Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
Solutie
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Eu nu am airbag lateral, si am vazut acele folii de plastic si pe alte masini la care nici nu se punea problema de airbag in general.

Nu stiu la ce s-a gandit Adam cand le-a pus acolo, dar sigur au ca efect crearea unei ruperi termice
prin aparitia unui strat de aer izolator, cam acelasi principiu ca la corturile numite "corturi izoterme"
Skip ads

  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Excelent, botosu.
Ma bucur ca exista oameni care nu aleg solutia cea mai "simpla" doar din comoditate si uita ca nu le rezolva decit partial problema.

Asa cum am mai spus si mai sus si n-o sa mai repet, prima verificare care se face impotriva aburirii excesive, este la foliile din usi, care trebuie sa fie bine lipite, ermetizate.
  • ovidium

  • Mesaje scrise: 1,016
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2006

  • Mesaj Privat
@gabrield
Nu sunt in totalitate de acord cu tine, deoarece apa poate ajunge pe fata usii nu neaparat prin scurgere (aici se aplica ce ai zis tu cu gaurile de scurgere) cat prin stropire - caz in care, daca nu ai folie...esti fleoasca...
Eu unul la masina precedenta mi-am pus singur folie din acest considerent: apa iesea bine-mersi prin gauri, dar fetele de usa se udau destul de naspa.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Pai tu stii cita apa trebuie sa ai ca sa iasa prin gaurile de care vrbesc eu ?
Cred ca peste 10 litri, daca nu mai mult...

Si daca ai curiozitatea sa te uiti sub portiera, vei descoperi gaurile de evacuare a apei din portiera, pentru ca s-au gindit nemtii aia si la asta...

O sa ma obosesc sa caut ceva linkuri despre platicurile alea, ca vad ca mine nu ma credeti, dar daca vedeti scris pe nu stiu ce site-uri sau auziti de la altii ce va convine, credeti imediat...

Eu am un principiu, "nu face binele cu forta"...

PS
Nu stiu daca reiese suficient de clar ce sint aia "curenti de aer" dar ei provoaca aburirea...
vezi imaginea :

Skip ads

  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Aburirea geamurilor o provoaca umezeala in exces din interiorul autoturismului. De ex. nu e de neglijat chiar si umezeala pe care o aduce zapada de pe pantofi care se scurge in mocheta cand se topeste. Respiratia mai multor pasageri si probleme tehnice ca de ex. pierderi lichid de racire, infundare scurgeri prize aer,mizeria stransa in schimbatorul de caldura,etc.
Rezolvarea e pornirea aerului conditionat pentru a usca habitaclul pana la incalzirea motorului si implicit dezaburirea prin incalzirea geamurilor.
Folia lipita interior pe usi o au toate masiniile si are doar rol in izolarea habitaclului de praf si umezeala. Masinile mai scumpe au suplimentar si o folie de poliuretan pentru izolare termica si fonica.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Foarte adevarat dpdv teoretic.
Insa practica a demonstrat ca daca nu ai foliile alea, esti mai expus fenomenului de aburire.
Am facut chestia asta la 3 masini, special pentru a observa acest lucru.

Inainte de a lipi foliile, cum porneai motorul si plecai la drum, se aburea excesiv...
Cum am lipit la loc, s-a schimbat situatia, desi se aburea parbrizul, in citeva secunde de aeroterma maxim 30 era uscat geamul, fie in spate, fie in fata...
  • Corsafuhrer

  • Mesaje scrise: 869
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Nu-i mai spuneti de recirculare, ca omu' a zis ca-i intra fum de la camioane, deci nu are cum sa fie pus pe recirculare. Rolling Eyes
  • dnt
  • **
  • 51 mesaje
  • din 05 Aug 2006
  • Astra 2002 Y20DTH
  • Bucuresti
  • dnt

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2006

  • Mesaj Privat
alexandrv_b a scris:
dnt a scris:si eu am avut si am aceasi problema(cu aburitul) l-a mine, curios, nu se aburesc geamurile daca tin recircularea pornita.......

Probabil ca ti-e inversata mufa la intrare in motoras ori la iesirea din butonul de comanda iar cand vrei sa pui pe recirculare de fapt vine aer de afara.
Bafta!!!

mai mult decat sigur ca asta s-a intamplat(mi-au schimbat niste ,,meseriasi" ledurile prin consola....)
Numai bine!
Skip ads

  • dragos_costy87

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Fratilor cred k am gasit rezolvarea problemei mele. Era clapeta aia blocata d recirculare, probabil k s-a blocat d curand, k v-am spus simteam fum d la camioane. Sper sa fie asta, maine fac un drum si va spun dak se mai aburesc.Va multumesc pentru ajutor
  • remusnrs

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Dragos, bine ca ai rezolvat-o! Smile
Chiar daca nu e vreo problema de la masina, daca sunt mai mult de 2 pers in masina si afara este frig sau ploua si e umezeala .. tot te "aburesti".

Si sa ca sa arunc si matza in calduri... Nimeni n-a incercat solutiile antiaburire !? Shocked
Eu sunt un fan si cred ca am incercat cam tot ce exista pe piata - spray-uri, solutii (Rain-X - Anti-fog), servetele.

In plus la un mic google:

You can make an inexpensive anti-fog glass spray to keep your bathroom mirrors and the inside of your car's windshield fog-free. This solution keeps condensation from collecting on these surfaces.
Instructions

* STEP 1: Pour 2 ounces of white vinegar in a medium sized bowl.
* STEP 2: Add 1 quart hot water.
* STEP 3: Dip a clean, lint-free cloth into mixture.
* STEP 4: Lightly wring out cloth.
* STEP 5: Wipe mirrors and the inside of car windshields with cloth.
* STEP 6: Allow to dry.

Tips & Warnings

* Make sure mirrors and inside of windshield are clean before you put the solution on them.
  • pam

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2001 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2006

  • Mesaj Privat
gabrield a scris:Problema principala pentru care se aburesc geamurile, la orice masina, este lipsa plasticurilor de la usi.
Sub tablia usii in dreptul gaurilor prin care se monteaza macaralele, si ce mai e prin usa, ar trebui sa existe niste folii de plastic pentru etansare, lipite foarte bine in vederea ermetizarii...

Daca nu sint alea, poti tu sa stai si in cap ca tot se abureste...
Cu alea bine lipite se abureste doar foarte rar, cind vii incins si transpirat, dar in citeva secunde de suflat se rezolva...

Din cite stiu despre foliile de plastic de la usi,alea sunt pentru a ermetiza usa ca in cazul unui impact puternic(accident)sa se declanseze senzorul de la airbag. Rolling Eyes
  • ovidium

  • Mesaje scrise: 1,016
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Mi s-ar parea cel putin stupid ca functionarea unui element de siguranta atat de important precum este airbagul sa depinda de o amarata de folie de polietilena lipita de usa...deci varianta asta nu prea sta in picioare.
Skip ads

  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
eu am folii pe usi dar nici un senzor de airbag...nu cred ca asta e rolul foliei Rolling Eyes
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
usurel....
în 1800 si ceva niste academicieni ziceau cã la 60km/h ne vom sufoca datoritã curentului de aer (se refereau la mersul cu trenul..)

iata:

  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
zafirul,
Banuiesc ca tu si pus screenshot dintr-o gluma de 1 aprilie...
Cum sa stea viata pasagerilor intr-o folie de la usa ?

In caz ca autorii cartii doresc sa stie, senzorul de airbag consta intr-un simplu accelerometru, un aparat care functioneaza pe principiul mercurului care sta intr-o cutie si cind forta care loveste depaseste o anumita acceleratie, se face contact si sare air-bagul...
Pentru cei care n-au inteles, sa-si imagineze o bila metalica ce sta in suspensie intr-o cutie de metal...
N-am stat sa caut exact modelul pentru airbag, dar aici se explica frumos ce e ala accelerometru...
http://www.usm.maine.edu/~p...iz_assessment.pdf

Later edit :
Airbag accelerometers: The earlier implementations of this device introduced in the mid 1980s were truly electro-mechanical in nature. One version was a ball and tube approach (Breed Automotive) where a ball bearing would roll along a machined tube and strike a contact at its end in response to a critical and watershed acceleration.

Another version was a conductive metal cylinder attached to a beryllium copper spring, which rolled up an inclined plane and made contact with a conductive terminal because of a car’s sudden deceleration. This approach was a TRW product, the Rollarmite.

Both of these devices were large, provided an on/off signal, and had a cost of approximately $20 in automotive volumes. MSTs displaced these solutions starting in the early 1990s.


Si mai exact :
http://www.tarorigin.com/art/Ephillips/
  • ovidium

  • Mesaje scrise: 1,016
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2006

  • Mesaj Privat
In cel mai fericit caz asta este un foarte bun exemplu de traducere rin balarii!!!
Nu cred ca Etzold a putut scrie asemenea enormitate...
Ar insemna ca interiorul portiere este etans si exista un mare pericol ca, in momentul in care-ti dai cass-ul la maxim sa iti sara airbagul, ca de...produce ceva presiune in interior, nu?
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
gabrield
puteai formula altfel postul tau.
am citit ceea ce ai mai scris si inaintea acelui post si constat un usor aer de superioritate...
noroc ca sint baiat de treaba.
Inainte sa faci afirmatii vizavi de etzold (din care vad ca ai citat si tu) incearca sa te documentezi.
Acea "greseala" mai apare in INCA 2 LOCURI



si



sa presupunem ca e un traducator fraier (desi eu am colaborat cu niste edituri si nu e chiar asa... se lucreaza cu referenti de specialitate recte ingineri nu contabili)

ce ne facem ca in manualul de utilizare al zafirei mele scrie:



si daca scrie atunci
luam TIS-ul care ne spune in "plain english"
asta:

KTA-2467
Sensors
In vehicles with side airbags and pressure sensors, certain external influences can interfere with the correct activation of the side airbag sensors.
The visual check is restricted to vehicles, in which the sensors for the passenger's airbags are located in the front doors. Affected are: Corsa-B, Astra-G, Zafira, Vectra-B and Omega-B.
No cut-outs in the front door panelling, e.g. for door loudspeakers.
• No severe damage to the front door panelling

• No serious deformation of the front door outer panel (dents less than approx. 3 cm deep).
• Otherwise the airbag is triggered earlier.
• Checking of wiring harness connections between front doors and body


KTA-2270 Safety Regulations
• For vehicles with side airbag sensors in front doors only:
• After work on the front doors has been completed, it must be ensured that the door film (water repelling film) is undamaged and is bonded all round at the edges. The side airbag sensors will only operate correctly if the door film is undamaged and correctly bonded and the front door inner panelling is correctly mounted. Inspect door film and inner panelling for damage and replace with new part if necessary.


Q.E.D.

Imi cer scuze pt postul lung insa vad ca topicul a luat-o razna cu supozitii care mai de care mai stranii...
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Zafirule, cu tot respectul, acolo scrie si FOLIE DE DEFLECTARE A APEI,
deci baiatul are dreptate fie si in parte.

Si acum revenind la obsesia mea, cartea de fizica de clasa a 8,
daca nu a scris nea etzold in carticica lui de mecanica auto,
asta nu inseamna ca folia aia nu are si rol de separator termic (nu ea in sine, spatiul de aer),
chiar daca este un rol indirect.

Si tot nu imi este clar ce cauta folia pe usa unei masini care nu auzise in viata ei de AIRBAG,
pt simplu fapt ca nu cred ca era inventat inca ?
Eu zic ca rolul foliei nu se reduce doar la AIRBEG.
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
nici n-am sustinut altceva... Laughing Laughing
in primul post cu captura am si subliniat folia de deflectare...
ce m-a deranjat a fost formularea
Banuiesc ca tu si pus screenshot dintr-o gluma de 1 aprilie...
Cum sa stea viata pasagerilor intr-o folie de la usa ?


uite ca intr-o oarecare masura sta....

mai mult cautind in TIS scrie acolo CLAR la o procedura de demontare a mastii portieirei de "WATER VAPOUR BARRIER"
ceea ce explica evident una din cauzele problemei...
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
zafirul,
Tu faci greseala ca incerci sa gasesti rezolvare prin lucrurile pe care le posezi, intimplarile care ti se intimpla tie, etc.

Intr-adevar, un om destept (ca tine) invata din greseli...
Dar un om intelept (ca mine) invata din greselile altora...

Astept sa spui ca simti un aer de superioritate...


Lasind gluma, sa revenim la subiect :
tu esti deranjat de afirmatia mea cu gluma...
Pai, da-mi voie sa ma indoiesc ca exista vreo legatura intre folia de la usi si senzorul de airbag.
Nu comentez cine a scris, ma intereseaza doar ce a scris.
Daca n-ai avut rabdare sa traduci linkurile de mai sus unde ti se explica cum functioneaza senzorul de airbag, poate reusesti sa-ti faci o parere din asta :

scuze, am dificultati cu uploadatul unui screenshot, in el se spune rolul foliei :
protejeaza interiorul de apa si curenti de aer.

In paranteza fie spus, acei curenti de aer provoaca aburirea geamurilor...

Banuiesc ca e clara functionarea senzorului de airbag, neavind nici o legatura cu aerul, el lucrind intr-o cutie inchisa... care il protejeaza de praf si alte depuneri ce pot apare prin mersul prin desert sau pe drumurile Romaniei...
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR