Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Pana la urma Eps-ul era aprins de ceva timp, ai mers o perioada fara sa ai probleme in trafic, parca era si un tampon fisurat pe acolo, apare problema planeto cutiei, o rezolvi dar fara senzorul de viteza si apare la o saptamana problema volanului posedat care nu e din eps si unghiuri. Corect pana aici?
Skip ads

  • ingerul001

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Ca un rezumat al ultimelor reparatii, avem asa: bucse bara stabilizatoare, bucse brat dreapta, brat dreapta, tampon motor, cel din spate ( SH ) si cutie de viteze. EPS-ul nu a facut probleme. Imi amintesc ca nudeva acum vreun an si ceva, iarna, se aprindea. Cel mai probabil, erau ceva probleme la bornele bateriei, care au fost rezolvate. De atunci nu a mai spus nimic. Nici acum nu spune nimic. Dar revenind, de vreme ce fara el functionand, cu mufele soase, masina are acelasi comportament, logic e ca nu poate fi el vinovat. Dumnezeu cu mila. Luni dimineata vreau sa verific dinnoua tot ce inseamna bicse si pivoti. Acolo banuiesc ca e o problema.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Si atunci daca geometria e buna sa fie din etrieri/placute/saboti? Anvelopele au sensul corect montat, sunt identice si banuiesc ca au presiunea corecta, rulmentii sunt fara probleme. Totusi era bine ca bucsile sa fie schimbate la set si nu per roata. Planetarele (au o greutate montata pe cea lunga, de obicei nu se umbla la ea) si cutia sunt ok? Excludem interventii neautorizate la caseta pentru ca masina o ai de mai mult de un an si eu nu am auzit de asa ceva. Capetele de bara cred ca nu erau asa o problema pentru nenea de la unghiuri sa te atentioneze.
Mai exista varianta : roti cu greutate diferita, fa un schimb cu cele de pe spate de proba.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Pt. instabilitatea directiei as suspecta unghiul de fuga incorect,
provocat de uzura bucsilor de la bara stabilizatoare sau cei
doi cuzineti elastici ce prind bara stabilizatoare de sasiu.
Skip ads

  • ingerul001

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Sunt perfect de acord. De asta maine dimineata acolo am sa ma uit prima data. Ce e ciudat e ca acel comportament de volan posedat e direct proportional cu acceleratia. Dar ce ma pune pe ganduri e ca se manifesta doar in timpul de accelerare. Am condus masina cu bucsele de la bara duse si in principal se manifesta in procesul de franare.
  • ingerul001

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Ca sa-l descriu mai exact: se simte cel mai bine in procesul de accelerare, in treptele 1 si 2 si niciodata pe liber, indiferent de viteza de deplasare. Cand plec de pe loc si apoi in treapta a 2, cand accelerez, masina tinde sa vireze dreapta iar cand iau piciorul de pe pedala, tinde sa vireze stanga. Cu sau fara EPS in functiune.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Probabil unghiul de fuga se modifica in functie de tractiunea aplicata
rotii, de aici comportamentul diferit.
Atentie: cele doua roti trebuie sa fie identice, presiunea identica,
de asemenea unghiurile de cadere (camber) trebuie sa fie identice
la ambele roti.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Eu as schimba prima oara bucsile vechi ramase ( in 5 minute sunt gata) si o rotatie spate fata la roti. Posibil dupa cum zice un coleg de pe alt forum ca atunci cand pleaca masina rotile sa aiba comportament diferit si sa masluiasca unghiurile. Teoria lui suna asa: ca daca sunt bucsile sunt proaste pe stanga masina pleaca in dreapta si dupa in stanga. La unii a fost din cutie sau planetare, la altii tirantii, la altii flansele, la altii si predominant au fost rotile cu greutate diferita, presiuni sau montaje eronate, saboti sau etrieri cu probleme. Capetele de bara, pivoti sau caseta nu cred sa influenteze decat in masura in care masina nu a avut unghiuri reglate. De obicei unghiul se modifica atunci cand schimbi pivotul/ capatul de bara/ caseta/ flansa/ cartus amortizor. Daca doar desfaci sa rezolvi o problema la planetara/ cutie de exemplu, unghiul ramane fix. Sper ca am scris ceva coerent.
Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Unghiul de fuga la Agila este nereglabil si este dat de pozitia de
fixare bratului cu ajutorul barii stabilizatoare, este similar tirantilor
de la "batrana" Dacie, doar ca acolo acelasi unghi de fuga se putea
regla prin schimbarea pozitiei bratului superior.

Atentie, "unghiul de fuga este unghiul, mãsurat în grade, format între axa
pivotului ºi perpendicularã pe sol, privind vehiculul din lateral".
El este responsabil de "menþinerea liniei dreapte de rulare a vehiculului,
cu revenirea relativã a roþilor dupã o curbã"
  • ingerul001

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Dupa o analiza a situatiei pe masina, cred ca am gasit vinovatul. Dupa parerea mea e un capat de bara. Cel din stanga, care a ajuns sa arate nu tocmai bine.
Zilele astea i-l schimb si pe el si revin....
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Eu ma abtin in privinta lui nenea de la unghiuri mai ales dupa ce am vazut belitura aia de cap de bara. Nici nu cred ca este din capetelul de bara. Daca era se manifesta si inainte. O lucrare destul de serioasa despre unghiuri, explica si tendinta masinii posedate in functie de dinamica/ cuplul motorului. Bafta!
http://www.fasep.com/englis...ria_directiei.pdf
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
In mod normal cand faci unghiuri daca nenea e corect iti verifica jocurile in bucse, pivoti, capete de bara, brate, chiar si caseta daca nu joaca, pe una varza ce unghiuri sa faca.
Pentru mine e clar, treaba de doi bani, mai vii pe la noi Ioneleee dragaaa, ca tare imi plac banii taaai...
Skip ads

  • ingerul001

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Ca sa revin cu deznodamantul "volanului posedat", poate ajuta pe cineva. Dupa cum am spus, am cumparat respectivul cap de bara, care nu arata tocmai bine si sambata, hai la treaba. SI urc pe o rampa, impreuna cu un verisor si ne uitam, ca specialisti ce suntem, sa vedem ce avem de facut inainte sa incepem. Si numai ce vine un nene mecanic, consumator inrait de bauturi alcoolice, dar care, dupa o scurta evaluare din ochi a situatiei, imi zice si problema: capul pivotului de la bratul proaspat schimbat joaca. Nu prea imi venea sa cred, dar, sa-i dam Cezarului ce-i al Cazarului. Si desfac iar respectivul pivot. Si iar nenea mecanicu imi zice si de ce are joc. Surubul care il tine fix, care are doar pe jumatate din lungimea lui filet, nu are aceiasi cota si dupa ce se termina filetul ci devine mai subtire. SI cauta el in cutiutele lui un surub cu aceiasi cota pana la capat, il montez si plec sa fac probe. Minune, si-a revenit masina. Acum, daca nu as fi schimbat eu bratul vechi, as fi zis. Dar eu l-am schimbat si surubul dat jos tot pe ala l-am pus. Si ca sa fie tacam complet imi mai spunene nenea sa mai las capatul de bara in pace un timp ca nu are joc si nu are rost sa-l muncesc acum.
Imi pare rau ca nu am reusit sa fac si poze, dar la ce nervi aveam si murdar pe maini.....
Apreciez si multumesc pentru spirjinul colegilor de pe forum, in special domnului Dan.
Si uite asa m-am convi9sn inca o data ca mecanica nu prea se face dupa un tipar, pentru ca situatiile difera de la o masina la alta.
Cu stima,
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Minune, nu am inteles mare lucru dar bine ca nu ti-ai rupt gatul...si pe al altora. Sau nenea de la unghiuri era de vina? Ce a reglat el? Sunt total bulversat.
Asta este bratul cu pivot nedetasabil si sa inteleg ca l-ai schimbat singur iar surubul avea 2 cote. Pai si nu s-a simtit ca da in gol? Si Pana acum cum naiba a prins. Vorba ta, viata bate filmul! Si capatul mai merge ca nu are joc...normal ca nu are joc daca e plin de mizerie si rugina...scuze pt. mojicie dar nu vreau sa intre unul cu asa ceva montat la masina in mine pentru 40 de lei cat costa un cap de bara. Sunt pline stirile de asa ceva si toti se intreaba de ce?


http://www.youtube.com/watch?v=KJjCv3ifJ08
http://www.youtube.com/watch?v=Dr1XEW1o3dI
http://www.youtube.com/watch?v=49K73PFJqNQ
Si inainte sa imi umpleti congelatorul, luati aminte ce a patit colegul nostru si ce noroc a avut. Eu imediat dupa ce am citit postul am schimbat totul. De ce? De prost? Credeti ca mai ai timp sa il rogi pe Doamne Doamne in ceasul al 12-lea sa inlocui piesa? Sau cum poti sa dormi linistit cu asa ceva montat pe masina dupa ce ai vazut juma de km plin de membre si corpuri sfartecate? Nu mai vorbesc de banalitatile obisnuite: anvelope de 15 ani, conducte de frana legate cu sarma, directie ,,reparata" la mecanicul din colt fara sa stie o cota de strangere, lichid frana de 12-13 ani, samd.
petrecila a scris:Revin cu pozele promise. Calitate cam slaba cu telefonul, vreme cu ceata.

petrecila a scris:Da PL500, s-a smuls din brat (nu s-a rupt) iar bratele sunt cele cu care am luat masina acum 4 ani. Toamna trecuta a facut standul la ITP, nimic anormal. Masina asta nu a vazut decat E85 deci nu are motive de a se plange. Cand voi demonta voi vedea daca sunt cele originale sau au mai fost schimbate.

De abia acum tremur, gandindu-ma ca puteam sa fiu amintire pe clubopel. De la cazul meu cred ca toti Agilistii avem treaba. Nu este posibil asa ceva, fara avertismente sau manifestari anormale. Poate ca trebuie pus levierul o data la trei luni si vazut cu masina pe capra daca se manifesta. Recunosc, nu am facut asa ceva de la ITP incoace.




Imaginile spun totul. Deci ce vedeti a fost la o viteza foarte redusa, dupa atacarea unei curbe stranse. Altfel...

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Presupun ca este vorba de surubul ce strange capatul inferior al fuzetei pe pivot.
Vechiul surub nu era cel original ?
  • ingerul001

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Uite ca PL500 a inteles. Pentru 2kappa am sa desenez. Da, despre ala e vorba. Mecanicul zice nu ar fi trebuit sa fie ala. Cel pe care l-am gasit pe masina, dupa filet, nu mai pastra cota filetului, era mai subtire. Si cica ar trebui sa aiba aceiasi cota cap coada. Ce-i ciudat e ca am pus acelasi surub pe care l-am dat jos cand am schimbat bratul. A, si 2kappa, sincer nu aveam nevoie de morala ta. Era ideea de spune si altora pentru a nu pati la fel. Daca simti nevoia sa certi lumea si sa tii lectii, mergi tata si lucreaza la o statie ITP sau pe la RAR.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Merde! cum zice englezul
Dar de ce inainte nu a facut cu acelasi surubel? Citez: ,,Dar eu l-am schimbat si surubul dat jos tot pe ala l-am pus."
If this is a question, what is the answer?
Din cauza asta mi-am luat si avans congelatorul. Nu-i nevoie sa ma angajez. De fapt nu cred ca am lucrat prea mult pentru altii. Cel putin nu in ultimii 20 ani. Eu nu m-am certat cu nimeni. Pe cine supara adevarul spus de mine, congelatorul meu este disponibil. Dar si al celui care nu sesizeaza situatia.
@ingerul001, fara aluzie la tine pentru ca deja suntem ,,,certati" Nu! si nu doresc sa imi iau vreun ban
ps. In ultimul timp am sesizat pe forum multe povesti empirice cu diverse pozitii si posedari ale masinilor. Daca v-ati trezit peste noapte mari mecanici pentru ce mai aveti nevoie de sfaturile Agilistilor? Credeti ca cei care va raspund primesc bani sau altceva? Incercam sa va ajutam sau sa va incurcam cateodata. Pentru aceasta s-a infiripat acest forum. Ca este greu sa iti imaginezi ce se intampla la masina unuia care se afla la 3-400 km departare, fara poze sau filmulete, fara o diagnoza, fara un istoric al masinii...Nu cumva sunteti deja cunoscuti drept stangu-dreptul si au inceput sa va refuze toate serviceurile? Ascundeti diverse lucrari, denaturati adevarul, inventati povesti...nu cumva voi sunteti de fapt acei ,,mecanici" de care ne zice domnul Dan sa ne ferim? Bagati cate o intrebare pe forum ca sa aflati cum scapati de clientii nervosi care bat la usa?
Rusinica! Nu!
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Nu are niciun rost sa va certati, si asa la sectiunea Agila mai posteaza doar
cateva persoane si nimeni nu are nimic personal cu nimeni.

Jocul pivotului are efect tot asupra unghiului de cadere responsabil
de stabilizarea directiei, doar ca nicio secunda nu mi-am imaginat
chestia cu surubul.
Oricum cand directia se comporta anormal primul pas este sa
verificam jocul tuturor articulatiilor si a bucsilor apoi verificam unghiuri.

L.E. - totusi, presupun ca jocul in strangerea pivotului nu depasea 2mm
in plan vertical, mi se pare prea putin pt. a altera atat de mult directia.
Poate o mai fi sau a mai fost si altceva.


Ultima modificare facuta de PL500 la Mie 20 Nov, 2013 7:40 pm
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Eee ne certam...constructiv e fain sa te certi. Cine isi imagina ca cineva reuseste sa isi saboteze singur masina. Si doar l-am atentionat si cand a aparut problema atunci cand i-am descris istoricul. Masina mergea fara probleme, schimba cutie, brate, samd...si deodata...carul mic si carul mare. De la inceput a refuzat orice ajutor, cititi in josul paginilor.
Normal ca te gandesti la toate variantele posibile mai putin la ipostaze de genul.
Bine ca nu a patit nimeni nimic, noi sa fim sanatosi!

Sa fiu in trend: @Pl500, gand la gand cu bucurie.
  • zcatalin

  • Mesaje scrise: 161
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2013

  • Mesaj Privat
Posteaza putina lume, dar citeste multa:D

Eu pt corsa mea am gasit mai multe info utile pe aria agila decat la corsa. Thumbs up!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR