- ingerul001
- **
- 62 mesaje
- din 27 Nov 2009
- Agila 2001 Z10XE
- Iasi
ingerul001
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2009
- Mesaj Privat
Asa se va si intampla. Dar imi place ideea. E ingenioasa. Nu mi-o insusesc, drept dovada ca nu stiu valoarile pe care ar trebui sa le dea optim. Dar si pentru ceilalti colegi care sunt interesati. O solutie de compromis. Ar fi ideal daca cineva cu cunostinte in domeniu ar putea adapta schema pentru masinile noastre.
- StefanTolos
- ******
- 4,224 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,224
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- ingerul001
- **
- 62 mesaje
- din 27 Nov 2009
- Agila 2001 Z10XE
- Iasi
ingerul001
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2009
- Mesaj Privat
Ai dreptate. Din ceva bine intentionat, unii ba se vor folosi pentru a ascunde eventuale erori ale masinii si cu siguranta sunt si efecte negative pentru artificiul dat. Daca cineva se pricepe sa modifice schema data, si din diverse motive, nu doreste sa o posteze aici, rog sa-mi trimita un mesaj privat...
- StefanTolos
- ******
- 4,224 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,224
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
La minutul 1.57 ai valoarea rezistentei electrice a circuitului de incalzire de pe sonda lambda, procedeaza la fel si tu si daca ai aproximativ acea valoare inseamna ca circuitul tau de pe sonda lambda este ok si atunci iti ramane sa verifici circuitul de la mufa pana la ECU,sper ca in mufa mama si tata ai dat deja cu un jet de spray special de curatat contacte electrice.
- ingerul001
- **
- 62 mesaje
- din 27 Nov 2009
- Agila 2001 Z10XE
- Iasi
ingerul001
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2009
- Mesaj Privat
Partea cu curatatul cu spray a mufelor s-a efectuat. Am investit recent si intr-un adaptor bluetooth OBD II care se conecteaza la un smartphone. Culmea e ca pe Torque, imi arata ca sonda lambda lucreaza, ceva mai lent ca prima sonda de pe galerie, cu valori intre 0,2 si 0,7.
Experimentat pe sonda, pe le doua fire albe, multmetru imi indica o valoarea mult mai mare decat in filmulet, respectiv 11,3.
Ultima modificare facuta de ingerul001 la Lun 18 Feb, 2013 9:35 pm
Experimentat pe sonda, pe le doua fire albe, multmetru imi indica o valoarea mult mai mare decat in filmulet, respectiv 11,3.
Ultima modificare facuta de ingerul001 la Lun 18 Feb, 2013 9:35 pm
- scanx
- ***
- 679 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 679
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
Stefan, nu stiu unde ai gasit acel film, ca m-a facut sa rad nu gluma, mai ales ca baiatul ala mai ia si bani la oameni.
Daca el considera ca asa se verifica o sonda lambda cu un amarat de multimetru, se inseala...
Cu torque poti vedea doar ca misca sonda, dar nu si starea ei reala, si daca nu-ti merge incalzirea sondei de preferat este s-o schimbi si sa lasi jucariile deoparte ca nu faci nimica cu ele.
Daca el considera ca asa se verifica o sonda lambda cu un amarat de multimetru, se inseala...
Cu torque poti vedea doar ca misca sonda, dar nu si starea ei reala, si daca nu-ti merge incalzirea sondei de preferat este s-o schimbi si sa lasi jucariile deoparte ca nu faci nimica cu ele.
- StefanTolos
- ******
- 4,224 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,224
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- scanx
- ***
- 679 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 679
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
- ingerul001
- **
- 62 mesaje
- din 27 Nov 2009
- Agila 2001 Z10XE
- Iasi
ingerul001
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2009
- Mesaj Privat
- scanx
- ***
- 679 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 679
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
- ingerul001
- **
- 62 mesaje
- din 27 Nov 2009
- Agila 2001 Z10XE
- Iasi
ingerul001
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2009
- Mesaj Privat
Sunt de acord cu ce spui si e clar ca acea sonda e destinata sa interpreteze date si sa le trasmita la ECU in vederea optimizarii functionarii lui. Iar faptul ca motorul nu va mai lucra dupa parametrii reali si va lucra dupa date simulate de "ceva electronic" montat pe sonda, cu siguranta va avea si urmari negative. Dar tot ce zic eu e ca sunt situatii in care unii nu-si permit o sonda noua, si totusi as prefera sa merg fara acea eroare care baga ECU in modul avarie si creste consumul. Eu spun ca dintre doua rele, exista posibilitatea de a o alege pe cea mai putin rea. De asta a fost creat forumul, nu? Pentru schimb de informatii destinate a veni in sprijinul membrilor.
Dar cum nu ma pricep asa de bine, revin cu rugamintea ca cineva care cunoste valorile optime la care ar trebui sa functioneze motorul sa adapteze schema data pentru modelul nostru de masina.
Dar cum nu ma pricep asa de bine, revin cu rugamintea ca cineva care cunoste valorile optime la care ar trebui sa functioneze motorul sa adapteze schema data pentru modelul nostru de masina.
- StefanTolos
- ******
- 4,224 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,224
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- razvanid
- **
- 270 mesaje
- din 17 Mar 2010
- Corsa 2002 z10xe
- Constanta
razvanid
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2002 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2010
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- ******
- 4,224 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,224
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- ingerul001
- **
- 62 mesaje
- din 27 Nov 2009
- Agila 2001 Z10XE
- Iasi
ingerul001
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2009
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- ingerul001
- **
- 62 mesaje
- din 27 Nov 2009
- Agila 2001 Z10XE
- Iasi
ingerul001
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2009
- Mesaj Privat
Povestea continua. Cu ajutorul unui prieten, am primit din germania o sonda noua. Am montat-o si .. stupoare... P0141 e tot acolo. Il sterg cu Torque Pro si ELM327 pornesc motorul... la scurt timp revine.. Ma bag iarasi sub masina, verfic fire, totul pare ok. Teoretic mai sunt doua variante: cablaje si ECU. Acum, verificate vizual, cablajele par in regula. E drept ca pozitionarea lor e tare urata. Si e un calbu relativ scurt, de la mufa sondei spre ECU. Am ramas in pana de idei. Nici nu vreau sa ma gandesc la ECU ca ar genera problema.
Are cineva vre-un sfat?
Mi-a mai dat prin cap ca am zapacit ECU tot stergand eroarea care tot aparea. Intrebare: ECU se reseteaza daca il las cu cele doua mufe scoase? E mult mai lejer decat sa scot bornele bateriei.
Si ma mai roade o idee. In iasi este cineva care sa aiba cu ce resofta un ECU de Z10XE? Si cam cat costa asta, ca ultima solutie?
Are cineva vre-un sfat?
Mi-a mai dat prin cap ca am zapacit ECU tot stergand eroarea care tot aparea. Intrebare: ECU se reseteaza daca il las cu cele doua mufe scoase? E mult mai lejer decat sa scot bornele bateriei.
Si ma mai roade o idee. In iasi este cineva care sa aiba cu ce resofta un ECU de Z10XE? Si cam cat costa asta, ca ultima solutie?
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- 2kappa
- ***
- 997 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 997
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
- ingerul001
- **
- 62 mesaje
- din 27 Nov 2009
- Agila 2001 Z10XE
- Iasi
ingerul001
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2009
- Mesaj Privat
Am observat cu ajutorul lui Torque Pro cum functioneaza sonda. Ma refer la faptul ca in primele minute de functionare a motorului dupa pornire sistemul merge pe "open loop" iar apoi trece pe "closed loop", semn ca sondele au ajuns ambele la temperatura de functionare normala si lucreaza. Banuiesc ca e exact cum e normal. E o problema undeva la sistemul de incalzire a sondei. De stresat, nu ma streseaza asa tare. Consumul urban e de 7,7, aproape normal, iar becul de check nu se aprinde, ceea ce inseamna ca eroarea sta in pozitie de pending. Dar e frustrant ca am pus sonda noua si la o inspectie vizuala cablajul pare ok. Mi-e frica sa nu fie o problema din ECU. Pacatoase modele de ECU mai avem.....