- crisstifzr
- *
- 3 mesaje
- din 29 Mar 2010
- Astra 2001
- Bucuresti
crisstifzr
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2010
- Mesaj Privat
- PetruA
- **
- 136 mesaje
- din 23 Jun 2010
- Vectra 2000 Y16XE
- Caras-Severin
PetruA
- Mesaje scrise: 136
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 2000 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2010
- Mesaj Privat
nicunicu,
vad ca ai multe stele, dar ...
Daca ai atatea stele, de ce ma intrebi de AGR si de eroare?
Si, iti garantaez ca asta a fost problema celui care a deschis topic-ul. AGR-ul blocat pe deschis sau mai bine spus intredeschis, in functie de cate bilute au intrat acolo sau cat de mari sunt.
Si inca ceva, la stelele tale, ma intrebi cum pot intra bilute de carbune din canistra de vapori in circuitul de aspiratie si unele dintre ele in AGR?
Ma gandeam ca faptul ca am scris ca nu mai exista pasla in canistra de vapori clarifica totul.
Ca sa intelegi despre ce-i vorba iti mai spun ceva. Unora le plac englezi si de aceea vorbesc despre EGR, iar altii ii spun AGR. Tot in functie de limba unii noteaza erorile cu P in fata (P0400) iar altii cu M.
Adica P de la power sau M de la motor.
Eu ti-am explicat cum este cu eroarea, acum tu da o cautare pe wikipedia despre AGR.
vad ca ai multe stele, dar ...
Daca ai atatea stele, de ce ma intrebi de AGR si de eroare?
Si, iti garantaez ca asta a fost problema celui care a deschis topic-ul. AGR-ul blocat pe deschis sau mai bine spus intredeschis, in functie de cate bilute au intrat acolo sau cat de mari sunt.
Si inca ceva, la stelele tale, ma intrebi cum pot intra bilute de carbune din canistra de vapori in circuitul de aspiratie si unele dintre ele in AGR?
Ma gandeam ca faptul ca am scris ca nu mai exista pasla in canistra de vapori clarifica totul.
Ca sa intelegi despre ce-i vorba iti mai spun ceva. Unora le plac englezi si de aceea vorbesc despre EGR, iar altii ii spun AGR. Tot in functie de limba unii noteaza erorile cu P in fata (P0400) iar altii cu M.
Adica P de la power sau M de la motor.
Eu ti-am explicat cum este cu eroarea, acum tu da o cautare pe wikipedia despre AGR.
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
probabil ca tu ai dat copy-paste la AGR (in germana=Abgasrückführung =Recircularea gazelor de evacuare),dar aici preferam EGR(Exhaust Gas Recirculation) care este unu si acelasi lucru si cu chestia aia cu M400 no vei gasii in nici un manual de reparatie auto la capitolu--coduri de eroare-- poate P400
alt lucru pe care nu-l stii,bilutele din canistra carbon,nu au cum sa ajunga in egr sau agr,pentru ca ia are legatura directa cu galeria de admisie nici decum cu evacuarea
sfatu meu,documenteazate pe net sau lasai pe aia care au ulei ars sub unghii si miros a motorina,(mereu nu ocazional)sa-si dea cu parerea
alt lucru pe care nu-l stii,bilutele din canistra carbon,nu au cum sa ajunga in egr sau agr,pentru ca ia are legatura directa cu galeria de admisie nici decum cu evacuarea
sfatu meu,documenteazate pe net sau lasai pe aia care au ulei ars sub unghii si miros a motorina,(mereu nu ocazional)sa-si dea cu parerea
- PetruA
- **
- 136 mesaje
- din 23 Jun 2010
- Vectra 2000 Y16XE
- Caras-Severin
PetruA
- Mesaje scrise: 136
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 2000 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2010
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- PetruA
- **
- 136 mesaje
- din 23 Jun 2010
- Vectra 2000 Y16XE
- Caras-Severin
PetruA
- Mesaje scrise: 136
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 2000 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2010
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
nicunicu a scris:
pentru cine stie p400 este una si aceeasi cu p0400
Prima cifra(din 4) de dupa P,poate fi 0(cod generic) sau 1(cod de producator)... @PetruA,pe forum nu trebuie sa aratam cit suntem noi de destepti,chiar nu are rost...,Rolul forumului ar trebui sa fie acela de intajutorare,comunicare,pe diferite teme,iar daca-ti doresti un forum "cu ingineri",probabil nu aici il vei gasi...
pentru cine stie p400 este una si aceeasi cu p0400
Mazzzlina
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2010
- Mesaj Privat
Buna seara! Am revenit cu rezolvarea cazului meu..
Am fost la reprezentanta la Opel "Radacini" in Bucuresti, nu recomand sa mergeti nici daca stiti ce probleme aveti la masina. Niste scarbosi, trebuie sa vorbesti cu ei cu "sarutmana"...... in orice caz am dat banii de pomana. 100 lei mi-a bagat mufa in calculator si mi-a spus ce stiam: schimbare EGR. adica acea eroare 0400 care o citisem cu testul cu pedalele. Nimic altceva de oprirea motorului in mers. EGR-ul daca nu functioneaza nu opreste motorul.
Am plecat de acolo si am intrat unde am fost ultima oara sa-mi schimbe distributia. Un service mic... L-am intrebat pe mecanic daca are idee de ce se opreste motorul in mers ca prostul. A scos toate bujiile conectate la fise pe motor si m-a pus sa dau la automat. Mi-a spus ca fisa 2 nu da scanteie calumea. Mi-a schimbat fisele intre ele si a spus ca e bobina.
Am schimbat pana la urma bobina, bujii, EGR. Nu se mai opreste in mers, nu mai trepideaza, caii au revenit de unde erau plecati. In orice caz in sfarsit sunt si eu fericit.
Deci in cazul meu oprirea motorului in mers era de la bobina.
EGR-ul este rezponsabil pentru trepidatiile aiurea la relanti si pornirea greoaie la cald , NU de oprirea motorului in mers - info de la mecanic
Va multumesc foarte mult pentru ajutor, in orice caz daca te duci mai repede la un service pe care te poti baza te poti scuti singur de bani aruncati de pomana, in cazul meu, curatarea clapeta si egr si apoi diagnoza reprezentanta. 200 lei dati total in aer. Nu toti suntem mecanici si nu toti avem sculele necesare sa scutim banii in plus dati pentru identificarea problemelor. Asa ca daca nu te pricepi mergi la service mai bine decat sa arunci banii de pomana.
O seara buna!
Am fost la reprezentanta la Opel "Radacini" in Bucuresti, nu recomand sa mergeti nici daca stiti ce probleme aveti la masina. Niste scarbosi, trebuie sa vorbesti cu ei cu "sarutmana"...... in orice caz am dat banii de pomana. 100 lei mi-a bagat mufa in calculator si mi-a spus ce stiam: schimbare EGR. adica acea eroare 0400 care o citisem cu testul cu pedalele. Nimic altceva de oprirea motorului in mers. EGR-ul daca nu functioneaza nu opreste motorul.
Am plecat de acolo si am intrat unde am fost ultima oara sa-mi schimbe distributia. Un service mic... L-am intrebat pe mecanic daca are idee de ce se opreste motorul in mers ca prostul. A scos toate bujiile conectate la fise pe motor si m-a pus sa dau la automat. Mi-a spus ca fisa 2 nu da scanteie calumea. Mi-a schimbat fisele intre ele si a spus ca e bobina.
Am schimbat pana la urma bobina, bujii, EGR. Nu se mai opreste in mers, nu mai trepideaza, caii au revenit de unde erau plecati. In orice caz in sfarsit sunt si eu fericit.
Deci in cazul meu oprirea motorului in mers era de la bobina.
EGR-ul este rezponsabil pentru trepidatiile aiurea la relanti si pornirea greoaie la cald , NU de oprirea motorului in mers - info de la mecanic
Va multumesc foarte mult pentru ajutor, in orice caz daca te duci mai repede la un service pe care te poti baza te poti scuti singur de bani aruncati de pomana, in cazul meu, curatarea clapeta si egr si apoi diagnoza reprezentanta. 200 lei dati total in aer. Nu toti suntem mecanici si nu toti avem sculele necesare sa scutim banii in plus dati pentru identificarea problemelor. Asa ca daca nu te pricepi mergi la service mai bine decat sa arunci banii de pomana.
O seara buna!
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
Mazzzlina
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2010
- Mesaj Privat
- PetruA
- **
- 136 mesaje
- din 23 Jun 2010
- Vectra 2000 Y16XE
- Caras-Severin
PetruA
- Mesaje scrise: 136
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 2000 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2010
- Mesaj Privat
Pai tu nu ai spus ca ti se opreste motorul in mers. Ai spus ca se opreste atunci cand vrei sa schimbi viteza. Asta nu inseamna in mers. Cand schimbi viteza motorul vine la relanti, deci vinovat de oprire este AGR-ul. Daca ar fi o bobina arsa, motorul merge intrerupt si la relanti si in sarcina. Cu AGR-ul deschis motorul merge normal in sarcina, doar cand eliberezi pedala de acceleratie apar simptomele. Eu spun ca ai cumparat degeaba bobina inductie (daca bobina de inductie se manifesta cum spui tu, trebuia sa ai si una din erorile P0301, P0302, P0303 sau P0304, in functie de cilindrul la care era problema la bobina, ma gandesc ca nu aveai probleme la doi cilindri, sau eroarea P0300 daca aveai probleme la toate bobinele, ceea ce ma indoiesc). Nici AGR-ul nu trebuia inlocuit, trebuia doar curatat. Ma gandesc, ca ai lasat AGR-ul vechi la Service. Normal ca aia ti-au spus sa cumperi unul nou, ca ei l-au luat pe al tau, l-au curatat si apoi il vand ca pe unul nou. Cu bobina cred ca a fost la fel . Ai cumparat o bobina noua si ma gandesc ca le-ai spus la Service ca tu nu ai ce face cu cea veche, deci le-a ramas lor si bobina ta.
Iar pentru @Mikki, nu mai veniti pe forum cu solutii rumanesti (gen, lasa frate, nu te mai chinui cu AGR-ul, anuleaza-l). AGR-ul nu se anuleaza, se repara daca este posibil si daca nu, se inlocuieste. Dar mai intai trebuie sa elimini cauza care duce la infundarea sau blocarea AGR-ului, nu mai vorbesc ca AGR-ul se curata periodic, mai ales la motoarele pe motorina. Si inca ceva, cand cureti AGR-ul, nu te zgarci la 5 lei (atat costa o garnitura noua), schimba garnitura si nu spune "lasa ca mai merge asta". Da, la Dacie se anulau multe, dar acum totusi ... nu mai suntem mecanici de tipul "nea Lae din parcare". Eu stiu ca cei mai multi mecanici sunt fosti "nea Lae din parcare" (adica specialisti in Dacie) care dupa '89 s-au gandit sa faca un ban cinstit si au devenit specialisti in orice marca. Insa daca tot suntem capitalisti si mai avem si masina nemteasca, nu ar fi bine sa luam si mentalitatea lor?
Iar pentru @Mikki, nu mai veniti pe forum cu solutii rumanesti (gen, lasa frate, nu te mai chinui cu AGR-ul, anuleaza-l). AGR-ul nu se anuleaza, se repara daca este posibil si daca nu, se inlocuieste. Dar mai intai trebuie sa elimini cauza care duce la infundarea sau blocarea AGR-ului, nu mai vorbesc ca AGR-ul se curata periodic, mai ales la motoarele pe motorina. Si inca ceva, cand cureti AGR-ul, nu te zgarci la 5 lei (atat costa o garnitura noua), schimba garnitura si nu spune "lasa ca mai merge asta". Da, la Dacie se anulau multe, dar acum totusi ... nu mai suntem mecanici de tipul "nea Lae din parcare". Eu stiu ca cei mai multi mecanici sunt fosti "nea Lae din parcare" (adica specialisti in Dacie) care dupa '89 s-au gandit sa faca un ban cinstit si au devenit specialisti in orice marca. Insa daca tot suntem capitalisti si mai avem si masina nemteasca, nu ar fi bine sa luam si mentalitatea lor?
Mazzzlina
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2010
- Mesaj Privat
Aveam benzina nearsa pe bujii. Bobina nu lucra cum trebuie. Eu cred asa: nu aveam aprindere buna pe bujii, imi arunca gaze nearse pe circuit. Dupa ce ca nu se facea scanteie calumea mai imi baga si egr-ul ce nu era ars inapoi. Masina se ineca pe timp ce mergeam cu benzina si gaze nearse recirculate.
Important este ca am rezolvat, masina acum nu se mai opreste, are din nou putere, nu mai tremura gen parkinson la 90 de grade. Multe lucruri se pot rezolva cu un mecanic bun. Senzoristica masinii nu controleaza absolut toate componentele, de aceea diagnoza nu-ti da rezultate nici 30% avand in vedere ca iti da cod eroare 0400 care nu poti sa stii care anume componenta este exact. E ca si cum ti se da prima litera la o integrama.
A, si inca un mic paragraf, legat ECU. In cazul in care aveti fantasticul motor Z16SE distantati putin ECU de pe admisie cu niste saibe de clingherit, incercati sa il separati de admisie si de motor cu un izolator termic (pentru sobe). De ce sa lasi piesa sa arda la 90+ de grade cand poti fi roman si poti evita problema?
Ultima modificare facuta de Mazzzlina la Dum 04 Oct, 2015 10:13 am
Important este ca am rezolvat, masina acum nu se mai opreste, are din nou putere, nu mai tremura gen parkinson la 90 de grade. Multe lucruri se pot rezolva cu un mecanic bun. Senzoristica masinii nu controleaza absolut toate componentele, de aceea diagnoza nu-ti da rezultate nici 30% avand in vedere ca iti da cod eroare 0400 care nu poti sa stii care anume componenta este exact. E ca si cum ti se da prima litera la o integrama.
A, si inca un mic paragraf, legat ECU. In cazul in care aveti fantasticul motor Z16SE distantati putin ECU de pe admisie cu niste saibe de clingherit, incercati sa il separati de admisie si de motor cu un izolator termic (pentru sobe). De ce sa lasi piesa sa arda la 90+ de grade cand poti fi roman si poti evita problema?
Ultima modificare facuta de Mazzzlina la Dum 04 Oct, 2015 10:13 am
Mazzzlina
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2010
- Mesaj Privat
PetruA a scris:Pai tu nu ai spus ca ti se opreste motorul in mers. Ai spus ca se opreste atunci cand vrei sa schimbi viteza. Asta nu inseamna in mers. Cand schimbi viteza motorul vine la relanti, deci vinovat de oprire este AGR-ul. Daca ar fi o bobina arsa, motorul merge intrerupt si la relanti si in sarcina. Cu AGR-ul deschis motorul merge normal in sarcina, doar cand eliberezi pedala de acceleratie apar simptomele. Eu spun ca ai cumparat degeaba bobina inductie (daca bobina de inductie se manifesta cum spui tu, trebuia sa ai si una din erorile P0301, P0302, P0303 sau P0304, in functie de cilindrul la care era problema la bobina, ma gandesc ca nu aveai probleme la doi cilindri, sau eroarea P0300 daca aveai probleme la toate bobinele, ceea ce ma indoiesc). Nici AGR-ul nu trebuia inlocuit, trebuia doar curatat. Ma gandesc, ca ai lasat AGR-ul vechi la Service. Normal ca aia ti-au spus sa cumperi unul nou, ca ei l-au luat pe al tau, l-au curatat si apoi il vand ca pe unul nou. Cu bobina cred ca a fost la fel . Ai cumparat o bobina noua si ma gandesc ca le-ai spus la Service ca tu nu ai ce face cu cea veche, deci le-a ramas lor si bobina ta.
Iar pentru @Mikki, nu mai veniti pe forum cu solutii rumanesti (gen, lasa frate, nu te mai chinui cu AGR-ul, anuleaza-l). AGR-ul nu se anuleaza, se repara daca este posibil si daca nu, se inlocuieste. Dar mai intai trebuie sa elimini cauza care duce la infundarea sau blocarea AGR-ului, nu mai vorbesc ca AGR-ul se curata periodic, mai ales la motoarele pe motorina. Si inca ceva, cand cureti AGR-ul, nu te zgarci la 5 lei (atat costa o garnitura noua), schimba garnitura si nu spune "lasa ca mai merge asta". Da, la Dacie se anulau multe, dar acum totusi ... nu mai suntem mecanici de tipul "nea Lae din parcare". Eu stiu ca cei mai multi mecanici sunt fosti "nea Lae din parcare" (adica specialisti in Dacie) care dupa '89 s-au gandit sa faca un ban cinstit si au devenit specialisti in orice marca. Insa daca tot suntem capitalisti si mai avem si masina nemteasca, nu ar fi bine sa luam si mentalitatea lor?
Iar pentru @Mikki, nu mai veniti pe forum cu solutii rumanesti (gen, lasa frate, nu te mai chinui cu AGR-ul, anuleaza-l). AGR-ul nu se anuleaza, se repara daca este posibil si daca nu, se inlocuieste. Dar mai intai trebuie sa elimini cauza care duce la infundarea sau blocarea AGR-ului, nu mai vorbesc ca AGR-ul se curata periodic, mai ales la motoarele pe motorina. Si inca ceva, cand cureti AGR-ul, nu te zgarci la 5 lei (atat costa o garnitura noua), schimba garnitura si nu spune "lasa ca mai merge asta". Da, la Dacie se anulau multe, dar acum totusi ... nu mai suntem mecanici de tipul "nea Lae din parcare". Eu stiu ca cei mai multi mecanici sunt fosti "nea Lae din parcare" (adica specialisti in Dacie) care dupa '89 s-au gandit sa faca un ban cinstit si au devenit specialisti in orice marca. Insa daca tot suntem capitalisti si mai avem si masina nemteasca, nu ar fi bine sa luam si mentalitatea lor?
Am spus ca se opreste in mers, adica in momentul in care circul pe strada, nu stand la semafor. Masina in a patra incepea sa smuceasca inainte inapoi daca o tineam in viteza facea din ce in ce mai rau. O scoteam pe liber murea... Daca o fortam sa o pornesc cu pedala de acceleratie apasata mirosea a benzina in ultimul hal. EGR-ul a fost curatat impreuna cu clapeta de acceleratie la service, am si mentionat asta intr-un mesaj anterior. Fostul service mi-a spus ca a fost filtrul de benzina infundat si mi-au dat drumul sa scape de mine. S-a oprit dupa ce am plecat de la ei in 300 m. Deci nu rezolvasem nimic. EGR-ul oricum a fost curatat ultima oara acu 3 ani, la un moment dat nu mai merge cu "curatarea", trebuie schimbat.
- PetruA
- **
- 136 mesaje
- din 23 Jun 2010
- Vectra 2000 Y16XE
- Caras-Severin
PetruA
- Mesaje scrise: 136
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 2000 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2010
- Mesaj Privat
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
@PetruA
EGR-ul se anuleaza prin update de software oficial.
Daca nu stii despre ce e vorba, mai informeaza-te. Orice reprezentanta Opel poate face update de software la Z16SE, iar ultima versiune de software chiar asta face, anuleaza EGR-ul.
Sau poate tu stii mai bine cum trebuie sa mearga motorul decat cei de la Opel...
EGR-ul se anuleaza prin update de software oficial.
Daca nu stii despre ce e vorba, mai informeaza-te. Orice reprezentanta Opel poate face update de software la Z16SE, iar ultima versiune de software chiar asta face, anuleaza EGR-ul.
Sau poate tu stii mai bine cum trebuie sa mearga motorul decat cei de la Opel...
- iana_cosmin
- *
- 1 mesaje
- din 12 Mar 2016
- Astra 2003 Z16SE
- Bucuresti
iana_cosmin
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2016
- Mesaj Privat
salut, am si eu aceeasi problema la un z16se din 2003, smuceste in timpul mersului si cand o las pe liber moare motorul, egr-ul l-am curatat si l-am verificat cu impuls la borna de la baterie, bila lucreaza, am mers cu mufa scoasa de la sonda lambda si nu am mai avut nicio problema, cum am bagat mufa la loc a inceput iar sa se opreasca. sa fie oare de la sonda?