Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • cocosai

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie: Alba
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Mihai-39, PL500 am sesizat si eu acest zgomot. Virat stinga sau dreapta maxim se aude ceva pe care eu il percep ca pe un vuiet (probabil chestie de interpretare). dar atentie numai cand volanul este tinut strins pe viraj. cum dai drumul la volan zgomotul dispare. sau alfel spus la un viraj de 100% spre stinga sau dreapta(deci pana la pct maxim)apare acest vuiet .la un viraj sa spun de aproximativ 99% deci nu ajung chiar la pct maxim eu nu mai aud acest zgomot. pana la urma gasim noi explicatia dar numai sa-mi spune-ti daca si la voi se manifesta la fel
Skip ads

  • dany3l

  • Mesaje scrise: 111
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2002 2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Oct 2007

  • Mesaj Privat
PL 500 a scris:Zgomotul pe care il aud pe drumuri cu denivelari marunte nu provine cum credeam din cuplajele cardanice ale axului volanului ci de undeva de deasupra lor unde incepe ESP-ul - de acolo se aude un tacanit cand fac repede si marunt stanga-dreapta de volan.

mihai_39 a scris:Ralanti. Fara muzica sau alte zgomote. Virat volan la cursa maxima, stanga sau dreapta. Auziti un zgomot foarte usor gen pacaneala? De cat timp o am, n-am observat decat de abia acum zgomotul. N-am probleme, insa sunt curios ce produce zgomotul si daca se manifesta si la voi. EPS-ul? Se aude din interior, la ralanti, daca e liniste. E un zgomot discret, un pacanit usor (gen plastic de pahar pus la spitele bicicletei, dar foarte incet). Nimic ingrijorator, ci doar o confirmare ca e zgomot specific EPS-ului.

Cred k aceasi problema am si eu.astazi am schimbat crucea cardanica (avea joc) si am redus o parte din zgomot dar ca si in cazurile de mai sus am o troncaneala in zona ESP-ului ce se aude cand merg p drum pietruit sau cand trag stanga-dreapta repede de volan.
Ceea ce nu a scris nimeni ma intereseaza pe mine:Cum se remediaza problema?Ce e de facut? in afara de solutia cea mai simpla de a cumpara o coloana noua (ceea ce iese din discutie).am gasit si o coloana second hand la 500 lei dar e posibil sa dau gres si cu asta Sad
Deci rog pe cei care u desfacut coloana si au vazut ce este acolo sa scrie pe forum care e problema si cum se remediaza.

Multumesc anticipat
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
dany3l sunt ceva diferente intre Agila A si Corsa C in cazul tau.
Tu ai servo electro-hidraulic EHPS si la Agila e numai EPS, directia si ea difera complet.
La tine servo si directia se apropie mai mult de Astra G, incearca pe acolo o cautare.
Crucea cardanica si toata scofala aia nu are joc la mina dar numai in mers se manifesta, e dubios dar asa este si e probat de un coleg din Iasi, schimbata cu mina lui deci nu abureala de service.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
De ceva vreme, masina mea ca din senin, incepuse sa traga dreapta. Verificari si paraverificari de presiune in pneuri, saltat si miscat de roti, zic poate a capatat undeva joc, e ceva putred, dar nimic concludent. Ma pune un pic pe ganduri si zilele trecute ma opresc cu gandul sa fac o verificare, daca rotile sunt dezechilibrate (incepuse sa se auda si o bataie in ultima vreme). Chem baiatul (cam tanar) si se repede cu cricul sa-l puna la mijlocul pragului sa ridice pe o parte. Am racnit la el cat am putut si am zis ca asta nu e dacie sa faca el ce vrea. Ma rog, norocul meu ca un altul, mai experimentat se pare, zice: " Ba, adu cricul aici". Ma uit si eu si nu-mi vine sa cred. Cauciucul stanga fata. Initial nu mi-am dat seama dar el insista si pune degetul. Ma mai uit o data. Pe o lungime de arc cam de 20 cm, boalfa. A dracului, te uitai la ea si abia de o distingeai. Are omul un second (65 lei) il pun ca nu am de ales si valea. Frate, stii ce inseamna sa-ti dispara brusc o durere ca si cum ti-o ia cu mana? Masina mea si-a revenit la directie parca nu a avut nimic.

Concluzia: inainte de a lua decizii pripite la directie, se verifica intai sistemul de rulare. Un rahat de sarma la un cauciuc face belele neasteptate. Cu ocazia asta, mi-am tras 4 buc noi pe care urmeaza sa le pun.
Skip ads

  • roland

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2000 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Salut,
Acum vreo 2 luni , am inceput sa aud la rotirea volanului cate un tacanit slab, ca si cand s-ar acata doua piese din plastic. Sambata trecuta, la o rotire brusca a volanului, pentru virare intr-o parcare, am auzit un scrasnet ca de la o rupere de piese plastic. Ulterior, in timpul mersului, am ocazional blocari ale volanului, pe care le pot depesi facand miscari stanga-dreapta ; astazi insa, era sa o incurc, deoarece nu am putut vira stanga in plin trafic ; am oprit , am dat marsarier rotind si volanul, apoi am reusit sa virez.
Cineva zicea ca este o caseta din plastic care contine ceva electronice importante si care s-a desprins de la locul ei.
Oare ce o fi, caci mi-e frica sa mai circul asa ? Masina este VECTRA B , 2 litri, DI 16V, din anul 2000.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cind vei avea Agila sa postezi aici, deci mai ai de studiat acest forum.
  • roland

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2000 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2008

  • Mesaj Privat
multumesc mult pentru amabilitate, daca dadeai un raspuns la subiect te durea gura !
vezi bine ca sunt incepator pe site, dar ce sa-i faci, cei sapte ani de acasa nu se prea gasesc pe toate gardurile !
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ca membru bebe mai intii citesti Regulamentul, dupa asta fiecare sectiune are Regulament intern, adica :
1. Ca si membru ai acces nelimitat la functiile forumului, doar daca respecti acest regulament.
2. Ca si membru iti asumi raspunderea pentru ceea ce scrii pe forum dar si pentru actiunile tale in aceasta comunitate.
6. Cei care jignesc alti membri ai comunitatii sau folosesc forumul pentru a-si descarca nervii vor fi suspendati timp de 7 zile.
7. Evalueaza mesajele tale inainte de a le face publice pe forum.
1. Inainte de a incepe o discutie noua, verifica daca nu exista deja o discutie pe acea tema printr-o simpla cautare.
Toate aceste reguli nu sunt pentru a restrictiona ci pentru a mentine un forum de calitate pentru toti posesorii Opel din Romania.

Posesorii de alte modele Opel sau care au alte motoare nu vor posta aici, au sectiunile lor.

1. ai postat in sectiune gresita
2. sistemul tau de directie difera enorm fata de acesta
3. nu ai folosit funtia cautare
4. ai grija cu injuriile, data viitoare ai 7 zile suspendare
Skip ads

  • Furdui

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2008

  • Mesaj Privat
roland a scris:multumesc mult pentru amabilitate, daca dadeai un raspuns la subiect te durea gura !
vezi bine ca sunt incepator pe site, dar ce sa-i faci, cei sapte ani de acasa nu se prea gasesc pe toate gardurile !

Postarile se fac acolo unde e locul lor. Nu posteaza fiecare unde il taie capul. Ma bucur ca la Agila nu sunt atatea subiecte deschise ca la celelalte modele(Astra 99 pagini, Corsa 29 pagini). Oricum si aici se mai poate face ceva curatenie pana nu devine prea stufos.
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
salutare,

Am cred ca niste posturi despre chestia asta, dar noah, va mai intreb si aici.
Am condus masina unui coleg de forum al userului om si am constatat ca directia la el revine mult mai repede in directia inainte, si in general merge mult mai usor ca la mine. Eu am problema asta cu rotile din fata "cracanate". Am intrebat pe un meserias (am un vecin care-i inginer auto) despre chestie, el nu prea este familiar cu masina, dar mi-a zis ca s-ar putea sa fie de la bucsele de la amortizor (care sunt in "turn" unde este si un rulment).
As dori o opinie despre asta. Daca este necesar, rog mutarea intrebarii in alt topic.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
La Agila unghiul de cadere al rotilor fata este negativ si trebuie sa se incadreze intre -3 si 0 grad. De aceea este usor cracanata ca o ratusca. Unghiul de cadere negativ este benefic (in limitele prescrise) pentru roti, deoarece impactul caii de rulare asupra elementelor directiei este mai bland si scad fortele de frecare si ghidare la suprafata caii. Insa acest unghi este conditionat si de celelalte din pacate: convergenta (divergenta), expansiune, unghi de fuga, dinamica de ruliu (LRH) etc. Toate astea se vad pe scula de reglare a directiei si/sau suspensiei si deci va trebui sa treci masina pe acolo.
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Scuze de intrebarea prosteasca, dar ce inseamna ca unghiul de cadere al rotilor fata este negativ?
O schita in paintbrush ar fi foarte folositor.
Skip ads

  • mihdoi

  • Mesaje scrise: 726
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Meriva 2006 Z16XEP 77kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Sper ca nu gresesc. Privite din fata, arata asa: / \
petrecila a scris: De aceea este usor cracanata ca o ratusca.

Extraordinara comparatia Smile . Imi place mult.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Da Mihai (sau Mihail) din cate am retinut, exact despre asta este vorba.
Csongor, a dat raspusul @mihdoi prin postul de mai sus. O sa pun si schite daca vreti cu toate ca e o problema de teorie generalizata la suspensii auto. Pentru Agila insa, suspensia e McPherson si e un pic aparte.
  • Furdui

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2008

  • Mesaj Privat
mihdoi a scris:Sper ca nu gresesc. Privite din fata, arata asa: / \

Scuze pentru off topic da' asta e pozitia care imi place si mie Embarassed
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Buna,

Dat fiind faptul ca multe piese sunt intercompatibile ca dimensiune (nu si ca putere, rigiditate etc.) cat de mare este posibilitatea ca flansa amortizor ce am eu sa fie de la o alta masina (de ex. tico, matiz) de stau asa cracanate rotile). Am observat, ca atunci cand am ridicat masina pe cric, si am lasat-o jos, nu mai statea asa cracanate rotile.

S-o fi copt flansa amortizor? Masina nu prezinta nicio bataie, nimic suspect.
  • george_fusneica

  • Mesaje scrise: 939
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Va salut dragi Agilisti.
Azi mi-am rezolvat vechea problema cu caseta de directie. Aveam pe partea dreapta de vreo jumatate de an o trancaneala si o galagie de ziceai ca acuma sare roata. A fost si diagnosticata problema, dar neavand bani si fiind dezinformat am tot amanat schimbarea.
Cum era trancaneala? aparea la solicitari laterale repetate ale rotii, adica mers pe drum de tara, trecut peste linii de tramvai, mers pe piatra cubica, etc. Nu aparea niciodata la gropi, damburi sau alte solicitari in plan vertical. Diagnosticul s-a pus in service.
Rezolvarea: schimbare caseta de directie. Am cautat caseta, am gasit cel mai micpret undeva pe la 1600 de RON. 1600 de RON? Nebun e ala care i-o da pe o bucata de teava, o cremaliera si cateva piese in miscare.
Adrian Tita de la USPA, magazinul din Iasi de pe Sararie a fost cel care m-a ajutat insa si m-a trimis unde trebuie, si anume la atelierul domnului Paduraru Mihai din Dancu. Un garaj mic, un elevator, peretii plini de scule de tot felul si un om inimos si foarte priceput in persoana lui Mihai Paduraru. S-a uitat, a diagnosticat (ieri) si azi la ora 8 m-a programat la reparatie. Demontat caseta, scos bucsa veche, masurat capat cremaliera diam exterior, carcasa caseta diametru inferior, fuga la strung si confectionat un manson cu care s-a bucsat bucsa veche.
Remontat, si hai sa mergem la proba. Cu aceasta ocazie a constatat ca si captul de bara de la bieleta de directie dreapta capatase joc din cauza jocului in caseta. Inlocuit si asta.
Drum de tara, denivelari.... liniste perfecta. Sunt absolut fericit de ce liniste e in masina. Pot zice ca aceasta este reparatia cu cel mai mare impact asupra mea in ceea ce priveste aceasta masina. Il recomand pe domnul Paduraru in orice problema, dar mai ales in casete de directie si cutii de viteze.
Dumnezeu sa-i dea sanatate!
Costuri: 50 de lei capatul de bara, 40 de lei bucsa si 110 lei manopera. Asa da frate.... Nu cum m-am dus intr-un service cunoscut din Iasi si am intrebat cat costa caseta si mi-au zis ca 2150 de RON cand eu am vazut clar pe calculatorul lor 1350 de RON. Adica nesimtitii isi puneau numai adaos la piesa 800 de lei, plus manopera 250. La domnul Mihai capatul meu de bara era 70 pe calculator si mi l-a adus cu 50 ca a cumparat mai multe piese si i-au facut reducere. Ma bucur ca inca mai exista oameni de omenie. Daca vreti nr. lui de tel, PM si va rezolv.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Ma bucur tare mult ca ai rezolvat problema casetei de directie si ca s-a demonstrat (pentru a mia oara) ca un
mecanic priceput poate sa rezolve o defectiune in aparenta dificil de abordat la preturi mai mult decat decente
spre deosebire de service-uri, reprezentante si diverse firme de reconditionat. La 110 lei manopera altii nici
macar nu se deranjeaza sa o demonteze, dar sa mai confectioneze si piese. Tin mainte ca la dacia pe care am
avut-o schimbam bucsa de la caseta cu fantasticul pret de 6 lei si tinea destul de mult iar o caseta completa
costa si aia destul de putin, acum parca sunt piese de avioane, ca sa dai 2150 lei pe o caseta pt. o masina
destul de modesta chiar ca trebuie sa fi nebun !

Si eu am mari probleme cu caseta de directie (jocul cremalierei in bucsa masurat in plan vertical este ~ 1mm)
intamplarea face ca am reusit sa achizitionez ieri o caseta a carei bucsa a fost deja schimbata, cu bielete
in stare f. buna la un pret cuminte de 300 lei (de la un coleg de forum: teo66).
Vreau sa mai cumpar doua flanse amortizor (cred ca cea de pe dreapta este terminata - nu ma pricep cum as
putea sa le diagnostichez fara a demonta ceva) si doua bascule. Am schimbat anul trecut toate bucsile de la
bara antiruliu si capetele de bara, acum cu toate piesele astea sper sa scap de trancaneli.
  • george_fusneica

  • Mesaje scrise: 939
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
crede-ma ca eu la ce trancaneli aveam voaim sa schimb masina Razz , si era doar o bucsa. Nu cred sa fie flanse
schimba bucsa si dupa mai vezi daca mai ai vreo bataie.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Intrebare: imbinarea de la axul dintre crucile cardanice ale coloanei de directie (steering intermediate shaft)
la masina mea este intepenita, practic axul nu culiseaza in mansonul lui. Nu exista nici un semn din care sa
rezulte ca a fos lovit sau strans cumva. Este normal acest lucru ? Faptul ca este intepenit ar putea fi responsabil
de zgomotele ce le am in zona EPS-ului la parcurgerea drumurilor cu denivelari marunte ?


Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR