosesc materaiale din familia poliamidelor gen delrin.
Skip ads

  • Liviugugu

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Respectele mele tuturor colegilor de forum si de suferinta, in legatura cu afurisita asta de bucse la corsa C in special. Domnul dancuciureanu are perfecta dreptate cand spune ca bucsa este din poliamida si nu din teflon cum cred marea majoritate a colegilor, teflonul este un material foarte bun dar nu pentru genul acesta de piese ( bucse ), este prea moale si din cauza socurilor pe care le ia in special roata din dreapta, se taseaza ( se largeste ) si capata joc mult prea devreme. Poliamida este cea m-ai apropiata ca material de bucsa originala si se comporta excelent de bine, are rezistenta mecanica buna, rigiditate, tenacitate si rezistenta la uzura, coeficiet de frecare mic, rezistenta la oboseala, bun dielectric, etc. Eu personal am confectionat aceasta bucse, si pot spune ca se comporta excelent, atata timp cat se respecta toate cotele, iar axul casetei este curat fara rugina si bineinteles are si vaselina. Am sa va arat si cateva poze cu noua bucse schimbata .
  • me_stelian

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Am remediat problema cu minunata bucsa, sambata trecuta... Din doua incercari (prima am subtiat-o prea mult). Problema e ca la re-montare volanul a ajuns sa fie inversat cu o juma' de tura... Ceva sugestii pentru corectarea situatiei?

Sa auzim de bine,
Marius
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Volanul trebuia blocat pe zero, rotile drepte, la montare caseta pe masina misti capete bara pana intra capetele de bara fix pe pozitie.
Daca o puneti in alta pozitie asa sta volanul sau mai rau se rupe pamblica de la volan, cea cu claxon si airba.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Inteleg ca @me_stelian a demontat cremaliera de pe caseta daca s-a ajuns la un asemenea
unghi la volan ?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Alta explicatie nu exista, ceva statea cas, ori roti ori volan la montare. Demontata si pusa bine, mici relaje mer din capete de bara dar nu in cazul lui.
  • me_stelian

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
@dancuciureanu ...

Deci...demontata caseta, blocat volanul pe zero, si miscat capetele de bara pana cand axul melcului se potriveste pe canelurile crucii cardanice a volanului...
...Am inteles bine?
Masina e proaspat adusa din Germania si trebuie inmatriculata... Oare voi avea probleme la RAR din cauza pozitiei volanului?

Multumesc!

Sa auzim de bine,
Marius
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Canelurile le potrivesti cum vrei ca de asta sunt, la RAR nu ai treaba.
  • me_stelian

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Minunat!
Multumesc pentru raspunsuri. Smile

Sa auzim de bine,
Marius
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR