Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Verifica nivelul de ulei la cutie ca sa stai linistit.
Suieratul daca se aude numai la vit. V posibil sa fie din cutie, este un rulment (se gaseste numai pe original 350lei) care pica des, il vei gasi vinat la culoare.
Skip ads

  • Furdui

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Am schimbat uleiul la cutie si am pus Elf 75W80 ca aveam cu o jumatate de litru mai putin( a iesit 1,7 l si a intrat 2,2 l) dar am in continuare aceiasi mica fluieratura pe care am hotarat sa o ignor deocamdata. Am schimbat senzorul de arbore cotit (FACET 85 lei) tot dupa indicatiile dv. si consider ca am facut o economie destul de serioasa. Aseara am avut o intalnire cu cei din "club opel hunedoara" dar fiind putini nu prea avem aceleasi probleme si discutiile merg spre tuning iar eu sunt interesat mai mult de intretinere. Va multumesc pt. raspunsul dat.
Florin Furdui
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu este bun uleiul pe care l-ai pus in cutie, pune original GM 19 40 182, gasesti in TM, poate chiar si un 200ml.
Pe cutie ai separat un capac cu pinionul de vit V, cind se merge cu ulei putin si murdar aici ramii prima oara fara ungere suficienta si rulmentul se incalzeste pina se face vinat. Uite in poza capacul ca l-am incercuit cu rosu.

Ca sa desfaci cutia iti garantez ca nu e asa usor, eu am participat la asa ceva si stiu ce spun, fara elevator nu ai sanse. Chiar daca te vezi cu cutia pe masa de acum incepe distractia, prese pentru rulmenti, aer comprimat, solutii de curatare, verificati n rulmenti.
De regula pica:
-rulment vit V (se gaseste numai pe original)
-2 rulmenti de la diferential
-rulment conic (macar e in capatul primului ax si nu trebuie sa scoti prea multe)
-rulment de presiune
-pinion marsarier (de obicei cu dinti barbieriti)
  • Furdui

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Nu o sa deschis deocamdata cutia. Nu am nici scule, nici timp. Stiu de pe forum ca e indicat ulei original dar asta am gasit mai subtire la rece si nu m-am riscat sa complectez aiurea ca nu stiam ce am inauntru, si se vedea ca a fost desfacuta cutia. Ce se poate intampla daca merg cu asta(75W80)? Nu ma speriati prea tare ca deja am cam depasit bugetul cu ea.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Singura cutie de Opel la care se schimba neaparat uleiul la 30,000km si dupa care nu se mai face este asta, este F12. Nici nemtii nu au pus mina sa citeasca si nu au inlocuit toti uleiul. In tara istoria se repeta si astfel cutia pica.
Probabil a picat si a ta, fostul proprietar a cirpit-o cum a putut dar nu a inlocuit anumite repere care se gasesc numai pe original si costa destul de mult. Daca nu ai bani si oameni priceputi nu te baga sa o desfaci. Mergi cu uleiul ala pina in toamna cind recomandat ar fi sa-i pui uleiul original.
  • DinuNita

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Am si eu o mica problema.Picura ulei pe inbinarea dintre cutie si baia de ulei.Am schimbat degeaba garnitura de la baie.S-ar parea ca vine din alta parte,mentionez ca numai in mers picura.Unde sta masina peste noapte nu am nici o picatura.Volanta am vazut ca era curata.Este un simering intre motor si cutie pe unde curge,stie cineva?Multumesc.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Da, exista simeringul de palier al arborelui. Pe la acest simering poate arunca. Uleiul se strange in carcasa ambreiaj si apoi picura pe la imbinare cu blocul motor. Eu am avut aceasta problema si am schimbat simeringul.E o treaba destul de naspa ca e de munca al dracului la separarea cutiei. Motorul e pus transversal si trebuie lucrat pe canal sau elevator. Acuma este momentul de vazut starea discului de ambreiaj, placii de presiune si rulmentului. Treaba este de service. Daca este asa iti trebuie un mecanic care intr-adevar nu da rasol in meserie. Trebuie totusi sa verifici daca nu cumva iti arunca pe la sonda de ulei si apoi prelinge. Ar fi prea simplu.
  • DinuNita

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Am scos senzorul de turatie si este plin de ulei,teoretic cica acolo nu ar trebui sa fie ulei,deci simeringul cred ca este.Am si eu acum TIS2000 si AutoData CDA-2 dar nu reusesc sa vad exact unde e pozitionat simeringul.Ajutor!
Skip ads

  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Nu stiu daca te ajuta aici cele doua programe. Deci inca odata: ca sa ajungi acolo e treaba grea. Trebuie data jos cutia de viteze in primul rand. Asta presupune o serie de operatiuni pregatitoare: sustinerea motorului cu capra sau cric (daca esti pe canal pe un dulap transversal sub motor), slabirea motorului din tamponul din spate, roata stg. fata jos ca sa ai pozitie de lucru, scoatere planetare din diferentialul cutiei cu pierderea de rigoare a uleiului daca acesta nu este scos in prealabil. Apoi suruburile de prindere cutie cu blocul. Foarte greu, aici ai vreo doua puse rau de tot in afara ca toate au fost date cu pasta de blocare. Dupa desprinderea cutiei apare placa de presiune si discul. Se dau jos si dumnealor si abia apoi (mai e ceva ce imi scapa),apare palierul vibrochenului cu vestitul simering. Aici in TIS apare ceva nuantat parca dar neclar. Se scoate simeringul, se inlocuieste cu cel nou folosind dispozitiv adecvat si nu cu ciocanelul. Inainte de schimbare se urmareste palierul daca are sant lasat de vechiul simering. Daca da, atunci se regleaza pentru strangere arcul noului simering pentru etanseizare mai buna. Se monteaza in sens invers cu centrarea de rigoare a discului (iarasi scule). Inainte de remontare binenteles totul luna (spalat, sters, etc.) Spune-i mecanicului daca eventual nu stie ca simeringul nou la exterior este cu vreo cateva zecimi mai mare (1.5-2 parca, numita cota de presare) si ca asa trebuie sa fie. Nu cumva sa zica ca nu ai luat ce trebuie. Toata operatiunea stand pe branci pana la ultimul surub si ultima stersatura 6-7 ore cu conditia sa se lucreze si nu sa mai apara si alte lucrari colaterale. (Doi mecanici buni si cu dotarile adecvate pot scoate timp substantial mai mic).Toate suruburile se strang la cuplu etc. Atentie, operatiune cu bateria data jos de pe masina.Deci cam naspa dar nu ai ce face, alta cale nu este.

Uite din TIS niste print screen-uri unde ajungi dupa detasarea cutiei:



  • nicu29

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Agila 2000 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Se poate verifica uleiul pe la furtun? daca da cum? Sunt incepator si e prima mea masina Opel Agila1.2
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Citeste postul lui Dan Cuciureanu de pe prima pagina a acestui topic si te vei lamuri. Nivelul se verifica numai pe la busonul (surubul) lateral de nivel. Furtunasul este pentru aerisire. Nu ai cum verifica nivelul pe aici.
  • DinuNita

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc Petrecila,pare tare complicat.Daca mai astept ce crezi ca se poate intampla?
Skip ads

  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Eu zic ca nu prea e de asteptat aici. In primul rand pierderea de ulei devine masiva cu repercursiuni grave asupra ungerii motorului. Apoi la pierdere masiva exista riscul ca acest ulei sa ajunga pe discul de ambreiaj si atunci adio ca nu mai pleci din loc. Inchipuieste-ti ca ramai in camp ca motorul nu mai trage. Apoi chiar cu pierdere mica uleiul este scump si nu este convenabil sa completezi mereu. De banii aia dati pentru ulei mai bine bagi benzina. Urmareste nivelul la joja mereu ca nu trebuie scapat motorul fara ulei la nivel cel putin minim. Nu te juca. Eu sa stii ca nu am cheltuit enorm cu asta. Simeringul e vreo 35 ron iar baiatul care a facut manopera a cerut 150 ron plus 1l ulei cutie pe care l-a pierdut din vina lui. Problema ramane sa-ti sacrifici o zi pentru asta. Evident, la operatiune am participat si eu, deci trebuie sa aiba omul ajutor ca singur nu poate.
  • DinuNita

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Ai cumva un cod pt.simering si/sau pt.alte garnituri care o sa trebuiasca sa le schimb?Multumesc.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Din pacate nu stiu codul la simering ca nu-mi merge EPC. Dar daca dai datele stiu baietii de la magazin. In afara de simering normal nu mai ai ce schimba (nu ai garnituri etc). Conditia este ca daca tot desfaci sa ai norocul ca starea ambreiajului si rulmentului sa fie buna. Este multa manopera aici dupa cum observi. Bafta. Poate iti da Dan codul daca are timp.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Seal ring 90352112 / 6 14 830
Zilele astea voi taia si face un subiect nou cu pierderi ulei motor
  • DinuNita

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc.
  • utzutz

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2008

  • Mesaj Privat
sal! are cineva poze cu pinioanele de la vit a 5 pt un opel agila
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pentru ce vrei poza? Alea sunt in capacul lateral si nu pica ele ci rulmentul care este numai 350lei. Nu mai stii sa le pui la loc? Eu am desfacut cutie de acest tip si te pot ajuta.
  • neuradu

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2007

  • Mesaj Privat
am schimbat si eu uleiul

busoanele de golire si de nivel s-au desfacut usor
am avut ceva pilitura pe magnetul de la busonul de golire
uleiul negru dar cu aspect placut, a iesit 2,2 l
pt umplure am pus in furtunul de umplere un virf de la tub de silicon si o pilnie de bucatarie
am pus 2,25 l, sper ca ajunge caci nu a curs pe la gaura de nivel, am verificat cu o sirma si e pe acolo nivelul
nu o fi fost perfect dreapta masina?

multumesc inca o data lui dan cuciureanu pt. ulei
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR