Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
moroshanu a scris:
the_mecanic a scris:chilasa am stranso in 4 faze 1a-10nm 2a-30nm 3a-45nm 4a-60nm, am scos injectoarele din chiulasa leam concetat si am dat la cheie sa vad daca pulvrizeaza si functioneaza...

strâns la max 60 nm este prea puțin, garnitura se va arde imediat.[...]

Man, garnitura de chiuloasa la acest tip de motor este din metal. Cat crezi ca poti sa strangi o astfel de garnitura ?

@the_mecanic
La motorul asta 1.7 Isuzu diesel/turbodiesel nu e bine sa te bagi daca nu ai cunostinte tehnice solide. Partea proasta e ca nici la service (sau la Opel) nu gasesti oameni care sa-l cunoasca suficient de bine ca sa-l aduca in parametrii lui. Dar odata pus in parametri, e un motor foarte fiabil si econom, porneste si la -30grade C (daca are compresie buna).
Skip ads

  • the_mecanic

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Spania
  • Masina: Corsa 1997 1.7d
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2013

  • Mesaj Privat
garnitura de chiulasa pe care am dat-o jos era de carton ca sa zic asa, stiu ca este si de aluminiu dar la magazinul de piese mi-au cerut garnitura veche si fisa tehnica si iam zis sa imi dea nr3 ca asa imi spusese cel care a rectificato.. bun si intrebare cu ce fortza tre sa strang chiulasa? sunt instructiuni care zic.prima.strangere 20Nm daca imi aduc bine aminte dupa care urmeaza 3 strangeri de 50° ... eu am cheie dinamometrica si acum dupa ce.mam lovit de problema am cumparat si cheia pentru unghiuri... si pe cine am intrebat inainte nu aici pe forum mi-au zis ca e bn 60Nm... asa ca intreb si eu cum se strange o chiulasa nu ordinea ci fortza cu care se strange... multzumesc!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Unii zic ca toate instructiunile ar fi pe cartonul garniturii de chiuloasa... dar eu am intalnit cazuri in care stragerea unghiulara...mai exact ultima etapa de strangere era exagerat de mare.

Cel mai cinstit este sa descarci de pe Internet manualul de reparatii al masinii, sa-ti cumperi garnitura de chiuloasa numai dupa ce verifici cu un micrometru cat de sus iese pistonul care are cea mai lunga cursa (am vazut ca pistionele ies mai sus decat limita blocului motor la punctul mort superior), in manual iti spune ca daca pistonul respectiv (care clar are cuzinetii cei mai uzati) iese cu o valoare de x,y,z iei garnitura cu numarul 2,1,3 si aceasta sa fie din materialul care este specificat de producator, apoi tot in manual ai exact etapele si valorile de strangere.

Si eu am cheie dinamometrica, dar nu si unghiulara insa asta nu m-a impiedicat sa-mi iau un raportor (cum aveam la orele de geometrie) si cu ajutorul lui + urmarind valoarea la care am strans pe cheia dinamometrica sa o strang iar la final insumand valorile de strangere intermediare sa-mi fac o ideie cat de tare am strans chiuloasa. Am avut noroc cu tata... care e inginer proiectant si stie destule despre rezistenta materialelor asa ca mi-a spus 'Bai! - e deja prea mare valoarea finala de strangere pentru un prezon metric X cu lungimea Y' (am dat un exemplu, nu mai stiu exact datele) asa ca m-am oprit din strangere la fix cât scria in manualul masinii (123 grade, valoare finala de strangere) nu la cat scria pe cartonul fabricantului garniturii de chiuloasa (213 grade!) iar asta a fost la un Renault 1.6D.

Chiar daca nu stiu concret care este valoarea si etapele de strangere, din punctul meu de vedere eu cred ca tu ai strans-o suficient (daca fac o suma a valorilor pe care le-ai scris aici in topic).
  • moroshanu

  • Mesaje scrise: 250
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2012

  • Mesaj Privat
am strâns sute de chiuloase umând instrucțiunile din ambalajul garniturilor. Am folosit cheia dimamometricã cu indicator de culplu (care indicã cuplul pe scalã, nu care trosnește la cuplul setat) și raportor . La toate motoarele diesel cuplu trecea de 120-140 nm. Întradevãr de multe ori renunțam sã mai trag dacã treceam de 150 mn, dar nici-o datã nu rãmânea strânsã sub 110-120 nm.

Problemele de pornire oricum nu au legãturã cu cuplul de strângere.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pana acum am strans putine garnituri de chiuloasa dar folosind cheia dinamometrica si totusi prefer sa merg pe mâna manualului masinii, dupa valorile din el s-au strâns zeci de mii de chiuloase in service-uri autorizate sau Reprezentante Auto dedicate marcilor auto respective.
  • the_mecanic

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Spania
  • Masina: Corsa 1997 1.7d
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2013

  • Mesaj Privat
la mine asta e a doua pe care o schimb. prima a fost la un clio benzinar am stranso la mana si a pornit la sfert de cheie... pe asta am strans-o cu cheie dinamometrica cu click cand ajunge la fortza setata... moroshanu spunemi te rog sa incerc sa o mai strang? acum daca am montato si am pornito ava ii scot toata apa din motort cu un compresor ceva ... as mai putea sa ii schimb prezoanele de la chiulasa cu unele noi pentru ca mi-e frica sa nu se rupa alea vechi... suna a nebunie ce spun eu dar intreb se poate?
  • moroshanu

  • Mesaje scrise: 250
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Felicitãri cã ai reușit sã o pornești. Ce a avut?
Despre strângerea chiuloasei, te sfãtuiesc sã nu schimbi nici un șurub, nu goli nici antigelul.
Respectã ordinea de strângere din fișa care era în pachetul garnituri. Pe rând fiecare șurub se va slãbi 60-90 de grade iar apoi se va strânge la cuplul de 100 mn (dacã ai experiențã, adicã simți șurubul, poți trage chiar mai mult, 110,120). ASTA ESTE VARIANTA DE GARAJ

Dacã vrei totul ca la carte, scoate antigelui (desfaci furtunul cel mai de jos sau mãcar sub nivelul chiuloasei) apoi scoți pe rînd șurubele vechi și pui unele noi în locul fiecãreia strângând-o la un cuplu 10,20 mn (ATENȚIE NU scoți mai întâi toate șurubele vechi și apoi bagi cele noi! ci pe rînd scoți un șurub vechi, bagi altul nou în loc și strângi ușor, apoi urmãtorul în ordinea de strîngere). Apoi urmezi instrucțiunile de pe fișa garnituri.

Eu în situația ta aș alege varianta de garaj.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu as mai strange doar daca :
- bolboroseste apa in vasul de expansiune, sau
- curge ulei pe bloc si se vede ca e pe la garnitura (zemuieste pe langa garnitura de chiuloasa, spre in jos).
Skip ads

  • moroshanu

  • Mesaje scrise: 250
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2012

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Pana acum am strans putine garnituri de chiuloasa dar folosind cheia dinamometrica si totusi prefer sa merg pe mâna manualului masinii, dupa valorile din el s-au strâns zeci de mii de chiuloase in service-uri autorizate sau Reprezentante Auto dedicate marcilor auto respective.

instrucțiunile din manual coincid cu cele de pe fișa din ambalajul garnituri, dacã este vreo excepție probabil nu este întâmplãtoare (mã refere la Goetze, Vict. Reinz, Payen și chiar Ajusa). Dar acele valori în grade sunt valabile doar cu surube noi. Oricum la ultima etapã de srtângere se ajunge la cupluri care deseori depãșesc 130,140mn.
  • moroshanu

  • Mesaje scrise: 250
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2012

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Eu as mai strange doar daca :
- bolboroseste apa in vasul de expansiune, sau
- curge ulei pe bloc si se vede ca e pe la garnitura (zemuieste pe langa garnitura de chiuloasa, spre in jos).

Pe când vor apãrea aceste simptome va fi deja prea târziu ca sã mai strângi ceva.
  • the_mecanic

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Spania
  • Masina: Corsa 1997 1.7d
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2013

  • Mesaj Privat
nu pornea pentru ca nu ii ajungea motorina ceea ce vazusem eu era un rest... si itradevar are urme de ulei pe bloc ...si fierbe... am sa merg pe varianta de garaj... prima data cand am pornito fierbea apa in borcan dar nu a urcat in bord ca sa zic asa si lam oprit pentru ca am presimtzirea ca nu e stransa suficient... azi iam scos termostatul si lam pornit a inceput iar sa fiarba dar radiator rece si nici cladura in habitaclu ... asa ca credeam ca e pompa de apa... am desfacuto si e bine nu e blocata se invarte...dar umplusem borcanul bine cu apa... am sa o strng mai tare si poate nu sar rupe... sincer mam saturat de motorul asta Smile mi sa luat de schimbat garnituri de chiulasa...
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
la Y17DT mereu am strans dupa carte sau dupa cum scrie pe ambalajul garniturii.
In general se specifica 22Nm + 40Nm + 15 grade + 45 grade + 15 grade + 45 grade.
Eu il strang la 20-25Nm, apoi la 40-45Nm, apoi 90grade si la ultima tura strang inca 30-40 de grade in functie de cat de alungite sunt suruburile. Niciodata nu a dat gres.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
moroshanu a scris:
ahappyuser a scris:Pana acum am strans putine garnituri de chiuloasa dar folosind cheia dinamometrica si totusi prefer sa merg pe mâna manualului masinii, dupa valorile din el s-au strâns zeci de mii de chiuloase in service-uri autorizate sau Reprezentante Auto dedicate marcilor auto respective.

instrucțiunile din manual coincid cu cele de pe fișa din ambalajul garnituri, dacã este vreo excepție probabil nu este întâmplãtoare (mã refere la Goetze, Vict. Reinz, Payen și chiar Ajusa). Dar acele valori în grade sunt valabile doar cu surube noi. Oricum la ultima etapã de srtângere se ajunge la cupluri care deseori depãșesc 130,140mn.

Nu sunt de acord. Daca masina este veche (sa zicem, peste 15ani) apar firme producatoare care vand garnituri de chiuloasa cu alte valori de strangere (de regula mai mari decat cele din manualul de reparatii). Neavand unde si pe ce masini sa testeze propriile garnituri, umfla valorile de strangere ca sa nu riste vre-o eventuala garantie pentru ca la valorile din manual e posibil sa nu se etanseze corect.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Sam 26 Jan, 2013 10:00 pm
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
the_mecanic a scris:nu pornea pentru ca nu ii ajungea motorina ceea ce vazusem eu era un rest... si itradevar are urme de ulei pe bloc ...si fierbe... am sa merg pe varianta de garaj... prima data cand am pornito fierbea apa in borcan dar nu a urcat in bord ca sa zic asa si lam oprit pentru ca am presimtzirea ca nu e stransa suficient... azi iam scos termostatul si lam pornit a inceput iar sa fiarba dar radiator rece si nici cladura in habitaclu ... asa ca credeam ca e pompa de apa... am desfacuto si e bine nu e blocata se invarte...dar umplusem borcanul bine cu apa... am sa o strng mai tare si poate nu sar rupe... sincer mam saturat de motorul asta Smile mi sa luat de schimbat garnituri de chiulasa...
.
Planeaza chiuloasa pe masina de rectificat plan si cumpara garnitura de chiuloasa (eventual metalica, pe original) asa cum este specificat in manual.

Strange garnitura de chiuloasa pe etape la valorile (N/m, sau unghiulare) exact asa cum scrie in manualul masinii.

Motorul Isuzu de 1,5L are o gramada de 'carne' intre cilindrii fata de 1,7L asa ca daca iti bolboroseste apa in borcan ceva nu a mers bine la strangere. Posibil ca chiuloasa sa nu fie plana (probabil are curbura mare).

L.E:
Inca ceva : motoarele astea 1.5L sau 1.7L Isuzu de dezamorseaza rar, dar cand se intampla asta se si reamorseaza greu.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
BV19MAX a scris:la Y17DT mereu am strans dupa carte sau dupa cum scrie pe ambalajul garniturii.
In general se specifica 22Nm + 40Nm + 15 grade + 45 grade + 15 grade + 45 grade.
Eu il strang la 20-25Nm, apoi la 40-45Nm, apoi 90grade si la ultima tura strang inca 30-40 de grade in functie de cat de alungite sunt suruburile. Niciodata nu a dat gres.

Bravo tie pentru reusita daca ai facut totul sigur. Dar probabil ca chiuloasa ta era plana sau avea mici deviatii. Eu am fost cu chiuloasa la cineva care rectifica chiuloase si imediat mi-a pus o rigla plana pe suprafata si chiuloasa era plana la cilindrii 2,3,4 dar la cilindrul 1 era mult mai jos. Verdict : cineva a incercat o rectificare pe un strung-ceva care avea o miscare circulara (se vedea urma de cutit pe chiuloasa, e drept ca chiuloasa o aveam de la cineva care mi-a dat-o de rea) asa ca a trebuit rectificata plan. Mi-a spus la final si cat a luat din ea, ca sa tin cont cand ma hotaresc ce garnitura de chiuloasa cumpar (cu ce grosime). O operatie de rectificat plan chiuloasa la Sibiu a fost 80lei in Noiembrie 2012, deci nu e o avere si asta garanteaza iti o etansare corecta pe blocul motor daca se respecta etapele, valorile si ordinea de strangere a suruburilor.
  • the_mecanic

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Spania
  • Masina: Corsa 1997 1.7d
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2013

  • Mesaj Privat
pai eu am duso deja la rectificat planeitatea daca am incalzito putin repet temperatura motorului nu a ajuns la 100 cand am vzt ca borborosea lam oprit imediat... si se vede un pic de ulei pe bloc... motorul oricm e varza provine din dezmembrari si bate de peste tot adica nu mers intrerupt ci batai tip biela... in fine...cu motorul asta am mai invatzat ceva... si multzumesc tuturor ca aici nu e nea Gica sa te ajute...
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
@ahappyuser, 80 lei presupun ca doar planul, fara manopera de demontat supape si toate cele.
Eu am o bucata de sticla si pun chiulasa pe ea. Imediat se vede daca este suficient de "indoita". Daca nu se vede cu ochiul liber in general o strangere corecta acopera acea denivelare.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Asa este, 80 lei rectificatul plan cu chiuloasa deja demontata.

Foarte buna ideea ta cu bucata de sticla dreapta, cu recomandarea ca trebuie frecata putin chiuloasa cu o piatra abraziva plana ca sa ia mizeria de pe ea (aluminiul chiuloasei sa fie curat/lucios).

@the_mecanic
Sigur ca ti-ai imbogatit cunostintele in materie de diesel (asta e de bine), doar ca motoarele astea japoneze Isuzu 1.5D(TD)/1.7D(TD) sunt mai complexe decat par si e recomandabil sa te bagi la o reparatie doar daca le stii bine.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Sam 26 Jan, 2013 11:51 pm
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Da... de fiecare data se da cu smirghel de 320 sau mai fin si pe chiulasa si pe bloc pentru a inlatura urmele garniturii vechi.
Cam asa este tariful si la brasov, intre 60 si 100 ron doar fata plana la chiulasa. Daca o duci echipata iti ia manopera si pentru supape si pentru simeringuri daca le schimba si pentru orice, ca doar suntem romani :d
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Asa este si la noi la Sibiu, cu mentiunea ca costa 170lei pentru rectificat scaunele la supape (8supape) + schimbat semeringuri chiuloasa. Si asta cu o garantie indoielnica, cica nu se poate testa nicaieri 100% sigur cum ca supapele inchid corect sub presiune (adica sa-ti dea garantie 100% pe lucrare).

Asta este... cand ajungi sa desfaci motorul... planezi chiuloasa, faci scaunele la supape, schimbi semeringurile la supape, apoi daca nu ai pastile hidraulice faci si jocurile la chiuloasa, la Sibiu costa 10lei/buc rectificatul plan/pastila. Asta este, daca desfaci motorul si vrei sa stai linistit asta implica costurile de mai sus. Plus garnitura chiuloasa, antigel, ulei motor si filtru, cheie dinamometrica (proprie sau de imprumut), eventual semering ax cu came si semering ax pompa de injectie, pasta de etansare suruburi distributie, set de lere si micrometru, etc... poate chiar si kit distributie in caz ca e timpul pentru schimbare si te gandesti sa o faci tot atunci. O galagie de bani, multa munca si timp pierdut (eventual cateva zile din concediul de odihna daca de la servici nu poti lipsi).


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Dum 27 Jan, 2013 12:13 am
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR