Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • george_fusneica

  • Mesaje scrise: 939
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
e normal sa fie intepenit, pentru ca el sta intr-o singura pozitie. Este gandit culisant pentru montare/demontare caseta, eps.... daca insisti o sa se miste. Zgomotele sunt de la bucsa.
Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Ideea este ca l-am gasit intepenit chiar cu ocazia schimbarii casetei de directie.
Dupa ce am demontat de pe masina caseta de directie am incercat sa vad daca exista
ceva jocuri in axul cu cele doua cruci cardanice: oricat am tras sau impins de axul respectiv
nu am obtinut nici un fel de miscate culisanta, parca ar fi fost sudata imbinarea aia cu caneluri.

Am scapat de zgomotul de la ,,bucsa de teflon" (palierul antizgomot) insa am o alta problema:
persoana care mi-a vandut caseta de directie a schimbat intr-un service bucsa din caseta cu
una artizanala facuta pe strung, din pacate diametrul interior al respectivei bucsi este mai mic decat
cel normal. El a parcurs cateva sute de km, a gasit o alta caseta de pe o masina mai noua de la trami ,
iar pe cea veche mi-a vandut-o mie. Caseta este mult mai buna decat a mea insa trebuie sa o dau jos de
pe masina si sa-i mai slefuiesc putin interiorul bucsii. Acum directia imi merge greu, dupa viraj trebuie sa
ajut volanul cu mana sa revina in pozitia de mijloc.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Fac o adaugare la postul anterior: ieri, cu ocazia schimbarii bratelor suspensiei fata, am demontat si caseta
de directie pt. a-i mai largi interiorul bucsii (bucsa era extrem de stransa pe cremaliera, directia mergea greu,
volanul nu mai revenea decat ajutat in pozitia de mijloc).
Caseta are o constructie extrem de simpla (cea de dacie este mai complicata) singura grija este de a respecta
pozitia pinionului in raport cu cremaliera pt. a nu denatura unghiurile maxime de bracaj.
Am curatat toata vaselina veche, am intodus din belsug alta (cu bisulfura de molibden), cu atentie am
reasamblat-o si apoi am reglat forta de apasare a arcului pe impingator (dupa fiecare modificare incercam
gradul de mobilitate pe intreaga intindere a zonei dintate a cremalierei). Am blocat surubul de reglaj cu
ajutorul piulitei si a unui adeziv destinat blocarii filetelor.
Am reglat unghirile empiric cu niste sfori si cu ruleta, masina se comporta bine insa o sa-i reglez unghirile
prescrise in manual intr-un atelier dedicat.
Cu ocazia demontarii casetei am probat si o bucsa de la caseta de Super Nova care costa ridicol de putin
si se poate adapta destul de usor.


ATENTIE: Caseta de directie fiind un subansamblu al autoturismului care in caz de proasta functionare
poate determina accidente grave, nu recomand sa se intervina la aceasta decat persoanelor cu cunostinte
de mecanica si care stiu ce fac !
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Bravo pentru relatarea de mai sus si cea mai tare faza este cainele mecanic din a treia poza. Laughing
Cum ai reusit sa adaptezi diametrul exterior al bucsei, prin ce metoda ?
Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Nu am adaptat bucsa de supernova inca, doar am probat diametrul interior.
(caseta de directie am achizitonat-o cu un pret decent de la un alt forumist,
ea avea deja o bucsa de teflon executata artizanal pe strung, insa era
extrem de stransa pe cremaliera - eu doar am largit-o).
In legatura cu modificarea, presupun ca ar putea fi blocata pe un dorn si strunjita
exterior la o cota putin mai mare de 28mm pt. a intra in caseta putin presata.

P.S. - bucsa de supernova nu este din teflon sau delrin ci cred ca din polietilena
sau ceva asemanator.
  • george_fusneica

  • Mesaje scrise: 939
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
bucsa se face cu o oarecare toleranta.... cremaliera trebuie sa aiba un joc de macar 0.3 mm in bucsa. La mine mecanicul a fost si mai ingenios si a bucsat bucsa origibnala pentru a pastra sistemul de blocare intact. Mai mult, a confectionat 2 bucse din prima, pentru a mai avea una in caz ca mai trebuie schimbata vreodata. Acum este extrem de simplu, nici macar nu se mai da caseta jos...
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Nu prea inteleg cum a bucsat bucsa originala. Peretele bucsii are doar 3mm grosime iar la grosimea asta nu prea
mai merge sa mai pui inca o bucsa. Poate cumva alaturat celei originale.
O alta intrebare o am in legatura cu demontarea bieletei de directie atunci cand caseta ramane pe masina,
ea are o mica sertizare, cum o desertizezi, cum o strangi apoi si cum o asiguri iar, caci nu prea pare sa fie loc.
Oricum, presupunand ca ai masina suspendata, demontarea casetei de pe masina dureaza maxim 15 - 20
minute si se lucreaza in conditii mult mai bune cu ea data jos.
  • george_fusneica

  • Mesaje scrise: 939
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Nu alaturat, a bucsat bucsa originala cu o alta foarte finuta, la care i-a desenat 2 ciocuri mici cu corespondente in cea originala, care au rolul sa o tina in loc.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pentru Corsa C exista kit reparatie caseta :

Dimensiuni bucsa :
Interior = 22 mm
Exterior = 31.5 mm
Lungime = 24.5 mm

Acum sa vedem cine are dimensiuni de Agila dar perfecte, codul de bucsa Corsa C il aflu eu pina la urma.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
La Agila:
interior - 22 mm
exterior - 28 mm (masuratoare imprecisa).
Oricum de la 31.5 mm pana la 28 mm cam greu de prelucrat, mai ales ca bucsa de
corsa C are tot felul de nervuri si se pare ca si 2 oringuri pt. amortizare vibratii.
  • iulian_25

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2009

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Pentru Corsa C exista kit reparatie caseta :

Dimensiuni bucsa :
Interior = 22 mm
Exterior = 31.5 mm
Lungime = 24.5 mm

Acum sa vedem cine are dimensiuni de Agila dar perfecte, codul de bucsa Corsa C il aflu eu pina la urma.


Domnule Dan Cuciureanu. Am si eu o problema la caseta de directie (opel corsa C, 1.3 CDTI, 2005), cred ca e de la bucsa. Zilele acestea trebuie sa o achizitionez. Spuneti-mi va rog la cine sa apelez sa mi-o schimbe. Puteti va rog sa ma ajutati dvs in acest sens ?
Mentionez ca sunt din Iasi.
  • george_fusneica

  • Mesaje scrise: 939
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Daca nu vrei sa iti iei kit de reparatie si vrei cu bucsa facuta pe loc, da-mi un PM. Citeste mai sus povestea mea, si daca iti convine varianta, e ok
La mine are deja 9000 de km facuti fara menajamente (si drum de tara) si nu se aude absolut nimic.
Skip ads

  • GL99VRC!

  • Mesaje scrise: 616
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Pentru bucse interioare la casetele de directie se foloseste de obicei bronz grafitat care asigura si gresare.Totusi fiind mai rar de gasit se poate folosi ca inlocuitor Poliamida sau Teflonul (are in compozitie grafit si particule de bronz fine).Am lucrat cu asa ceva si va pot spune ca s-au obtinut rezultate foarte bune.
  • iulian_25

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2009

  • Mesaj Privat
george_fusneica a scris:Daca nu vrei sa iti iei kit de reparatie si vrei cu bucsa facuta pe loc, da-mi un PM. Citeste mai sus povestea mea, si daca iti convine varianta, e ok
La mine are deja 9000 de km facuti fara menajamente (si drum de tara) si nu se aude absolut nimic.


Din pacate am dat deja avans, si trebuie sa dau acum si restul de bani. Puteti sa-mi recomandati pe cinvea care a mai facut aceasta operatiune ? Nu vreau sa faca vre-un mecanic incercari pe mine ...
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
La Corsa, din ce am inteles, demontarea casetei de directie este foarte complicata (spre deosebire de Agila),
asa ca ai grija pe mana carui mecanic ajunge masina !
  • george_fusneica

  • Mesaje scrise: 939
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Eu cand am fost la d-l Paduraru, mi-a fost recomandat drept mester in casete de Corsa...Agila mea fiind prima, dar casetele sunt aceleasi.
0743808109 Vorbeste cu omul si sfatuieste-te cu el. Nu te costa nimic telefonul.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
iulian_25 mai bine kit reparatie de origine, mergi la Paduraru dar sa stii ca tare greu se scoate caseta la Corsa C, daca e si diesel atunci e lucru dracului.
  • iulian_25

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2009

  • Mesaj Privat
am cumparat kit de reparatie si am fost la d-ul Paduraru. In 2 ore m-a rezovat. M-a costat 150 Ron kitul si 150 ron manopera. Eu unul sunt multumit. Sper sa ma tina nenorocita de bucsa ...

Inca o chestiune. Nu mi-a facut geometria ... mi-a zis ca nu mai trebuie ... sa-l cred pe cuvant Smile ? Mai trebuie si chestia asta sau nu ?
  • iulian_25

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Era sa uit ....

Multumesc mult d-lor: dancuciureanu si george_fusneica .
  • george_fusneica

  • Mesaje scrise: 939
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Mergi si fa neaparat geometria.
E 60 de lei la BTM.
Daca a gresit catusi de putin, poti sa rozi un cauciuc si te costa si mai mult. Si oricum nu cred ca aveai geometria facuta de 2 saptamani ca sa iti para rau ca dai banii din nou. LA ce gropi avem eu as face-o la 6 luni asa, preventiv.
Cu placere.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR