Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
Solutie
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
pai atunci sa complicam nitel datele problemei...
iote ecuatie aici: Wink
- zafira, 2001, iunie (iar o sa zici ca judec doar dupa ce mi se intimpla... partial corect... insa de cind tot ma dau pe forumul asta am putut sa-mi fac o parere vizavi de repetabilitatea unor anumite probleme..statistic - daca vrei)
deci 4 toamne si ierni NICIO problema cu aburirea. Nici macar cind am plecat din Buc inainte sa se inchida soselele si am mers de la ora 21:00 la ora 4:00 prin viscol.
- filtrul de polen schimbat cam la 6 luni.. ( Exclamation )
- niciun accident si nici o interventie la folia aia (deci sint intregi)
- a 5-a toamna incepe sa scada nivelul de antigel (statistic: astrele si zafirele din 2000-2001 incep sa aiba probleme la oringurile de calorifer, vezi cele n-shpe topicuri)
- schimbat oringuri (evident si antigelul); curatat tot ce inseamna ventilatie/scurgere
- la fiecare al 2-lea schimb de filtru de polen, curatare cu spray pt sistemul de aer conditionat (vaporizator si toate cele)
- recircularea functioneaza normal (si nu o pornesc decit cind sint in spatele vreunui camion)
SI CU TOATE ACESTEA
trebuie sa stau uneori si 5 minute cu AC-ul pornit si pe treapta 4 ca sa pot pleca de pe loc din cauza aburirii!!!

imi gasesti si mie explicatia/rezolvarea? Confused
dau o bere (sau mai multe...)

PS. se pare ca nu ai citit f. atent ceea ce am postat. Am cautat in mai multe surse iar ele au fost 3 (cam ca in jurnalism... 3 surse independente). Care spun ca folia aia are rolul pe care il zici si tu (si pe care eu admit ca il are- si aici nu poti sa nu fii de acord) DAR il are si pe ala de care pomenesc eu (si cu care nu prea esti de acord)
Skip ads

  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Pai daca vrei sa complicam datele, te invat eu cum sa faci...

Spui ca in ultimile 4 toamne n-ai avut probleme...
Ok, dar in ultimul an ai observat ce schimbari de temperatura si ce inundatii au fost ?
Cum garantezi tu ca toamna asta nu e diferita de ultimile 4 ?
De ce sa dai vina doar pe masina ?
Poate schimbarile atmosferice au provcat aburirea...
Poate ai spalat geamurile cu o solutie care provoaca aburirea frecvent...

Eu daca as fi in locul tau, as spala geamurile cu alcool tehnis si le-as lasa ude de alcool pina a doua zi.
Apoi cu hirtie le-as sterge, nu cu cirpa...
Al doilea lucru foarte important, si sint convins ca-l stii, dimineata cind e rece, trebuie sa nu dai drumul la caldura... ci la aer rece...
Abia cind se incalzeste motorul la temperatura de lucru poti sa dai caldura...
Sper ca ai dat tablia usii jos, sa verifici etanseitatea... ca degeaba sint intacte ele daca nu sint lipite...

Asa cum spuneam, e bine sa inveti din greselile altora nu din ale tale...
Si uite ce spun altii :
http://www.mini2.com/forum/...eamy-windows.html
Desigur, nu e Opel, dar au in comun acelasi lucru :
aerisirea...
Banuiesc ca stii testul cu pisica la pisici ?

Va trebui sa verifici si posibila existenta a apei, etc.


Despre sursele tale, nu vreau sa le numar, pot fi 3 sau 300, tot gresite sint.
Senzorul de airbag (accelerometrul) este etans, nu are treaba cu aerul... deci nici cu plasticul...
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
gabrield a scris:zafirul,
Banuiesc ca tu si pus screenshot dintr-o gluma de 1 aprilie...
Cum sa stea viata pasagerilor intr-o folie de la usa ?

In caz ca autorii cartii doresc sa stie, senzorul de airbag consta intr-un simplu accelerometru, un aparat care functioneaza pe principiul mercurului care sta intr-o cutie si cind forta care loveste depaseste o anumita acceleratie, se face contact si sare air-bagul...
Pentru cei care n-au inteles, sa-si imagineze o bila metalica ce sta in suspensie intr-o cutie de metal...
N-am stat sa caut exact modelul pentru airbag, dar aici se explica frumos ce e ala accelerometru...
http://www.usm.maine.edu/~p...iz_assessment.pdf

Later edit :
Airbag accelerometers: The earlier implementations of this device introduced in the mid 1980s were truly electro-mechanical in nature. One version was a ball and tube approach (Breed Automotive) where a ball bearing would roll along a machined tube and strike a contact at its end in response to a critical and watershed acceleration.

Another version was a conductive metal cylinder attached to a beryllium copper spring, which rolled up an inclined plane and made contact with a conductive terminal because of a car’s sudden deceleration. This approach was a TRW product, the Rollarmite.

Both of these devices were large, provided an on/off signal, and had a cost of approximately $20 in automotive volumes. MSTs displaced these solutions starting in the early 1990s.


Si mai exact :
http://www.tarorigin.com/art/Ephillips/



Salut

nu este o gluma. senzorii cu accelerometru despre care tu vrbesti nu se monteaza in portiera, ci in stalpii laterali (la baza mai precis) sau in bumperul frontal (profilul de care e prinsa masca masinii)

Senzorii montati in portiere functioneaza pe principiu variatiilor de presiune. Deci este vitala etansarea volumului in care se afla acei senzori. La impact lateral portiera se deformeaza -> modificarea volumului de aer din portiera -> variatie de presiune.

Nu fa confuzie intre cele 2 tipuri de senzori.

Pe de alta parte ai si tu multa dreptate: senzorii cu accelerometru sunt etansi pot sa functioneze si in apa. Daaaar ... senzorii de presiune nu sunt Smile au un orificiu prin care senzorul de presiune este pus in "contact" cu mediul.

Numa' bine.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Tu vrei sa-mi spui ca senzorii de airbag sint in usi ?
Si daca vreau sa-mi schimb usa, trebuie sa am de-a face cu senzorii ?

Exagerezi.
Sau poate asta e dorinta ta, cei cu imaginatia bogata au tendinta de a improviza...

Pe linga senzorii de inertie, alti senzori care sa aiba legatura cu airbagul nu sint.

Totusi, ca sa nu existe confuzii, arunca un ochi aici si vezi ce si cum e cu senzorii astia despre care vorbim la aburirea geamurilor...

http://www.fmnt.fi/innotrax...and%20Comfort.pdf

In incheiere, doresc sa atrag atentia faptului ca desi am dreptate si argumentez cu fapte, nu indrazneste nimeni sa ma aprobe, pina nu scrie si altcineva pozitiv despre asta...

In schimb, tendinta de a aduce argumente pentru a sustine nerealitati este in crestere si se adevereste proverbul ca o minciuna gogonata, expusa sofisticat este mai crezuta decit un adevar spus in 3 cuvinte...

Dar asta e mentalitatea noastra, a celor care si-au insusit personalitatea din exemplele care au facut istorie in mass-media romaneasca...
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
daca continuati sa va jigniti reciproc, in 2 zile o sa va inchida admin topicul...
Pot sa existe divergente de opinie, dar frumos ar fi sa pastram un ton civilizat intre noi. Sau daca vreti sa va mascariti, folositi PM-ul....
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Te rog...
Nu cred ca am jignit si nici nu ma simt jignit...

Ar fi pacat sa fim acuzati de ceva ce n-am facut...
Eu cind vorbesc de mentalitati nu ma refer la persoanele cu care discut, dau exemple si atit, fara implicare personala...

Daca cumva se simte cineva jignit, imi cer scuze de pe acum...
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
eu nu mai zic nimic... pace voua!


Ultima modificare facuta de l_stoian79 la Joi 14 Dec, 2006 5:00 pm
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Repet,
Imi cer scuze pentru cine s-a simtit jignit.

Nu e nevoie sa fim protocolari si sa vorbim la plural...

Apreciez foarte mult pe cei care dau detalii cit mai amanuntite...
Insa, faptul ca lucrezi intr-un anumit loc nu intereseaza pe nimeni, chiar nu este indicat sa faci public acest lucru, decit daca doresti sa faci reclama...

Respect foarte mult postul de mai sus, dar n-am retinut decit o singura fraza, restul nu-si are locul aici...

Nimeni nu a sustinut aici ca folia respectiva din usa are rol in detonarea airbag-urilor

Ba da, a sustinut si eu am incercat sa ajut la elucidarea acestui lucru...
Cu mijloacele accesibile tuturor, nu e nevoie sa fiu specialist... si sa primesc salariu pentru asta...

Si desi sint asa amator, iata ca am dreptate, desi am interlocutori asa dotati...
Doar ca unui profesionist ii este greu sa recunoasca ca greseste in fata unui diletant...
Skip ads

  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Bun.
Avem aici 3 probleme (care au oarece legatura intre ele)
1. Problema initiala: ABURIREA
2. Problema foliei
3. Problema de abordare a lui gabrield

1. ABURIREA
Din pacate gabrield citeste selectiv si retine doar ce il intereseaza.
Am urmarit acest topic in speranta ca voi gasi o explicatie pertinenta pt ca si eu intimpin aceasta problema.
Sa mai expun datele problemei
-Zafira o am de la 0Km. Deci o cunosc F. BINE (alti forumisti stiu.....)
-PRIMELE 4 toamne-ierni nu am avut nicio problema INDIFERENT de conditiile climatice (si aici vine sa ma sustina linkul dat de gabrield - cel cu steamy windows- un german spune My GM ZAFIRA has never had a simular problem.)
-nu am spalat cu solutie care provoaca aburirea ( Shocked care ar putea fi aia.... Question )
-am curatat cu alcool izopropilic si apoi cu solutie speciala de geamuri 2+2 (cum sa lasi geamurile "ude" pina a doua zi?? alcoolul nu se evapora, nu?)
-schimb mai mult decit des filtrul de polen (una din posibilele cauze; apare mentionata pe foarte multe site-uri si forumuri)
-instalatia de incalzire/ventilatie e f. curata (conducte; vaporizator; calorifer)
-minunata folie e intacta (nu s-a umblat niciodata la fetele de usi, nu am avut niciun accident)
si cu toate acestea
acum
in a 6-a toamna, (2006-2007) mi se abureste INFIORATOR, e nevoie si de citeva minute cu deazburirea la maximum ca sa pot vedea ceva sa plec de pe loc...

As avea o banuiala insa probabil ca voi astepta primavara pt a putea lucra.

Din respect pt colegii de forum ma voi abtine sa dezbat si punctele 2 si 3 din enuntul initial.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Imi pare bine ca am fost de folos si am reusit sa contribui cu linkuri care au venit in ajutorul vostru.

Restul sint prostioare, si observ ca va intereseaza mai mult decit adevarata problema...

zafirule,
solutia aia 2+2 e problema la tine, trebuia sa lasi doar alcoolul isopropilic...

Geamurile le lasi ude pina se zvinta, n-am stiut ca stai sa le pazesti, de aceea am gindit ca vii a doua zi...

Daca n-ai umblat niciodata la usi, de unde stii ca folia e intacta ?
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Laughing Laughing Laughing
gresit...
- si in acei 4 ani in care n-am avut aceste probleme am sters geamurile si pe interior si pe exterior cu acel 2+2 deci iese din discutie...
- orice solutie alcoolica e bine sa fie stearsa imediat (altfel grasimea si impuritatile dizolvate lasa urme)
- am uitat sa-ti spun in postul anterior ca nu am sters DECIT cu servetele de bucatarie din hirtie (sint mai bune absorbante si nu lasa scame precum o cîrpa)
- ai tu ceva cu folia asta... Da-mi o explicatie logica si plauzibila ca 5 ani sa stea si apoi sa se dezlipeasca...asa, de la sine...
si chiar asa coincidenta sa fie oare sa i se fi dezlipit si initiatorului postului???
In prima ta interventie zici (as sesiza un usor ton autoritar... dar ma rog, eu sint mai defect de felul meu)
Problema principala pentru care se aburesc geamurile, la orice masina, este lipsa plasticurilor de la usi

Ma faci sa desfac fetele de usi si sa pozez dar ce te faci daca e intacta?
Imi dai voie sa te alerg chiar si pe trotuar cu zamfirica?? Laughing


PS. cind trimiti linkuri vezi ca nu intotdeauna ele vin in sprijinul afirmatiilor tale.
E vorba de acel PDF la care a facut referire si lstoian (pressure sensors) si e vorba de acel link cu aburirea geamurilor.
Ai fi inteles ca - spre deosebire de modelele de care vorbeau baietii, Zafira neamtzului ala, exact ca si a mea, NU A AVUT problema aburirii...
Deci constructiv vorbind Zafira se aeriseste bine...

si nu, restul nu sint prostioare....
dar despre ele cu alta ocazie.....
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Acel pdf l-am pus special, ce crezi ca n-am citit ca ma contrazice ?
Dar mi s-a parut destul de important pentru a-l face public...

Despre folie, da, am ceva cu ea.
Am avut inspiratia sa fac pariu cu cineva de la service, care avea obiceiul sa nu mai lipeasca folia la loc.
Pentru fiecare client care venea sa se plinga ca i se aburesc geamurile primeam 100.000.
Am luat 600.000 pina acum.

In plus, nu ignora aerisirea.

Daca nu am dreptate, si problema aburirii este in alta parte decit la folie sau la aerisirile din habitaclu (ma referer la cele din fabricatie, nu sistemul de ventilatie) iti promit ca voi sta intr-o parcare goala in fata zamfiricii tale...
Este foarte probabil sa nu ma ajungi, ba mai mult, sa ti-o strici pe mine...


Despre procedura cu alcoolul, alta treaba verificata de mine, sa nu existe confuzii, spun pas cu pas :
1 se stropeste cu spray-ul plin cu alcool in care s-a mai pus 1 treime de apa, pentru a nu se evapora prea repede...

2 se lasa pina a doua zi cind se sterge geamul cu o hirtie sau caprioara.

Acest procedeu este folositor doar pentru interior, pe exterior nu merge, dar e bine de stiut ca dimineata cind e chiciura pe geam, nu trebuie sa te obosesti s- cureti, dai cu spray-ul cu alcool...

PS
La urma urmei, poate esti prea incins cind te urci in Zamfira, de pe urma discutiei cu mine, si de-aia se abureste...
Sau vremea din ultima vreme...
Skip ads

  • Jacks

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Oradea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2005

  • Mesaj Privat
hm, ce ti-e si cu aburirea asta. desfac toate cele 4 fete de usi ca sa verific etansietatea foliei, operatie la care as fi platit bucuros 100 000 la cat chin a fost, constat ca totul e ok, pe undeva normal masina nesuferind accidente si nici nu e de vre-o 14 ani. schimb filtru de polen, verific bine pozitionarea lui, verific instalatia de aerisire, antigel sigur nu curge si .... totusi abureste.
deci @zafire solutia ar fi AC-ul care intradevar cand e pornit parca cu mana iti scoate aburul afara, dar si aici e o mica problema : sub 0 grade nu vrea al draq compresor sa mai porneasca. si atunci ce sa fac ? sa ii dau in cap? nu, atunci mai bine deschid geamul sau......imi iau zafira noua Crying or Very sad
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
@jacks
d-aia nici nu o sa ma apuc sa dau fetele de usi jos... Laughing
am vazut in service ce dublu adeziv folosesc....si ma indoiesc sa se dezlipeasca altfel decit prin interventie mecanica (cu mîna - ca sa zic asa Wink )
aici intram peste polemica aia mare cu aerul conditionat: (era un topic cu tema) daca sub cele 3 sau 4 grade mai functioneaza....
acum de cind cu aburirea asta observ ca el functioneaza chiar si la 0 grade (dezabureste mult mai repede)
nu asta e solutia, trebuie inlaturata cauza.
Chiar ma miram in primii 4-5 ani ca nu am absolut nicio problema comparativ chiar cu masini la fel de noi (zic noi pt ca asta inseamna revizii in garantie facute la timp si instalatiile de ventilatie/AC noi)
Zi-mi daca si tu ai avut problema oringurilor de calorifer si ai avut pierderi de antigel (si in plus ce culoare a avut antigelul tau).
Eu am citeva banuieli:
1. in zona exterioara, a "water deflector" (sub stergatoare, grila care protejeaza de frunze si mizerii, intre amortizoare)
O sa dau jos stergatoarele si acea masca si voi curata temeinic "mîlul" intarit. Sub acea masca e admisia de aer a aerotermei...
In toata zona aia s-a adunat mult praf, frunze si cred ca astea retin la greu umezeala din aer... si o baga "din prima" direct in sist. de ventilatie
2. desi a trecut cam un an de la problema oringurilor, cred ca mocheta de pe toata partea soferului (care are un fel de material spongios, ca un burete) inca mai are in ea antigel... Vara, dupa ce sta in soare citeva ore, in interior e un iz de umed... care in primii ani nu exista....
3. am mai mentionat in alta parte pe forum... pina sa descopar in TIS ca dupa a 10-a 2000 se pune antigel fara silicati (rosu/orange) am mers cam 2 ani cu din cel albastru verzui... Asta ar fi unul din motivele uzarii premature a oringurilor de calorifer, si - mai grav- cred ca si a caloriferului (suspectez fisuri f. mici suficiente pt scaparea vaporilor de lichid de racire). O sa incerc sa schimb caloriferul... daca nu-mi iese cu 1 si 2..

si ar mai fi si
4. aerul din habitaclu tre' sa iasa pe undeva...
in spatele rotilor din spate, pe dedesubt , sint 2 grile (seamana cu branhiile de rechin..)
trebuie verificat tot asa - din cauza mizeriei din tara asta - sa nu fie obturate..

imi iau zafira noua

nu-i o idee rea... sint f. bine aerisite... insa AC-ul e un pic subdimensionat (suprafete vitrate mari si spatiul interior ceva mai mare....)


@gabrield
stai linistit ca doar zic si io...
vezi ca e mai bine ca s-a indulcit tonul conversatiei??
apropo de chiciura...
la cit sint de maniac pot sa-ti fac dovada ca, in conditii identice, zamfirica mea nu are chiciura pe geamurile exterioare comparativ cu alte masini..
ierni la rind eu doar ma urc, dau cheie si plec iar altii stau cu racleta/cirpa sa dea chiciura jos...
daca nu ma crezi uita-te in parcare dimineata, gaseste o zona mai umbrita unde sint masini care au bruma/umezeala pe geamuri si vin si o las pe zamfirica linga ele...
  • ovidium

  • Mesaje scrise: 1,016
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2006

  • Mesaj Privat
@zafirul
Cum zici ca ai rezolvat problema cu chiciura?
Ca eu unul m-am jurat ca nu mai pun racleta pe parbriz...
Merge cu "fas-ul" ala de spalat geamuri in care am pus solutie de parbriz fara alcool - ca se evapora prea repede.

Cat despre folia de pe usi...da-mi voie sa nu pot crede ca are rol in declansarea airbag-ului.
Pur si simplu nu pot crede ca siguranta mea sta intr-o amarata folie de plastic...
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
ovidium
uite aici:
https://www.clubopel.com/vie...p;highlight=rainx

ai dreptul sa nu crezi
la fel cum eu am dreptul sa incerc sa-i fac pe altii sa creada... Laughing Cool
repet
intr-unul din posturile de mai sus am dat un citat din TIS (General Motor’s Techline Information System(TIS) 2000 Service Programming System); una din sursele alea 300 care nu trebuie crezute... Laughing

il repet si subliniez cu rosu

documentul KTA-2467 Sensors
In vehicles with side airbags and pressure sensors, certain external influences can interfere with the correct activation of the side airbag sensors.
The visual check is restricted to vehicles, in which the sensors for the passenger's airbags are located in the front doors.
Affected are: Corsa-B, Astra-G, Zafira, Vectra-B and Omega-B.
• No cut-outs in the front door panelling, e.g. for door loudspeakers.
No severe damage to the front door panelling
• No serious deformation of the front door outer panel (dents less than approx. 3 cm deep).
• Otherwise the airbag is triggered earlier.
• Checking of wiring harness connections between front doors and body

documentul KTA-2270 Safety Regulations
For vehicles with side airbag sensors in front doors only:
• After work on the front doors has been completed, it must be ensured that the door film (water repelling film) is undamaged and is bonded all round at the edges. The side airbag sensors will only operate correctly if the door film is undamaged and correctly bonded and the front door inner panelling is correctly mounted. Inspect door film and inner panelling for damage and replace with new part if necessary.
  • ovidium

  • Mesaje scrise: 1,016
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Mercic!
oricum, este bine sa stii ca nu ti se da in cap daca ramai la parerea ta, fie ea si gresita. Asha-s io, mai incapatanat!

Am zis si mai sus: nu crezi ca presiunea creata de niste difuzoare mai puternice ar putea declansa airbag-ul?


PS: Stiam de RainX, dar nu am stiut ca este eficient si pentru chiciura.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Tonul s-a indulcit datorita faptului ca mi-ai urmat sfaturile...
Eu am mai spus, nu m-am simtit jignit si nici n-am intentionat sa deranjez.
Dar asa sint eu, coleric si ma aprind cind am dreptate si cineva nu ma crede.

Abureala ta, asa cum am mai enumerat mai sus, vine de la umezeala din mocheta, lipsa eventuala a aerisirii, etc, ai scris tu bine... dindu-ma pe mine exemplu... doar ca n-ai pus "R" de la Registered...

Despre senzorii de presiune, ma indoiesc sa existe vreo legatura cu airbagul... mai ales sa existe in portiera...

Daca pui un senzor de inertie, e suficient...
Ce face un senzor de presiune si nu face unul de inertie ?
Vorba lui ovidiu, cind vin cu bass-ul reflex si pun la maxim, sar airbagurile...
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
gabrield a scris:
Despre senzorii de presiune, ma indoiesc sa existe vreo legatura cu airbagul... mai ales sa existe in portiera...

Daca pui un senzor de inertie, e suficient...
Ce face un senzor de presiune si nu face unul de inertie ?
Vorba lui ovidiu, cind vin cu bass-ul reflex si pun la maxim, sar airbagurile...


daca pui un senzor inertial in usa (implicit il montezi pe panoul interior al usii (catre habitaclu), intre momentul in care apare impactul si momentul in care deformatia usii ajunge sa fie resimtita de senzorul de acceleratie exista un interval de 10-30 de milisecunde (depinde cat de mare e distanta dintre tabla exterioara a usii si panoul interior.

ptr a scurta timpul de reactie al senzorului se foloseste senzorul de presiune... in momentul cand are loc are impactul usa se deformeaza-> volumul de aer din usa se modifica -> variatie de presiune -> senzorul are date noi ...tadaa!!! ca sa vezi chestie...la asta nu te-ai gandit... ca cele 10-30 ms pot sa faca diferenta intre viata si moarte Smile

daca imi aduc bine aminte, in manualul de fizica de clasa a VIII-a, se specifica urmatorul lucru: presiunea se distribuie uniform pe peretii vasului (considerand interiorul portierei ca este un "vas") ... de unde rezulta logic si nu prea complicat, ca in momentul impactului senzorul sesizeaza diferenta de presiune indiferent de amplasarea lui in acel volum....

gabrield a scris:
Despre senzorii de presiune, ma indoiesc sa existe vreo legatura cu airbagul...


da-mi voie sa iti spun ca te contrazici singur ... stii tu de ce...citeste documentul care ni l-ai aruncat sub nas mai devreme... pagina 14 si 15...


gabrield a scris:
Daca pui un senzor de inertie, e suficient...
Ce face un senzor de presiune si nu face unul de inertie ?


fac absolut acelasi lucru... doar ca utilizand principii diferite, si mai ales avand performante diferite... transmit informatii catre ACU legat de momentul si severitatea impactului...nu fac absolut nimic in plus....nu iau nici o decizie. decizia este luata de ACU.


gabrield a scris:
Vorba lui ovidiu, cind vin cu bass-ul reflex si pun la maxim, sar airbagurile...


tot ce e posibil. Dupa cum spunea si Zafirul mai sus (de fapt el cita): nu este voie sa modifici configuratia usii. iar daca tu montezi un bas care sa poata sa faca asa diferenta mare de presiune in interiorul portierei insemna ca in mod evident ai schimbat interiorul portierei. ma indoiesc ca un difuzor de 13 cm poate sa faca astfel de variatii de presiune.
Pe langa asta decizia care se ia nu se face la modul daca variatia presiunii > X Pa atunci detoneaza airbagul... presiunea este monitorizata continuu, se tine cont de variatia in timp, de curba de variatie. Si oricum in momentul in care deformezi portiera in urma unui impact, poti sa fii sigur ca presiunea va varia cu mai mult decat poate sa faca un bas normal montat in portiera.

am obosit de contrazicerile astea...

weekend placut va doresc.


Ultima modificare facuta de l_stoian79 la Vin 15 Dec, 2006 5:28 pm
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Exclamation

esti incorigibil... Laughing
mai scriu inca o data tot din TIS...
subliniez ce nu citesti sau nu vrei sa citesti:

In vehicles with side airbags and pressure sensors, certain external influences can interfere with the correct activation of the side airbag sensors.
The visual check is restricted to vehicles, in which the sensors for the passenger's airbags are located in the front doors.
Affected are: Corsa-B, Astra-G, Zafira, Vectra-B and Omega-B.
• No cut-outs in the front door panelling, e.g. for door loudspeakers.
• No severe damage to the front door panelling
• No serious deformation of the front door outer panel (dents less than approx. 3 cm deep).
• Otherwise the airbag is triggered earlier.
• Checking of wiring harness connections between front doors and body


Deschide poza asta



de elementul 3 (bracket ) se prinde senzorul, si el sta pe usa.


si o captura din TIS



si te rog, ajunge cu:
Tu vrei sa-mi spui ca senzorii de airbag sint in usi ?
Si daca vreau sa-mi schimb usa, trebuie sa am de-a face cu senzorii ?

Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR