Ai uitat parola?


  • aauto

  • Mesaje scrise: 509
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z18XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Aug 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Da, bucșă mi-a propus și strungarul dar totuși e prea mare deranjul plus că după nu știu cât v-a mai citi sonda temperatura din galerie marindu-se distanta...
Așa că mai bine pun alt catalizator daca tot m-a mâncat sa schimb sonda....
  • CChirita

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z10XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Sep 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare, tuturor

In primul rand, respect pentru cei ce au intretinut acest topic, este de departe cel mai documentat cu privire la sondele Lambda.

De aproximativ 2 ani am cumparat un Opel Corsa C Z10XE din 2001, o masina care si-a facut treaba foarte bine, dar care din pacate nu a fost iubita mai deloc. Am cumparat-o cu martorul Check Engine aprinsa, mi s-a zis ca asa e modelul, nu are nimic...La un moment dat am ramas cu masina in intersectie, a cedat ambreiajul. Am dus-o la service si cu ocazia aceea am aflat ca masina nu mai avea ulei aproape deloc iar martorul de ulei fusese taiat. Garnitura de la motor era dusa, am schimbat-o si pe aceea. Am schimbat si distributia, bobina de inductie, bujii.

Aveam atat de multe erori in ECU ca nici nu are sens sa le mai mentionez.

La testul pedala, acum am urmatoarele erori: P0500, P0500, P0136, P0141 si P0170.
P0500 are legatura cu senzorul de management care citeste si viteza. Am schimbat senzorul, insa nu functioneaza nici cel nou.

P0136 si P141 sunt sonda Lambda 2. Inteleg ca P0170 are legatura tot cu amestecul (sau gresesc?).

Intuitia imi spune ca s-ar putea ca erorile sa fie cumva in legatura intre ele, ceva electric.
Cu o interfata OBD2 bluetooth am reusit sa obtin parametrii pentru cele doua sonde.
Mi se pare foarte interesant ca la Sensor 2 - Short term fuel trim am not available (atasez screenshot-urile).
Sensor 1:
Short term fuel trim: https://imgur.com/DeCNKWy
Sensor output voltage: https://imgur.com/SeRxLII

Sensor 2:
Short term fuel trim: https://imgur.com/VolPAoE
Sensor output voltage: https://imgur.com/ilPmbC6

Am si un fisier excel cu toti parametrii cititi de la toti senzorii (apropo, imi spune ca este circuit inchis, am vazut ca are importanta- Fuel system status: Closed loop)

Inainte de a comanda si a schimba sonda, as vrea si sfatul vostru.

Exista posibilitatea sa fie o defectiune elecrica ce imi afecteaza atat senzorul de management (pentru viteza) cat si sonda lambda 2?

Multumesc foarte mult
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 501
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Vă rog să mă sprijiniți cu un răspuns la următoarele probleme privind mașina unui bun prieten, Opel Agila 1.0:
1.Se întamplă să i se opreasca motorul în mers (în tracțiune) sau la ralanti, cu motorul cald (la semafor, de ex.) sau doar sa i se oprească o fracțiune de secundă în sarcină iar apoi sa tragă normal;
2. Singura eroare stocată este 0136.
Poate fi schimbată sonda lambda 2 cu una de Logan? Eventual sfaturi pentru remediere, v-aș ruga!
  • danzog

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila Z12XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Mar 2013

  • Garaj Mesaj Privat
@Lyonel:
Verifică mai întâi să nu tragă aer fals pe la admisie (admisie găurită în spatele clapetei accelerație,garnitura etanșare admisie pe chiuloasa,furtun cauciuc crăpat/îmbătrânit la ștuț pe admisie,îmbinare garnitura conductă EGR la admisie,etc. ) inducând cod eroare de sondă lambda defectă ,,Profu,,Cuciureanu menționează un aspect de acest gen la ,,corsa/agila-z10xe,z12xe admisie -general,,.Posibil ca atunci când motorul este cald în sarcină sau ralanti, datorită creșterii temperaturii ,vreo fisură în componentele menționate să se deschidă și să pătrundă aer fals în admisie ceea ce nu se întâmplă cu motorul rece.. ,.Nu știu dacă sonda lambda de Logan este compatibilă pt.Agila z10xe la caracteristici de valori electrice și funcționalitate pt. ECU Agila și nici de montaj pe țeava de eșapament referitor la calibrul/diametrul și pasul filetului .
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 501
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Mulțumesc pt.raspuns! Voi verifica aspectele acestea. Ce-i drept, motorul are un sunet cam ca de tobă spartă și o trepidație pronunțată, de zici că are pistoanele dezechilibrate din punct de vedere al greutății lor. Am mers cu mașina vreo 10 km, are viață, ajunge rapid la 100 km/h si nu mi s-a întâmplat să mi se oprească motorul in mers. I-am făcut și o resetare ECU iar martorii se sting acum în ordinea corectă după punerea contactului.
A schimbat amicul meu cam tot ce e pe lângă motor, inclusiv ambreiaj, placă+rulment de presiune. Sonda "lambda 1" o are de Logan, celelalte piese sunt originale (EGR, bobină, debitmetru). Ultima piesă ce tine de electronică schimbată e senzorul crankshaft. Pericolul e mare la depășiri când se oprește motorul, deci nu las problema asta neverificată. Voi reveni cu concluziile de rigoare.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,159
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Daca trage aer fals pe la admisie, acesta va pacali prima sonda lambda si probabil se va genera p0170,
in schimb daca esapamentul e gaurit (de regula racordul flexibil) atunci apare erare la sonda post catalizator.
Nu cred sa aiba vreo legatura eroarea de la lambda 2 cu opririle motorului, poate o fi catalizatorul
spart/ infundat ?
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 501
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Daca aș scoate mufa de la sonda lambda 2 ar mai funcționa motorul?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,423
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Poti scoate mufa de la lambda 1 si 2, de la debitmetru, senzor temperatura motor, senzor ax came, EGR si tot va merge, o scoti si de la throttle si tot merge dar nu mai mult de 1500 ture.
Ori aer fals pe la admisie (da cu deodorant daca nu ai altceva), EGR care se blocheaza pe deschis, senzor vibrochen prost, puncte de masa corodate.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 501
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Ultima piesă schimbată, ce tine de funcționarea motorului este senzorul vibrochen. Înainte nu avea simptomele astea (oprire motor). Bune informații. Merci!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,423
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Daca nu este Bosch nu ai incredere in el.
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XEP din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Jul 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Sonda lambda de dupa catalizator, in afara de monitorizarea acestuia, poate face si corectii de combustbil?

Am gasit LTFT intepenit pe -3, iar lambda 2 blocata pe 450mV. Lambda 1 oscileaza normal, parca usor sarac, varfurile abia ating 750-800mV. Toate astea cu motor 90 grade la relanti.
Motorul tremura usor la relanti, as suspecta o problema pe partea de alimentare, dar mi-a atras atentia si sonda 2 blocata, desi motorul era in temperatura de minute bune.


Ultima modificare facuta de mariuseek la Joi 29 Mar, 2018 11:14 pm
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,159
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Buna intrebare, la care astept si eu raspuns de la un cunoscator !
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XEP din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Jul 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Pana acum nu am dat asa mare importanta aceste sonde, dar analizand functionarea acesteia constat ca nu prea ii functioneaza incalzirea. Mai exact incepe sa lucreze cat de cat in mers, cand temperatura de pe evacuare o incalzeste suficient si incepe sa se mai miste. In rest cam sta pe valori fixe, fara sa le pot interpreta logic. Asta ar explica si de ce sta blocata pe 450mV la relanti chiar daca motorul e incalzit.
Si e de ceva vreme asa, caci am observat functionarea haotica si pe parametri intregistrati in trecut. Pe vremuri "culesesem" si o eroare P1138 - O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2), pe care am ingnorat-o si care nu a mai aparut (nici macar altceva similar).

Stiu ca nu este o abordare prea "stiintifica" a problemei, dar observ ca nu functioneaza cum trebuie, deci trebuie inlocuita.
Urmeaza sa constat daca inlocuirea va rezolva si problema si atunci voi sti daca infuenteaza sau nu amestecul.
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XEP din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Jul 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Inlocuirea sondei lambda de dupa catalizator a scos ultimul drac din masina asta. Motorul acum toarce ca nou, fara vibratii si alte balbaieli , mai ales la pornirea la rece, urca mai liniar si mai frumos in ture.
Deci cine afirma ca aceasta sonda are doar rolul de a monitoriza functionarea catalizatorului, se inseala.
Categoric face si reglaje fine de combustibil care se resimt destul de bine in functionarea motorului. Simplul fapt ca e dupa catalizator, nefunctionarea ei nu inseamna ca nu are implicatii in mersul motorului. Daca e defecta trebuie schimbata, iar diferenta se va simti.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,159
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
E clar, ma gandeam deja ca are influena la LTFT insa nu credeam ca atat de dramatica.
Evident, rolul acestei sonde la realizarea "fuel trim" apare la anumite autovehicule.

"The post cat O2S is a fuel control input. Toyota and Saab have used the
post-cat O2 to control the fuel trim since 1988; Before OBD-II. This sensor
is used to fine-tune the air-fuel ratio to maximize catalyst efficiency. It
can also adjust the air fuel ratio to compensate for a degraded Catalyst. If
you were to measure the actual amount of time the post-cat O2 is used during
the running of the catalyst monitor (maybe once per trip) and compare that
to the amount of time the post-cat O2 is used fine tune the air-fuel ratio
(almost always in closed loop), you will see that this sensors major
function is fuel control. Every vehicle manufacture today uses the rear O2S
for fuel correction; even if it is undocumented. "
Post spicuit de aici: https://www.bimmerforums.com...-affect-fuel-trim
  • andreiursan

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra z14xep din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Eu as verifica distributia daca e la punct.
Exista doua cazuri:
-motor puturos si consum aproape normal
-motor nervos si consum mai mare
Nu ai cum regla aprinderea. Zgomotul de tacheti poate fi de la ei, de la ulei, de la avans aiurea ca distributia e decalata putin, debitmetru, lambda, egr putin gripat ... multe tare


Buna ziua . Daca "ignition spark angle " are valori de -21 pana - 50 grade la relanti, ce ar putea insemna? Multumesc.
  • andreiursan

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra z14xep din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
mariuseek a scris:Inlocuirea sondei lambda de dupa catalizator a scos ultimul drac din masina asta. Motorul acum toarce ca nou, fara vibratii si alte balbaieli , mai ales la pornirea la rece, urca mai liniar si mai frumos in ture.
Deci cine afirma ca aceasta sonda are doar rolul de a monitoriza functionarea catalizatorului, se inseala.
Categoric face si reglaje fine de combustibil care se resimt destul de bine in functionarea motorului. Simplul fapt ca e dupa catalizator, nefunctionarea ei nu inseamna ca nu are implicatii in mersul motorului. Daca e defecta trebuie schimbata, iar diferenta se va simti.


Salut . Ce brand este sonda lambda pe care ai schimbat-o ?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,423
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Daca "ignition spark angle " variaza asa rau la ralanti si daca o turezi se mai stabilizeaza cat de cat ai distributia terminata si motorul tacane in ultimul hal. Daca lantul este totusi intins si nu tacane defectul este in admisie la clapete.
  • andreiursan

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra z14xep din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare. Cand zici ca distributia este terminata asta inseamna inclusiv ca nu mai este la punct? Cand cresc turatia la 1500- 2000 "ignition spark angle" ajunge la 0 . Lantul nu este super intins, pot trage de el dar pentru asta trebuie sa ma incordez putin. De cand am luat masina nu am umblat deloc la distributie. Multumesc.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,423
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Distributia se schimba la 120,000km hai 150,000km ca tacane enervant.
Daca este buna trebuie sa te incordezi ceva, la una schimbata te scremi sa tragi 1mm de ea.
Ai poze, filmari si explicatii pe clubopel.
Pune o filmare cum tragi tu de lant sa ne dam seama.

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata